[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:28

Tine-gefeliciteerd met je pavo-prijs...op naar de hoofdprijs.. *\o/*
Vhu-toppie weer een puzzelstukje op zijn plekkie. _/-\o_
Vanmorgen voor het eerst geen ruzie met sunrise haar tong-over-het-bit gezeur,dinsdagavond met les flinkte ze het 2 x....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:13

Tine een prijs.....vertel ??...gefeliciteerd in ieder geval ! *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:05

Ik had meegedaan met een fotoactie van hoefnet op fb. En heb daarmee de 3e prijs gewonnen. Erg leuk, ik heb werkelijk nog nooit met een actie of puzzel een prijs gewonnen. *\o/*

Vanmorgen weer sprinttraining gedaan met Rembrand. En vanmiddag heeft zoonlief bij eigen vereniging met beide ponys een oefenparcours gesprongen met de juf erbij. Wat ben ik trots op hem. En wat hebben we aan Samoerai een superfijne pony <3 <3 <3 <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:52

Wat leuk Tine *-:)
En helemaal top dat S zo fijn erbij past is toch altijd erg spannend zeker als het een pony voor je kind is.

Hier zo naar de zomerwei van de pony's kijken wat we allemaal moeten doen voordat ze erop kunnen. Volgende week gaan ze verhuizen. Dan naar de pony's, denk even mennen en 'hangen'. Daarna moet er van alles gebeuren voor school want daar is een soort fancyfair en zoonlief zijn klas zit in de catering :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:41

goedemorgen..
vhu, veel plezier bij de paardjes vandaag, en succes met de schooldingen.
leuk tine *-:)

post naar postkantoor gebracht, gras gemaaid, vloeren gedweild..en nu even.. :9k

dag met dubbel gevoel vandaag..dit is de sterfdag van Melody 3 jaar geleden Y;( Y;( ....en ook blije dag, onze trouwdag nu 11 jaar geleden.. :+:

t'is wel rustig hier,...hoe gaat het met iedereen en de paardjes ?? nog wedstrijden gepland dit weekeinde ?
ik ga dit weekeind mijn "nieuwe"slee ophalen...spannend.. +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:58

Goeiemorgen!

Tine, gefeliciteerd met je prijs. Geniale foto, wat een brave hond :D .
VHU gaat de zomerwei controleren
Lanous d'r Cupido gaat goed!
Biancacoo gedenkt de sterfdag van Melody, maar ook de trouwdag.... oeps. Hoest bij de bakker afgelopen?
HT, hopelijk houdt het tong-geklooi op!
Avaluna, hopelijk blijft het droog, het zullen vast geen enorme buien zijn.

Gisteren maar een uur tijd gehad voor Moos, dus ben een stukje gaan wandelen zodat hij kon grazen (wij hebben geen gras, maar bospaddocks). Zijn percentage volbloed kwam echter flink naar boven, heel irritant. Net als de (100%) volbloed van vriendin kon hij de rust niet vinden. Een paar happen gras, kop schiet weer omhoog. Na 45 minuten begon hij echt vervelend te worden. Schrikken van niks, wegschieten, draaien. Hij had helaas zijn slappe weidehalstertje om, dus durfde geen flinke ruk te geven. Was het dus voortijdig al zat en ben terug gelopen.
Zo makkelijk hij is tijdens het werk of buitenrit, zowel tijdens koetsen of rijden, zo onrustig als hij rustig mag eten. Ster (Forester :Y) ) stak gewoon haar kop in het gras, en millimeterde het gras meter voor meter af. Kon je nog eens een sms'je sturen.

Had ik verteld dat ik mijn telefoon verloren was? Inmiddels een nieuwe, een smartphone. Nu nog kijken of ik er mee om kan gaan. Zal alle contacten weer moeten opzoeken, want alles is kwijt.
Laatst bijgewerkt door Gem op 23-05-14 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:02

die bakker zit ehm..15 km verderop..ik hoefde er vandaag niet heen, en kom er voorlopig ook niet in de buurt, ik doe 1x p.wk. boodschappen.....dus maar een berichtje gestuurd, maar ik verwacht daar helemaal niets meer van te horen...ik koop daar nooit meer iets....blegh... :r

vervelend dat moos zo druk doet als hij niets hoeft...maf dier !
en een nieuwe telefoon..dat went vaak snel, komt vast goed ! :j

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:37

Nieuwe telefoon is altijd leuk. Op onderzoek.
Ja gem paard is anders dan pownie.
Merk ik hier ook. Ik heb db nu eindelijk zo ver dat hij braaf naar de wei gaat. Draait netjes om me heen en dan klik ik hem los. Ik heb er wat achteraan geskied en kapotte handen gehad. Met de pownie nooit last van dit soort fratsen gehad.
Rustig aangedaan deze week met db. Ik vind dat hij een zware wedstrijd rustig moet herstellen. Lekker lang longeren enzo. Meer niet.

Zondag ga ik weer groomen bij de mendurance in drents friese woud. Daarna op 14 juni nog 1 en dan ff rust.
Maandag komt de sportmasseuse voor db. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Ga altijd in sept of okt met mams op vakantie. Heb na lang zoeken weer een hotel gevonden. Op karpathos dit keer. Nu al zin in. Denk eind sept begin okt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:45

Ik hou helemaal niet van nieuwe foons :o . Dat stomme uitzoeken altijd hoe hij werkt. Ben na een kwartier erachter hoe ik een whatsapp kan terugvinden..... pfff

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:16

Gem lastig je foon kwijt en een nieuwe is ook een ramp. Moos houdt meer van werken dan van eten.

VHU zomerwei controleren rustig aan he.

DB lekker rustig weekje na de wedstrijd. Lekker groomen op de mendurence

Biancacoo nieuwe slee gaaf, en beschimmelde donuts ieks. sterkte en proficiat vandaag, lastig zo'n combi dagen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:24

Ik sluit me even aan bij alle samenvattingen.

Heel erg moe. Ga zo ook weer naar bed.
Vanmorgen even gemend met Rembrand, maar mijn rechterhand doet echt niet meer wat ik wil. Hopelijk belt het ziekenhuis snel terug. Ik ben nu een beetje bang voor mijn verdere mencarriere |( .

Hier halve volbloed die echt superkoel is. Gisteren bij het oefenparcours kwam er een irritante crossmotor langs. Ze keek niet op of om. Vanmorgen de geiten verhuisd, door de wei van de paarden heen. Ze is gewoon heel nieuwsgierig naar alles wat ze niet kent en gaat er dan op af om te onderzoeken. Zo schattig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:49

Tine, die van mij kijkt ook niet op of om als hij in het tuig staat (okee, schapen heeft hij wel een oogje op). Kom altijd wel een trekker, scooter of crossmotor tegen. Volbloed van vriendin hetzelfde: aan het werk kijkt hij niet op of om, maar los aan de hand grazen is gewoon niet gezellig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:41

Zijn ze hier ook echt niet gewend, los aan de hand grazen, hahaha, die willen lekker rondlopen/kuieren.

@Biancao: gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*
en een knuffel :(:)

@Tine: :(:) :(:)

Druk-druk-druk, dus ben er weer van door.

Oh, mijn telefoon snap ik ook echt niks van, hoor, ben van jaren Blackberry's naar Samsung gegaan, wat een prut, zeg. Nou heeft hij wel echt een lens en het ding maakt dan wel heel erg mooie foto's, maar verder ben ik er echt niet intelligent genoeg voor :o :( ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:58

Hier ook een enorme sukkel qua telefoons. Mijn oude was het scherm echt niet meer van te lezen, zoveel krassen, dus heb nu een oud toestel van manlief. Nou, ik snap er echt niets van. Is zo'n veegding. Pfff, zal vast een keer goedkomen, maar het opnemen lukt 9 van de 10 keer niet. Moet ik weer terugbellen :o?

Manlief is nu onderweg naar divoza om lussenleidsels voor me te laten maken, En dan maar hopen dat ik daar een beetje mee kan sturen. En dan maar de molen in bij de knhs om of dispensatie of (liever niet, maar als het niet anders kan toch maar) paramenner te krijgen/worden.

Nu maar paarden naar huis halen. Regent hier heel flink en de fysio komt straks nog langs. Is wel fijn voor haar als ze een beetje droog zijn :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:31

Hier inmiddels droog. Net toen ze voer kwamen brengen, daar ben ik weer blij mee.

Ik zweer bij mijn iPhone. Heerlijk ding!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:36

Wat een ellende met je hand Tine ;(
Gefeliciteerd met de trouwdag Biancocoo *\o/* en ook nog een :(:)
HT hoe is het met je nieuwe poowns? Is moeder eindelijk melkvrij? Wat fijn dat het met het tong-probleem beter gaat met Sun. En heb je Tara nog?
Ik probeer er steeds op te letten dat ik in een lagere versnelling dingen wil doen, alleen valt dat niet mee :o ben dat zo niet gewend.

Grazen aan de hand doe ik vrijwel nooit, alleen met een endurance wedstrijd mag ze even wat grazen, want ik vind dat ze er erg vervelend van worden. Heb van die dieren die in principe zeer eet-gericht zijn dus als ik het een paar keer zou toelaten vrees ik dat elke keer dat ik hals laat strekken onderweg neusje richting gras, plantenbakken, heg of boom gaat :Y)

Wei geinspecteerd, wil wat extra paaltjes slaan zodat ik makkelijk strookbegrazing kan doen anders denk ik dat mijn pony's in no-time tonnetje rond zijn }:0

En hier gelukkig aan de hand goed opgevoed spul. Ollie was eerst een enorme dramkees, zo dat vind ik toch irritant! Maar ze is nu erg netjes, bij mij althans en bekenden. Bij nieuwe mensen probeert ze het altijd (hard doorrennen met hoofd naar beneden richting ... jawel de 1e de beste graspol die ergens staat }:0 ). Maar.... als ik niet oplet neemt ze met mij ook een loopje hoor, die moet af en toe echt op haar donder hebben wat dat aan gaat <<) Hero is heel braaf, die doet dat soort dingen niet.

Vandaag gemend, Ol was beetje hangerig, niet echt veel aan zeg maar. Maar goed, braaf 40 minuten gedressuurd en door poortjes (zit dan echt op horloge te kijken zo van zijn we al klaar) en daarna gewassen met heerlijke echte paardenshampoo met eucalyptus erdoorheen. Had ik gewonnen afgelopen zondag. Ze stond echt te genieten is dan zo'n schatje <3 en toen ze weer was opgedroogd zag ze er erg mooi uit *D

Daarna Hero aan de longe, met zadel op, hoofdstelletje om en teugels onder loshangende beugels door, lekker relaxed :)ddd daarna gehangen, ook wat langer, boeide hem totaal niet.
Dus we kunnen weer stapje verder :):)

Hier telefoontechnisch ook geen talent :o zijn die kinderen toch stuk handiger in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:28

Bij mij mogen ze aan de hand ook niet eten. Dan zou ik nooit meer bij de zomerwei aankomen als ik met 3 naar achteren loop. Als ze los zijn, mogen ze eten. Aan halster/hoofdstel blijft het hoofd omhoog.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:21

Dat jullie daar zulke problemen mee hebben, verbaast me. Mijn vreetmonster Ster wist gewoon precies: bit in = niet (nooit) grazen, halster om = ook niet grazen, tenzij we stil gaan staan op een grasveldje. Nooit gedram en getrek met de kop richting gras, ook niet wanneer ik met haar aan de wandel ging.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:27

Jullie hebben net zo'n soort wedstrijdschema als ons Baudyh. Ik rij 7 juni Breda nog en dan 28 of 29 juni Etten Leur daarna is het juli / aug ff rust. September hebben we nog Loonse&Drunense Duinen en dan oktober de Peelrand. Dan is het ook wel een druk genoeg seizoen geweest met 9 starts. Tot nu toe dus 4x gestart, 3x i/d prijzen en 1x fout gereden }:0
Leuk dat je naar Griekenland hebt geboekt {:}
Wij hebben nog totaal geen vakantieplannen. Zoonlief is 7 weken vrij .... :oo
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 23-05-14 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:29

VHU: jammer dat Ol niet wilde lopen. En Hero weer een stapje verder met het beleren.
Bianca: gefeliciteerd met je trouwdag, die gelijk ook een randje heeft. En bezig met nieuwe slee. Ben benieuwd!!!
Baudy: met voer aan het slepen geweest.

Paarden lopen hier allemaal netjes mee. Ik heb echt geen zin in dat geklier. Doorgaans is dat bij nieuwe paarden/ponys heel snel afgelopen gelukkig.

Fysio heeft alle paarden weer behandeld. Niets geks gevonden. Ze vond Amerigo enorm toegenomen in bespiering. Samoerai nog heel zwak in de bespiering, maar ja, dat was natuurlijk te verwachten. Nu moet alleen nog de paardentandarts komen, dan is alles weer gecontroleerd.

Morgen helpen bij de springwedstrijd van de vereniging. Hopelijk na mijn middagslaap dan nog puf om iets met de paarden te doen, maar vrees dat ze nog een vrije dag krijgen. Eigenlijk moet zoonlief nodig weer eens op de bok, want met Hemelvaart weer een menwedstrijd. Hij moet over naar de bixie A, dus nieuwe proeven. Is wel handig om die een paar keer te oefenen. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:31

Ach Ollie heeft soms van die dagen. Dan is ze een beetje nukkig. Lijkt op de baas :x

Toen we Ollie net hadden was ze totaal niet opgevoed. Afleren is moeilijker dan aanleren is mijn ervaring. Hero is gewoon goed opgevoed. En Ollie is gewoon slim. Die heeft direct in de gaten als je niet oplet. Vind dat wel grappig aan haar. Die is het type van 10x luisteren en de 11e x heeft ze totaal lak aan je. En als ik haar dan corrigeer kijkt ze me aan van nou nou moet dat nou zo :+
Ik moet daar altijd wel om grinniken.

Ze liep vandaag wel mooi zonder blikken of blozen langs een enorme partytent met een trampoline ernaast incl kinderen. Kijk zo is ze dan ook wel weer 8-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:47

gem: 'hier hopen ze dat ik mijn gsm eens verlies....ze vinden dat het ook tijd word dat ik van mijn bejaarde-foon afga en eens mee ga 'appen" pfff hoop dat mijn foontje nog lang meegaat _/-\o_ huiver altijd voor die nieuwe dingen! :o
VHU: misschien word Ol wel hengstig...zijn ze soms wat hangerig. en lief dat je het vraagt :voor tara veel bellers maar iedereen wil de pony zowat cadeau,en ik wil echt een heel goed huisje voor haar en kets zelf veel af (net als: is het een kinderpony? terwijl ik duidelijk zeg dat ik geen kinderen heb ^) )
jane is goed opgedroogt met uier,maar ik heb ze nog ff apart en dat gaat ook goed. +:)+
Baudy weer druk met voer slepen
bij tine is de fysio op stal geweest
en voor iedereen onder de steen :wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:54

Is bij de advertentie van Hero ook zo, van die vragen dat je denkt dit gaat nooit goedkomen/die krijgen hem dus echt niet. Tara is een prachtige pony en je vraagt er echt niet te veel voor hoor.

Denk ook dat het met hengstigheid te maken heeft maar ze toont nooit hengstig, dus ik weet het nooit zeker of dat het dan is. Alleen in haar gedrag dan blijkbaar. Ik doe haar ook geen plezier met dressuren in de bak, maar ja, kan niet elke dag feest zijn :+ Ben allang blij dat ze alleen wat nukkig wordt en niet loperig of zo ril en schrikkerig als Bente altijd deed.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:08

Ik lees nog steeds mee.
Zelf een grote verandering in de planning gehad. Het was wel de bedoeling dat Fjella verkocht zou worden, maar het plan was om haar pas na de keuring in juli/augustus echt te koop te zetten.
Nu ben ik vaak bij een hengstenhouder op het erf en zou Fjella daar stallen om op te pakken en te laten dekken. Nou, ze stond er nog geen 24 uur of ze was in de wei gespot door een Duitse meneer op zoek naar een mooie fjord om mee te mennen. Hij had al een fjordenmerrie en zocht daar een tweespangenoot bij.
En dat moest Fjella worden, of die niet te koop was. Ik kreeg dus 's avond telefoon of ik haar voor dat en dat bedrag ook kwijt wilde. Slik... Dan zou ze de volgende dag meteen naar Duitsland vertrekken..
Tja, dan toch de pleister er maar in een keer afgetrokken en het paspoort gebracht.

Weet zelf, ook na 1,5 week, nog niet wat ik ervan moet vinden.. Blij dat ze naar zo'n mooi plekje is gegaan, super aardige mensen en al heel lang ervaring met mennen. Heb vandaag weer mail gehad en de meneer was nog steeds heel enthousiast en Fjella is al buik aan buikgenoot met haar nieuwe tweespanmaatje.
Aan de andere kant doet het behoorlijk pijn, ik heb haar geboren en getogen zien worden en zoveel met haar gedaan!! Mis haar olijke fratsen ook wel in de wei. Heb ontzettend fijn met haar gemend, laatste najaar, net thuis, was even minder fijn, maar afgelopen twee jaar verder leuk met haar gewerkt. Altijd wilde ze mee de wei uit en aan het werk, ze genoot van de aandacht, deed goed haar best. Ze kon me met haar ongeduld en vreselijk nieuwsgierige gedrag zowel aan het lachen maken als me het bloed onder de nagels vandaan halen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:31

Jeskim :(:)