[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:55

Geen idee met busjes. Degene waar we ze van huren, als het al eens voorkomt, heeft VW busjes en die kunnen trekken tot 2500 kg heb ik begrepen (die wij dan huren). Of het goed of niet goed is weet ik niet :o?
VW en Mercedes zijn 2e hands wel het duurste :\

Moet de keuken nog wat fatsoeneren, morgen is de oppas er, vind altijd dat ze niet zo'n zootje hoort aan te treffen....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:58

tine10 schreef:
Baudy: in het proevenboekje staat het verkeerd!

Oh dat is handig......Het is dus het hele jaar 54 en 56 outdoor in de B???

baudyh

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:59

Ik heb ook gehoord dat een vito geen goede trek auto is.Mercedes sprinter is beter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:13

VHU: we gaan kijken of we kunnen leasen, mocht ik dan weer zulke ellende hebben als nu, dan krijg ik gewoon een andere auto :D Kost wel iets meer, maar met dit soort ellende juist weer niet.
Baudy: op de site van knhs kun je tabelletje downloaden welke proeven wanneer aan de beurt zijn, die tabel klopt wel.

En verder iedereen bedankt voor de tips.

Nu snel naar bed, morgen weer superdruk en laat ik het over vrijdag tot en met zondag maar niet hebben. Oef.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:26

Kan me goed voorstellen dat jullie dat overwegen!
Er zijn door die crisis wel veel fijnere leasecontracten mogelijk, dus wie weet wat je kunt regelen :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:35

Bedankt tine10,ik had het lijstje net gevonden......

Nog 2 vraagjes,mag je in de vaardigheid wel beenbescherming om of ook niet.
en als je al een rok draagt moet je dan nog steeds een schootkleed om.

Ik heb vandaag in de wei een 30 x 60 bak uitgezet zodat ik kan oefenen,wel zo makkelijk.Ben erg benieuwd hoe het me de eerste keer vergaat.Voor mij niet de eerste keer maar wel voor dalerboy.Zal nog even een keer een auto in de wei bij C zetten.Ja je kan beter alles maar oefenen toch......

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:49

@tine; zelf geen trekervaring met VW transporter. Maar wel rijdervaring, en dat is geweldig!
Maar, geen ervaring met de andere grote trekautos (behalve volvo's) dus dan heb je er nog niet zoveel aan :)

Ik heb weer gemend met sulky :P Crazymel haar tuig wordt nog aangepast dus ze kan zelf helaas nog niet :(:) en toen was ze zo lief om ons met de sulky te laten spelen :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 22:57

@ tine wij hebben jaren in een ford transit gereden, laatste mocht ook 2400 kilo trekken. reed heerlijk merkte niks van de trailer.
@ baudyh beenbescherming mag gewoon in de vaardigheid en je moet altijd een schootkleed om en vergeet je handschoenen niet :j

vandaag weer met uzma getraint, die liep heerlijk alleen vindt ie stappen erg moeilijk dus daar hebben we de nodige aandacht aan besteed vandaag.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:59

:wave:

wat liep dids lekker <3 was heeerlijk om te zien! zou er heel trots op zijn!
vrijdag mag ik eindelijk!!! dan is mijn tuig af!!

hier ook geen ervaring met busjes!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:10

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:28

@ PrinsjeH: Ik ben nu nog 17 dagen in Nieuw-Zeeland, het begint te korten!!

@ Ollie: Inderdaad, daar word je erg blij van! Het zijn geen wauw-foto’s, maar ik ben zo blij om mijn ventje te zien, en om te zien dat hij er zo goed uit ziet!

@ Aks: Goed aan het afvallen zo te lezen! Ik wil ook dolgraag, maar het het karakter niet… Ik kom altijd met uitvluchten om toch te eten. Momenteel is het uitvlucht “Ik ben ongesteld, dus dat is normaal!”, en de andere keren is het meestal “Ik ben net ongesteld geweest” of “Ik moet ongesteld gaan worden”. Nu is het niet écht hoognodig bij mij, BMI zit op 20 of 21 ongeveer, maar ik ben altijd vel over been geweest, dus nu valt het wel op dat er wat pak aan zit :D
Voor mezelf wil ik wel graag in mijn bovenbenen en buik afvallen, buik is écht te erg geworden

@ Tine: Ja volgens mij ook! Zijn billen zijn ook veel lichter geworden, waren donker bruin en nu lijkt het echt lichter! De staart is gigantisch veranderd! De manen zijn nog donker, maar helemaal van boven zijn ze wel grijs aan het worden. Ben zo benieuwd hoe hij gaat worden! :D

@ Avaluna: Ik dacht dat mijn Romeo ook veel te dik ging zijn nu hij amper beweging heeft, maar ik vind dat hij er netjes uit ziet! Maar goed, voor jouw Romeo is het mentaal ook wel veel beter als hij veel relaxter is hé? Dan maar wat extra trainen om de kilootjes eraf te krijgen!

@ kiss: dank je voor het complimentje! Ik moet zeggen dat ik na 5 jaren ook nog steeds dolverliefd op hem ben!

@ Frensie: Gelukkig is de pijn in je mond minder geworden. Maar het is best wel normaal dat je pijn hebt van het werken, maar dat neemt niet weg dat het ontzettend vervelend is!

@ Frensie & Jenkins: Romeo is inderdaad een stuk witter geworden. In de winter wordt hij altijd weer donkerder, maar in de zomer wordt hij ieder jaar ietsje witter. De schimmel begint er stilletjes aan uit te gaan heb ik de indruk (klinkt misschien vreemd, maar ik bedoel dat het grijzige eruit begint te gaan en dat hij echt naar het wit begint te trekken)

@ Happytime: marathonwagen van je dromen nog niet tegengekomen, die komt nog wel! Zolang je maar kunt mennen hé?!

@ VHU: Lekker met Rattan en Bente gemend, leuk!

@ Gem: Ster heeft weer gladde tandjes en je hebt tot je elleboog in haar mond gezeten :D

Ik zit met een klein dilemma. Als alles goed is, studeer ik volgende maand af. Het is dus de laatste keer dat ik kan gaan werken zonder belastingen te betalen. (vakantiejob) Eerst dacht ik “Ach ik ga gewoon deze zomer mijn laatste vakantiejob doen, daarna kan ik nog vakantie nemen”. De vakantiejob moet wel tussen juli en september gebeuren, want daarna word ik niet meer gezien als student. Maar langs de andere kant is het ook de laatste keer dat ik zo een lange zomervakantie kan hebben. En als ik van maandag tot vrijdag van 8 tot 5 ga werken, heb ik (buiten het weekend) niets meer van het mooie weer.

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen. De vakantiejob die ik wou gaan doen, verdient niet echt goed, maar ik ben dan wel weer 1200 euro rijker… Het is niet dat ik in geldnood zit, maar ik kan wel altijd wat meer geld gebruiken.(zoals de meesten hier denk ik) Langs de andere kant verdient een startende werknemer met een fatsoenlijk diploma ook zeker 1200 euro per maand, dus die 1200 heb ik normaal snel bijgehaald. Ik woon nog niet samen met mijn vriend, dus ik heb nog geen uitgaven.

Wat denken jullie?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:32

@SL: toen ik jong was :') , weet ik zeker dat ik zou zijn gaan werken :j , nu ik oud ben :') zou ik er even lekker van genieten :j .

@Akshay: ziet er echt top uit *\o/*

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:44

@ Avaluna: dat denk ik nou ook. Nu wil ik misschien het geld hebben, maar wat maakt die 1200 euro uiteindelijk uit? Nooit (tot mijn pensioen) zal ik nog 3 maanden zomervakantie kunnen nemen! En 1000 euro meer of minder, dat maakt het nou ook niet hé? Altijd handig natuurlijk, maar als ik een paar maanden zuinig leef, heb ik die 1000 euro zo terug...
Maar ik weet nu niet of het een verstandige beslissing is :D 1200 euro extra kan immers altijd goed van pas komen...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:59

SL kan je dan niet gewoon een aantal dagen werken ipv 5 van 8 tot 5?
In de zomervakantie werk ik altijd iets van 3 a 4 dagen en neem dan ook nog 3 weken vrij.
Zo heb ik toch inkomen en ben ik ook dagen vrij.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:23

tine10 schreef:
Baudy: in het proevenboekje staat het verkeerd!

Even een vraag aan de kenners. Ik wil straks graag een andere bus, een die meer (minimaal 2400 kg) mag trekken. Nu had mijn man al de Mercedes Vito gevonden. Maar bij de garage raadden ze dat sterk af. Motor zou het niet aan kunnen, koppelingsplaat was slecht. Zij adviseerden een VW bus of een Mitsubishu. Wat is jullie mening/ervaring?

Ik heb niet zoveel eisen, hij moet gewoon goed rijden, minimaal 2400 kg kunnen trekken en een dubbele cabine hebben.

Wij hebben 2 Vito's gehad, die mochten 2000 kg trekken, maar trokken 3000 ook zo weg. Dit was wel het oude model. Ik rijd nu al 3,5 jaar in een VW T5 die mag 2500kg trekken (met 130 pk). Dit rijd zalig! Ik zou niet anders meer willen *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:20

Ipsilonka: bedankt voor je info.
Avaluna: mijn gedachte, je mag de rest van je leven nog werken.
SL: mooie samenvatting, sluit ik me bij aan.
Aks: ga straks kijken naar je topknol
Lanouska: lekker met Uzma getraind.

Regent hier flink door. Voor tuin en plantjes erg goed, voor mij wat minder.. Paarden zijn erg vies. Vind het dan zo moeilijk, ben zo bang dat ze drukkingen krijgen als ik tuig er dan opgooi.

Nou ja, ga toch maar wat doen nu. Heb nogal een volle planning, dus kan niet uitwijken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:27

SL....tja vakantie of niet...ligt ook aan wat voor werk, als je het leuk vind, kun je het doen, als het een baan is die je niet leuk vind...zou ik lekker even vakantie houden...en werken kan altijd nog, er zijn niet veel mensen met een leuke baan, dus geniet van je vrijheid....
SL Bmi van 20-21...je hebt absoluut niets te klagen...dat wil ik ook wel !!! helaas is het bij mij een stuk hoger !

Mooie samenvatting.
het regent hier wat..
lanouska..hoe is het met je ..nog blauw na de mep van het peerd ??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:05

@Tine: iemand opperde hier al een Ford Transit, vriendin van mij rijdt hier altijd trailer mee, bedenk ik me net.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:44

Goedemiddag alweer!! :wave:

Aks leuk topic!
Tine drukke planning!
SL al over 17 dagen naar huis!

Ik heb vanochtend met Gwin in het bos gereden en ze schrok op een gegeven moment enorm. Het was ook heel heel erg heftig, pfff, gelukkig had ik superglue op mijn kont. Het arme paardje, vreselijk eng was het... er lag gewoon MEST op het ruiterpad. OP het pad, dus niet ernaast in de bosjes, maar gewoon erop! Tja daar moet je echt even van schrikken. En daarna werd ze boos en uit wraak heeft ze dan ook maar op het ruiterpad gemest :x

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:03

hihi Frensie _O-
die paarden zijn ook niet meer zo fatsoenlijk als vroeger :=

Hoe is 't met de tand/kies pijn???

Aks, ga je topicje kijken (zou 't al vergeten zijn met het steeds snel bijlezen vanaf phone en dan later vergeten)...

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:22

:wave:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 13:47

@ bianca been is pimpel paars, geel en blauw heeft ook wel erg zeer gedaan maar zeer doen is nu over nou nog het schilderij weg zien te krijgen:-)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:53

duurt nog even denk ik lanouska? Ik mis de kleur groen nog?

Ik ben nu onderweg naar het ziekenhuis voor de uitslag van die scan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:56

Akshay schreef:
duurt nog even denk ik lanouska? Ik mis de kleur groen nog?

Ik ben nu onderweg naar het ziekenhuis voor de uitslag van die scan.

Succes en sterkte :(:)

@Lanouska: gelukkig doet het geen pijn meer, schilderij heeft meestal flink wat langer nodig.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:02

Aks succes!!! Hopelijk valt de uitslag mee en kan je er wat mee!
Lanouska nog lekker bont en blauw.
PrinsjeH mijn kies doet geen zeer meer, alleen nog wat gevoelig op de plek waar hij de verdoving heeft geprikt.

Ik heb de smaak van het shabrakjes verven helemaal te pakken! Heb nu groen besteld en er zit een wit zadelvormig shabrakje in de was mét een wit shirt en die komen er zo allebei hartstikke groen uit *\o/* (Hoop ik). Heb ook nog een pakje knalroze verf thuis :o