[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:51

IvysToeter schreef:
ge.lukkig kun je weer printen tallechie!

Tine is weer druk geweest sponsoren te bellen.

En b485 die paardjes aan huis krijgt. Lekker hoor!

Effe een vraagje.
Ik weet dat de strengen eigenlijk tussen binnensingel en buitensingel moeten lopen.
Maar is het erg als je de strengen buiten de buitensingel langs doet? Of kan/mag dit niet?
Doordat de strengen nu best langs wobbe zijn lichaam lopen heeft hij aan beide kanten een plekje waar het haar eraf is.
Aan de ene kant wat erger dan de andere kant, maar wel exact dezelfde plek.

Bij het trainen heb ik de strengen ook aan de buitenkant liggen. Op wedstrijden doe ik ze netjes tussen in, wil de jury graag zien.

Kon niet slapen, dus zit maar weer hier. Hoop wel dat ik het vanavond dan nog beetje in het zadel kan volhouden bij de les. Heb instructrice al gevraagd of het goed is als ik binnenkort met hengst naar les kom. Nee, Tallechie, ik pik hem niet in. Ik hou hem in conditie :D :D :D . Man heeft maar 2x per week tijd om te rijden, dus de andere dagen (niet alle hoor, hij is nog jong, dus we doen rustig aan) zorg ik voor beweging.

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:53

ooh Naaltje. je eigen wilde veulentje

Strengen mogen tussen de binnen en buitensingel of er buiten. Losse strengen wordt vaak zelfs aangeraden om ze buiten de buitensingel te houden (gesp aan borsttuig dat kan vast komen te zitten tussen de singels).

Vorige week is de hoesfmid langsgeweest. Hij is bezig met zijn menbrevet en gaf enkele voorbeelden van dingen die hij leerde tijdens de lessen, en ik kon eigenlijk al heel veel van de vragen oplossen (vooral theoretische vragen). Waar bokt wel niet goed voor is :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:55

Strengen heb ik gewoon los hangen, niet door een singel heen. De broekriemen houden ze omhoog.
Of ben ik nu dom bezig?

haha tine zo zou ik het ook noemen :-)
Gaat A.P. helpen beleren voor de kar???

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:55

Ben net thuisgebracht van de paardjes. Ging toch minder fijn dan ik dacht :+
Ga nu even mn verkooptopic nee, paarden zijn nog niet te koop, alleen spullen in elkaar flansen en dan toch terug naar bed.

gaaf, een weekend-bokt-meeting! Of liever nog een weekend 'rijtuigje'-topic-meeting! :D
Gefeliciteerd met je pleegveulentje Naaltje.
En dennis, natuurlijk is het hard werken, maar tis wel mooi dat je er ook de vruchten van meepakt, laat wel zien dat je op de goede manier bezig bent.

groetjes, lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:21

ik heb mn singels ook altijd erbuiten lopen. Geloof ook niet dat de jury er wat om geeft?
Heb er iig nog nooit commentaar op gehad.

Leuk een Bokt meeting weekend met paarden. Wordt een drukke boel dan.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:25

dus ik kan gewoon de strengen buiten alle singels om?
eens kijken of dat minder schuurplekken geeft.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:26

Poeltje schreef:
Dan wil ik een aparte fotoshoot voor de valkjes! =:)

Ik doe mee *\o/*

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:42

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 14:49

Lekker slapen, Lacuna! Zal je topic zo even bekijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:56

Leuk een meeting...

Ik wordt gek van de boekhouding, kom er niet uit, dus eerst met vriendlief overleggen. Maar die kan pas woensdagavond. En donderdag middag moeten we het inleveren...

Ik ga nu eerst ook liggen, zit te lang rechtop en krijg last van mijn buik

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:07

ik ga dan toch eens de strengen buiten de singels om doen.
kijken of wobbe dan soms beter loopt hihi.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:11

Een meeting is wel leuk ja! Ergens een keer een ritje plannen ofzo?

Vervelend Tallechie. Ook jij lekker slapen.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:40

leuk idee die meeting :D

ik zal even ons nieuwe hoofdstel spamen ;)
AfbeeldingAfbeelding
kreeg de foto's alleen niet kleiner bit zit hier op de foto's nog wel iets te laag
Laatst bijgewerkt door askazita op 28-03-11 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:02

Hebben we het niet nog al eens over een meeting gehad?
Dit zouden we echt eens moeten doen. Lijkt me leuk om alle menners en paarden/pony's eens te zien.

Tallechie ziet het even niet meer zitten met de boekhouding. Is er iets waar ik mee kan helpen? Heb boekhouding gestudeerd maar dan wel in België. PB maar.

Lacuna, heb je topic bekeken, maar zit niet meteen iets voor mij tussen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:04

askazita, mooi hoofdstel.

hier ook de strengen buitenlangs.

Tallechie hoeft niet meer naar de fysio en kan weer printen, helaas iets onduidelijk in de boekhouding waardoor ze weer niet verder kan.

Een bokt weekend meeting klinkt leuk.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:11

Welkom nieuweling !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:49

tallechie schreef:
haha tine zo zou ik het ook noemen :-)
Gaat A.P. helpen beleren voor de kar???

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSTT hihihihii

AP weet nog niet dat we er bijna een hebben gekocht. Maar hij mag inderdaad straks helpen met beleren. En het niet zelf lukt breng ik hem weg naar man die Amerigo ook heeft gedaan. Maar ik hou hem liever thuis. Die stallen zijn niet echt lekker voor een groot paard (gekke uitsteeksels bovenin, had pony geen last van) We zien wel.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 17:17

Mooi hoofdstel hierboven!

Lacuna en Tallechie lekker geslapen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:10

Tine haha :-)
Leuk hoor.

Ik heb heerlijk geslapen, schrok wakker, nat van het zweet, dus even goed weg geweest.

Babs lief aangeboden, heb zelf ook boekhoudingsdiploma's maar er staan een antal dingen op vraagposten (zelf gedaan hoor) maar ik weet niet wat het is. Verder moet ik memoriaal boekingen maken en weet niet meer hoe we dat vorig jaar gedaan hebben. Maar vriendlief kon het zo zeggen, dus het is alweer klaar. Morgen maar even verder boeken.

We hebben weer een vervelende klant die niet betaald. Zo irritant.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:23

klant slaan tallechie :j (sorry ;) )

mooi hoofdstel!!

Lacuun heb ik per pb al berispend toegesproken :')

Ik ben even naar stal geweest, de welbekende klopbooridioot was weer wakker.. dus ik ben gevlucht. Wilde met dids in de bak wat springen oefenen.
Maar op stal kwam een stalgenote, eigenaresse van 3 ijslandertjes net terug van een ritje met 1 van de dieren. Even gekletst, en toen gingen we dus samen een buitenritje maken :D
Wat geweldig, of het nou zo goed klikte tussen die ponys of wat dat weet ik niet, maar we konden draven aan lange teugel, geen geren en stoerdoenerij, zooo geweldig :D (ze gingen wel hard, maar wel controleerbaar, en sja, zij kon tolten natuurlijk :)) )
Ook een galopje gedaan, eerst naast elkaar, tot dids jolig ging bokken, toen heb ik hem erachter gezet, dat ging óók geweldig aan een lange teugel :+:
super :D

nu boodschapjes, wat eten, en aan de slag :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:41

Mooi hoofdstel askazita! (en mooi hoofdje onder dat hoofdstel by the way ;) ), en een boktmeeting, lijkt me wel leuk, maar voor mij is dat helaas onmogelijk... Ik heb geen trailer, geen rijbewijs om met een trailer te rijden (vriendlief ook niet) en ik woon vrij ver van iedereen af (Maastricht ligt hier het dichtst bij en dat is al een half uurtje rijden)
@ IT: ik heb de strengen ook buiten alle singels om lopen, gaat veel gemakkelijker. Als ik de strengen tussen de binnen- en de buitensingel doe, geeft het gewoon geen fijn beeld, het ziet eruit alsof het gewoon niet klopt. Nu lopen de strengen netjes in een rechts lijn naar achter.

Ow ja, kan zijn dat jullie me door het scherm gaan trekken, maar ik moet iets bekennen... Ik heb gisteren op Romeo gereden! :D Het was maar voor 3 minuutjes ofzo, maar het was zooo leuk! *\o/* Mijn nicht zou erop rijden (zij is heel klein), haar ouders + vriend en mijn ouders waren ook komen kijken. Uiteraard kon ik het niet laten om er zelf ook eens op te springen :o Maar... Niemand vond dat ik te groot was voor Romeo en Romeo leek het ook wel te trekken.
Maar jeetje zeg, wat geeft dat een machtig gevoel om op je eigen paard/pony te zitten :D Romeo is mijn eerste echte eigen pony, dus heb dat gevoel nooit mogen ervaren... :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:49

je hebt er vast geen foto's van?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:51

hihi spannend SL! :)
zolang je het eerlijk houdt tegenover je pony :)

Ik ben ook te groot voor diddle... Maar hij kan het wel aan op de manier zoals ik het nu doe :)
ik ga m'n boodschappenlijstje printen, m'n paardenzooi even wisselen voor iets toonbaars en dan de AH in ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:03

@ IT: nee ik heb er inderdaad geen foto's van, ik dacht daar op het moment ook niet aan.

@ Naaltje: inderdaad, Romeo komt op de eerste plaats. Ik heb er (maximum) 3 minuutjes op gezeten en mijn nicht 10 minuutjes, zodat Romeo er plezier in bleef hebben. Vorige keer (bij dat meisje waarvan ik een foto had geplaatst op 8 maart) begon Romeo heel snel huppeltjes te maken, waardoor ik een slecht gevoel kreeg in mijn buik toen ik dat zag. Romeo gaf mij toen geen goed gevoel, gisteren zag het er wel heel goed uit, hij leek het echt niet erg te vinden.
Belangrijk ding is wel dat ik en mijn nicht wel een betere houding hadden dan dat meisje en we beter met de bewegingen mee konden.
En wat betreft te groot zijn, uiteraard ben ik met mijn 1.78m te groot voor Romeo (1.25m), maar de toeschouwers zeiden dat het geen beeld had van "arme pony :(:) ". Ik vond het in ieder geval een geweldige ervaring :D

@ tallechie: wat goed dat je heerlijk geslapen hebt! Kan toch zooo goed doen hé :z

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:05

Naaltje schreef:
Ik ben ook te groot voor diddle... Maar hij kan het wel aan op de manier zoals ik het nu doe :)

Heb je een duidelijke foto waar je op Diddle zit? Ik ben eens benieuwd naar het beeld... Hoe groot is Diddle trouwens?

Groetjes Lotte