[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:26

haha. Lekker aan t verven.

Ik baal. Si gewricht zorgt voor de problemen. Kans dat het nog overgaat na 8mnd is heel klein. Moet naar revalidatiearts nu.. Ik kruip mn hunebed maar weer in

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:33

Aks...dat klinkt niet goed...wat is er met je SI gewricht..wat was de diagnose...
en hoe kom je eraan...is er nog iets te doen om de pijn te verminderen ??

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:34

Aks ik ben zooooo blij dat de dokter mij een jaar geleden naar de revalidatie arts stuurde! Ik ben er enorm van opgeknapt!

Manlief en ik hebben/hadden al aantal jaar twee cavia's. Al zeker 5 jaar. Woonden buiten, eerst nog tijdje met Nijn, maar Nijn is weggelopen omdat het hok opengevallen was ;(
Van de winter hebben we de cavia's naar binnen gehaald vanwege de strenge vorst. Het hok stond redelijk op instorten buiten, dus die ook weggedaan. Een cavia is na paar weken binnen doodgegaan. Niet zichtbaar ziek geweest, maar was ook minstens 5 jaar oud en ze hebben niet het eeuwige leven. We hadden verwacht dat de andere cavia ook wel snel de geest zou geven, maar we zijn zeker 3 maanden verder en ze is nog springlevend. Dus gister via marktplaats in Voorthuizen een nieuw buitenhok gehaald, maarja, één cavia is ook maar zo alleen... Dus net ook nog 2 dwergkonijntjes gehaald, 2 voedstertjes. En ze zijn lievvvvv! :+: Heb nog even geen foto's, want ze zijn nog in big shock van de verhuizing. De ene heeft een hele mooie zandkleur, de ander is wit met grijs. De hondjes vinden het heeeeeeel interessant. :Y)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:49

probeer vanaaf bij te lezen, even ego post, nieuwe kamer floris al stukkie verder af, muurschildering is klaar
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:14

Frensie, leuk nieuw buitenhok ben benieuwd naar een foto!
Trouwens, het word niet aangeraden 2 voedsters te houden, het best kan je een koppel konijnen houden.
(heb veel research gedaan nadat ik inene 4 baby nijnen had..)

BiancaIlona mooie muurschildering!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:29

**gaat ivm benefiet drukte dankbaar met de samenvattingen mee**

@aks, valt tegen dus, hopelijk reva-arts meer geluk

hier al 2de dag posters hangen volbracht. :)
heb geen voeten ver, heb heel prinsenbeek gehad en deel haagse beemden,
gister eerste deel haagse beemden.
toch best veel winkels als je bij elke moet binnenlopen :)

ook nog oorlogje gevoerd met website om de voorlopige startlijsten online te zetten, grmbl,
liep niet vlot,maar is toch gelukt olee..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:34

BI mooie muurschildering....ziet er stoer uit !!
Bicci zere voeten...lekker in warm badje stoppen !
frensie konijntjes...leuk !!! :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:48

@ Jenkins; met een koppel bedoel je meerdere nijnen van allebei de geslachten?
En dan gecastreerde rammen? Ik heb niet meer ruimte en 2 rammen bij elkaar ga ik maar niet doen. Vandaar de 2 voedstertjes.

Groene shabrak is ook leuk geworden! Had er ook een wit shirt bij gedaan, dus heb nu een setje :D

Heb nu dienst is redelijk druk, maar vooral morgen en dan heb ik lekker geen dienst, haha. Gelukkig hebben ze sinds vandaag ook een extra planningsmedewerkster erbij! Heb haar net gezien en lijkt me een geschikte!

Edit: Biancailona heb je die muurschildering zelf gemaakt?! Het creatieve zit dan zeker in de naam want Biancacoo is ookal zo creatief geweest met cars!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:53

Frensie, met koppel bedoel ik dat je het best 1 ram en 1 vrouw samen kan houden. Dat gaat vaak goed samen. Voedsters samen en rammen samen kan nog wel vaak oplopen tot ruzie, vooral in de puberteit. Maargoed er zijn altijd uitzonderingen hoor.
Ik heb nu dus mama en papa konijn, pap is gecastreerd en mag over weekje weer bij mams. En van de 4 baby's heb ik er 1 gehouden, waren 4 mannen. Als die 5 maanden oud is wordt hij gecastreerd en dan ga ik terug naar de opvang voor een voedstertje :)
Leuk dat je je eigen spullen aan het kleuren bent haha!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:57

Frensie schreef:
@ Jenkins; met een koppel bedoel je meerdere nijnen van allebei de geslachten?
En dan gecastreerde rammen? Ik heb niet meer ruimte en 2 rammen bij elkaar ga ik maar niet doen. Vandaar de 2 voedstertjes.

Groene shabrak is ook leuk geworden! Had er ook een wit shirt bij gedaan, dus heb nu een setje :D

Heb nu dienst is redelijk druk, maar vooral morgen en dan heb ik lekker geen dienst, haha. Gelukkig hebben ze sinds vandaag ook een extra planningsmedewerkster erbij! Heb haar net gezien en lijkt me een geschikte!

Edit: Biancailona heb je die muurschildering zelf gemaakt?! Het creatieve zit dan zeker in de naam want Biancacoo is ookal zo creatief geweest met cars!

over voedsters en rammen

ik heb hier in 1 groep 4 voedsters en 1 gecastreerd ram zitten,
gaat super!!

heb mn hele uithuis-levende-leven al groepen nijnsels gehad met meerdere voedsters en geholpen rammen,
nooit problemen gehad.
op 1 na, dat voedstertje was doorgefokt helaas...
was dumpertje op de kinderboerderij, maar liep serieus kronkel door dat dier heen... -O-

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:58

Hopen dan dat dit goed gaat :) En anders zien we dat tzt wel weer.

Nou even eten opwarmen. Nasi met sate (restje van maandag).

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:50

even onder grote meelees steen vandaa, voor konijnenadvies:

gecastreerd mannetje met voedster wordt idd best aangeraden echter laster verkrijgbaar op die jonge leeftijd (mannetje moet je dan wel heel vreog castreren immmers) en gezien je ze al hebt zal je daar mee moeten doen :+ , als ze welicht bij toeval uit zelfde nest komen heb je meer kans dat het goed gaat komen. verder is het ook erg afhankelijk van de ruimte en schuilplekken die ze hebben daarmee bedoel ik dat ze af en toe eens van elkaar weg kunnen als ruzie, dit geldt eigenlijk voor elk groepje konijnen. Vaak gaat het vrij goed, wat je echter helaas ook vaak meemaakt is dat de zogenaamde 2 voedsters een ram en een voedster zijn 8-) dus hoop voor jou dat dit niet zo is anders heb je straks ook babys.

Waar ik meer mee zit is de cavia bij de konijnen, ik weet het gaat vaak goed maar het is toch wel een totaal andere diersoort die in het wild helemaal nooit samen voorkomen. vaak ruzie tussen de 2 soorten, tenzij voldoende ruimte of echt van kleinsafaan samen Een cavia is ook heel erg een groepsdier dus zal echt veel gelukkiger zijn met een caviatje erbij dan een konijn. Ook is het zo dat de voedingsgewoonten echt wel behoorljik wat verschillen met een konijn, een cavia heeft veel meer dan een konijn echt behoefte aan veel verse groente en voldoende vitamine C. Als de ruimte het toelaat zou ik zeker een caviatje bijzetten ook :x liefst cavia s aparte hok en konijnen apart

goed dat was het weer voor vandaag :evaw:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:03

ag nijnsels,
mannetjes in dezelfde ruimte met hek ertussen, tot de castratie kan worden gedaan,
zo ook volwassen nijns bij elkaar plaatsen...
weekje naast elkaar in zelfde ruimte met gaas ertussen, wel neuzen, de eerste ruzietjes worden geen vecht partijen en na ene weekje, is het plukken haar door de ren ook nog amper.
handig, dan ook veel minder kans op open wonden en slagaderlijke bloedingen.

het beoordelen of voedster ook voedster is en ram ook ram, is helaas zelfs aan dierenartsen niet altyd toevertrouwd,
ook dierenwinkels zijn er vaak slecht in, dit laat je beter over aan een fokker.
ookal koop je er geen, ze willen vaak best even controleren voor je.

caafjes bij konijnen kan heel goed, mits er heeeeel ruim hooi ligt, waar de caafjes onder kunnen verstoppen.
ook zijn de bekende cavia-huisjes een goede uitkomst.
enkel dan geen stro op de bodem, maar zaagsel ofzo, cavia's hebben geen behaarde zooltjes net als nijnsels.
en lopen op stro grote kans op snijwondjes , die weer kunnen ontsteken , die dan weer soms risico's geven op amuptatie of inslapen.

ruimte is absoluut belangrijk punt in groepshuisvesting,
hier hebben de nijnsels de ruimte te delen met een paar kippen en 2 duiven,
het grond oppervlak is 5meter x 2,5 meter.
zal morgen eens foto's maken,
dit is een oude , je ziet wel de nachthokken erin staan, waar ze vrij keus hebben os ze erin willen of niet.

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:12

@ Cyclo; Cavia heeft vroeger samen met nog een cavia en een nijn gezeten. Andere cavia is doodgegaan, deze tijdje alleen gezeten en nu 2 nijnen erbij. Ze is het dus wel gewend. Deze nijnen zijn ook cavia's gewend. Dus dat vind ik geen groot probleem. Ze krijgen voer met extra vit C vanwege de cavia, konijnen piesen het teveel aan vit C gewoon uit. Ook geen probleem. Deze cavia is al zeker 5 jaar oud en krijgt echt niet dagelijks groenvoer en leeft dus nog steeds.

Nijnen komen inderdaad uit hetzelfde nest. Ik voorzie geen problemen, mochten deze wel komen, dan zal ik zorgen voor een goede oplossing, ze zullen niet gedumpt worden of op marktplaats aangeboden oid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:13

Pfff eindelijk weer thuis na dag werken plus files :7

@Akshay zwaar KKKKK ;(
Mbt cavia's en konijnen hier totaal geen verstand van, vind ze wel schattig :) , maar Maisie fokt ze dus zij zal er ook wel kijk op hebben B-)
En inderdaad die Bianca's zijn creatief in alle opzichten (met verf, foto, organiseren en ideeen :)* ).

Verder weet ik het even niet meer oja zag nog advies of vraag over Ford Transit of Vito e.d. voorbij komen en Baudyh heeft allerlei dressuurvragen, zou trouwens naast de auto ook nog een parasol zetten je weet maar nooit }:0

Morgen ook weer hele dag gesprekken en vergaderingen en dan ben ik wel toe aan weekend :roll:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:18

geen crea-bea's

maar crea-bia's.
hahahahhaah

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:26

goede tip VHU.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:32

Het is hier takkeweer. Komt met bakken naar beneden. Moet de paarden nog voeren, dus moet er zo nog doorheen ook. Bah.

Heb kar en tuig van Rembrand inmiddels schoon. Heb het meeste wat mee moet ook al klaar staan op de keukentafel. Kan nog niet inpakken, want de bus staat nu vol met 4 fietsen voor het verkennen morgen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:42

Aks: :(:) domper zulk nieuws, hopen dat reva-dok je verder helpt (het kan, kijk bij Frensie)
Tine: al helemaal klaar voor wedstrijd :)) en succes met door het vieze weer te gaan (we waren hier net op tijd gelukkig)

Verder geen verstand van busjes en wel van caafjes en nijntjes, maar dat is allemaal al beetje gezegd
Bij ons zit nijntje zielig alleen na het overlijden van Fritsie ;( En dat blijft helaas zo i.v.m. mijn gezondheid en heftige allergie voor knaagjes...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:42

Lees dat Frensie een groen setje voor me heeft gemaakt :D worden we een green team (variatie op dream team :+ ). Geweldig Gwin in de stop voor een hoop mest :+

@Baudyh en iemand in de auto zetten met bolhoedje in de hand die dan uit de auto zwaait, kan ook reden zijn voor grote paniek, of ruitenwissers die opeens over gaan of blaadjes in het dressuurboekje die worden omgeslagen of zelfs een raampje wat wordt opengedraaid hahaha.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:44

@ VHU het is echt gaaf groen geworden! Had van die website die ik je heb doorgegeven de Amazon Green besteld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:56

OK die had ik inderdaad ook gespot. En ... ze zitten in Rotterdam, kan het zo even op gaan halen *\o/* is dat handig of niet.
De Tropical Green is nog net een tintje heftiger *D ook leuk!
Neem gewoon mijn hoofdstel mee naar die winkel en dan kan ik het naast de tinnetjes leggen. Leuk.

Had van de HA oefeningen meegekregen voor mijn blessure (dus ook SI gewricht....) en heb denk ik die heup/rug aardig onder controle of laat ik het zo zeggen als ik pijn krijg kan ik hem ondertussen aardig wegkrijgen, maar die gekneusde ribben doen nog fiks zeer zo af en toe. Moest vandaag paar keer niezen ... ai.
Hier gaat het dus gelukkig wel langzamerhand beter, alleen heb nog geen idee of mijn endurance de 17e juni gaat lukken....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:17

PrinsjeH schreef:
Aks: :(:) domper zulk nieuws, hopen dat reva-dok je verder helpt (het kan, kijk bij Frensie)
Tine: al helemaal klaar voor wedstrijd :)) en succes met door het vieze weer te gaan (we waren hier net op tijd gelukkig)

Verder geen verstand van busjes en wel van caafjes en nijntjes, maar dat is allemaal al beetje gezegd
Bij ons zit nijntje zielig alleen na het overlijden van Fritsie ;( En dat blijft helaas zo i.v.m. mijn gezondheid en heftige allergie voor knaagjes...

is nijn een meneer of mevrouw?
en hoe oud ongeveer?

*wil evt onderdak bieden met vriendjes bij intresse :o *

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:18

@VHU, is dan de puzzelrit geen super leuke aanloop voor de 17de?

*jaja, zieltjes winnen*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:35

Zit heel simpel met vervoer en als ik met de wagen mee zou doen met groom. Groom is meestal wel op te lossen maar vervoer niet :7 Manlief heeft ook wedstrijd (dus de auto plus trekhaak :7 ) en in mijn auto passen zijn vliegtuigmodellen niet :+

Wat ben je toch een schat in aanbod voor nijn van PrinsjeH.

Helaas is borst een gaatje omhoog geen echte oplossing voor Bente want vandaag heeft instructeur haar gemend en ze wilde niet in de borst lopen -O- dus we zijn er nog niet uit. Gisteren liep ze wel heel lekker. Dan moet ze vandaag weer, en dat is dan dus te veel. Met dagje ertussen had het wellicht wel gegaan.
We mennen nooit twee dagen achter elkaar dus dit was wel duidelijk.... **gaat in denkstand**