[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:20

Hier ff een ergernis momentje :( . Ik heb Ster in 2013 nog precies 14 dagen gehad... maar mag voor het hele jaar startpas betalen. KNHS gebeld en gevraagd of ze de startpas mét bijbetaling voor adm. kosten + duurdere discipline (paard ivm pony) + registratie nieuw paard naar een startpas enkelspan paard voor 2013 willen omzetten..... nee, uiteraard is dat niet mogelijk.
Dan maar geen startpas voor dit jaar. Als ik al voor punten zou willen gaan rijden is dat pas na de zomervakantie, en dan hebben we hier in Zuid hoogstens nog 2 wedstrijden. Dan maar uitsluitend hobbyklasse dit najaar. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:25

Ja het is niet voor niets dat de zogenaamde 'wilde wedstrijden' zeer geliefd waren / zijn.... Komt o.a. door dit soort zeer klantonvriendelijk gedrag. Ben trouwens heel benieuwd hoe het daar nu mee af gaat lopen. Met die FEI/KNHS maatregel. In West Brabant is een mencompetitie, al jarenlang, buiten de KNHS om. Gaat om wel 25 wedstrijden per jaar (D/V/marathon-achtige zaken). Is altijd enorme opkomst, echt gezellig en zo'n promotie voor de sport. Maar daar mag je nu als KNHS-lid niet meer aan meedoen... anders loop je kans op schorsing van 6 maanden. Erger nog, ook als je vrijwilligt loop je die kans... is toch te gek voor woorden.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:29

VanHuisUit schreef:
Ja het is niet voor niets dat de zogenaamde 'wilde wedstrijden' zeer geliefd waren / zijn.... Komt o.a. door dit soort zeer klantonvriendelijk gedrag. Ben trouwens heel benieuwd hoe het daar nu mee af gaat lopen. Met die FEI/KNHS maatregel. In West Brabant is een mencompetitie, al jarenlang, buiten de KNHS om. Gaat om wel 25 wedstrijden per jaar (D/V/marathon-achtige zaken). Is altijd enorme opkomst, echt gezellig en zo'n promotie voor de sport. Maar daar mag je nu als KNHS-lid niet meer aan meedoen... anders loop je kans op schorsing van 6 maanden. Erger nog, ook als je vrijwilligt loop je die kans... is toch te gek voor woorden.

Zo'n zelfde competitie heb je ook nog in Friesland. Die competitie reden wij altijd, beregezellig en vaker nog beter geregeld dan de KNHS wedstrijden.
Je zou daar in principe nu alleen nog maar aan mee kunnen doen als je helemaal geen lid bent van de KNHS. Eigenlijk te zot..

@Janouk: Gefeliciteerd met je lammetjes, leuk hoor!

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:29

:x
je moet iets als je als organisatie je monopolie kwijtraakt en niet genoeg fantasie hebt om dat op een fatsoenlijke manier op te lossen he :+
:x

Goed, zit nu op m'n kamer. 9 graden, blauwe handen, op m'n bed met laptop. Maar in elk geval beter voor concentratie.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:01

KNHS is niet bijzonder symphatiek te noemen. Kan er ook weinig mee.

Er is hier ook een menwedstrijd in oosterland zie www.menevenementen.nl
daar doet ongeveer 75% wedstrijdmennend zeeland aan mee ben ook
benieuwd wat ze daar mee gaan doen.

Ja die wagen van LS is echt heel leuk. Zou hem bijna kopen alleen wil ik denk
ik geen 2-wieler maar zou voor robijn wel handig zijn op de D&V wedstrijden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:04

De enige uitzondering die ze willen maken, is als je paard / pony zo kort na de jaarwisseling overleden is.
Nou ja, ik leg het naast me neer. Misschien maar op wat meer impulswedstrijden inschrijven :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:23

En eerst peerd nog ff beleren :P
Volgens mij snijdt KNHS zich echt in de vingers, ik heb het idee dat voor het gedeelte Brabant mensen die zo af en toe een proefje rijden om toch je pony/paard geklasseerd te hebben, officieel dan, hun startkaart aan de boom gaan hangen en dan gewoon lekker de mencompetitie gaan doen.
Wat je zegt het zijn super gezellige wedstrijden met goede opkomst en veel sfeer. En van alles door elkaar van BB t/m klasse IV.

Net een half uur onder hele hete douche gestaan... nu ben ik weer warm.
Maar moet nu met zoonlief naar hockey, het is nu iets beter weer, het sneeuwt niet meer, maar heb weinig zin nu weer die kou in te gaan :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:41

Oja, dat ook nog :') _O- ! Hopelijk kunnen we begin april aan de gang :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:42

Tja, KNHS, wat zal ik erover zeggen.... zeg maar niets :x

VHU: sterkte bij de hockey
Aks: lekker temperatuurtje :brr:
Gem: hij moet toch nog beleerd worden, je nieuwe paard? Lijkt me persoonlijk dan wat vroeg om dit jaar ook al wedstrijden te gaan rijden.
VHU: normaal met kou men ik met mendeken, maar niet als ik les heb, ben dan bang dat instructie niet genoeg kan zien.

Moet Rembrand zijn staart nog vlechten. Maar eerst even opwarmen. En nog tuig poetsen. Manlief probeert kar toonbaar te maken, maar valt nog niet mee.

Beide mannen hebben net springles gehad en ging bij allebei heel erg goed. Zoonlief sprong met gemak een parcours van 50 cm. Echt zoooo knap. En Thabor heeft 1.20 m gesprongen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:04

Tine: Ster was eind juni klaar met beleren en volgens lesmees kon ik in september al de wedstrijdring in met haar. Ach ja, toekomstdromen... als ik eenmaal bezig ben in de beleerfase heb ik het geduld en de rust zo weer terug :z

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:27

wauw tine! Geef jij je zoon een schouderklopje van mij?
Ik durf dat van z'n langzalzelevenniet ;) :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:58

Nou hockey overleefd maar maar net hoor :brr: die jongens hadden het niet koud, ongelovelijk 8-)
Ben benieuwd hoe het Frensie is vergaan of het daar ook zo koud is.

't Scheelt trouwens een hoop stro/hooi/kuil/luzerne/wortels zeg maar een pony ipv kleine pony en klein paard. Toch wel lekker voor de portemonnee (kan ik per maand extra flink sparen voor fijne wagen :P ).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:59

VanHuisUit schreef:
Nou hockey overleefd maar maar net hoor :brr: die jongens hadden het niet koud, ongelovelijk 8-)
Ben benieuwd hoe het Frensie is vergaan of het daar ook zo koud is.

't Scheelt trouwens een hoop stro/hooi/kuil/luzerne/wortels zeg maar een pony ipv kleine pony en klein paard. Toch wel lekker voor de portemonnee (kan ik per maand extra flink sparen voor fijne wagen :P ).

Niet te hard sparen jij...
Of doe je die sulky niet weg als je een fijne wagen koopt
*eigenbelang*
:))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:03

Er blijft hier altijd een tweewieler hoor, vind dat gewoon super fijn en makkelijk.
Misschien wel een keer een wat grotere / hogere tweewieler dan deze .... dus Aks, er is hoop voor je :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:09

_O-
Dat staat nog altijd hoog op mijn lijstje :))

Ik ben erg :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:15

Ik ben een avondmens.. Intussen al 3u bezig voor m'n afstuderen. Zit bronnen te doorzoeken..
Overdag heb ik daar veel meer moeite mee.. Zou dat komen omdat ik nu toch niet naar buiten kan/mag? ...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:31

Ik kon me vaak pas na 12u snachts concentreren aks :P dan is er toch echt geen reet meer op tv/computer enz, katten rustig/ vriend naar bed haha en idd buiten ook niet veel te doen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:32

:wave: Frensie is er weer!
Wedstrijd is doorgegaan, buitenbak was super te rijden en met een dikke jas aan was het prima te doen.

Bieb ging niet verkeerd, niet zo lekker als zaterdag, hij was een beetje dwarsig. Maar ook hele mooie stukken. Had 183 en 190 punten, twee keer 1e :D (Van de vier, haha).
Dus nu na 3 wedstrijden L2+6, gaat lekker zo!

Daarna Bieb naar stal gebracht en toen wilde de auto niet meer starten. Met de tractor en startkabels weer tot leven gewekt. En nu... slapen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:39

Gefeliciteerd met je puntjes Frensie!

Omdat ik toch ooit ook echt wedstrijdjes wilt rijden met Sil, wil ik me meer gaan orienteren en vaker gaan kijken en misschien wel helpen bij menwedstrijden. Daarom even op de menkalender kijken wanneer er waar wedstrijdjes zijn :D Alleen jammer dat ik geen rijbewijs heb :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:46

voor iedereen die morgen naar tolbert gaat. Succes! Alle andere natuurlijk ook

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:42

Alle Tolbert gangers succes!
Jenkins bij wedstrijden helpen is meestal heel leuk!
VHU ik hoop voor jou dat het volgende week met de endurance minder guur is.
Gem vervelend dat de KNHS zo star is. Bij ons was een lid dat begin feb haar paard had laten inslapen, was dit jaar nog niet gestart. Zij krijgt waarschijnlijk wel wat terug.
Tine wat super van je zoon en Thabor met je man!

Bieb mag vandaag en morgen van een welverdiend weekend genieten. Daarna moet hij weer aan de bak want hij was gister best dwars met vlagen, haha!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:42

alle wedstrijdgangers vandaag (en morgen) heel veel succes en doe voorzichtig. Hier sneeuwt het weer.
Ik heb maar een heel simpele telefoon, dus vanavond laat of morgen ben ik er pas weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:47

wedstrijdgangers heel veel succes en plezier vandaag, ik hoop dat jullie weinig sneeuw onderweg hebben.

ik heb nl doet dag vandaag een projectje op de school van mijn zoontje....word helemaal mooi ! :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:26

Tine hier gelukkig geen sneeuw!
Biancacoo jij gaat vast iets heel moois airbrushen! Veel plezier!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:03

Helaas niet frensie, maar er worden nieuwe kasten in elkaar gezet en druk geschilderd.