[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:49

@Tass oooo wat een koppies zeg, die kiwi wat een karakter (kan er geen hartjes achter zetten want volgens mij is het een ongelovelijke dondersteen :+ )

Nieuwe banden eromheen doet gelukkig mijn stalhouder mocht het een keer gebeuren :o
En ik stam nog net uit het tijdperk dat je E standaard bij B kreeg :D Moest van mijn pa ook direct met de trailer rijden naar de manege (anders ging hij altijd mee), hij naast me, aanwijzingen geven 2x, daarna kon ik alleen volgens hem ~~}> je wil niet weten hoe vaak ik geschaard achter het terrein stond in het stikdonker 'wondering what the f**k went wrong' _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:51

:(:) je vader gooide je gelijk in het diepe dus :D
Toen ik mijn B had gehaald en mijn rijbewijs had opgehaald mocht ik gelijk een flinke aanhanger op gaan halen voor mijn vader :+
Voor mijn E hebben we eindeloos rondjes om een gebouwtje op een parkeerplaats gereden met de aanhanger om het achteruit rijden te oefenen :D

Bandenplakken begin ik niet aan. Zou ik aan mijn stalhouder vragen of de wagenbouwer langs laten komen :+ (of straks als de trailer er is eventjes daar langs brengen)

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:55

VHU: Kreeg ik hem maar gewoon bij mijn rijbewijs :=.... :').
Kiwi? Een dondersteen? Neeeeee O:)..... Je moet met alles oppassen :'). Deur open, schiet ze mee. Rent ze door de kamer en loopt ze tegen je been aan krijg je een mep want dan is mevrouw beledigd want JIJ liep tegen haar aan :') _O-.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:08

Balen Tass en zonde van je geld ! Hopen dat 3x scheepsrecht is !
Ik heb hem ook zelf moeten halen, had hem de 2e keer (bochtje achteruit he haha) Overigens gaat dat bochtje achteruit nu goed maar recht achteruit blijft een ramp hahaa.

Leuke kattenfoto's ook !

Frensie heeft gedressuurd en Betetepet; niet ziek worden he !!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:41

hahaha, mijn ma heeft m inderdaad ook bij haar rijbewijs gekregen. Inmiddels is mijn trailer teruggekeurd zodat ie met B achter haar auto mag, en als we met een aanhangertje of trailer weg moeten zegt mijn mama altijd steevast "nee, rij jij maar hoor" terwijl ik mn E dus niet heb :P

Maar dat gevoel van ergens geschaard staan en denken "what the f*ck went wrong" ken ik maar al te goed. En hoe ga je het dan oplossen....
Meeste situaties red ik me tegenwoordig wel uit, maar ben niet gek en als het me teveel getob wordt koppel ik rustig die trailer af en keer ik het spul wel met de hand. :+ Paard loopt toch hartstikke gemakkelijk de trailer op en af.

Succes Tass!
Mooie kattenfoto's gezien
Tine gaat op vakantie!
En tallechie gaat internet-loos aan de studie haha!

Spiritje ging vandaag al een stuk beter. 1e 5 minuten nog wat druk, maar daarna al heel snel ontspanning. Verder wat geoefend met stilstaan; dat vindtie een beetje nutteloos ;) maar ook dat ging al beter.
Tis wat dat betreft ook echt wel een fijn paardje. Karakter en lekker voorwaarts, maar geen rare fratsen :)

groetjes, lacuna

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:07

Lacuna schreef:
hahaha, mijn ma heeft m inderdaad ook bij haar rijbewijs gekregen. Inmiddels is mijn trailer teruggekeurd zodat ie met B achter haar auto mag, en als we met een aanhangertje of trailer weg moeten zegt mijn mama altijd steevast "nee, rij jij maar hoor" terwijl ik mn E dus niet heb :P

Maar dat gevoel van ergens geschaard staan en denken "what the f*ck went wrong" ken ik maar al te goed. En hoe ga je het dan oplossen....
Meeste situaties red ik me tegenwoordig wel uit, maar ben niet gek en als het me teveel getob wordt koppel ik rustig die trailer af en keer ik het spul wel met de hand. :+ Paard loopt toch hartstikke gemakkelijk de trailer op en af.

Succes Tass!
Mooie kattenfoto's gezien
Tine gaat op vakantie!
En tallechie gaat internet-loos aan de studie haha!

Spiritje ging vandaag al een stuk beter. 1e 5 minuten nog wat druk, maar daarna al heel snel ontspanning. Verder wat geoefend met stilstaan; dat vindtie een beetje nutteloos ;) maar ook dat ging al beter.
Tis wat dat betreft ook echt wel een fijn paardje. Karakter en lekker voorwaarts, maar geen rare fratsen :)

groetjes, lacuna

:)) :)) :))

vervoer gelukt voor ons...manlief ok mee eens...
schrijven we in dan????
:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:24

Had mn E gelukkig in 1x. Achteruit rijden is nog steeds niet mn hobby hoor.

Vandaag een rondje met ferro gedaan buiten. En zn manen geknipt. Hij heeft toch nog een
beetje geschuurd dus nu maar afgeknipt kan het mooi bijgroeien. Daarna robijn nog even
gelongeerd die ging ook weer fijn.

Ook de borst voor jeroen gezien morgen gaan we hem passen. Volgend de tuigmaker is het 1 van
de eerste.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:49

Achteruit rijden met trailer lukt me wel, bochtje ook wel.
Alleen heb ik een auto met een hele lange kont nog achter de wielen, dus je schaart heel snel. Daarnaast heeft de auto ook een draaicirkel van een vrachtwagen, dus op een klein erf (zoals bij ons op stal) heb ik een probleem.
Op stal zet ik de trailer gewoon met de hand op zijn plek en draai hem ook met de hand om. Met auto past niet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:10

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:17

Jaaa, dat wil ik ook wel eens :).
Weet iemand of je die ritten ook zonder groom mag rijden? Ik zou ze graag met mijn sulky willen rijdne.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:35

He wat leuk IngridM & Ollie +:)+ dat wordt vast genieten met het mooie weer van morgen.
@Dennis kweenie }:0
Ik heb zo spontaan ook een groom voor morgen en we gaan met Bente naar het bos *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:47

mooi stukje ollie!

tass 2x gezakt :(:)

vhu lekker bezig!
@bicci; nee moet werken op zaterdag

zo ik ben weer thuis! :D
:= oke, ook al dids even een kusje wezen geven :j en er één terug gehad :D

Oh, en m'n beugelriemen zijn binnen, en ze zijn gróen! :oo niet te filmen :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:55

VanHuisUit schreef:
Ik heb zo spontaan ook een groom voor morgen en we gaan met Bente naar het bos *\o/*

Ik hoorde het al. Leuk!

Ik ga morgen met m'n eigen span rijden :D. Met Lot en Roos.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:17

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:19

nou, wij zijn nog lang niet goed genoeg voor wedstrijden waar je coupons voor nodig hebt...hihi

scheelt weer :))

we gaan wel weer definitief meedoen met mencross de 29ste *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:36

Iedereen vandaag veel plezier met dit mooie weer !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:42

ik mag auto's wassen heel de dag :))
Zal maar een vest meenemen.
Na het werk lekker even naar stal :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:18

Goedemorgen!
Waar is die mencross de 29e Bicci?
Naaltje succes met auto's wassen.
VHU lekker ritje vandaag.
Ollie en IM enjoy the ride, leuk! Enjoy!
Dennis ook lekker rijden vandaag.
Tallechie: in november zijn er informatie avonden voor wedstrijdsecretariaten, ik probeer daarheen te gaan. Wie weet horen we dan voldoende.

Gisteravond weer een spannende paardensportavond gehad, met als finale puissance springen (= steeds hoger).
De eerste ronde zijn 4 simpele hindernissen met daarna een muur van 1m50. Degenen die hier foutloos waren gingen door naar de 1e barrage. Dat was 1 hindernis en daarna de muur met een hoogte van 1m60. Foutlozen weer door, 1 hindernis en de muur 1m70. En zo ging het door tot de 1m90.
Het eerste paard weigerde, de 2e had op de hindernis een balk, maar sprong de muur foutloos, 3e idem, 4e sprong te vroeg en vloog de muur in.... oops... Amazone bleef geweldig goed zitten, heel knap gereden, en de 5e sprong beide hindernissen foutloos en had dus gewonnen, best wel spectaculair. Winnaar kreeg een verrijdbare zadelkast, een statiedeken en 1500 euro :oo

Vanavond nog een avondje paardensport en dan zit het er weer op.

Iedereen fijne dag vandaag!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:36

:D het zonnetje schijnt, de hele dag vrij, afspraak met groom, wat wil je nog meer :D

Ik blijk trouwens de verkeerde deken :o? mee te hebben gegeven aan Tallechie want de deken die Snuitje goed paste is nu bij haar (maakt niet uit Tallechie hoor, mijn fout) maar nu heb ik dus deze prachtige deken 'over' want voor Snuitje is die te groot....
[EA-TK-AP] Freedom Turnout Medium 150 grs 115/155 (b/c pony) nieuw

Liefhebbers?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:56

Bicci,
Ik moet vanmiddag dan even regelen dat ik die les omzet, als dat lukt ga ik zeker meedoen!
Ik laat het vanmiddag even weten, goed?

Frensie, die mencross is weer bij Stal Sintels in Breda.

Verder zijn er weer fijne plannen:
Dennis gaat lekker met haar span op pad
VHU heeft een onverwachte groom
IngridM en Ollie naar Enjoy the Ride.
Ferro zn manen gekortwiekt
Frensie een hele leuke paardenavond gehad
En naaltje aan de auto-was...

Vandaag drukdrukdruk:
Eerst straks de boodschappen doen die ik gisteren natuurlijk vergeten ben te halen :o?
Dan naar de paarden, shetten ophalen uit de wei, veulens voeren, grote paarden voeren, friesse merrie werken, Stormpje moet weer even wat werken, lesgeven bij de ponyclub, les van 29 oktober verplaatsen ( <<) ) en dan komen vanavond mn broer en zn vriendin en mn ouders bij ons mini-wokken :D

Fijne dag allemaal!
Groetjes,
lacuna

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:37

Frensie schreef:
Goedemorgen!
Waar is die mencross de 29e Bicci?
Naaltje succes met auto's wassen.
VHU lekker ritje vandaag.
Ollie en IM enjoy the ride, leuk! Enjoy!
Dennis ook lekker rijden vandaag.
Tallechie: in november zijn er informatie avonden voor wedstrijdsecretariaten, ik probeer daarheen te gaan. Wie weet horen we dan voldoende.

Gisteravond weer een spannende paardensportavond gehad, met als finale puissance springen (= steeds hoger).
De eerste ronde zijn 4 simpele hindernissen met daarna een muur van 1m50. Degenen die hier foutloos waren gingen door naar de 1e barrage. Dat was 1 hindernis en daarna de muur met een hoogte van 1m60. Foutlozen weer door, 1 hindernis en de muur 1m70. En zo ging het door tot de 1m90.
Het eerste paard weigerde, de 2e had op de hindernis een balk, maar sprong de muur foutloos, 3e idem, 4e sprong te vroeg en vloog de muur in.... oops... Amazone bleef geweldig goed zitten, heel knap gereden, en de 5e sprong beide hindernissen foutloos en had dus gewonnen, best wel spectaculair. Winnaar kreeg een verrijdbare zadelkast, een statiedeken en 1500 euro :oo

Vanavond nog een avondje paardensport en dan zit het er weer op.

Iedereen fijne dag vandaag!

bij manege sintels tussen breda en rijsbergen in...
[SGW] Jumpcross Breda 29 oktober 2011
http://www.sintels.nl

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:41

word vast weer gezellig lacuuntje...

gaan we deze keer echt meeten....

wij zorgen in elk geval dat we stuk eerder zijn...en willen erna nog ff blijven plaken..
kunnen we ff kletsen emt iedereen enzo...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:54

goeiemorgen

zonde dat je deken niet past vhu, is een mooi dekentje!
kun je niet ruilen met tallechie?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:59

VHU die deken past Alwyn wel dan,
Anders kunnen we ruilen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:01

VHU, wat een mooie deken!
Ik weet niets van dekens en wil Romeo er niet mee gaan lastigvallen (heeft in zijn 5 levensjaren nooit een deken op gehad), anders zou ik hem direct kopen!

De eigenaar van mijn vz-paarden heeft mijn lamoen opgehaald afgelopen woensdag, hij heeft hem mooi gelast en opnieuw een kleurtje gegeven. Blijkbaar was het lamoen aan de andere kant ook aan het breken, er zat een barstje van een halve centimeter.
Hij zei dat ik hem nu al kan gaan halen zodat ik nog kan gaan rijden dit weekend, maar ik durf het echt nog niet :? Heel vreemd, want uiteindelijk is er niets gebeurd, maar toch gaat mijn hart sneller slaan als ik eraan terug denk.

Vriendlief is vandaag jarig, om 15 uur ga ik met hem naar de sauna, om 18 uur heb ik er een massage van 1u gereserveerd, daarna lekker eten, hmm ik kijk er al naar uit! <3