[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:19

En ik maar twijfelen of ik een ander 2e hands tuigje koop :+ ons ben zuunig :7
@Buck, ik vind die foto van zoek Buck echt zo ontzettend leuk!

Ik droom nog van een authentiek rijtuigje, vind ik zo mooi. En het lijkt me zo leuk om van die ritten te rijden :z
Vorig jaar stond er een prachtig dokterswagentje op marktplaats met een welshje ervoor, zo chique <3

@Napie vind het zo ongelovelijk a-sociaal van die lui die niet betalen, te laat inschrijven en dat je er ook nog achteraan moet |o . Moesten ze gewoon niet betalen bij het ophalen van hun hesje? Volgens jaar gaan we echt ook meedoen met mendurance hoor, Snuit vindt lange afstanden echt super leuk en ik dus ook :D

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:22

Ja mooi he!! Hij heeft gewoon die paarden die naast hem staan eruit gerend met de vaardigheid! Op het 2 span welshjes na, dat scheelde ook maar 4 seconden en die gingen ook in galop! Moet je nagaan hoe snel Buck ging, hij vind kegeltjes GEWELDIG!

Vanhuisuit, wat voor tuigje zou je willen dan ?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:23

Mijn stiksels van de clever zijn niet geel meer door de olie zijn die zwart geworden.

*zoekt foto uitrijdeken*

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:29

Deze dus, zal straks betere foto maken. (oeps leidsel := )
Afbeelding

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:43

VHU: ze zijn niet op komen dagen op de wedstrijd. Ze hebben dus niet gereden maar volgens het reglement is inschrijven ook betalen. Ik betaal namelijk wel dierenartsen gebaseerd op het aantal inschrijvingen (1 per 30 paarden) en afdracht aan de KNHS per ingeschreven deelnemer. Dan heb ik ook nog een heel aantal telefoonhoesjes over die elke deelnemer kreeg na inlevering van het hesje. Die had ik ook al betaald.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:05

Goedemiddag, wat een hoop geklets weer. Gisteren met Rembrand een buitenritje gemaakt en s avonds met Amerigo in de bak gemend. Moet nu gaan longeren, maar het regent, dus ben nog moed aan het verzamelen. :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:40

hihi lot, jij weet ook niet wat je wilt he?
had je niet beter in 1x een bruin tuig en bruine wagen kunnen kopen? dat alles bij elkaar past?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:45

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:21

wat een leuke foto's van Buck op wedstrijd :)

nou ik heb vanochtend magic al gereden, toen was het koud, maar wel droog, nu is het koud en regent het hard, dus ik ben moed aan het verzamelen om naar stal te gaan en misty ook te rijden, maar moet wel over 2 uur gebeurd zijn,, want ik wordt om kwart voor 7 opgehaald omdat ik Voice moet rijden, en eigenlijk zou ik gewoon heel graag lekker mijn bed induiken.....

ik vind opzich het clevertuig niet lelijk, beetje jammer dat die hoofdstellen zo achterlijk grootvallen...

ik heb nog 2 supernieuwe mooie zwarte menhoofstellen liggen, zit tussen maatje pony en cob in denk ik, dus als iemand ze wil hebben hoor ik het graag :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:31

hihi niet de maat voor mijn pony's :D

Ik heb de startlijst binnen voor de clinic van zaterdag.
van 9.00uur tot 9.45uur ben ik aan de beurt, samen met nog een aanspanning.
Als we buitenrijden is het binnen losrijden, rijden we binnen dan is het buiten losrijden.
Nou weet ik dus niet hoelang ik wobbe zou inrijden van tevoren.
aangezien die clinic ook 45 minuten duurt en als ik dan nog een kwartier ga losrijden van tevoren... denk dat hij dan na een half uur clinic wel moe is.
Zou ik gewoon zorgen dat ik rond 8.45uur hem ingespannen heb? en dan maar wat stappen in de bak? en desnoods een klein beetje draf? zodat hij toch wat opgewarmt is?
of zou ik hem iets voor 9 uur inspannen en dan gelijk de bak in voor de clinic en dan maar iets langer stappen?
zou ik hem nou vrijdag juist wel of niet inspannen?
ik dacht zelf gewoon heel eventjes inspannen, klein beetje rijden en dan klaar..

Weten jullie trouwens hoe het meestal gaat met zo'n clinic?
ik heb nog nooit zoiets meegemaakt..
heb gevraagd of dat er kleding voorschriften zijn o.i.d (waren er niet)
of ik een cap op moet (mag, maar is niet verplicht)
wat zouden jullie doen? gewoon nette eigen kleding?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:39

ja zou wel nette kleding aandoen denk

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:40

maar hoeft toch geen witte rijbroek o.i.d. ?
die heb ik geen eens meer volgens mij :+
ik kan toch gewoon een spijkerbroek aan en een netjes fleecejasje?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:42

kun je 'm niet lekker aan de longe aan 't werk zetten de dag ervoor IT? :)
Ik zou dan idd ''in pak'' gaan, maar dan meer kantoorpak
broek, jasje, blousje
maargoed, schijn er de laatste tijd wel vaker als 'n nette doos bij te lopen zei broerlief ^)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:44

@ Ivystoeter:Als je bang bent dat hij te moe is, zou ik 5 minuutjes voor tijd zorgen dat je ingespannen bent. Beetje stappen en een drafje er tussen. Misschien kan je dit op het parkeer terrein doen, dat is toch al minder zwaar dan in een bak.
Mijn ervaring met clinics zegt dat het toch eerst even een voorstelling van de spannen is, en een korte uitleg wat er tijdens de clinic gaat gebeuren. Ik zou ook even aangeven aan de gever van de clinic dat de conditie niet al te best is. Dan houden ze daar wel rekening mee.

Hou er rekening mee dat je tijdens het inspannen nerveuzer kan zijn dan anders dus dat je er waarschijnlijk langer over doet dan normaal.

Qua kledij: nette kledij die je ook voor een dressuurproef zou aandoen. Dus handschoenen, schort, nette schoenen, een hoedje of petje en een net vest. Tenzij het natuurlijk een marathon clinic is, dan in marathonkledij.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:49

nee is geen marathon clinic :n

ga denk ik toch maar kijken of ik nog een witte rijbroek heb liggen.
heb ook nog vast wel een net vest o.i.d.
heb alleen geen menschort (en gaat ook lastig op m'n sulky)
weet alleen niet wat voor schoenen ik aan zou doen dan..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:54

witte rijbroek > zwarte/bruine rijlaarzen
lijkt mij dan toch? :)

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:00

Kim, menschort kan wel op jou sulky heb ik gisteren ook mee gereden met de dressuur proeven.

Ik zou een witte spijkerbroek aan doen met menschort, net zwart/wit shirtje en daarover een zwart jasje.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:01

of met een mooie blouse

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:36

Kan je geen schort lenen van een van de menners die na jou moet? Of anders gewoon zonder. nette broek en schoenen of rijtenu.
Als je niet gewoon bent van met een schort te rijden zou ik het nu ook weglaten. Anders zit je zo op een sulky misschien meer met die schort te klooien dan op te letten.

Heeft er hier iemand misschien nog een paar broeksriemen maat Cob liggen die die wilt wegdoen/verkopen/ruilen?
Die van mij zijn te kort: maat pony.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:09

menschort heb ik niet en heb daar nog nooit mee gereden.
dus dat gaat 'm niet worden.

Ik heb volgens mij nog een witte rijbroek.
heb verder nooit een witte broek aan :+
en dan doe ik wel een blouse o.i.d. aan.
het zal zaterdag ook niet zo warm zijn, dus daar wil ik ook een beetje rekening mee houden.
doe mijn rijlaarzen wel aan :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:12

bluhh, ben ook weer thuis :)
wat een pleurisweer
en een freaks op de snelweg.. ik reed dus opeens achterop 'n file, ontstond spontaan, en was ook net zo spontaan weer weg
vind dat eng :') vooral tussen de vrachtwagens :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:58

Hallo allemaal, ik kom ook nog eens piepen :o
Netjes bijgelezen, maar ga niet op alles reageren. Nog even late felicitaties voor VHU, en een heerlijk opvallende Buck :D Op die foto vallen die roze wielen als eerste op :Y)

Ik heb gisteren de geplande koetsentocht kunnen meerijden, en het was heerlijk! De tocht zou zo'n 24 kilometer zijn, maar die bleek 26 kilometer te zijn. Dan nog 5 kilometer van en naar mijn thuis, dus heeft Romeo in totaal 36 kilometer gelopen :+ We hebben er 5 uur over gedaan (pauzes inbegrepen). De tweede helft van de rit hingen we voortdurend achter andere wagens, en mijn kleine Romeo werd toen pas écht wakker :D
Hij heeft de rit prima uitgereden, zelfs op de terugweg naar huis was hij nog best hevig.(toen we alleen waren en dus geen andere paarden om te volgen)
Hij heeft op de terugweg gestapt, dus hij was goed uitgestapt.
Vanmorgen had de grote mijnheer toch wat probleempjes, hij was toch wel wat stijf :D Toen we thuis aankwamen regende het, en Romeo weigert om in de regen te staan, dus heeft hij de hele tijd stil gestaan op stal. :o (hij kon naar buiten als hij wou) Volgens mij is dit de reden van de stijfheid geweest.
Gelukkig is er nu niets meer aan de hand, toen ik hem net van de wei ging halen liep hij heel zuiver, hij mankte niet en liep gewoon netjes. :Y)

Dus... Op naar de tocht van volgende week!! *\o/* We moeten dan wel 7 kilometer lopen van mijn thuis naar het startpunt, dus ik ga kijken hoe we dat gaan doen. Mijn grootouders wonen in dezelfde straat als waar de tocht start, dus misschien kan ik de dag ervoor al met Romeo naar daar gaan en hem daar een nachtje zetten. Maar dat valt allemaal nog wel te regelen...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:55

haha ik weer hoor... met mijn vragen altijd..
Denken jullie dat het goed is als ik wobbe tussen half 9 en kwart voor 9 ga inspannen zaterdag?
thuis ben ik altijd zo klaar met optuigen en inspannen.
maar zaterdag ben ik natuurlijk zenuwachtig, wobbe misschien ook wel etc.
Ik wil hem thuis al helemaal gepoetst hebben zodat ik daar alleen maar op hoef te tuigen en in te spannen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:12

even snel bijgelezen :D.. moet namelijk zo weer door naar de paardjes :).. ze moeten zowiezo bewegen want wil niet dat ze spierpijn krijgen (vooral tum die het niet gewent is)

Foto's zijn gemaakt moet deze alleen nog krijgen. :)

Mooie actie foto's buck!

Babs waar heb jij die wagen vandaan?

Bij mij begint de spanning lichtelijk voor aankomende zondag. Vind de hindernissen wel heel ingewikkeld (7 stuks + vaardigheid) hoe krijg ik dat ooit in mijn kop. Vandaag of morgen als ik de staleigenaar zie ging hij mij helpen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:16

muhh! Groomprobleem..
Ga waarschijnlijk op 'n doordeweekse dag verhuizen
maar wil liefst met kar en al
maar dan moet ik 'n groom..
anders wordt het wandelen.. en dat is een pokken-eind :')