[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:23

Klinkt als heel goede en leuke plannen marinke!
Hier ook bezig met de haf beleren. En de sfeer rondom het mennen (ook al is t recreatief) vind ik zoveel leuker als de dressuur. Echt 1 van de redenen waarom ik t wedstrijd gebeuren dressuur rijden gewoon echt niet mis.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:57

:j Dat heb ik ook. Ik vind het zo jammer dat ik het zo laat heb ontdekt. Ik ben wel eens wezen kijken, maar ik vond het toen zo'n gesloten club. Maar toen ik mijn eerste wedstrijd ging rijden werd ik bijna met open armen ontvangen. Iedereen staat voor je klaar. Wat een verschil..... Ik kijk uit naar de eerste (oefen) SMW die zijn zo leuk en gezellig.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:15

ik denk ook dat t er een beetje mee te maken heeft, dat met onder het zadel, je niet afhankelijk bent van een ander. Met het koetsieren is t toch wel verstandig om in ieder geval iemand mee te hebben. dus je bent meteen al verplicht je een stuk socialer op te stellen. ipv opstappen en rijden. :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:22

Ik denk ook dat het komt omdat mennen meer een teamsport is.

Volgens demannen op de club komt het, omdat er veel meer mannen zijn :D en niet zoveel dressuurmutsen :+ }>
:x ik zeg niks....... maar ze kunnen wel eens gelijk hebben <<)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:42

Ik geloof zeker dat daar iets mee te maken heeft. Mijn vriend gaat nu heel graag mee naar de menwedstrijden. Heeft zelfs een teamnaam bedacht en de naam voor mijn tweede paard (ze zijn ook leuk en passen bij ons). Naar dressuurwedstrijden onder het zadel durfde ik hem niet meer mee te vragen. Hij deed het wel, maar met frisse tegenzin. Toen ik zelf de trailer kon rijden en de proeven uit mijn hoofd reed. Ging ik ook alleen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:49

nooit hardop zeggen he janouk... :D :D :D

Yarrah leuk dat je vriend het nu ook leuk vind, dat maakt het nog eens zo leuk als dat t al is, omdat je het kan delen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:31

Marinke, ja wij hebben idd een binnenvaartbedrijf. Heb 10 jaar lang zelf gevaren, maar vanwege de leerplicht van de kinders naar de wal verhuisd. In de vakanties (wanneer het personeel ook lekker naar huis kan) vaar ik wel weer mee.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:36

Ja dat klopt ook wel, maar ik ga met dressuur wedstrijden sowieso ook nooit alleen op pad haha. :)
Vond het hele sfeertje gewoon veel gezelliger, de jury die veel meer open staat. Met z'n allen bij elkaar in de kantine en alles. Tof! Haha Janouk en wat je zegt over dressuurmutsen klopt wel, ach je ziet het overal wel waar veel vrouwen bij elkaar zijn. Is altijd wel wat gezeur hahaha!

Gem oh dat is wel tof! Maar lijkt mij best lastig met paarden?! Maar als je i.v.m. de kinderen aan wal zit kan dat ook weer makkelijker met de paarden.

Iemand hier trouwens nog opzoek naar een leuk men- en rijpaard?? Weet er een die net te koop staat i.v.m. een nieuw spanpaard voor naast het jonge paard waar ik het over had, dit paard word nu dus verkocht zodat dat andere paard kan komen. Gaat om een 9 jarige van 1m67 (zwart), w.illem van n.assau x s.jaard en loopt zowel ohz als voor de wagen. Kan zowel in enkel als in dubbelspan en loopt in koetsenritten. Heeft ook ervaring met menwedstrijden. Ohz is die ook braaf en goed te rijden maar [voor zover ik weet] niet uitgebracht nog op wedstrijden. Heeft wel ontzettende gave bewegingen!

Kan de gegevens van de eigenaar wel doorgeven voor meer informatie, foto's en filmpjes etc. mocht iemand hier iets weten of opzoek zijn.

Dit is hem:
Afbeelding

Hoop overigens niet dat het heel erg is dat ik dit plaats? Die mensen zijn namelijk opzoek naar echt een leuk plekje voor hem, liefst ook ergens waar er ook met hem gemend word en dat is nog wel lastig om te vinden en aangezien jullie hier ook in het menwereldje zitten dacht ik wie weet? :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:33

Wat een knapperd ❤

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:47

Even een leuk dingetje. Zaterdag ga ik kijken naar een Schwarzwalder Fuchs hengst om eventueel mijn merrie mee te laten dekken.
Ik heb ook een paar haflinger hengsten gezien maar die staan allemaal in Oostenrijk :( buiten dat t denk ik een duur grapje wordt, maar daar zoek ik nog even wat info over betreft sperma op laten sturen, vind ik het ook jammer dat ik daar niet even kan gaan kijken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:11

Spannend newmom. Ik begrijp van mijn vriend dat er in oostenrijk en duitsland bij Haflingers amper met KI wordt gewerkt, er wordt vooral natuurlijk gedekt. Daarbij is het dekgeld gemiddeld ook hoger dan in Nederland
Wellicht een optie om te kijken bij G.ino Verplancke of H.ans vd B.erg? Die halen wel hengsten uit Oostenrijk (en Duitsland) en met name Hans kan je goed adviseren.

Leuk Marinke, grote plannen met Disco dus. Komt hij toevallig uit Lunteren?

Mennen is idd een leuke teamsport. Ik kan niet wachten tot "mijn" menner weer sgmws gaat starten, want ik vind groomen eigenlijk nog bijna leuker dan zelf sturen. Maar dat gaat nog even duren nu haar oude paard met pensioen is.

Binnenkort eerst zelf maar weer eens gaan starten. Gewoon dressuur/vaardigheid. Maar ik moet nog weer een drempeltje over geloof ik :=

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:35

thanks voor de tip assie,
Ga even zeker even een mailtje aan wagen zodra ik t adres heb gevonden!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 18:52

Hallo...wat een rust hier... -O-
Allemachtig..marinke...wat een grooooot zwart paard !! :+ zou daar niet eens achter durven te zitten..maar daarom heb ik ook geen paarden meer...was altijd al meer van de ponnekes..hahaha.. nu dus...alleen nog de sledehonden..
newmom...janouk weet heel veel van haflingers :)) weet vast een hengst voor je merrie met de juiste eigenschappen.. :)ddd

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:22

Nou janouk... brand los!! Ik ben erg benieuwd

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 06:45

En anders Pauk hier op bokt. Die fokt ook met Haflingers

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 07:08

bedankt Gem, kan er altijd een berichtje aan wagen. Wil graag zoveel mogelijk info :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 07:24

ik heb trouwens een vraagje aan jullie.

Zijn jullie allemaal in het bezit van zon mooie trailer met koets gedeelte voorop of een vrachtwagentje?
Want mij lijkt t erg leuk om her en der straks te kunnen gaan rijden (geen wedstrijden).. maar uh.. ik vind t nogal een aanschaf zo voor af en toe. hoe doen jullie dat?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:05

Ik heb een trailer met koetsenplaat voorop. Als je zoiets wil hebben heb je wel een sterke auto nodig en zorg ervoor dat hij origineel als mentrailer gebouwd is. Geen omgebouwde gewone trailer, die heeft het zwaartepunt veel te ver naar voren liggen en hangt dus teveel op je trekhaak.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:54

Ik sta op de http://kymmelshof.nl/.
Daar staan een aantal hengsten +:)+ . Standing Ovation is wel mijn favoriet. Een zoon van hem Stanley gaat naar de hengstenkeuring. Die is al goedgekeurd in Italie. Een droom van een haf :-) en lopen!!. Bergwind geeft veulens met enorme bewegingen. Er is een driejarige van hem die net beleerd is. Die kan ook waanzinnig gaan.

Ik heb een koetsentrailer ik vind het ideaal. En we gaan veel op pad. Voor een rit, maar ook wedstrijden.
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:57

Gave hafjes heb jij op stal, yarrah :D

We hebben een mentrailer met dichte bak onder de koets, tweepaard. We gebruiken hem 3 x in de week, voor ons meer dan de investering waard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:44

Groot nadeel van een koetsentrailer vind ik dat je ook weer zo'n enorme auto nodig hebt -O- dus hier nooit koetsentrailer gehad maar we hebben ook nooit echt wedstrijden gereden (paar keer maar). Als je de middelen hebt lijkt het me wel ideaal :$

Van haflingers weet ik niets, anders dan dat ik ze super mooi vind maar dat ik er niet mee om kan gaan :))

Gaaf dier het zwarte paard. Moet eerlijk zeggen dat ik na mijn avonturen met Bente totaal niet meer van de paarden voor de wagen ben, heb daar toch echt een flinke angst aan overgehouden. En dat terwijl ik met Rizanta (ruim 1.75...) nooit bang ben geweest. Ik weet ook niet of ik ooit wel aan mennen toe ga komen en of ik in dit topic blijf. Is toch een mentopic... heb mentechnisch niets te melden Y;(
Assie ik hoop dat je snel weer over jouw schrik heen bent :(:)

DA komt zo voor Cathey, gebit controleren en algemene check up. Las haar keuringsrapportjes nog eens na (heb er drie van haar, 1e toen ze 3 was, een van 3.5 en laatste dus bij ons) en op die van 3 en 3.5 jaar staat beide 'paard oogt schraal' als opmerking. Ze heeft ook wel heel veel volbloed dus 't is een smalletje. Maar vind persoonlijk niet dat je de ribben moet kunnen zien, de achterste 2 ribben vind ik nog wel OK maar 't moet niet gekker worden. Momenteel gaat er niets in, alleen hooi, en wortelen of appels. Alle bix / krachtvoer laat ze staan of spuugt ze uit. Maar bijv ook geen slobber of luzerne. Heb alle soorten slobber die ik hier kan krijgen al geprobeerd ze kijkt dan in de bak en daarna naar mij alsof ze vergiftigd wordt :oo heb ook olie geprobeerd, de lijnzaad en NAF van de paardendrogist, als ik dat erdoor/over doe doet ze niet eens haar hoofd meer in de bak vind ze stinken of zoiets... -O-
Hele voorraad voer en een paard waarvan je de ribben kunt zien -O-

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:48

het zijn prachtige hafs! maar ik vind ze wel allemaal echt sport types.. Ik ben echt opzoek naar t oude type.

Enneh, prachtige trailer en de combi met de pickup vind ik helemaaaaal cool!

Edit, ik ben ook geen held op de wagen hoor, totaal niet. Ook een behoorlijk ongeval mee gemaakt, jaaaaren geleden. Het doet je toch beseffen dat je op de bok gewoon best afhankelijk bent van je paard. wat ik iets heel moois vind, maar in t verkeer ook behoorlijk spannend.
Gelukkig is ons hafje uber cool, behalve met landbouw verkeer. Maar tot nu toe kunnen we prima ruimte maken aan de lange lijnen voor dat grote spul. nu maar hopen dat dat straks voor de wagen ook zo is :D
Laatst bijgewerkt door newmom op 05-01-17 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:52

vanhuisuit, wat vreselijk lastig als je paard niet wil eten. Alle opties die ik zou hebben die heb je al geprobeerd. vraag me wel af of een tanden t probleem zijn. Maar uiteraard moet je wat proberen. hoop dat de dierenarts je wat uitsluitsel kan geven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:18

Even heel kort : vhu waag het niet om weg te gaan hier. Zal later vandaag uitgebreid reageren. nu erg druk.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:12

tine10 schreef:
Even heel kort : vhu waag het niet om weg te gaan hier. Zal later vandaag uitgebreid reageren. nu erg druk.

:D _/-\o_ vinnik ook! ik men ook niet fanatiek, laat staan dat ik wat toe te voegen heb. Maar heb dit topic altijd gezellig gevonden!