[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:12

D'r op is heel wat anders dan d'r achter :7
En tja hier in het topic zijn het over het algemeen mensen die wel vaker achter een paard hebben gezeten en heel goed weten hoe leuk het is maar ook heel goed weten wat er allemaal kan gebeuren. Het 'ik ken mijn paard', is vanuit jouw kennis over op paarden zitten, niet van erachter lopen.
Daarbij begrijp ik je gevoel wel. Bij Ollie heb ik ook alles zelf gedaan, met hulp van deze en gene. Want dat voelde goed. Nu was dat wel mijn 6e eigen pony voor de wagen ... bij onze Hero voelde het anders en heeft vooral mijn instructeur het gedaan, ik heb geholpen zeg maar :7

Maar met mennen los je dingen soms anders op dan onder het zadel. Zo rij je veel meer naar voren, veel meer met druk en moet je veel verder vooruit denken. Om maar wat dingen te noemen.

Daarbij kan het veel meer fout gaan, als jouw paard er vandoor schiet met een pallet achter zich aan, door de bak, door het hek (echt soms worden ze gewoon blind) over de weg .... of met een wagen? Je moet er toch niet aan denken.

Met mennen zijn er meer dingen om je heen die ook stuk kunnen gaan dan als je onder het zadel rijdt. Daar gaat het om. En dat is verantwoordelijkheid nemen voor hoe je bezig bent.

Nogmaals, begrijp je gevoel. Alleen is dat gebaseerd op ervaring die niet voortkomt uit het mennen (tenminste ik neem nu even aan dat je niet eerder hebt gemend, of met anderen mee bent geweest of wat dan ook).

Duszzz.

Voor hetzelfde loopt ze er zo mee weg hoor, hoop het voor je, waarschijnlijk zal dat ook zo gaan. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook gebeurt. En daar gaat het om.
Dus top dat over 2.5 week iemand komt om te helpen +:)+

@Tine ja die Hero ... ik had nu al zoiets van ik haal die advertentie van marktplaats. Hij is zo lief en leuk. Echt een schatje. Stoere bolster blanke pit. Hij heeft ook gewoon zo'n ongelovelijk lekker bekkie als hij je dan aankijkt ....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:32

@VHU: die Hero +:)+ , ik zou het ook niet kunnen, geloof ik, hij klinkt ook zo super. Helaas hebben we hier gewoon wat te weinig tijd, al vinden ze dat vast niet erg, hahaha, het merendeel doet hier niet zo veel en dat zal met diegenen die d'r bij komen wel niet zo heel veel anders zijn.
Ook al zo'n lekker ritje gemaakt <3 .

Ik heb wel een dressuur-/concourswagen laten maken voor ons bij Van der Mee, maar dat is echt een superfijne wagen, daar ga je echt niet zo maar mee om, daar cross ik ook mee door het bos e.d., maar wel een ander verhaal dan de "hackney-presentatiewagentjes" die je vaak ziet.
Die van ons ligt heel erg fijn, geeft een goed gevoel, zeker omdat ik veelal gedwongen ben alleen te mennen. En ik snap best dat we niet allemaal heel veel geld (en veel is natuurlijk ook voor iedereen anders) te besteden hebben voor een wagen, maar spaar dan idd even door, is wel zo veilig en veel plezieriger (quality remains long after the price is forgotten).

En nu ff ego: heerlijke buitenrit ohz gemaakt in m'n uppie, was alweer een hele tijd geleden.
Zelfs nog over het viaduct geweest, het gevaarlijkst was echter een man met een vliegenmepper _O- .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:03

Vhu, hero is een topper, net als z'n moeder !! fijn hoor !! heerlijk zo'n duo paarden..
Avaluna, ik had ook een van der mee concourswagen, dat was idd een superfijne wagen !! die zijn heel anders als de doorsnee hackney concourswagens..niet te vergelijken !
en wat goed dat je in je eentje naar buiten durft !!genieten hoor, haha en een man met vliegenmepper..is ook wel heul eng.

aanstaande vrijdag is het 3 jaar geleden alweer dat ik afscheid van Melody heb moeten nemen....blijf haar toch wel missen...topknol, maar met mooie herinneringen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:10

Die man was ook echt eng, woeaahahaha, die begon ritmisch met die mepper op zijn been te kletsen terwijl wij netjes in stap passeerden, hahaha, die man moest echt lachen toen hij door had dat paard van "2 meter" bang was voor mensje met mepper :+ .

Drie jaar, alweer, kan me voorstellen dat je haar nog steeds mist :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:13

Ja die vd Mee zijn gewoon superwagens, zou ik er ook wel een van willen hebben :j
Fijn dat je lekker hebt gereden Avaluna, hahaha man met vliegenmepper }:0

Biancocoo :(:)
Zijn van die dagen die je nooit vergeet -O-
Moest vandaag nog even aan Rizanta denken, we kwamen langs een weg waar altijd eekhoorntjes wegschieten tussen de bomen. Dat vond ze altijd bijzonder spannend :+ Ollie kijkt altijd wel maar die is gewoon eigenlijk nooit bang 8-) ik moest er bij Rizanta altijd om lachen, zo'n groot paard met haar 1.75, bang voor een eekhoorntje }:0

Rizanta had de vliegenmeppende man ook errrrug eng gevonden :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:24

Bianca en VHU: zijn altijd van die trieste momenten om terug te denken. Hopelijk overheersen de fijne herinneringen het verdriet.
Avaluna: vliegenmepperende man, brrrr :+

Paarden hebben hier vandaag 5 uur met zijn drietjes in de zomerwei gestaan, staan nu weer op de winterwei. Vannacht blijft Samoerai voor het eerst ook buiten. Ik denk dat ze dat wel fijn vindt, want alleen op stal vindt ze niet zo leuk (als ik tenminste zie hoe de stal smorgens omgeploegd is) Nog een paar dagen dan kunnen ze dag en nacht op de zomerwei. Vandaag dus voor het eerst Rembrand en Samoerai naast elkaar van wei verwisseld (zoonlief nam Amerigo mee) en dat ging heel goed. *\o/* *\o/* *\o/*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:14

Hmmm een wagen voor 500 euro vind het knap als je die gaat vinden. Goede concourswagens zijn
er wel hoor maar die kosten ook wel wat. En ik heb ook 2 pony's zonder ijzers en die worden toch
wel fanatiek gereden hoor.

VHU ik heb nog even gezwaaid naar Hero vind het zo'n leuke pony! Fijn gereden met ollie dus.

biancacoo jee al weer 3 jaar geleden. :(:)

Gem ik ga miss ook naar Breda kunnen we meeten!

Zo komt hier nu even soort van onweers bui over. Nog geen regen wel veel wind en donkere lucht.

Vandaag eindelijk het juiste borsttuig voor robin binnen gekregen nu is mijn tuig compleet!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:16

Biancacoo :(:) alweer 3 jaar geleden.wat gaat dat snel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:56

Maisie, lijkt me hartstikke leuk!

Vandaag *\o/* en *\o/* en -O- .

De eerste *\o/* betreft het schip: vandaag was de SI en we zijn zonder veel mankementen door de keuring gekomen. Ongelooflijk dat de bodem na 7 jaar intensief varen nog zo dik is, op een paar plekjes na. Met de reparaties die al gepland waren (ankerlier lekt, schroefas-afdichting lekt, wat elektriek enz. enz.) zullen de kosten dus meevallen en *schrik niet*, rond de 20 - 25.000 euro zijn. Met een beetje pech is dit zomaar het dubbele.

De tweede *\o/* betreft Moos. Heb hem vandaag met een simpele watertrens en héél lichte leidsels gekoetst en het ging helemaal zo slecht nog niet! Nu eens zoeken hoe we dit nog verder kunnen verbeteren.

De derde -O- is de domper: ben tijdens het koetsen mijn mobiel verloren... Eerst de halve route nagereden met de auto, tot ik niet verder kon. Daarna naar huis (kon uiteraard niet bellen dat ik later kwam) en zijn we met zijn vieren weer teruggegaan naar stal en de hele route, anderhalf uur nagelopen. Niets gevonden. Helaas ook nog de pech dat we geen verbinding meer kregen, terwijl ik dat in eerste instantie nog wel had.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:58

@Gem: gelukkig vallen de kosten van het onderhoud goed mee, super van Moos en balen van je mobiel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:07

Goedemorgen,
Gem, wat mooi dat je moos op een trens kon mennen, en wat een bedrag voor zo'n schip..maar ja. wel noodzaak...en je mobiel kwijt..dat is pas echt balen......heb ik ook eens gehad..echt niet leuk !!

heeft iemand hier nog belang bij dit halster ?
maat cob, als je de knoop eruit haalt...is ie te gebruiken voor grotere paarden, maar ik gebruikte hem bij mijn arabieren en fjord.
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:56

Oeh, wat jammer, ik ben bang dat hij net te groot gaat zijn voor Romeo, wil namelijk ook zo'n halster aan gaan schaffen, omdat we meneertje wat willen gaan desensibiliseren, of zijn ze goed kleiner te maken/in te korten? *ben een nitwit m.b.t. nh e.d. :o , al ben ik begonnen in wat interessante lectuur :) *

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:23

Ik heb er aan de linkerkant nu 1 knoop in....voor vamor klein hoofd..moest ik er aan de nog een knoop inleggen om hem passend te krijgen....voordeel van touw..haha..
moet eerlijk bekennen, dat ik dit halster nog nooit in een winkel gezien heb....ik ben er onwijs zuinig op geweest....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:45

Biancacoo: Is dit halster anders dan het natural horsemanship touwhalster dat je in de ruitersportzaken ziet? Ik had voor Ster ook iets dergelijks.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 12:32

goedemiddag

@ bianca heeft halster te koop en hooi verkocht.
@ gem schip op het droge. lekker gereden met moos maar wel telefoon kwijt.
@ ava heeft alleen buitengereden. man met mepper was eng :))
@ vhu heeft lekker met ollie gereden en op hero gehangen..
@ tine heeft de paarden bij mekaar staan
@ maisie heeft tandem les gehad en borsttuig binnen
@ RM welkom
@ baudyh heeft lekker gereden in den ham
@ sonjim hoe gaat het met de zwangerschap?
@ janouk had HRB opgestart met verkeerde programma _/-\o_

wij zijn lekker aan het doorpakken met cupido gaat steeds een stukje beter.
Afbeelding

ook ik ga sinds kort met cupido alleen naar buiten omdat las vegas nog een week verplichte rust heeft. daarom staan ze ook weer apart buiten met een draadje er tussen. ook heeft moeders daarom de wedstrijd van zuidwolde afgemeld.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:41

Gem, deze werkt met soort corrigerend effect, onder de kaken schuif je een ring aan, en mocht het paard echt iets doen wat niet door de beugel kan...steigeren oid....dan komt er druk achter de oren van het paard.
klinkt niet zo aardig..maar wij haalden vaak 3 jarige kwpn-ers op met de trailer die nog groen waren, zo van het land...geen halster gewend, en dan was dit halster een uitkomst, de paarden kalmeerden er duidelijk van en laadden makkelijk de trailers op.
zijkant foto.
zoals je ziet aan mijn vingers is het touw niet heel dun.
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:12

Aha, ik snap :j .

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:17

Lanouska, Cupido is ook wel erg mooi, ik hoop dat hij goed blijft gaan voor de kar !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:31

Goedemorgen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:01

Idd, heel mooi Cupido <3 , fijn dat het zo goed gaat!

En ook goedemorgen.

Moet toch altijd aan het eind van de week regenen; zo wordt dat niks met de laatste beton storten -O- :') . Hopelijk mag het vandaag en morgen nog mee vallen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:10

goedemorgen.
ava..dat is idd balen met die regen als jullie nog beton moeten storten...maar t'zal toch wel eens lekker droog worden....ik duim voor je dat de regenhoeveelheid mee valt....

domperrr....koop ik om morgen onze trouwdag te vieren donuts...van de bakker.....kom ik thuis...denk ..wat ruik ik toch...kijk naar die donuts...doe doosje open..ruiken muf...snijd er 1 door....SCHIMMEL..in mijn donuts....belachelijk...... -:(- -:(- -:(- -:(-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:22

Grmbl; ook nog bij de bakker :(:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:44

Nou ja zeg, beschimmelde donuts. Snel terugbrengen, geld terugvragen en naar andere bakker. Jakkes!! :r

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:34

Mooi Cupido'tje <3
Beschimmelde donuts, nou ja zeg }:)
En Moos gaat goed *\o/*

Hier twee ochtenden naar universiteit geweest. Ging goed, erg blij om :D
Ook weer wat puzzelstukjes mbt mijn burn-out (en het vervolg zodat dit noooooooit meer gaat gebeuren) kunnen leggen B-)
Geen paard of pony gezien natuurlijk maar dat kan morgen weer. Nu eerst soepje maken en dan straks met zoonlief naar muziekschool :evaw:

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:35

Martine gefeliciteerd met je prijs;-)