[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

Assie dat wil ik wel geloven dat het koud was! Wel top prestatie, dat verzacht het een beetje.

Ja deze moet een stuk lichter zijn. Daar is niet alleen het paard blij mee maar ik ook. Hij heeft een onafhankelijk lamoen, dat wordt even wennen maar is denk ik ook wel prettig als ik alleen wil inspannen (met iemand die het paard voor bij het hoofd vast heeft). Ook heeft hij een gesloten lamoen dus ik zal veiligheidsligtogen nodig gaan hebben. Ik vraag me af of ik dan een heel nieuw schoftje moet kopen of kan ik die ook aan mijn huidige schoftje bevestigen (gewoon Ideal leren schoftje heb ik).

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Dit kan een zadelmaker aanpassen. Eerst vragen wat de kosten zijn ten opzichte van een nieuw schoftje.
De buitensingel moet ook veranderd worden.
Misschien kan het ook eenvoudig via Ideal een nieuwe draagriem met veiligheidsligtogen en buitensingel.
Vraag Juliette van De Menner

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:35

veiligheidslichtogen zijn gewoon los te koop hoor van ideal. Je moet alleen uitvogelen welke uitvoering van ideal je hebt (luxe, webtech, zwaar marathon etc... dat bepaald namelijk de breedte van de riemen en de gespen)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Ik heb vanavond les en zal vragen hoe ik dat moet doen. Een los nieuw compleet schoftje is best duur zag ik :oo

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:50

De rit was oke maar viel tegen qua tempo. Tuurlijk vanuit trekpaard stamboek maar om op 20 km afstand 500 meter sukkeldraf te doen daar zijn die van ons gewoon niet gelukkig mee. Die stuiterden na die 20 kilometer nog. De gemiddelde stap snelheid lag ook nog eens een km per uur lager dan dat hun thuis lopen.
Hele ervaring rijker, ze bleven fantastisch braaf en bereikbaar maar zeg nu nog niet vol enthousiasme dat ik volgend jaar weer ga. Het was wel prima weertje overigens!