Welkom Kivkur
En Elisa leuke combinatie zo! Voor het mooie misschien iets te diep, maar als ze pas een jaar voor de wagen loopt is dit toch al heerlijk

Paarden zijn zó geinig he. Dit vond mijn prinsesje van het rondje mennen

Mijn 3-jarige puppy wil ik voor de wagen laten beleren, maar dan moet hij eerst weer op de trailer willen

Een maand of 2 geleden had ik bedacht dan maar eens te gaan oefenen. Hij zette 2 stapjes op de klep en wilde daarna niet eens meer bij de trailer in de buurt komen, maar alleen maar heel hard achteruit. Hij riep heel hard 'nee nee nee nee nee'

Ik heb het even laten rusten en ben me gaan inlezen in trailerlaadtraining. Dat begint natuurlijk met grondwerk. Dus stap 1 hebben we even de afspraken over persoonlijke ruimte, volgen, achteruitgaan en knuffelen hernieuwd.
Stap 2 was een groot blauw zeil ophangen en daar tussendoor lopen.

We kwamen de bak in... Nauia zag het zeil en dacht: wtf!!!?!

Goed, vandaag stap 3: de trailer neergezet. Zijn lievelingsslobber gemaakt en voor in de trailer gezet.
Diep ademgehaald en paard opgehaald. Ik had met mezelf afgesproken dat ik al blij zou zijn als hij op de klep zou willen staan, want vorige keer kwam hij écht niet in de buurt van de trailer. Kleine stapjes. Vandaag was echt niet het doel om hem helemaal op de trailer te zetten.
Mijn plan was om eerst een rondje om de trailer te lopen. Dus ik liep ruim om de klep heen richting de auto. Loopt die grapjas toch gewoon zó de trailer op

Om even te checken of het geen foutje van hem was, heb ik hem nog een paar keer op en af laten lopen. Nou, echt geen enkel probleem. Ik kan hem halverwege stilzetten, stapje terug, weer vooruit, ho.
En dan dat trotse prethoofd van hem. "Kon ik allang hoor. En anders ga jij weer met dat debiele blauwe zeil aan de slag, dan liever die trailer, vrouwtje.