[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:43

Goedemorgen.

Vandaag lekker druk dagje.

Zometeen eerst Amerigo wassen en vlechten (voor onderlinge van zoonlief), dan uitmesten, trailer schoonmaken en vullen met hooi en water, dan warm eten voorbereiden. Om 1 uur nog les met Rembrand, daarna Rembrand wassen en vlechten. Zoonlief helpen bij zijn springles, kar en tuig schoonmaken. Ennuh.... vast nog meer, maar weet het even niet meer.

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:58

Tine succes met je drukke dagje!!

Hier gelukkig heel wat minder druk. Dankzij manlief kon ik vanochtend uitslapen, hij is gaan werken. Dus kwam pas 7.45 uur mijn bed uit, echt super.
Vanavond wedstrijd, heb er zin in!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:12

VanHuisUit schreef:
Zal Frits ook eens gaan bekijken, Ollebol heeft inderdaad grote 1.65 / kleine 1.75 :)

Zo hier vanavond even een paar heeeeeel saaie stukken bekeken :list: gewoon stug doorgewerkt, nu moet ik morgen nog een klein stukje en dan is dat af :D hopelijk morgen lekkere rit maken met Ol.

Rest ben ik ook soort van kwijt want beetje :O ondertussen, las nog wel van beetje gammele Maisie, Biancocoo en Ollie1 :(:) en rugperikelen van Aks dus ook even voor jou :(:) maar... je hebt wel lekker gereden wat is het mooi dan daar he. Ik reed heel vaak bij jou vandaan 2e weggetje rechts en dan na poosje weer rechts, kom je langs die Raka schapen (links) en het ven (rechts) , zo dat was echt 'ons plekje' zeg maar.

Dat open stuk, dat je een stukje over die rechte laan met die dikke bomen moest?
Daar ben ik gisteren ook geweest :j Kun je lekker veel vogels zien, enik ben gisteren een rondje gaan doen met het doel lekker beestjes te kijken :) Heerlijk :)
Dids doet alleen spastisch om die schapen :')

Hopelijk volgende week zadelpas-afspraak! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:04

Klopt dat stuk :j Dids doet raar om de schapen? Gek beest :') er zitten daar vreselijk veel vogels. Van witte reigers en ook lepelaars tot ijsvogeltjes en zelfs een haviken paartje.
In de zomer kun je je lol op met Dids dan want dan wordt het begraasd door jonge koeien, van die vrolijke pinken die als je langskomt mee komen denderen met steert in de lucht *\%/* als je vaak genoeg langskomt hebben ze op een gegeven moment zoiets van oja, daar heb je haar weer }:0

Zo ik heb me daar een partij zin in het voorjaar met lekker buiten rijden en mennen :D
Nu eerst :9k en dan naar stal :wave:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:13

:brr: :brr: Ik heb net een rondje polder gedaan met Bruutje en Layka... maar ik moet nu eerst even opwarmen met een bakkie :9k . Het sneeuwt hier momenteel en is allesbehalve aangenaam :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:57

Nou, ik loop aardig op schema. Pony is toonbaar (niet echt wit, maar het moet maar, het is veel te koud om hem helemaal te wassen), stallen en trailer zijn klaar.

De kampioenschappen lijken hier echt een hilarisch iets te gaan worden. Lees net van een medemenner dat maandag een lading stro is gebracht en dat dat nu in de inrijhal is geplaatst. Dus die is nog een stukje kleiner geworden dan hij al was. Maar hopen dat het niet gaat vriezen vannacht en we buiten kunnen losrijden.

Ik ga weer verder...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:11

Oh lekker handig zeg van dat stro.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:22

Hier ook sneeuw..............en ik zie Her Royal Badness net langs mijn kantoor galopperen: helemaal stout aan het doen. Dus ik denk dat het allemaal wel met een sisser afloopt hier. Kan ze mooi morgen weer wat aan het werk. }>

Succes met alle voorbereidingen voor de wedstrijden!

Net nog 6 lammetjes erbij. zo lief <3
2 waren kleinkinderen uit een potlammetje van Michael van 9 jaar terug. Zo lief dat een potlam zelf kinderen krijgt en die dan zo goed opvoedt, dat ze nu zelf ook moeder is. Ik blijf het speciaal vinden.
Deze hebben wij dan ook een naam gegeven: Julia en Eva.
Laatst bijgewerkt door janouk op 15-03-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:24

jeeeeeeeeeej!! HRB weer heeeeeel!! :) fijn! :)

tine druk bezig met wedstrijdvoorbereidingen

Hier druk met school. Hier ook gaan sneeuwen.. Moet nog wel naar stal vandaag. Dids heeft die ontsteking, en dat wil ik even in de gaten houden.. Hoop eigenlijk wel dat ik met de fiets kan.. (gaat in de schuur checken of pa met de fiets is :P Anders heb ik trapondersteuning :P )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:31

Wat is een potlam?
Fijn dat Janouk weer goed lijkt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:33

Potlam is een lammetje wat een slechte start heeft en bij de moeder weggehaald moet worden. In dit geval wilde de moeder dit lam niet hebben. Michael heeft het lam toen met de fles opgevoed.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:38

Wat voor ontsteking heeft Dids?

Hier gelukkig geen sneeuw maar zonnetje! Dapper hoor Ollie om met die kou op stap te gaan met Bruutje en Layka!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:42

@frensie; Unknown..
2 weken terug een bultje op zijn schouder gevoeld. Gisteren was die groter en kwam er doorzichtig vocht uit..
Geen overduidelijke pijnreactie. Geen zichtbare wond/opening. Geen witte kop, en erop knijpen leverde niks op..
Heb 'm ingeleemd :') En met een shrek-schoudertje achtergelaten..
Maar ik vind het maar niks :P

Wil je jouw zonnetje hierheen sturen?.. Wil ook zonnetje.. Hier regensneeuwzooi :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:53

Hier geen sneeuw.........maar ook geen zon....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:16

Aks sorry normaal wil ik wel vanalles delen, maar de zon geef ik niet weg!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:18

Ik wil wel delen :)) Jij de neerslag erbij dan? :P
Geen zon maar droog vind ik ook prima namelijk :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:20

Hier sneeuw. Ach moet toch binnenzitten nog tot 5.

Krijt een idee bedankt aks ga ferro zijn bobbeltje eens insmeren met
trekzalf. Kijken wat er gebeurt.

Frensie houd de zon voor zichzelf -O-

Janouk lief die lammetjes maar ik zie ze dan toch het liefst rondspringen op de
groene wei in een lentezonnetje.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:12

oh leuk lammetjes dat is echt zo een lente gevoel.....

Ik heb tijd over vandaag,geen paard wassen en vlechten enz......

Dus maar gewoon werken....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:38

Helaas, hier ook de zon weg en sneeuw. Blijft gelukkig vooralsnog niet liggen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:29

:brr:
Ronde bos gedaan van zo'n 1.5 uur was niet van plan zo lang weg te blijven maar Ol was beetje :wow: en dan stond ze weer stil, ze had gewoon geen zin om tegen de natte sneeuw en wind in te lopen }:0 het was ook echt baggerweer ... dus even wat stukken dubbel gereden. Gemerkt dat trailzadeltje zo gek niet is als ze schrikt en hard weggaloppeerd := van zo'n 40 ganzen die allemaal tegelijk omhoog vlogen omdat Wiske mee was en die dacht daarachteraan te moeten :roll: zit trouwens super lekker als ze galopperen, ben nog stuk doorgegaloppeerd toen ze wilde stoppen want ik had zoiets van ja hallo, ga dan ook maar verder als je zo nodig moet .... maar goed, ondertussen bleek dat Wiske dus heel hard de andere kant op was gerend, want die schrok zich blijkbaar weergaloos van Ollie... dus ik weer terug en die hond weer ophalen.... :+ al met al was het eerder een rondje om het erg warm van te krijgen maar zelfs al dat gedoe hielp niet :brr:
Maar in ieder geval was Ol nu eindelijk eens een beetje moe want toen we bij stal waren ging ze op rust staan :(:) denk van alle toestanden.
En we zijn in galop geweest :+ eindelijk. Durfde dat eigenlijk niet maar nu dus wel hahaha.

Lammetjes zijn zo leuk! Wij hadden ze vroeger thuis ook, elk jaar zo'n stuk of 20. En er zat ook altijd wel een potlam bij. Altijd zo schattig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:41

Even snel, loop erg achter op schema. Priveles net ging bagger. Rembrand dacht teveel mee, ging heel hard of luisterde gewoon niet. Zit nu enigszins te twijfelen of ik wel moet gaan. Zo slecht heeft hij namelijk in tijden niet gelopen. Zou hij contact hebben gehad met Dalerboy?? ;)
Nou ja, ga hem zo toch maar wassen. En dan maar hopen dat dat geen negatief effect heeft op de spieren, want het is erg koud.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:47

wat goed VHU, klinkt als een leerzaam ritje voor jullie beide :)

@tine; succes met wassen (brrrr) en hopelijk morgen beter resultaat :(:)

Hier nog steeds bezig met aanpassen onderzoeksplan. Word er echt niet goed van :\
Moet echt vandaag af...
Om 5u even gauw met de auto naar stal toe. Dan is het nog licht, kan ik Dids gauw even checken.
Zal nu eerst eens lunch pakken? :oo

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:47

Tine, een slechte generale.... :)* . Gewoon gaan dus +:)+ .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:59

@Tine denk dat hij heeft ge-chat met Ollie. Die ging ook heel hard :+ 't Was ook raar weer he, misschien had hij het gewoon koud dat hij wat overactief was ofzo? Of men je met mendeken erover?
@Aks ff doorgaan.... raar die ontsteking/bult bij Diddle.... misschien arnicadruppels geven erbij? Was inderdaad leerzaam ritje. Weet ik tenminste dat ik er niet direct aflazer als er iets gebeurt :D ze was eigenlijk heel braaf, afgezien van de sprint, geen gebok of heen en weer geflits / gestuiter, gewoon hard vooruit zeg maar :+ daarna ook geen gedoe met staart op de rug of zoiets.
@Ollie1 :brr: mennen met die sneeuw echt... da's geen pretje....wat zul je koud zijn geweest... wel een soort sjaal om je hoofd gehad ofzoiets?
@Frensie gaat de wedstrijd nog door? Dan veel succes *\o/*
@Baudyh saaaaai aan het werk }:0 al weer nieuws over de auto?

Onze poes ik krols, wat een gemier en gemauw.... onze je-weet-wel-kater wil er steeds op maar snapt niet wat hij dan moet doen zo dom :')

Als iemand nog een mooie tweewieler zoekt voor A/B pony, Liselot heeft die van haar te koop staan, zie advertenties hier op bokt. Doodzonde dat ze hem niet meer kan gebruiken maar als iemand een mooie zoekt, is dat er wel eentje *D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:16

@VHU; helaas geen arnica in bezit nu. 't is ook niet dramatisch hoor. Gelukkig.
Dat onderzoeksplan krijg ik niet af vandaag... Teveel gedoe er omheen......