zo jammer ze ging er soepeler van lopen,mooie vacht,maar dwingen met eten is niet mijn ding. En elke dag slobber ipv haar andere voer lijkt me ook niet goed Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zo jammer ze ging er soepeler van lopen,mooie vacht,maar dwingen met eten is niet mijn ding. En elke dag slobber ipv haar andere voer lijkt me ook niet goed
per voerbeurt en die zien er prima uit. Eigenlijk zou ik een ruwvoeranalyse moeten laten doen en op basis daarvan beslissen of er nog vitamines / aanvullingen bij moeten....
ik ben van de herders. en perongeluk is hier ook een dogo argentino blijven hangen ahhaaha marga1 schreef:Heb zelf vroeger een haflingermerrie uit de ST lijn gehad en heb nu een ruin uit de ST lijn dit zijn volgens mij de koelere type's Tegenwoordig kom je veel sport gefokte haflingers tegen waar nog wel wat arabisch bloed in zit omdat ze in het verleden hier zo nodig mee moesten kruizen. En dan zijn het toch wat drukkere hafjes. Maar je kan elk paard gek krijgen met krachtvoer. Een voertje heeft zoveel invloed op de heet zijn van een paard meestal wordt er te veel krachtvoer in gestopt, je kan beter wat meer ruwvoer geven daar worden ze niet heet van en het voorkomt een maagzweer het enige nadeel is ze hebben dan wat meer buik.
Maar newmom succes met jou zoektocht naar een ouderwetste haflinger Hengst (leeft Storm nog dit is nog zo'n kanjer)
naar mijn idee heeft veel met mee te maken dat "men" een bepaald beeld heeft van haflingers dat helemaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Het zijn hele attente, slimme, vriendelijke en vrolijke bergpaarden.
en geen lompe trage paarden.
en ik wil beslist niet iets met veel haver of wat veel directe energie geeft want het is een pittige vrolijke tante anders knal ik met 100 km/uur door de baan
of er moet nog een lastminute komen.
dan ontbijtjes maken. Fijne dag allemaal
newmom schreef:nah.. ik heb toch effe iets gevonden.. De KohlfuchsHaflinger.... nooit van gehoord.. maar na 1 keer googlen sla ik steil achterover
https://www.google.nl/search?q=kohlfuch ... cQ_AUIBigB
Zal deels ook met opvoeding, huishouding en voermanagement te maken hebben, maar mensen stoppen alles in hokjes, terwijl die hokjes vaak niet kloppen met de werkelijkheid.
klopt een Arabier / iets met een flinke scheut Arabisch in evenwicht kun je naast een kanon zetten en die vertrekt geen krimp. Daarom klopt dat verhaal ook niet dat het heftige gedrag van een haf zou komen van het Arabische bloed erin (wat Janouk ook zegt dat kan hooguit een druppel zijn zeg maar). Vind ik ook met Engels volbloed erin. Vind dat hele fijne gevoelige paarden. Ze kunnen zo goed afstemmen op hoe jij je voelt, als jij er rustig in zit, zijn zij dat ook. Ze lopen vanzelf, zijn op een pinkje en gevoel te rijden. Ideaal. Zeker voor iemand met lichamelijke beperkingen zoals ik. Maar goed zal toch heel persoonlijk zijn, hoe je zelf in elkaar zit en wat je gewend bent. Vriendin van me zweert bij haar enorme tinker. Nou die kijkt mij echt aan van wat mot je en gaat vervolgens gewoon een hele andere kant op als ik hem uit de wei moet halen. Heb er niets over te vertellen als hij z'n kop de andere kant op heeft staan. Hij slingerde me van de zomer gewoon in de slootCitaat:Zoals het beeld van de Haf niet klopt, klopt ook het beeld van de Arabier niet, is mijn mening. De arabieren die ik ken zijn over het algemeen rustiger dan alle haffen
.