[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:08

goede morgen alle :)

iedereen die vandaag of morgen punten moet scoren, succes!!

zag iets over KNHS,
die hebben maling aan alle onderlinge,
dat willen ze uitbannen gewoon,
hoorde gisteren verslag van iemand met een manege, die was naar bijeenkomst geweest,
zelfde probleem, veel startkaart houders etc.
maar KNHS is onverbiddelijk,
kost je half jaar schorsing.

benefiet heeft overigens toestemming, ivm goede doel en het feit we geen klassement opmaken

beste zou zijn als er een KNHS-gelijke vereniging zou ontstaan, zodat de KNHS het alleen recht en daarmee de monopolie positie kwijtraakt.
nu hangt ongeveer alles wat met paard te maken heeft vast aan KNHS en das slechte zaak.

weer iemand anders die ik ken (info evt per pb) is uit het bestuur gestapt,
die zag deze ellende aankomen en heeft ten kenne gegeven,
zich niet aan die wanorde te willen koppelen.

tjah.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:32

Frensie super gedaan! Soms zijn ze dwars maar daardoor rij je vaak wel net wat actiever en ziet het er voor de jury lekker actief uit :j
Wedstrijdgangers succes!
Gem beleren gaat misschien best vlot dacht ik nog omdat Motown al onder het zadel is. Heb je er al op gezeten? Met Ollie ga ik vooral voor de betrouwbare relaxte variant en of het nu een maand of een jaar duurt maakt me niet uit, ik wil geen neuroot meer voor de wagen heb er wel genoeg gehad voor heel mijn leven zeg maar :+

Vroeger had je niet maar een overkoepelende organisatie maar de KNF, NBVR en de NKB. Plus nog een aantal onderafdelingen of geloof zelfs ook nog apart, van de menners geloof ik maar ook van de lange afstand rijders. Ik denk wel dat dat beter was. En ik denk ook dat we daar weer naartoe gaan. Bij de endurance zijn nu ook een paar nieuwe regels ingevoerd op bevel van de KNHS waar heel endurance land over valt en wat er zelfs voor zorgt dat mensen een startlicentie in Duitsland nemen ipv Nederland.

Waar de KNHS goed in is, is dan regels verzinnen of doen 'ter bescherming van het paard', zo zouden KNHS wedstrijden meer toezicht houden op het welzijn van het paard dan bij 'wilde' wedstrijden (alleen die naam al, alsof er iets wild is...). Nou ik heb in heel mijn leven nog nooit een KNHS toezichthouder bijv bij springen en dressuur gezien die optrad bij te scherpe sporen, bitten, ruw gebruik e.d. Maar zo heel af en toe wordt er melding van gemaakt (lees ik dan in Paard&Sport), maar ik heb het nooit meegemaakt terwijl er toch regelmatig dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen (van vast geknoopte tongen tm paarden met bloedsporen op hun buik enz.) Dat toezien op welzijn van het paard is nu ook van gezegd dat dat iets is wat individuele leden / mensen moeten doen, dus dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent en dat wat voor organisatie ook daar altijd tegen zal optreden, is niet KNHS afhankelijk ...

Groot is qua organisatie niet altijd beter. Mijn startkaarten hangen voor dit jaar ook echt in de wilgen. Ben nog wel lid, vooral voor koetsiersbewijs eigenlijk want die heb ik nog (ook zoiets, waarom moet je als recreant lid zijn van de KNHS??).

Frensie, als een paard is overleden krijg je inderdaad wel je geld terug. Had ik toen ook met Rizanta. Ik heb nog wel twee aanmaningen gehad :( maar uiteindelijk kwam het goed. Maar bij mij verdiende de afhandeling dus ook weer geen schoonheidsprijs.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:22

Knhs en paardenwelzijn... Volgende week is er marathondag in Ermelo waar ik me voor opgegeven had. Krijgen we de startlijst. Verkennen van 9.00 tot 10.40, starten 16.00.. En geen stallen beschikbaar. Ik heb gister een mail gestuurd dat ik me afmeld omdat ik het niet eerlijk vind naar mijn paard toe. Kreeg ik een mailtje terug of ik wel kwam als ik als eerste mag starten. Dat is om half 1, dus dan ga ik wel. Wel meedenkend van de meneer maar de opzet van de dag klopt natuurlijk niet als je zolang moet wachten. Het verkennen vind ik juist belangrijk voor jack, het is voor hem nieuw.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:40

Goedemorgen,

Iedereen die op wedstrijd is succes !!!

Heb mijn zoektocht naar een bruin kunststof tuig afgerond denk ik.

Zilco en Ideal hebben geen bruine tuigen in maat pony.
Kieffer is heeeeeell mooi maar niet te betalen.
Lessing uit duitsland ziet er wel mooi uit maar durf niet in duitsland te bestellen.

Dus word het arden van de lemmerij. Heb mail gedaan of ze het ook opsturen dan kan ik
het bestellen.

Frensie gefeliciteerd met je punten !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:29

@maisie: fijn dat de keuze gemaakt is, dat lessing kende ik niet, ziet er wel goed uit!
Ik wilde eigenlijk voor een mooi bruin combiatietuig van ideal gaan, ik vind leer het mooist, maar twijfel nu toch wel, want kunststof is wel heel erg handig, ben niet zo'n tuigpoetser.
Ik ga eens op zoek naar ervaringen over lessing.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 16:21

Even Janouk spam

Als je Janouk tegenwoordig vraagt of ze een zwaar leven heeft, dan gaat ze zich uitgebreid uitrekken met luide steunen en kreunen. :D :D :D het is zo'n komiek die Maflinger. Vooral Nee schudden is de laatste tijd een favoriete oefening. Iedere vraag zegt ze NEE op. :j
http://www.youtube.com/watch?v=GKqI7SNG ... e=youtu.be

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:06

Zo....dag bijna voorbij...janouk heeft zwaaarrrrr leven !! haha := _O-
Er is 10 kuub ongezaagd en ongekloofd hout gekomen..dus we hebben wat te doen.. :=
Onze quad is dan eindelijk aangekomen..haha..spelen maar.. :))
knhs is waardeloos...ik heb begin 2012 mijn lidmaatschap al opgezegd..krijg ik vorige week een nota...ja..die ga ik dus niet betalen..ik heb al 2x geemaild maar krijg geen antwoord..dus ga het nog eens proberen...raar gedoe !!
maisie bruin tuig gevonden.
Frensie, gefeliciteerd met je punten ! goed gedaan !! :))

verder...moe :O even wat drinken en dan weer door...hondjes uitlaten..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:26

VHU: nee, ik ga er zelf voorlopig niet op zitten :D . Ten eerste heb ik nog geen zadel, ten tweede wil ik dat ze eerst netjes voor de wagen loopt. Eerst de energie kwijt kunnen, daarna overweeg ik wel vliegles :P .
Vandaag Moos wel voor de eerste keer gelongeerd. Hij weet goed wat de bedoeling is, moet nog wat alerter worden op de commando's, maar dat zal er wel zo in zitten. :) . Wel een herriemaker hoor, zo'n ruin :D . Bij elke pas een briesje en dat "gekoker" :P
Daarna even het schoftje erop gehad, moet lesmees er morgen even naar laten kijken, maar ik vrees dat de takken(? heet dat zo?) te smal zijn voor hem. Toen de dekens gepast, maat 185 die ik nog had van Ster, maar helaas zijn deze toch wel echt te klein. Dus wie nog wat nodig heeft... zie OS.
Morgen de pessoa maar eens op maat maken, dan kan ik hem wat meer laten zakken tijdens het longeren.

Moos is overigens echt verschrikkelijk lief <3 . Stond met een stalgenootje te kletsen, en ondertussen zat hij te woelen in mijn kraag, haar, mouw, oor blazen! Erg gezellig :+: .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:31

Ik heb een heeeeeeeeeeeeeeeel zwaar leven, hahaha, leuk liedje is dat en janouk op haar lijf geschreven.

Ruinen zijn vaak lekker knuffelig.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:43

hoi hoi :wave:

leeft op het moment meer onder de rots, thuis druk, druk voor het trail team net als bicci. Druk met kids, de boerderie etc. etc.
lees zo nu en dan wel stil mee. Maar even geen puf om mee te kletsen.
Dus heb topic niet verlaten, maar gewoon even te druk om alles mee te volgen en te kletsen. Beetje vol hoofd zeg maar :j
nou tot snel hoop ik :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:26

Fijne Moos :) heerlijk Gem.
Janouk heeft het zooooo zwaar gek beest :))
Biancailona :wave: wat een grappig paardje heb je naast je naam :+

Ik heb werkelijk zo ongelovelijk heerlijk gereden vandaag. We zitten dus in onze 'omscholing' richting iets wat lijkt op Western-zitten en -rijden. Pony mooi ontspannen, licht op mijn hand, lekker actief en steeds beter stelling/buiging. En vandaag gingen de kwartjes opeens vallen *\o/* Zowel bij mij qua houding en zit, als bij Ollie. Heerlijk zeg wat kon ik lekker zitten in stap en draf. Na half uurtje bakwerk rondje bos gedaan ook grotendeels in draf. En zo dus al met al uur en kwartier bezig geweest van begin tot eind genoten :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:59

Even egopost.

Ben helemaal kapot, maar gelukkig wel veilig thuisgekomen. Vanmorgen om kwart over 7 van huis gegaan en om 18 uur kwam ik weer thuis. (Heb me netjes afgemeld, want denk dat de wedstrijd misschien nog wel bezig is, want vh liep erg uit. Verkennen was tot 3 uur, ik was startnr 14 en ging pas om half 5 de ring in).

Dressuur was ikzelf heel tevreden over. Tuurlijk moet het allemaal nog veel beter, maar gezien de voorbereidingen en vervelend lichaam, vond ik het goed zo. Lanouska, nog bedankt he? (ben vergeten af te rekenen met HS voor het huren van zijn groom :D ) Ik had 225 en 219 punten, dus 65,29% Helaas was dat niet genoeg voor een prijs. Omdat ze geen uitslagenlijsten maakten (tenminste, daar begonnen ze wel mee, maar later niet meer :? ) heb ik geen idee waar ik ben geeindigd. Na even sociaal gedaan te hebben, bijna 2 uur liggen rusten/slapen in de auto. Daarna dus de vaardigheid, waarbij ik eindeloos heb losgereden, had natuulijk nooit verwacht dat dat zo lang zou duren. Helaas 2 ballen gereden, dus geen wp. Geen idee waar ik ben geeindigd, want nadat ik Rembrand op trailer had en alles opgeruimd, ben ik naar huis gegaan. Had de radio heel hard, heel hard meegezongen en de airco op koud.

Nu in bad om warm te worden en naar bed.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:51

goedeavond

ik ook eindelijk thuis.. ben 9x in de baan verschenen.. orginisatie was echt waardeloos..
@ tine afrekenen mag bij MIJ...... :D
telkens als wij in de baan verschenen verdween de jury -:(- -:(-
met voorspan voor het eerst M gestart en meteen 2 winstpunten
helaas vandaag geen prijzen maar wel weer winstpunten gereden..
Wij zijn om half 8 weg gegaan. En toen zou dec wedstrijd nog een uur duren..

ik ga naar bed.. morgen weer les bij GL

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 22:27

@Tine en Lanouska nou gelukkig zijn jullie weer thuis en waren de resultaten ernaar, super hoor!

Hier Blondie bij een paar van haar nieuwe buren....
Afbeelding
en met Bente gaat het gelukkig weer wat beter, ze zijn er (op mijn aanraden) mee gaan springen en dat vond ze gelukkig erg leuk. Bij mij vond ze dat ook alleen durfde ik het niet verder te doen, want tja voor de wagen en springen gaat niet zo goed samen, zeker niet nadat we tijdens een vaardigheid dus over de balken heengingen incl wagen :+
Afbeelding

Oftewel Gem pas maar op met je springer :P

@Maisie ik ben heel benieuwd naar het Arden tuig. Vind het op de foto echt prachtig maar heb het nog nooit in handen gehad, is toch lastig idee van te krijgen dan. Moet zeggen dat ik mijn Zilco echt ideaal vindt (dus kunststof ipv leer). Je kunt het gewoon neerleggen waar je wilt en bewaren waar je wilt, blijft gewoon netjes.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:17

Goedemorgen allemaal,
Leuke blondie foto, volgens mij heeft ze het wel naar haar zin daar, super !
en bente met kar en al over de balken..maf dier..de springfoto's op facebook zijn ook geweldig..tuiger he ?!!
verder zag ik van alles voorbij komen..maar ben het even kwijt, ik zal later nog eens bijlezen.
en proberen samen te vatten...maar dat op zondagochtend.. :9k die heb ik zometeen nodig geloof ik..

tine wel op tijd naar huis gegaan,..vreemd georganiseerd daar zeg..
tallechie nog een beetje op tijd thuis gekomen ?

hier regent en sneeuwt het tegelijk...vies weer, bah..
paardjes staan al buiten, en de honden hebben al lekker buiten geravot !

Verder ben ik benieuwd hoe het is bij je Biancailona, drukdruk, maar is met jullie alles goed ?
en met je paardje ook ?
Bicci druk voor benefiet e.d.
vhu lekker gereden met Ol.
Ollie ben je al weer helemaal beter, je was toch ziek ?
Frensie..hoe loopt Gwin, en hoe is ze..is ze nog steeds hyper..??
Avaluna..hoe gaat het met je paardjes, nog wat met ze kunnen doen ?
lanouska..op de wedstrijd met steeds verdwijnende jury..lijkt me bijzonder vervelend.
succes bij les vandaag, lijkt me leerzaam bij Gerard Leyten .
Tine weer opgewarmd..en goed geslapen ?
Gem, wat fijn dat het goed klikt met Moos !!

fijne dag allemaal..ik hoop dat het weer bij jullie wat mooier is.. :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:37

Zo, ben weer een beetje mens. Lag rond half 9 op bed en werd om half 8 vanmorgen weer wakker.

Mooie samenvatting van Bianca, waar ik me bij aansluit. Heel lui, sorry.

Kampioenschap was echt vreselijk slecht georganiseerd. Vrees dat Tallechie heel laat thuis was, want die zou als allerlaatste (nr 60) in de ring komen met Snuit.

Hier ook natte sneeuw. Bleh. Wilde de kur uit proberen en als hij qua tijd goed is, filmen. Maar manlief gaat dat nooit doen als het zulk weer is.

Gisteren helemaal vergeten op te scheppen over zoonlief. Hij reed voor de eerste keer een B1 proefje. Ging nog niet helemaal vlekkeloos, maar zou wel voldoende geweest zijn voor een stempel. Het springen ging echt super. We hadden hem voor het gewone springen opgegeven, daar mogen de ruiters namelijk eerst een oefenrondje maken. Bij het bixiespringen is daar geen tijd voor. Bij het oefenrondje moest manlief wel even helpen. Zoon vindt dubbelsprong en oxers zelf spannend en vergeet dan te rijden. Maar bij het echte rondje gingen ze overal vlekkeloos overheen, wat super is voor zijn zelfvertrouwen. Hier zal wel een echte jury en hij kreeg zelfs een 9 voor wijze van rijden. Helemaal top dus.
Ik had dus eigenlijk wel gewoon mee moeten doen met clubkampioenschap, want dat was ik kampioen geworden. En manlief ook. Nu waren er bij de paarden geen deelnemers die aan alle eisen voldeden, dus we hebben alleen clubkampioenen bij de ponys.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:01

Goedmorgen,

Ik ga ook mee met de mooie uitgebreide samenvatting van Biancaco +:)+
@Biancaco, jij bent ook al weer vroeg actief geweest....hier id het nog droog.
@Tine, wat super van ja zoontje +:)+ , weet je al hoeveelste je gisteren geworden bent ?

Hier nog aan een kuurtje, hoofd wil nog niet echt en nu ook zere keel en oren %) , maar straks gaan we met drie vrouwen tm dinsdag naar Equitana. Ik heb er veel zin in ondanks dat ik nog niet helemaal fit ben. Ik hoop zo nog even droog te mennen voor vertrek ;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:37

Ik geloof dat het maar goed is dat ik gisteren niet in tolbert was.Maar iedereen wel gefeliciteerd met de punten.Ik zag op fb al dat marjet westerhoff de B had gewonen.Wel verdient,want die won steeds.

Wij gaan nu even een drie jarige merrie ophalen die we als veulen gefokt hebben en verkocht maar die we nu klaar gaan maken voor de keuring in juni.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:55

Marjet heeft inderdaad, en zeer terecht, de B gewonnen. Verder weet ik nog steeds geen uitslagen helaas.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:57

Biancacoo mooie samenvatting! Jij bent ook elke dag weer een vroege vogel met de honden, of niet?
Gwin is nog steeds redelijk druk, lijkt iets minder te zijn dan twee weken geleden. Nog paar weekjes geduld en dan mag ze weer aan de slag! Hopen dat dat goed blijft gaan.

Baudyh leuk om je fokproduct weer terug te zien en ermee aan de slag te gaan.

Tine super van je zoontje! Tja en achteraf is een koe in de kont kijken, daar kan je niks mee ;)

Lanouska veel plezier bij de les van GL!

VHU leuke Blondie foto.

Ollie veel plezier op Equitana en hopelijk slaat het kuurtje snel aan!

Hier weer lekker rustig dagje in de planning. Net Gwin en vriendje gevoerd en mest geruimd, dus die kunnen er ook weer een paar uurtjes tegenaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:47

:+ koe in de kont kijken zo'n grappige uitdrukking :+
Heerlijk zo'n samenvatting tussendoor _/-\o_

Moet hier zo nog college voorbereiden en daarna op verjaardagsvisite. En ik realiseer me dat ik wat veel foto's spam de laatste tijd.... maar deze hadden jullie nog tegoed. Eindelijk een complete foto van Ollebol met de Oxer erachter <3
Afbeelding
Vanochtend dus in de bak gemend. Was zeer leerzaam want de bak was enorm hobbelig (nadat ik had gemend dus stuk netter := ). In stap hobbelde het wel wat maar viel nog mee. Maar in draf ging het in het begin best wel hobbelig en dus ook wat gerammel en gedoe. Ollie vond het 2x beetje eng, ging ze in galopje (allemaal erg beheersbaar gelukkig) maar daarna gaf ze er ook niets meer om. Lekker gemend met flink wat draf erbij.... ze was na zo'n half uurtje best wel moe dus toen rustig uit de bak gestapt over het erf naar de plek waar ik haar ook had ingespannen en toen gestopt. Ging dus weer super :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:01

Citaat:
koe in de kont kijken zo'n grappige uitdrukking
Ik vond het eigenlijk nogal onaardig.

Fijn dat Ollie het zo goed doet.

Ben verkleumd, heb net uitgemest bij flinke sneeuw en harde wind. Niet leuk buiten nu. Toch wil ik proberen vanmiddag met alle drie nog iets te doen, maar dan moet het buiten wel iets leuker worden.
Nu eerst weer slapen, kan niet meer wakker blijven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:01

Vhu Fantastisch fijn zo'n coole pony ! En wat een mooi tuig O:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:03

In plaats van een rustig koetsritje op zondagochtend door het bos, kom je terecht op het parcours van Mud Masters 2013 vol linten, vlaggen en banieren (modderrace met 3.000 hardlopers). Dan maar eruit op het eerstvolgende parkeerterrein: kom je bij de SBS6 televisie opname van Bloed Zweet en Tranen: Dus nog meer vlaggen en banieren training voor Janouk Hazes

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:43

Lees later bij..... Niet fit..... Gisteren om half zeven weggegaan en om half tien weer thuis.

S één goede dressuurproef gelopen, 169 en 174. Laatste plaats. Vaardigheid één balletje in 2.11. Toegestane tijd 238.