[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:03

Gewoon een bak van 20 x 40. Vier is inderdaad best veel. Zeker als er 2 Friezen in meelopen. Als ik met mijn paard ben is de bak dan ook al zo goed als vol. Met de pony gaat het qua ruimte dan beter. Maar zoals ik al schreef, het is even niet anders. Hopelijk over een paar maanden meer ruimte. Maar dan zullen we kostentechnisch eigenlijk wel nog wat leden erbij moeten hebben!!

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:06

Ik had het met vlooienschampoo gedaan, maar had ooit ook is iets gekregen van de DA.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:53

Weer spierballen gekweekt. Even nog het bos in geweest voor een klein rondje voordat het donker werd. Uiteindelijk 10 km lang met Nickey aan het worstelen geweest. Wat is die hufter sterk.
2 km naar huis gestapt maar natuurlijk nog zeiknat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:36

Vandaag helaas niet met mijn paard gemend, mijn gezondheid laat het even afweten. Hopelijk morgen weer.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:00

Ik heb vandaag even gewandeld met Wieneke en de honden, heerlijk in het donker het veld in.

De dame gaat dit weekend weer voor de kar.

De menvereniging hier in de buurt heeft vlak bij ons wel een oefenwei met hindernissen, maar echt les wordt er niet gegeven, wel prive les.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:11

Vandaag is rivaldo weer voor de wagen geweest :) niet te lang maar even voor bevestiging. Bak was best zwaar!! Morgen met vriendin naar buiten!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:39

@Sonjim: ik vroeg me nog af of jij geen lid wilde worden van de vereniging?
Ik vind het wel gezellig, zijn toch vaker leuke ritten/activiteiten.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:17

Goeiemorgen!!

Ik heb héél lang niks gepost, sorrysorry :o Heb wel meegelezen...

Charmer gaat ondertussen supergoed!
Vant zomer waren we geselecteerd voor de centrale keuring van et Welshstamboek.
Charmer is Bestgaande Menpony 2009 geworden, en heeft zijn sterpredikaat gehaald met een koppositie. We hebben ook nog een gooi gedaan naar Allround menpony maar ondanks een 2e en 3e prijs in de dressuur en vaardigheid was er toch nog iemand beter.
Ondertussen zijn we lekker aan het doorrijden, buitenritjes en verenigingsles. Volgend jaar maar eens kijken voor een mendurencerit. Hij heeft zn eerste 45 km rit nl met succes gelopen vorige maand!
Ohja, en we hebben er een 2span maatje bij voor Charmer! Er wordt nu nog enkelspan meegetraind, maar dat pakt ie superleuk op. Binnenkort eens kijken voor een tuigje dat hun beide past en dan kunnen ze in span :D

En hier gaat ie ook z'n gangetje las ik.
Allemaal nieuwe mensen erbij, nieuwe pony's voor de kar. Leukleuk!
Las recent nog wat over volle lessen. Hier op de vereniging rijden we in een 20 x 60 bak, met maximaal 6 aanspanningen. De ervaring leert dat nooit iedereen er is, dus uiteindelijk wordt het niet zo druk. Meestal lopen er 4. Er zijn nu van 3 lessen 2 gemaakt omdat er tevaak mensen niet komen. Dus nou weer wat drukker. Och, als je sturen kan merk je niks van mekaar! Rij nu met de uk bij 2 friezen in, en Tallechie rijdt er sinds kort ook bij in. Kan prima als je maar voor je kijkt :D
Wel luxe wat ik hierboven las, 2 bakken waar de instructeur tussenin staat!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:42

Royaltjuh: je hebt een leuk welshje.
Toen ik in engeland was deze zomer, zocht ik alle weides af die ik tegen kwam naar welshjes echt zulke leuke pony's!

Vandaag gaat rivaldo naar buiten voor de wagen, het weer ziet er nu super uit, hopelijk hoef ik mijn regenpak niet aan :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:10

Royaltjuh schreef:
Goeiemorgen!!

Wel luxe wat ik hierboven las, 2 bakken waar de instructeur tussenin staat!

Nou, echt luxe is het niet hoor. Met 6 in 1 bak van 20 x 40 is echt te veel en we hebben geen andere tijden ter beschikking. Voor ons een fijne oplossing, maar voor instructeur wel lastig. Gelukkig kan hij in de deuropening staan, zodat hij toch beide bakken kan overzien.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:25

Hmmm het is nu al heel ander weer :(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:33

Het is hier ook regenachtig. Ik zou vanmiddag ook gaan rijden, maar weet nog niet als ik dat wel ga doen.
Morgen waarschijnlijk voor de eerste keer met Veale naar buiten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:52

hihi ik ga zowiezo naar buiten :D.. doe dan wel een dekentje op over het tuig. Ik heb de smaak helemaal te pakken.. Gisteren was hij best fris en had ik even dat nare gevoel in mijn buik.. ben toen maar even weer gaan stappen.. toen dacht ik heeft rivaldo ooit weg gerend omdat hij fris is.. nee, dus niet zeuren en pakte ik het weer helemaal op (had gewoon even wat angst, maar wilde het niet toegeven waardoor hij heel braaf bleef :D)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:19

@Royaltjuh: fijn dat het zo goed gaat! Ben benieuwd naar je tweespan, straks!

@Rivaldo: super! Echt even vertrouwen opbouwen!

Geen idee of ik nog aan rijden toe kom.
Eigenlijk al een hele tijd, vrijwel, niet. Misschien dat ik dochterlief na de zwemles ff naar oma kan brengen, dan kan ik misschien ff wat met ze doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:35

Om half 2 ga ik samen weg met een vriendin, rivaldo's kant op en dan maken we even een ritje. Vorige week nog hard aan het werk nu wat minder vanwege het weer en de bak, erg jammer

Ja het ging zo goed enzo, alleen dan merk je dat hij zijn koppie erop zet en had ik toch even van how!! rustig! Maar ging goed hij is totaal niet gemeen en had de hele tijd zijn oortjes naar voren en als ik wat zei gingen ze naar achteren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:06

Ik hoop vanmiddag even met mijn paard te gaan mennen, maar weer zit wel heel erg tegen. Nou laat ik me op zich niet door wat regen tegenhouden, maar het komt nu wel heel flink naar beneden. En mijn zoontje moet dan ook in de regen buiten zitten, dat is niet echt leuk voor hem. Dus ik vrees dat er vandaag niet zoveel van rijden komt. Wel jammer, wilde graag weer eens mennen met paard. Maar goed, misschien knapt het vanmiddag nog op.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:07

@Rivaldo: ik moest ook echt wennen, die hete welshkes voor de wagen, maar goed ze zijn heet en voorwaarts, maar ze zijn te leiden en vertrouwen moet je gewoon opbouwen! Veel plezier!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:17

dankje.. kreeg van de dealer van het tuig te horen dat hij tegen mijn ma gezegt heeft paardje vertrouwd haar en andersom oook. Is toch leuk om tehoren :D

Tine : jammer dat het zo moeilijk te combineren is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:49

Tja, is soms wel lastig, maar ik mag niet klagen hoor. Zoontje zit over het algemeen heel lief bij/in de bak te spelen als mama rijdt of les heeft. Soms zit hij naast me op de bok. Maar als het zo regent, vind ik dat zielig voor hem. Hij loopt ook al in de regen mee als ik aan het uitmesten ben. Hij komt in ieder geval wel lekker veel buiten hahaha. Papa is vandaag voor een groot deel weg, anders was het geen probleem. Maar goed, krijgt paard maar dag vrij, is niet anders. Morgen herkansing.

Ik begrijp een beetje dat Welshjes gewoon wat moeilijker zijn? Ik heb ook een Welshje, hij doet alles voor me en ik heb ook alle vertrouwen in hem, ook al maakt hij soms best rare sprongen, vaak uit wat paniek. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij niet aan de kletter gaat, na een of twee passen is hij er weer. Ik ben ook absoluut niet bang als hij beetje gek doet. Als mijn paard zo zou doen, zou ik 20 kleuren schijten. Komt dat door de grote? Denk het haast wel.

Maar goed, ik heb wel een goede band met de pony, dus we komen er wel hoor. Duurt misschien wat langer, maar ja, hij is pas net (op 15-jarige leeftijd) een paar maanden beleerd. Pony lijkt trouwens behoorlijk eenkennig. Mijn man kan er niet zoveel mee. Krijgt hem ook niet te pakken in de wei. Ik moet ook wel eens een foefje uithalen, maar ik krijg hem wel.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:06

Manon, ik wilde inderdaad binnenkort eens lid gaan worden, maar ik wil ook graag lessen gaan met Wieneke en daarna met tweespan, dus even kijken met Rick of hij mogelijkheden heeft. Ik wilde ook vandaag gaan mennen, maar ik twijfel over het weer, normaal laat ik me niet tegen houden door regen, maar in mijn omgeving is al redelijk wat mexicaanse griep en mijn weerstand is de laatste weken al wat minder, al 3 virus infecties na elkaar gehad. Morgen zou het droog blijven dus ga ik morgen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:18

@Sonjim: de meer dressuurmatige lessen worden gegeven door zoon Stan. De vereniging (Rick is voorzitter) organiseert ook regelmatig ritten e.d. is altijd erg leuk, vind ik zelf. Lessen van uit de vereniging zijn er idd niet, wel kun je mee rijden in de lessen van Stein, op zondag, ik meen 10 euro per les. Maar goed, daar moet je dan wel met de trailer naar toe, natuurlijk.
Verder kun je wel, als lid, gebruik maken van het oefenterrein, op zondag, dit moet je dan wel ff melden.

Leuk straks, tweespan!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:32

Dan moet ik mijn pa over gaan halen die wilde toch al een trailer gaan aanschaffen om te kunnen lessen en dergelijke.

Mijn twingo mag de aanhanger met de kar trekken, moet ik alleen een trekhaak regelen. Dus dat komt wel goed en de zondag is een fijne dag.
Voorheen had de vereniging wel lessen in schinveld, maar dat is nu niet meer inderdaad, toen Sonja nog voor de kar liep waren die er wel nog.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:29

@Sonjim: ik wist helemaal niet dat die er wel geweest zijn. Jammer dat dit niet meer zo is, maar goed ook lastig hier om een geschikte bak, voor de winter bijvoorbeeld, te vinden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:19

In manege het Rijpaard in schinveld was dat, dat was een hele grote binnenbak, maar ja met alle gedoe van een jaar of 2 geleden zal deze niet meer gebruikt worden denk ik.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:34

Hallo Allemaal :D

We zijn met rivaldo naar buiten geweest :D.. Op de dijk konden gelukkig auto's langs mij rijden en hielden de automobilisten zich keurig (normaal als ik erop zit) rijden ze zo met 60 langs. Dus dat was erg fijn, ook door de waterplassen vond meneer geen probleem. Hij is 1 keer een beetje geschrokken/gespannen doordat een eend op ging vliegen, maar bleef netjes bij me. Ook bij het omkeren werd hij erg gespannen, maar verder geen rare fratsen. Ik zat best wel gespannen op de kar. Daarna werd het steeds minder. Paardje heeft zich goed gedragen, maar wil dit graag nog even wat meer bevestigen met iemand ernaast. :D

Het weer zat ons best mee, af en toe wat druppels maar geen regenbuien tijdens het rijden.