[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:15

*zwaait even*

konijnen en caafs geen verstand van.
Kleuren van kleding en muren ook niet :+

Heb wel een opvangertje hier. Er waren een aantal volwassen vrouwen over de flos omdat er een kauwtje in de bak zat. Jonkie. leek gewoon een verdwaald nestvliegertje.
Dus heb hem opgepakt en wilde hem in de dakgoot zetten, in bereik van paps en mams. En toen zag ik een fikse kattenwond.. *zucht*

Dus beestje mee naar huis, staat nu op het balkon in een bak met wat aardbeitjes, brood en paardenbrokjes (tja, gok dat ie met dat laatste ook groot is geworden :P ) en morgen gaat ie maar naar het asiel hier verderop. Als hij nog leeft.. Vaak gaat dat niet best, met katten-aanvalswonden..

En verder nog standje oorlog hier :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:34

hier wel redelijk wat konijnen/cavia verstand :D (nou ja hoop ik dan)

Heb een jaar of 5 bij mn ouders met konijntjes gefokt. Waren allemaal taaie konijnen heb van veel mensen gehoord
die een nijn van mij hadden dat ze wel rond de 10 zijn geworden. Heb een eigen gefokte voedster met 11 laten inslapen.

Heb nu nog 3 voedsters moeder en dochter en tante. Gaat prima alleen af en toe rijden ze eens op elkaar ;)

Konijnen en cavia's samen ben ik zelf ook geen voorstander van. Zou ook geen cavia verkopen als hij bij een konijn
zou komen. Maar goed denk dat het bij Frensie wel goed zal komen is een volwassen cavia en kleine konijntjes.

Heb op dit moment 19 cavia's zitten. Beertjes zitten 2 aan 2 en zeugjes in groepen 5 binnen en 8 buiten op dit
moment. Ook nog weinig problemen gehad met 2 beertjes samen. Daarvan zeggen ook mensen dat het niet kan dus ja.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:56

Hebben jullie vroeger (voor de meesten, want bijna iedereen heeft hier kinderen :D ) ook zoooo veel kriebels gehad om met kindjes te beginnen??
Ik heb altijd wel kriebels gehad, heb er altijd naar uitgekeken. Heb altijd gezegd dat ik op mij 24ste zwanger wil worden. Nu ben ik 22 en komt het ineens heel dichtbij... En hoe dichter bij het komt, hoe meer zin ik heb om er gewoon gelijk mee te beginnen! :o

Een collega van me (een vastgoedmakelaar, ik doe stage op een vastgoedkantoor) heeft 2 kindjes, de kleinste is 2 en de oudste is 4. Iedere ochtend neemt de vader de meisjes mee naar het kantoor en een half uur later brengt hij ze snel naar school. 's Avonds gaat de moeder hen van school halen en brengt zij de kinderen hier weer even langs. Ik vind het geweldig om die kindjes Engels te horen spreken, mijn hart smelt dan helemaal! <3

Tegenwoordig begint iedereen erg laat met kinderen, op welke leeftijd hebben jullie kinderen gekregen? Of voor diegenen die nog geen kinderen hebben, op welke leeftijd zouden jullie kinderen willen? :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:59

Ik wil helemaal geen kinderen. En er kriebelt bij mij ook helemaal niets. Vind het wel leuk hoor
bij een ander.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:01

Ow ja, die groep had ik er niet bij gerekend :D Maar inderdaad, ik ken ook mensen die gewoon geen kinderen willen.
Dat kan ik me helemaal niet inbeelden dat er bij mij niets zou kriebelen 8)7 :D Soms wou ik dat er wat minder kriebelde, want het is echt erg gesteld met mij! Moet je denken dat ik nog maar 22 ben... Ik zou het stiekem niet erg vinden als ik nu zwanger zou worden, maar ik wacht toch maar even tot ik vast werk heb en een stekkie om alleen te wonen met mijn vriend. (momenteel zitten er nog huurders in)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:20

Tja, bij ons viel er niets te plannen want we wilden het heel graag maar hebben jaren moeten wachten voordat we Han uiteindelijk hadden. Ik roep altijd (vrij onverantwoord maar o zo gemeend) als je graag kinderen 'wilt', doe het dan gewoon, want er is altijd een reden waarom het niet uitkomt. En als het te laat is (leeftijd, ziekte, dingen die kunnen gebeuren) is het te laat en dan kan het dus niet meer. En dat meen ik dus he. Als ik zie hoeveel verdriet, ellende, stress wij / ik allemaal hebben moeten doorstaan dat gun ik niemand. Onze Han kreeg ik toen ik dus.... 38 was. En onze 'planning' was dat we er dan toch al wel minstens 2 hadden, het liefst 3 :7

Wilde hier trouwens voor mijn 30e niet echt kinderen hoor :P en vind kinderen van anderen ook lang niet altijd leuk en die van mezelf meestal wel maar soms moet ook ik wel eens zuchten }:0

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:45

@ VHU: Ja daar heb je volkomen gelijk in. Maar ik wil nu gewoon nog zeker een jaar wachten omdat zowel mijn vriend als ik nog geen werk hebben (ik studeer, als alles goed gaat, volgende maand pas af).
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al hebt meegemaakt, maar ik weet wel dat je al ontzettend veel te verduren hebt gekregen. Wel goed dat je uiteindelijk toch Han hebt gekregen, want als je graag kinderen wilt en er helemaal geen krijgt, dat maakt het echt verschrikkelijk.

Ik vind ook niet alle kinderen van anderen leuk, maar van sommigen gaat mijn hart echt smelten :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 23:53

Mooie plannen toch :)

Nou ik ga slapen :z :evaw:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:01

Slaapwel!

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:34

Tine10; wij hebben een mercedes sprinter, daar ben ik erg tevreden over. Hij is extra verlengd en verhoogd, daardoor kan ik er mijn kar in kwijt, heb er een lier in, heel handig. :j

Baudyh: in de vaardigheid mag je beschermers om, in de dressuur niet.
b. Jas of nationaal tenue, schootkleed, hoofddeksel en handschoenen zijn voor de deelnemers verplicht.
Dus volgens mij ook bij een rok een schootskleed. :o?

Crazymel: spannend, vrijdag wordt jouw dag! +:)+

Akshay: ziet er goed uit, leuke pony! +:)+
Gewricht is minder, sterkte! :(:)

Sl: ik zou lekker genieten van je vakantie! Werken kan je de rest van je leven nog! :D

Tine10: jullie hadden al vroeg regen, hier vanavond pas, toen moest ik les geven, wat een lol, was weer zeiknat! -:(-

Arme lanouska, die krijgt alle kleuren van de regenboog :(:)

Frensie: staat er gekleurd op en ook nog gezinsuitbreiding! :)

Biancailona; wat mooi die muurschildering, knap gedaan +:)+

Jenkins: waarom geen 2 voedsters, als je er een ram bij zet krijg je toch gezinsuitbreiding? 2 rammen is ook geen succes, heb ik gehad, dacht dat ik 2 voedsters had, bleken het 2 rammen te zijn, wat een lol, die zaten constant op elkaar, heb ze ten einde raad maar laten castreren %)

Bicci: goed bezig! +:)+

Vhu: jammer dat het vandaag minder ging >;)

Akshay: is vogelopvang begonnen! :')

Maisie: heeft ook d’r handen vol aan knaagdieren

Sl: krijgt nu al kinderkriebels

Vhu heeft wel heel erg gelijk, je kan wel eens wat willen, maar het leven gaat helaas niet zoals je altijd wilt. Wij hebben ook geen kinderen, en wij wilden ze ook graag, heb 2 miskramen gehad, en daarna durfde ik het niet meer, was ook al wat ouder. Heb er vrede mee, heb nu ook een vol leven en geniet ervan, maar mis af en toe wel dat er geen kinderen zijn.

Vandaag weer lekker gereden met Pink, volgende week hebben we ons district kampioenschap, hoop dat ze dan zo loopt als vandaag! <3

Ga ook maar eens naar bed, welterusten :wave:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:51

Kiss: mooie samenvatting!
Tjee, 2 miskramen, dat moet ook zwaar geweest zijn voor jullie! Maar het is inderdaad zo dat het leven niet altijd gaat zoals je wilt.

Wat betreft dat vakantiewerk/studentenjob, mijn vriend vindt dat ik écht niet meer die vakantiejob moet gaan doen. Hij vindt dat het belachelijk is om voor dat loon mijn allerlaatste zomervakantie zou laten. Sommige studenten verdienen 2000 euro op een maand, dan was het wat anders, maar ik kreeg iets minder dan 1200 euro, dat verdient een startende werknemer ook.(met mijn diploma)
Dus ik denk dat ik gewoon lekker een zomervakantie ga nemen :D

Super trouwens dat je goed hebt gereden met Pink! Ik hoop met je mee voor volgende week!

Slaapwel! *Gaat verder zoeken naar een levend topic op Bokt* :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:09

Goedemorgen!

Mooie samenvatting van Kiss... over de kindjes herken ik wel, hier ook al jaren welkom, maar helaas... ;(

Nog even laatste dagje werken en dan weekend. Vanavond etentje met collega's... :x en ik heb geen zin, ga liever naar paard, maar ja, ik ga al bijna nooit mee, dus dan wordt de groepsdruk wat opgevoerd... ik vrees dat ik deze keer maar mee moet gaan... zucht...

Regen regen regen was er vannacht... fijn voor de plantjes ;-)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 07:25

Goedemorgen!!

@ SL; toen ik 18 was, wilde ik dolgraag kinderen, kon haast niet wachten. Toen we gingen trouwen, ik was 23, wist ik niet of ik nog wel kinderen wilde. Nu zijn we 6 jaar verder en ik heb geen kinderwens meer. Misschien komt dat nog wel, maar op het moment echt totaal niet. Komt o.a. doordat ik een aantal jaren zoveel lichamelijke klachten heb gehad dat ik een kind hebben niet zag zitten. Daarnaast heb ik nu al bekkeninstabiliteit, een zwangerschap is voor mij een verhoogd risico om in een rolstoel terecht te komen. En manlief hier is zo enorm druk met de zaak, dat alle zorg op mijn schouders terecht zal komen, ook geen zin in.
Mijn broer en schoonzus wilden ook absoluut geen kinderen. Tot ze zwanger raakte door haar spiraaltje heen. En nu zijn ze dolgelukkig met Roselinde. Dus ik zeg nooit nooit. Wie weet gaan mijn eierstokken nog rammelen ooit.

Kiss heeft weer een super samenvatting gemaakt! Fijn dat Pink zo goed ging! Balen dat je drijfnat geworden bent tijdens les geven.
Aks heeft je vogeltje de nacht overleefd?

Hier een goede nachtdienst gehad. Ontbijtje is alweer achter de kiezen, honden zijn al uitgelaten, kippen en beesjes buiten gevoerd. Nu nog even wachten, het is nog iets te vroeg om de dienst al over te dragen. Daarna boodschappen halen en dan nog even tuig schoonmaken want later vanochtend weer menles. 23 Juni hebben ze van onze vereniging een outdoor menwedstrijd, 2x dressuur en 2x vaardigheid en ze willen dat ik meedoe aan de impulsrubriek. Denk dat ik dat niet doe. Zo even met instructeur overleggen.

Fijne dag allemaal!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:07

Goeiemorgen!

Kinderen, ik heb er 3 en tussen nummer 1 en 2 ook nog 2 miskramen gehad. De eerste was pas tussen de 16 en 20 weken, maar deze zwangerschap voelde al vanaf het begin af aan niet goed. Ik kon niet uitleggen waarom, maar ik was opgelucht toen het er uit kwam. De tweede was al in een vroeg stadium, dus dat legde ik wel snel naast me neer.

Ik ga kinderen naar school brengen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:41

@ Frensie heb even naar je leeftijd gespiekt. Had op een of andere manier in mijn hoofd dat je al
ouder was. Ja miss dat er ooit nog wel 1 komt maar nu iig niet. Voor de mensen die ze graag willen
maar niet kunnen is het natuurlijk ook vreselijk.

Frensie je kan toch ook alleen aan de dressuur mee doen?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:14

@ Maisie; de vaardigheid lijkt me juist wel leuk en de dressuur niet :) Maar ik heb geen groom. Ik men altijd alleen maar samen met instructeur en ik denk niet dat hij mij die dag kan helpen. Hij is druk met eigen wedstrijden enzo. MAAR de wedstrijd wordt gehouden op het land van de pensionstal waar Gwin staat en de woensdag na de wedstrijd is er ook nog een wedstrijdavond dus het vaardigheidsparcours zal waarschijnlijk op het veld blijven staan. Misschien dat instructeur die maandag, dinsdag of woensdag tijd heeft voor les en dan kunnen we op het land lessen.

Ik voel me trouwens helemaal niet 29, voel me jonger. Vind het dan ook heel raar dat ik dit jaar 30 wordt (pas in december gelukkig).

Boodschappen zijn alweer binnen, nu even tuig schoonmaken en dan zo naar stal! Nijnen en cavia zijn de nacht goed doorgekomen!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:25

mee met samenvattingen :D

zo druk voor benefiet nu :))

over miskramen,
mijn moeder heeft ook 1 gehad, tussen nr 2 en 3 , tjah...
vind wel heel sneu hoor..was toch begin van iets he...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:49

ik had ook graag kinderen gewild,maar soms loopt het leven anders dan ik dacht toen ik 20 was....
eerst te ziek om kinderen te krijgen,daarna relatieloos,toen een man met bindingsangst gehad,4 jaar aan verspild,daarna een man met 2 kids en een "knoop erin" zullen we maar zeggen en nu 42 jaar en manloos.......daaaaaaggggg kinderwens :evaw:
ik hou het maar op paarden en geniet van de kinderen van mijn broer(2 heerlijke pubers) <3

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:40

@ frensie ik word volgend jaar december 30. Voel me eigenlijk ook nog maar 23 hoor.

Ook leuk als je de vaardigheid kan oefenen als het lekker rustig is !! Zou daar maar voor gaan denk ik.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:06

@ Maisie; daar gaan we inderdaad voor. Menles ging erg moeizaam vandaag. Komt denk ik door de springles. Dan is ze heel opgefokt en loopt ze af en toe heel moeilijk te doen, hupsen, op de plaats galopperen, niet meer vooruit willen... Dat gedrag had ze woensdag met de dressuur les ohz ook nog een beetje, donderdag in het bos ohz deed ze het ook, en nu met mennen ook nog. En ohz vind ik niet zo erg, maar als ze ook voor de wagen zo gaat doen... Je kan dan weinig beginnen met haar, een tik geven moet je niet doen, dan wordt ze woest en kan je er helemaal niks meer mee. Geduldig blijven en hand naar voren en naar voren drijven met je stem, meer kan niet. Maar niet erg ideaal, dus toch maar niet meer in de springles rijden.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:07

stoute gwin :=

Hier een gigantisch ruk-humeur.. :') niet te geloven.. Ik ga hier maar even flink opruimen. En dan even wat nuttigs doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:32

Gwin stout !! :+
Aks...pesthumeur... :(:) .....balen..
Hier 1 zoontje gekregen toen ik 27 jaar was, wilde nooit nooit nooit kinderen, maar mistte op een gegeven moment echt wel wat bijzonders in ons leven..dus...ondanks lichamelijke problemen en groot stuk angst het niet vol te kunnen houden toch maar gedaan en voor alles is een oplossing gekomen !! en ben daar erg gelukkig om, maar....haas het niet komt vast als de tijd daar is Sanderlotte.. :j

straks heeft zoontje nog zwemles...gisteren nog wat ge-airbrushed...weer een stapje verder, op zoek naar een trainingskarretje voor de husky's...en daar moet je geen haast mee hebben..haha.. :Y)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:46

great... Mijn fotocamera is stuk.
De lensaansturing is naar z'n grootje, dus hij doet helemaal geen zier meer

%&#%$@^&*$#^%$@#$!@!!!!!!!!!!!!!!!!! :( ...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:54

oe, das @@@@@ ...

laten maken zal niet goedkoop zijn, zit jou niet mee vandaag.... :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:17