Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en het is soms ook lastig.... wij hebben met Gretha ook het een en ander te stellen gehad, dacht dat ik dat wel kon een hond opvoeden, ook genoeg gehad maar een onstuimige jonge Duitse Herder zo ... da's ff andere koek

(nog niet ahaha) 

Maar ik ben nu al benieuwd naar zijn 'verslag' morgenavond! Haha! 
En wat gaaf dat het teefje drachtig is!
Wel super leuke honden hebben jullie dan zeg! Wauwie!
Heb zelf leren rijden op fjorden, als 9 jarig meisje ging heel goed, manege had alleen maar fjorden overigens maar inderdaad haflingers, fjorden, tinkers etc. worden toch vaak behoorlijk onderschat. 
hier was vandaag de bak nog goed te berijden maar het is hier altijd wat warmer dan bij jullie daar in het noorden/oosten zeg maar. Gaat vast wel goedkomen op zijn nieuwe stal toch?
Ber is echt ondeugend / ook beetje een pestkop. Als ze langs andere paarden loopt snuift ze bijv soms expres heel hard dat doet ze echt niet omdat ze het eng vindt maar ze wil gewoon keten, de boel op stelten zetten, dat ze gaan rennen zodat ze erachteraan kan
Cathey is meer het serieuse braafste meisje van de klas
wil alles graag heeeeel goed doen en daardoor een beetje zenuwachtig en onzeker. Als ze een hond was zou je zeggen een enorme will to please. Enige wat ik moet doen is zeggen dat ze het goed doet en dat ze geweldig is dan doet ze alles voor je
. Zit nog wel erg in dubio of ik ze vannacht toch op stal moet halen, ivm ijzel/sneeuw. IJzel zal wel meevallen, kan alleen als bodem boven nul is en we zaten hier overdag nog op -4. Maar sneeuw... tja, als het wat meer wordt zit ik met de ijzers van Rembrand. Ze hebben het al zo vreselijk vaak mis gehad met die codes, lastig dus.
. Hij voelt zich heel vertrouwd met haar en durft eigenlijk meer met haar (in verhouding dan he) dan met Sam. Ik moest toch best wel even aan haar wennen, soms ziet ze er bij het rijden zo explosief uit, dan verwacht ik dat ze er ieder moment vandoor gaat of gek gaat doen. Maar tot nu toe (bijna 11 weken bij ons) nog geen stap verkeerd. Het is hier niet meer zo koud, -3.