[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:02

Bedankt voor je feedback Kiss.
Bente loopt met het borsttuig wat ik ook voor Rizanta gebruikte, weliswaar met extra gaatjes erbij etc maar goed, het past bij langere afstanden / langere tijd in het tuig staan, niet goed genoeg blijkbaar. We gaan eens wat dingen proberen :j

Ik zag je in de mensport staan en dat je dus ook regio correspondent bent voor Noord-Brabant. Misschien leuk om eens te komen kijken bij een wedstrijd van de regiocompetitie. Echt leuke sport op aardig niveau, gezellig en voor iedereen toegankelijk (daarmee bedoel ik ook zonder KNHS startkaart).

Lastig zo'n zoektocht maar ook wel supergaaf natuurlijk dat je met z'n allen besluit dat je daar echt voor wilt gaan 8-) zo gek krijg ik mijn man nooit hoor :+ maar moet eerlijk zeggen dat ik de stad ook wel heel leuk vind, dus ik vind het wel goed zo.

kiss

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:15

ach wat gaatjes erbij doet soms wonderen.
als je me van tevoren wil waarschuwen als jullie een wedstrijd hebben, als ik dan niets bijzonders heb kan ik altijd komen kijken, en anders mag je me wel een verslagje inclusief foto sturen! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:16

Leuk, gaat voor elkaar komen :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 06:34

Spammetje! :Y)
Zie eens hier hoe mooi mijn mannetje alweer geworden is!! Deze foto kreeg ik doorgestuurd van een vriendin. <3

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 06:49

Wauw Kiss. Mag ik bij jou komen wonen als je dat huis hebt? :9 ;)

@sl; mooie foto!!

Nou, extra vroeg uit bed. Moest m'n haar nog wassen. En moet zo naar school. Werk mee aan het cadeau van de gediplomeerden voor de docenten (hahahaha, ik zelf kom dus niet ''op'' het cadeau :') >;) )

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:02

zo'n huis in Drenthe willen wij ook wel ;-)

Frensie, gelukkig is die behandeling al achter de rug en is de pijn aan het minder worden :(:) Had je post gisteren gemist :o

SL leuke foto! Hoe lang ben je nog in NZ ?

Verder mee met mooie samenvatting van Kiss

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:05

Mogge,
@Crazymel, welkom! Sta je bij Aks op stal ?
@Kiss, Ik heb het gisteren ook de gehele dag super koud gehad :7 en ben zelfs stoer op de fiets naar mijn werk gegaan maar in iets te dunne kleren brrrrrr.....
@VHU, Kiss heeft ook een winkel en is voor mij aan het kijken voor een gelpad onderlegger voor onder mijn borsttuig... misschien ook iets om te proberen ? naast een gaatje hoger vh borsttuig?
@Frensie, een beetje geslapen vannacht met je zere mond ? :(:)
@Aks, -3,5 kilo *\o/* , ik mag morgen weer op de weegbrug en mijn weegschaal geeft ook aan dat ik weer wat afgevallen ben... :D maar hoeveel dat laat ik aan de consulente over daar ik thuis en 's ochtends minder weeg als 's avonds met kleren aan bij de consulente (dat houd ik als graadmeter)
@SL, leuke foto van Romeo... en daar wordt je weer blij van als je zo ver weg zit :j

Voor wat betreft bitten ben ik het met VHU eens en gebruik ik het liefst gewoon 'simpele versies' zonder toeters en bellen zoals rolletjes etc... Ik ben ervan overtuigd dat als je je paard of pony goed rijtechnisch voor elkaar hebt je dat ook niet nodig hebt :o

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:16

@ollie, mijn -3.5 gingen 1.5 maand overheen. Gisteren ook avond en met kleren aan. Al vind ik dat er iig meer vet weg is, ik heb ook een boel spieren getraind namelijk. En die zijn zwaarder dan vet roepen ze. Haha.
Ik hoop dat jouw weegbrug ( :p ) braaf is vandaag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:17

Goedemorgen

Ik sluit me even aan bij alle mooie samenvattingen :D

SL: lijkt dat Romeo zijn staart en manen lichter zijn geworden of vergis ik me? Blijft een mooie pony zeg.

Ik ga paarden naar huis halen en ze moe maken ~~}>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:55

AKs, super gedaan 3,5 eraf !! goed bezig !!
Ollie, duim voor je dat je weegbrug braaf is...
die van mij staat braaaaaf stil !! ;( gaat in ieder geval niet meer omhoog, nu nog omlaag zien te krijgen..
Ben het met Ollie eens over bitten, een simpel bit is genoeg..voor rijtechnische problemen moet je geen antwoord zoeken in de zadelkamer.
Lanouska..nog met Uzma getraind ?
Frensie....gelukkig gaat het wat beter...vreselijk !!! nog sterkte..
TIne succes met je paardjes vandaag.
SL gave foto van Romeo..
Kiss....succes met je zoektocht !! moet wel gaan lukken hoop ik voor je duim duim duim
zelf nog aan gedacht om huis te verkopen er is veel te veel plek voor maar 1,5 paardje.......maar ja....wat dan he ?!
hallo Crazymel...gaaf paard en leuke sulky !! ziet er stoer uit !

verder...moet ik aan het werk...groetjes..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:08

Kiss, ik weet een prachtig huis te koop, helaas wel buiten je budget :P Zou nog even door sparen en deze kopen als ik jou was haha. Ikzelf vind het een geweldig huis, vorig jaar op vakantie in drenthe vaak langsgereden.
http://www.zuka.nl/koopwoning/Drenthe/W ... ren-1.html

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:14

[quote="Akshay"]Wauw Kiss. Mag ik bij jou komen wonen als je dat huis hebt? :9 ;)

als we een huis hebben voor dubbele bewoning, meld ik dat wel :D

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:18

Jenkins schreef:
Kiss, ik weet een prachtig huis te koop, helaas wel buiten je budget :P Zou nog even door sparen en deze kopen als ik jou was haha. Ikzelf vind het een geweldig huis, vorig jaar op vakantie in drenthe vaak langsgereden.
http://www.zuka.nl/koopwoning/Drenthe/W ... ren-1.html

inderdaad moet ik nog even doorsparen ;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:23

Jullie hebben helemaal gelijk hoor, qua bitten, heb hier ook altijd gewoon simpele trensjes en een simpel menbit, maar iets moet ik nu, hij is gewoon heel heet/apart/onzeker, wat al heel erg verbeterd is, ik heb het idee dat hij deel van zijn spanning wegkauwt en hij dus te veel plaats heeft en tjoep tong erover (die pony is sowieso Houdini, die kan in 1 beweging, halster, hoofdstel en koeienband af doen, zijn allemaal dingen die nu goed gaan en hij is zo ontzettend positief veranderd <3 ), maar ik moet dus iets, vind het erg lastig, wss eerst maar een lichte welving proberen, of een klein tongboogje. Lastige vind ik dus ook dat uitproberen, vind dat altijd vreselijk bij mensen zo'n hele kast vol met "martelwerktuig ;) " nog afgezien van de kosten :') .
Ben idd van de gewone standaard dingen, heb dus geen ervaring en vind het maar erg lastig.

@Kiss: Drenthe lijkt me prachtig, geen idee of het een reële prijs is voor daar, waar wij zitten, hier in het zuiden zal het erg lastig worden.

@SL: hij ziet er prachtig uit <3 .

Hier de paardjes nu 's nachts op het pad, dat ik gisteren al wat heb laten af eten.
Ik zal dringend moeten gaan maaien, vorig jaar ook moeten doen, ergens wel zonde (komt nog van mijn pensiontijd met minder buiten en minder gras :o ), maar ben als de dood dat ze zich ziek eten.
Romeo is echt veel te dik, maar die is ook zoveel relaxter hier thuis, die verbrand ineens een heel stuk minder.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:27

sl: wat een geweldige pony <3
ben het helemaal met ollie eens, als je allerlei bitten moet gaan proberen, moet je ook eens kijken of niet iets aan jezelf kan veranderen, soms heeft dat meer effect. ik weet ook wel dat niet alle paarden hetzelfde zijn, maar ik heb 6 verschillende paarden voor de wagen en onder het zadel, ze hebben allemaal een eenvoudig gebroken bitje voor ohz en liverpool stang voor de wagen sommige met en sommige zonder boogje. alleen Blondie heb ik zo'n bit met rolletjes, die zet haar tong altijd klem, en hiermee niet, heb ooit dit bitje geprobeerd en dat werkte, ik weet niet of dat door de rolletjes komt. dus proberen kan wel met bitjes maar denk ook aan je rijstijl.
nou ik ga ook weer rijden en paardjes poetsen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:30

Eerste bitje dat je probeert kan dus meteen juist zijn, maar hoeft natuurlijk niet.
Maar goed, wordt ook geen internetoplossing, zeker niet met een pony als onze Romeo _O- .

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:30

Sjors reden we ook met zo'n rolletjes bit. Werd door paul versluis aangemerkt als correctie bit. Remko heeft hem ook wel op een gewone liverpool gereden maar soms kwam ie daar gewoon door heen. Was iets wat bij de vorige eigenaar fout is gegaan.

Bij het beleren van robin ga ik voor de gewone liverpool of een b-stang. Kijken we later wel of er nog een ander bit nodig is. Heb hier dus ook al wel een verzameling liggen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:33

Nou zondag is Sil dus verhuist, helaas meteen ook de eerste dag uit zijn land ontsnapt..
Staat nu dus op een apart stuk zonder gras, overdag met 4 shetlanders en 's avonds alleen en dan krijgt hij een kruiwagen hooi bijgevoerd. Niet ideaal voor Sil, maar aan de andere kant wel lekker.. want zo vreet hij zich niet meer de hele dag vol met gras en leert hij goed alleen staan. Voorheen werd hij gek als een weide maatje weg ging of hij weg ging. (staan trouwens wel ponys aan andere kant van het draad, dus niet totaal alleen.
Hopelijk wordt mijn lamoen snel gemaakt en kunnen we weer het mennen op gaan bouwen.
Gister even in de longeercirkel:
Afbeelding

Lotte, hij ziet er goed uit :) wat issie wit zeg!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:02

Goedemorgen!!

SL Romeo ziet er goed uit, hij is inderdaad wat witter geworden denk ik?
Aks en Ollie goed aan het afvallen! Hier roep ik al maanden dat er wat af moet en ben nu dan ook echt even wat strenger en niet aan het snoepen!
Kiss op huizenjacht! Voor 4 ton kan je hier in de buurt echt geen boerderij met genoeg land en stallen kopen...
Jenkins jammer dat Sil al meteen uit het land ontsnapt is!

Hier gelukkig nog maar beetje last van mijn mond. Vanochtend lekker gereden in de les. Voordat ik ging rijden al gestreken en de was opgeruimd, kan nog van alles verzinnen om te doen vandaag, weet alleen nog even niet wat. Eerst maar eens boterhammetjes eten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:17

@Jenkins: idd daar leert hij ook weer van, fijn dat je daar zo goed kunt mennen!

@Frensie: ik probeer ook het snoepen te laten.

En nu ff heel ego: geen tongissues gehad, na heel veel gefriemel kreeg ik er nog een gaatje bij en het bit dus ietwat hoger.
Nu hard duimen dat dit voldoende is...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:08

Avaluna: fijn dat het goed ging met bit hoger
Kiss: wij zochten jaren geleden ook eerst in Drenthe, maar niet kunnen vinden wat we zochten (te kleine huizen en te weinig grond), daarom uitgeweken naar Groningen.

Vanmorgen Rembrand even gemend met oornetje (is nieuw, wilde even proberen hoe hij erop zou reageren) Mag je die ook om in de dressuurproeven of alleen maar in de marathon?

Straks met zoon naar de musical Nijntje. Ben benieuwd. En hopelijk kan ik vlak ervoor of erna mijn auto weer ophalen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 13:42

@ bianca ik heb vanavond weer les met uzma gaan ook even de dressuur proef oefenen voor het zuidenveld.
@ tine je mag in alle onderdelen met een oornetje rijden alleen mag de jury jou wel vragen om het netje af te halen om te kijken of je geen watten in zijn oren heb gestopt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:51

Lanouska: bedankt voor je antwoord. Trouwens, hoe is het nu eigenlijk met je oren?

Garage belde net. Auto is weer klaar, dus ga hem snel ophalen. Durf er eigenlijk niet zo goed meer mee te rijden, maar ja, moet ik toch maar wel weer doen. Moet nog 100 km rijden voor ik er met trailer mee op pad kan, dus morgen nog even flink tuffen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:03

SL: zo wat ziet romeo er goed uit zeg :j
jenkins: die syl,meteen al aan de boemel op de nieuwe stal, en mag je op de andere stal nog op die pony komen rijden?
aks: zoooowww 3,5 kilo weg,wat een super sportschoenen heb je := knap hoor
crazymel: wat een leukerd en mooi tuig erop
en las dat iemand pijn in het bekkie had :(:)
en de rest ben ik kwijt sorry Y;(
heb vanmorgen maar op de manege proefje geoefend(eerst op de boerenfluitjes lost gereden :)ddd ) maar daarna liep ze toch wel lekker
tuig alvast gepoetst,nu de oxer aan de beurt (rij daar maar mee, want ben de marathonwagen van mijn dromen nog niet tegengekomen :n )

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:10

Tine fijn dat je auto klaar is, ookal wil je er eigl niet mee rijden :P

HT, ja sil was lekker bezig :P Ze waren ook vergeten het hek dicht te doen en toen was hij ook ontsnapt haha. Mag helaas niet op meer op mn oude stal komen om dat ene paard te berijden.
Jammer dat je nog geen geschikte marathonwagen bent tegengekomen.