Ik dacht inderdaad dat je dit weekend al ging verhuizen
Vwb ruitertje/kind op Sil, onze zoon is 1.45 en past heel mooi op Snuit die dus ook 1.15 is. Ik denk dat dus iets van rond die hoogte prima past. En ook wel een typetje dat wat langer is en niet te zwaar. Soms zijn die kinderen / jonge meiden gewoon best wel langer, zeg 1.55 of zoiets maar zijn het van die spillepootjes, dat kan best hoor. Onze zoon is erg groot voor zijn 8 jaar, maar kinderen tot zo'n jaar of 10/11 zijn iets van die lengte.
Ikf zit er niet mee hoor dat ALwyn niet bereden wordt / bereden kan worden. Het is toch mijn menpony
Dat Snuit bereden is is mooi meegenomen maar ik ga echt geen ruitertje zoeken. Als hier kinderen zijn mogen ze erop, Han zit er af en toe op en kinderen van een vriendin van mij, dat vind ik al mooi zat. Ben ik straks mijn pony's weer kwijt of moet ik er rekening mee houden dat ze willen rijden, heb ik helemaal geen zin in.... erg he
@Sappos, waarom wil je je pony's zo kaal hebben? Onze Sim was een Bergmann pony'tje (zit veel falabella in, dus ook luxe) maar die kon prima zonder deken de hele winter door en we menden ook nog fanatiek. Hij zweette nooit te erg en hij had gewoon een mega vacht. Ze staan dan wel als het zo koud is echt 24/7 op uitstekend hooi. ONze Freddy is AMHA / falabella en heeft dus ook zo'n mega vacht maar die ga ik toch ook echt niet scheren.
Sim in zijn winteroutfit... wat was het toch een heerlijk mannetje

Freddy in winteroutfit

Vind die winterjassen altijd wel mooi!
@ Naaltje, zie net je post
14 km zonder ijzertjes kan goed hoor, als ze eraan gewend zijn kan het zelfs prima. Dids is er niet aan gewend maar je zei dat zijn hoeven aardig aan de maat zijn, zou geen probleem moeten geven.
Let op dat hij niet gaat 'sloffen', dus stevig doorstappen / evt draven zodat hij goed zijn benen op moet tillen.
Sloffende paarden / slome paarden slijten hun ijzers / hoeven veel sneller dan lekkere doorlopers (= wijsheid van mijn instructeur met iets van 50 jaar koetsierservaring
)