[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 13:16

Net eindelijk weer eens met mijn paard gemend, was ruim een maand geleden. Omstandigheden waren niet ideaal (bak thuis is 17x34, en dat met zo'n grote combinatie), maar het ging redelijk. Gelukkig heb ik nog 3 weken om te trainen voor we weer menwedstrijd hebben. Zoontje lag aan mijn voeten (letterlijk), op een deken met kussen en mijn menschort over hem heen. Hij vindt het heerlijk om zo mee te hobbelen. Was wel koud, maar droog, dus dan kan dat.

Komend weekend gaan we de wagens ook weer omruilen. De ponywagen staat nu nog bij de vereniging (komend weekend onderlinge!!), maar dat gaan we maar omwisselen, zodat ik nog even in een gewone binnenbak kan oefenen. Wordt echt tijd dat ik een trailer met koetsenfram kan kopen. Erg lastig dat wisselen nu. Blijf heen en weer rijden.

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:53

Fijn dat je weer kon mennen tine, wat schattig en handig die voetenwarmers!

Vandaag 3 kinderlesjes gegeven op rivaldo.
Daarna hele dag samen met kennis me scooter proberen te maken,, het is alleen niet zo fijn als je weet wat het is, helaas zal dit veel geld gaan kosten.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:55

*sloft binnen*
Alowa iedereen!
Hier even een berichtje uit het ziekenhuis, heb waarschijnlijk de mexicaanse griep -O- ...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:00

Mooi Tine dat je weer hebt kunnen rijden.
Is inderdaad een heen en weer gerijd.
Momenteel staat mijn kar bij de manege maar voor de wedstrijden moet ik de kar naar huis halen

Ik heb vanmiddag onder zadel gereden, ging wel redelijk. Morgen weer les :-) Vriendin gaat mee, zal vragen als ze een filmpje wil maken.

Lauwterd01 dat is minder. Beterschap en sterkte

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:23

Leuk als je een filmpje maakt, zal het wel is willen zien :D..
Ik ga morgen ook maar even bellen naar de vereniging.

Lauwterd01: sterkte en wordt maar weer snel beter :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:32

Afbeelding

Foto van afgelopen zaterdag voor we op stap gingen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:33

L_Rivaldo schreef:
handig die voetenwarmers!.

:))

Sterkte met de mexicaanse griep. Ellendig!!

Vanmiddag met de pony in de binnenbak geoefend voor de onderlinge van zaterdag. Spannend. Het gaat gelukkig steeds beter. Eigenljk zouden we vanmiddag een buitenritje maken, maar het was zo mistig hier, dat dat niet verantwoord was. Erg jammer, want voor pony was het wel even leuk voor de afwisseling. Morgenmiddag weer priveles met de pony en s avonds verenigingsles met paard ohz.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:34

Ik ben ook terug van een ritje. We zijn niet zolang weg geweest want het was weer te snel donker, maar ben wel trots op haar. Galop is nog niet deftig bevestigd, maar vandaag had ze er wel zin in, ze heeft bijna tot het einde van het pad volgehouden.

En, we hebben vandaag onze 300ste kilometer samen afgelegd.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:34

Ja bij ons werd het rond een uur of half 3 ook erg mistig en behoorlijk koud, gelukkig had rivaldo al gewerkt.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:53

Ik meld me ook weer een keer.

Ik baal. Ik wilde vandaag gaan rijden met de wagen. Maar loop met keel- en oorpijn. Dus ik ben vandaag maar binnen gebleven. Gelukkig komt ze wel op de wei. En ik had er zo'n zin in. Het is een week of drie geleden dat ik met de wagen ben weggeweest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 21:56

:wave:

sorry dat ik hier niet vaker reageer, ben een beetje druk met van alles en nog wat ;)

vandaag een SUPER dag gehad!

Ik ging naar de clinic puur voor de ervaring dat Abbey eens mee ging ergens naar toe, maar ach, als je toch gaat, en je hebt een vrachtwagen bij, kan je net zo goed tuig en wagen ook achterin gooien...

's Morgens laden ging al super, liep zo de trailer op! Rit ging goed, en in leusden aangekomen was ze helemaal niet nat of iets.
John (1 van de clinicgevers) kwam naar ons toe: Jullie hebben ook een combinatie bij he? Dus ik van nou... ik heb alles bij, maar een combinatie is het nog niet.

Nouja, Abbey uitgeladen en naar de bak om het eerste deel van de clinic (optuigen) te volgen. Abbey stond er heel de tijd bij. Wel klauwen (en een keer rollen ;) ) maar verder braaf (ze kan soms nogal driftig worden). Ze keek wel dr ogen uit ;)

Toen pauze, dus Abbey weer op de trailer gezet (ze sprong er zo ongeveer in, dus positief ;) ), en een hapje gegeten. Ondertussen met Jan en John gepraat over wat vandaag te doen met Abbey. Uitgelegd dat ze nog maar 1x een paar minuten voor de wagen had gestaan, en dat ik het niet zag zitten om haar zelf in te spannen op een vreemde locatie, met vreemde paardjes... Dus na de pauze kwamen andere paardjes niet terug, en bleef Abbey alleen in de bak. Eerst opgetuigd met hoofdstel, schoftje en leidsels, en een beetje los gewerkt. Al snel werd ze door Jan over genomen die haar een poosje aan de lange lijnen pakte.
Toen werd het borsttuig en de broek eraan gedaan, en de wagen erachter geknoopt! In alle rust, keurig iemand ernaast, en weg stappen maar... Super braaf!
Na 1 of 2 rondjes vond Jan het kennelijk zo braaf dat hij John (die er met een touwtje naast liep) aangaf dat ze los mocht.
Dus abbey los voor de wagen, Jan erachter. Ging echt superbraaf!! Wel zoeken uiteraard, maar ze luisterde keurig naar Jan!

En toen?

Toen ging ie ineens op de wagen zitten!

Gestapt, gedraafd, zoooo braaf! Ik ben zoooo trots! Schoot helemaal vol!

Dus niet alleen Maaike heeft een superpony, ik heb er ook 1!

(bewuste keuze om niet zelf op de wagen te gaan)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:25

Wat gaaf zeg dat ze het zo goed oppakte :D.. lekker he zo'n trots gevoel :D Gaat ze er nu vaker voor?

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:37

Wow wat gaaf. Kan het filmpje op mijn werk nu niet kijken. Maar zo te horen ging het super!!
En dat kan ook niet anders met een superpony natuurlijk!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:14

Ik ga zo handschoenen kopen en op stal mennen met rivaldo.. daarna mag hij rustig bijkomen onder de massage :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:17

lekker L_rivaldo dat het zo goed gaat nu :)

i heb gisteren een rondje gedaan met diddle..
kar werd een beetje voller dan gepland, maar het ging alsnog prima! :) hebben er wel een relaxed weg-ritje van moeten maken (had incl mezelf 5 volwassenen en 1 meisje van 9 bij..)
meisje van 9 heeft zelf een km gemend, over de weg gewoon, ging helemaal super :))
(ik de leidsels nog mee vast middels pinkriempje, en aan beide zijden van haar iemand die de leidsels kon overpakken :)) )
het was alleen heel erg koud vond iedereen, pauze gehouden bij friettent, dids daar dik 20 minuten laten wachten, ik ervoor gestaan en enige wat hij deed was schooien om frietjes (die hij ook wat gekregen heeft :o ) was hartstikke trots dat ie dat wachten zo netjes deed! :D
daarnet naar stal geweest en even gepoetst, dagje lekker alleen in de wei lopen heeft ie wel verdiend :)

heb nu m'n tuig binnen liggen, helemaal uit elkaar, geschrobd met water en nu in de olie staan.. (jaja lacuna! :D het is me gelukt :)) )
nog eens even gaan kijken of m'n appeltaart al klaar is :9

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:13

Hallo allemaal!

Ben ik ook weer eens, heb een goed voornemen nl dat ik dit topic goed bij ga houden.

Donderdag heb ik gemend ging super! Hij liep echt heel fijn, was goed op de stem dus was echt leuk! Vandaag heeft mijn zusje les onder het zadel en woensdag ga ik weer mennen! Heb er nu al zin in!

Zijn hier nog mensen naar Indoor Nijkerk geweest. Voor mij was het dit jaar de eerste keer, ik vond het echt super!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:30

Nee, ben tijdje geleden wel naar Bathmen geweest :)

Het twee bijna gelijke fotos van mijn Lotje gevonden :D

Zoek de verschillen :D
Lotje van de zonnehoeve:
1 dag oud (foto van Annelot)
Afbeelding

Lotje:
2,5 jaar oud
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:48

Leuke foto's van Lotje, nou ja, tje...

Net weer priveles mennen gehad met de pony, hij is weer heel erg vooruit gegaan. Als hij zaterdag bij de onderlinge zo loopt....... Hij liep echt lekker ontspannen. Wat een verschil met een paar weken geleden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:51

Dit moet mijn toekomstige mentopper worden :+ ben benieuwd.

Oew lekker, prive les :) fijn dat je die mogelijkheid hebt :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:54

Grappige is dat ik die les van mijn instructrice krijg, die eigenlijk alleen maar onder het zadel doet. Mennen vindt ze doodeng.

Omdat ik met mijn menprive-instructeur steeds geen datum kon vinden, dit maar eens geprobeerd (ook in overleg met meninstr, ze kennen elkaar vaag). Dressuur is dressuur tenslotte, of dat nu onder de man is of met een karretje erachter. Meninstructeur en zij zitten ook erg op een lijn. En het bevalt geweldig, paard en pony doen het super met haar lessen! En ik geloof zelfs dat ze het mennen al iets minder eng vindt. Nu heb ik wel twee super brave beestjes, maar pony is soms wat schrikachtig. Maar ze merkt ook dat hij ondanks dat, toch super gehoorzaam is en heel snel weer onder controle.

Denk niet dat ik haar ooit zover krijg om op de bok te zitten, maar voor het lessen is dit een geweldige oplossing.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:19

Wat een leukerd Evelii!! Ik hou van tinkers :D

Zou straks menles hebben, maar geloof dat ik niet ga. Zijn laat met eten en heb geen zin in haasten, dus ik denk dat ik maar een keertje pas. Ach, moet kunnen. Ben er altijd.

Menles van een ruiter.... das knap!! Ik vind mennen en rijden toch wel een dusdanig verschil dat je er wel verstand van moet hebben om er les in te geven. Toevallig krijg ik privéles van 1 dezelfde persoon, mennen en rijden. Maar dat komt omdat ie vroeger hoog gereden heeft en nu al jaren bij de beste 15 van NL ment.

Maarja, als et maar werkt en je komt vooruit dan is het prima toch!? :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:31

Citaat:
heb nu m'n tuig binnen liggen, helemaal uit elkaar, geschrobd met water en nu in de olie staan.. (jaja lacuna! :D het is me gelukt :)) )

Wauw! Ik ben super trots op je!!!

Afgelopen zaterdag hadden wij de snertrit. Eerste deel van de rit was SUPER! Op het tweede deel hadden we wel wat regen, dus toen werd het wel erg koud.
In het begin was Sunny erg vervelend. Steeds bokken en slaan met zn achterbeen (iets wat hij normaal echt niet doet) en ik begreep maar niet waarom. Wat bleek nou, had ik mn broek veel te strak gedaan! :oo het arme paard! in plaats van 2 keer rond het lamoen en dan op gaatje 5 had ik hem aan beide kanten 3 keer rond het lamoen geslagen. Gelukkig kon mn fout gauw hersteld worden, en daarna was het ook meteen gedaan met het bokken.
In totaal hebben we 24km gedaan met een gemiddelde snelheid van 9,8km/uur. Aan het eind van de rit was er voor iedereen een kop heerlijke snert (en voor de lastige vegetarier was er een kop tomatensoep (die erg lekker was ;) )) en natuurlijk roggebrood.

Na de snertrit hebben we de pony weer opgeladen en zijn we doorgereden naar zijn nieuwe stal. Meteen een grote verhuizing dus. Eenmaal daar aangekomen regende het zo hard dat we besloten hebben Sun meteen voor de nacht op stal te zetten. Afgesproken dat ik hem de volgende dag zelf buiten zou zetten om even te kijken hoe het met zn nieuwe weimaatje zou gaan.

Zondagmorgen dus vroeg mn nest uit en naar stal. (vriend meegenomen, die vond het maar koud!) Sun bij een haflingerruin gezet, en aanvankelijk leek dat helemaal prima te gaan. Huppeltje hier, hinnikje daar, maar verder alles ok. Zondagnamiddag, toen ze weer binnen gezet zouden worden bleek het echter toch niet te klikken tussen hen. Ze waren beiden zeiknat van het zweet, en de haf was zijn merries aan het beschermen tegen mijn zwarte indringertje. Dus nu staan ze apart van elkaar, ze kunnen nog wel contact maken over het draad, maar voorlopig houden we het even zo.

Vanmiddag sun uit zn wei gehaald, en even een rondje over het nieuwe erf gewandeld. Lekker uitgebreid gepoetst (hij vond dat vaststaan tussen 2 palen maar vreemd...) en toen maar meteen ingespannen. Hij liep opvallend relaxed. Normaal gezien is hij best druk na een verhuizing, maar nu liep hij lekker ontspannen zn rondje. Alleen even 20 minuutjes de spiertjes los gelopen, en daarna over het erf uitgestapt.

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:53

Hallo,

Heb nog niet helemaal bijgelezen doe ik zo.

Leuke foto's van lotje inderdaad zowat geen verschil in stand.

Vandaag gemend en kwam tot mijn verbazing dat mijn strengen al behoorlijk wat krassen hebben en ook bij het draad ervan. Mijn sulky heeft voor het afstellen aan elke kant 2 aandraai bouten, deze komen met het sturen tegen de strengen en dat schuurt en krast.. Erg zonde, ga er denk ik even wat bontjes om doen of tape ofzo, iemand tips?

Vandaag tuig helemaal afgenomen en wil het van de week weer in het vet doen.
Ook heb ik handschoenen gekocht.. had maar een 10tje mee omdat ik voor die goedkope met nopjes zou gaan. Helaas volwasse maat echt te groot en kinder maat te klein (met een banketstaaf paardje erop enzo).. dus zag andere maar had teweinig bij me, zonde ze zaten heerlijk! Dus toen zag ik andere voor 2 euro.. en wat zitten die heerlijk zeg!!

Rivaldo is vandaag gemasseerd en heb huiswerk gekregen.. atlas zit wat vast en moet ik buigingen doen.. ook passoa die ik besteld heb was een echte aanrader van haar.. want ter hoogte van zijn nieren is hij wat kort en stram in zijn rug)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:19

Royaltjuh schreef:
Menles van een ruiter.... das knap!! Ik vind mennen en rijden toch wel een dusdanig verschil dat je er wel verstand van moet hebben om er les in te geven.

Waarom vind je dat? Dressuur is dressuur, of dat nu M onder het zadel is of M voor de wagen. Hij moet de basis goed onder de knie hebben en daar werken we dan ook veel aan. Als je net begint met mennen, dan is het een ander verhaal, maar ik men al heel wat jaren.

Mijn prive meninstructeur is ook instructeur onder het zadel, heeft bij bereden politie gezeten. Maar is verhuisd en woont nu eigenlijk te ver weg om de agenda's goed op elkaar af te kunnen stemmen. We hadden al ontdekt dat hij en mijn instructrice ohz heel erg op dezelfde lijn zitten. En het verschil tussen ohz en mennen vind ik persoonlijk niet zo heel groot. Oke, ohz heb je zithulpen ed, maar het paard moet hetzelfde lopen, voor mijzelf is er alleen wat verschil, niet voor mijn paard.

Maar goed, dat is onze mening.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:57

Verdorie mijn berichtje helemaal weg.
Nog maar een keer dan :-)

Had vanavond les, maar mijn ouders die normaal mee gaan konden niet, dus een andere groom geregeld. Belt ze om half 6 af omdat ze ziek is. Dus ik in de stress want ben nog nooit met veale alleen weg geweest. Maar eens moest de eerste keer zijn.

Hij wil alleen moeilijk de trailer op, dus iemand van stal gesmst als ze ging rijden en als ze dan de stang achter veale dicht wilde maken. Dus ze was er om 2000 uur en kon ik veale mooi er in zetten. Na 5 x liep hij eindelijk de trailer op. Op weg naar de manege. Bij de manege touwtje om zijn nek gedaan, door deurtje naar achteren klep en stang weg gehaald en gezegd wachten. Tot mijn grote verbazing bleef hij staan :-)
Ik riep terug, doet hij 1 stapje naar achteren en bleef staan. Ik weer terug zeggen, liep hij weer een stapje :-) Hij kan het dus wel.

De les zelf ging super. Hij probeert me uit, wat hij onder zadel ook doet, ik moet hem dus strenger aan pakken. Instructrice heeft er even achter gezeten en even laten zien hoe en wat ik moest doen. Daarna ging het goed. We waren eerst met zijn 3-en en later met zijn tweeen. Kon veale dus af en toe even goed aanpakken, hij wil dan wel eens weg schieten.

Instructrice zei als hij zaterdag zo loopt heb je dikke winstpunten :-)

Met op de trailer gaan bij de manege luktte het de eerste keer weer niet. Instructrice er bij en die heeft even laten zien hoe het moet. Dus als het goed is krijg ik hem de volgende keer er in 1 keer op. Hij is mij gewoon aan het treiteren.

Ik ben dus zeer te vreden en kan met een gerust hard naar de wedstrijd toe zaterdag.

Sorry voor het lange verhaal maar ben nu zo blij met hem :-)