En tja hier in het topic zijn het over het algemeen mensen die wel vaker achter een paard hebben gezeten en heel goed weten hoe leuk het is maar ook heel goed weten wat er allemaal kan gebeuren. Het 'ik ken mijn paard', is vanuit jouw kennis over op paarden zitten, niet van erachter lopen.
Daarbij begrijp ik je gevoel wel. Bij Ollie heb ik ook alles zelf gedaan, met hulp van deze en gene. Want dat voelde goed. Nu was dat wel mijn 6e eigen pony voor de wagen ... bij onze Hero voelde het anders en heeft vooral mijn instructeur het gedaan, ik heb geholpen zeg maar

Maar met mennen los je dingen soms anders op dan onder het zadel. Zo rij je veel meer naar voren, veel meer met druk en moet je veel verder vooruit denken. Om maar wat dingen te noemen.
Daarbij kan het veel meer fout gaan, als jouw paard er vandoor schiet met een pallet achter zich aan, door de bak, door het hek (echt soms worden ze gewoon blind) over de weg .... of met een wagen? Je moet er toch niet aan denken.
Met mennen zijn er meer dingen om je heen die ook stuk kunnen gaan dan als je onder het zadel rijdt. Daar gaat het om. En dat is verantwoordelijkheid nemen voor hoe je bezig bent.
Nogmaals, begrijp je gevoel. Alleen is dat gebaseerd op ervaring die niet voortkomt uit het mennen (tenminste ik neem nu even aan dat je niet eerder hebt gemend, of met anderen mee bent geweest of wat dan ook).
Duszzz.
Voor hetzelfde loopt ze er zo mee weg hoor, hoop het voor je, waarschijnlijk zal dat ook zo gaan. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook gebeurt. En daar gaat het om.
Dus top dat over 2.5 week iemand komt om te helpen

@Tine ja die Hero ... ik had nu al zoiets van ik haal die advertentie van marktplaats. Hij is zo lief en leuk. Echt een schatje. Stoere bolster blanke pit. Hij heeft ook gewoon zo'n ongelovelijk lekker bekkie als hij je dan aankijkt ....