[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:06

Lieve menliefhebbers: de beste wensen voor jullie. Met veel geluk gezondheid gezelligheid en liefde.
Dat 2017 maar een prachtig jaar mag worden met blije paarden en andere dieren en veel leuke avonturen :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:11

Lieve mensen, ook van mijn kant een super fijn en mooi 2017 toegewenst.
Ik weet niet of jullie ook voornemens hebben gemaakt, maar ik ga serieus op zoek naar nog een groninger paard. Dat wordt een leuke zoektocht. De bedoeling is dat hij samen met Oz in het span komt. We gaan zien aan het eind van het jaar of dat gelukt is :j .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:54

Goedemiddag. Iedereen het vuurwerk heel doorstaan?
Hier ging de wekker al om 8 uur, zodat we op tijd bij manege Gasselte waren voor de Nieuwjaarsrit. Het was erg mooi maar helaas ook nog erg koud. Zoonlief was helemaal zielig, had het zo vreselijk koud.

Zeker goede voornemens, meer sporten, meer wandelen met de honden en minstens net zoveel blijven genieten van de paarden(sport).

Leuk Yarrah, succes met zoeken ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:59

Ja we hebben het doorstaan, superleuk feestje gehad bij ons thuis incl flink wat vuurwerk bij ons voor op het plein. Altijd erg leuk samenzijn daar, hele buurt zo'n beetje gewoon gezellig. Bleven mensen bij ons slapen dus 't werd errrrrug laat & met z'n allen ontbeten :O :+ en nu probeer ik moed te verzamelen om naar stal te gaan, moet paardje toch even uitmesten enzo.

Agossie arme zoonlief :oo

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:36

Iedereen een gezond en sportief 2017 toegewenst!

Ben een lijstje aan het maken met goede voornemens / plannen, alles op een rijtje zetten met een plan en tijdsbestek.... maar help, waar ga ik beginnen? -O-
Ik hoop één ding: dat ik nu eens verder kom dan alleen de boel heel en gezond houden. :x

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:51

Met betrekking tot wat Gem? Mennen? Gezond en heel is wel een heel belangrijk doel hoor ;)

Yarrah spannend! Zoek je nog iets uit een bepaalde lijn? En ga je ook bij voormalig IHW kijken?

VHU klinkt als een heerlijk oud en nieuw. Vonden de honden/katten er nog wat van?

Bianca, hebben de honden het overleefd? Jij zult wel genieten nu met de koude denk ik?

Tine heeft wat minder genoten van de kou, is Patrick alweer opgewarmd?

Wij hebben gisteren het vuurwerk vooral ontweken met de honden. Lekker op sjouw.
Afbeelding
Doel voor dit jaar is om weer te gaan starten en weer zonder bibbers te kunnen galopperen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:54

Zooooo was was het koud bij 't peerd :brr: nix an.

Goede voornemens ja... die heb ik wel :D
Met de paardjes.... vooral ... take it easy. Met Ollie heb ik destijds ook een heel jaar alleen gewerkt aan die basis en dat gaan we met Cathey ook doen. Dus Cathey de (klassieke) basis er goed in vwb ohz en grondwerk/ work in hand en Ber ... ik hoop zo dat we haar op een of andere manier enigszins 'normaal' kunnen krijgen... alles wat we samen op een fijne manier kunnen doen is mooi...
Dus ik ben komend jaar erg low profile :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:14

Assie, leuke foto.
Vhu,..idd fris..dik inpakken met laagjes kleding..
Gem..goed voornemen alles heel houden, .... daar zeg je iets.. :x
Tine fijn op buitenrit geweest, maar zoon wel :brr:
Yarrah op zoek naar nieuw paard, spannend, succes. :):)
Honden hebben zich prima vermaakt, slapend :Z :Z wonen in buitengebied,...en ze zijn niet bang voor vuurwerk.

Nu zelf...niet fit..zwaar verkouden... %) hoop dat het morgen weer over is..maar ja.. :n denk t niet..
Gisteren documentaire gekeken over de helden van prins Harry...nou..ik mag nooit meer klagen !! :x
Goed voornemen is dus vooral... in alles het positieve zien, en gewoon doen wat je wilt, waar een wil is....is een weg !! =:)
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 01-01-17 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:15

Allemaal aan de voornemens...ik herhaal die van vorig jaar : overal van genieten,al is het maar een zonnestraaltje, je word er een blijer en relaxter mens van ( altijd maar dat drukke gedoe om alles te redden) merk ook dat mijn lijfhet er beter op doet *\o/* en zo leer ik ookmijn grenzen te verleggen.heel moeilijk maar het kan echt. _/-\o_

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:31

Ik wens iedereen een gezond en paard rijk 2017 toe.
Zelf geen voornemens gewoon van alle kleine (shetlanders) mooie momenten genieten.
En ons best doen om de onderlinge winter competitie weer proberen te winnen nu met mijn jonge men shet. tussen de grote pony's en paarden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:33

assie schreef:
Met betrekking tot wat Gem? Mennen? Gezond en heel is wel een heel belangrijk doel hoor ;)

Uhmm ja, maar de jarenlange volgers hier weten dat ik drie jaar lang alleen maar bezig ben geweest met heel en gezond krijgen. Houden was niet eens sprake van :o .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:41

Iedereen de beste wensen voor 2017.

Tine, leuk zo een rit. Is je zoon al minder verkleumd?

Janouk, mooie fotos.

VHU ook weer warm?

Assie moie foto.

Gem, succes ik hoop dat het heel blijft en een mooi jaar wordt.

Hier hetzelfde als Biancacoo. Buitengebied en huisdieren die dus niet reageren. Gelukkig.
Ik ga nu Savana longeren. Morgen wordt ze weer gereden.
Mijn menles inplannen is iets met lange adem.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:19

Ja Gem ik bewonder je geduld +:)+ en ik hoop dat je nu lekker kunt gaan opbouwen :j

Honden waren in pension halen we morgen weer op, ideaal. En de katten boeide het weinig, de logeetjes (kinderen van vrienden van ons die ook bleven logeren) hebben ze zo verwend dat ze volgens mij elke dag wel Oud&Nieuw wilen hebben, zo schattig. En het ging hier behoorlijk tekeer zeg maar =:) Nu wel flink aan de was want morgen hebben we gewoon weer gasten.

Het heeft hier wel een uur geduurd voordat ik weer opgewarmd was pffff ^)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:05

assie schreef:
Yarrah spannend! Zoek je nog iets uit een bepaalde lijn? En ga je ook bij voormalig IHW kijken?

Ik denk dat ik weet wat ik wil :) . Een ding is zeker geen Gerlinus bloed. Niet groter dan 165 liefst kleiner. En hij moet zwart zijn. Ik heb absoluut geen haast. Ik kijk lekker rond in Duitsland en Denemarken.
We gaan het zien...... Het mooiste zou zijn een Onno S afstamming.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:05

janouk schreef:
Welcome back newmom. Ik herken de naam wel. Jij reed toch met Shetlanders?

Benieuwd naar fotos en helemaal van de haf. Vertel eens wat meer van de haf. Naam, afstamming, leeftijd.

Onze haflinger is een dochter van Alacantra. Inmiddels 11 jaar oud en we hebben haar gekregen van een paar leuke meiden die verder wilden in de sport. Onze Lita heeft dressuur en crossjes gelopen en is onder t zadel super braaf. Maar ik ben te zwaar voor haar en dus ben ik haar aan t beleren. Ik hoop haar van het voorjaar 1 malig te kunnen dekken zodat we een mooie maat erbij hebben voor een eventueel span.
We hadden idd 2 shet hengsten in een span.. Maar het was me iets te klein. Ze lopen nu marathon wedstrijden met een jong ventje. Helemaal wat ze graag doen.
Ik moet even kijken hoe ik foto's erop krijg hier.
Leuk om weer mee te doen! En t loopt nog steeds zo lekker door hier

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:06

En allemaal de beste wensen natuurlijk!!!!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:12

Onze haf Lita en mini Frummel
Frummel is van de Kids en echt een drupke. Nooit beleerd maar de Kids klimmen erop en dan loopt de ander ervoor met een appel oid en zo hobbelen ze rond haha echt rijden vinden ze niet leuk maar lekker prutsen wel.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:12

Afbeelding
Afbeelding

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:13

Sjonge wat een gepruts zo met de telefoon haha sorry voor de chaos

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:41

wat een leukerds *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 10:43

Mooie paardjes <3
Gisterenavond sneeuw hier *\o/* ...was vanmorgen weer weggedooid -O-
Wel fijn rondje met zoon samen en de hondjes door het bos gaan trainen, was heerlijk op de fiets en step
!!

{:} zonnetje schijnt nu lekker.... dagje luieren verder...gisteren huis al gepoetst.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:09

Mooie en leuke paardjes <3
Hier honden net opgehaald van pension en zoonlief naar Brabant gebracht te logeren. Honden zijn helemaal kapot hahaha die hebben ook een leuke vakantie gehad (vinden het altijd erg leuk bij het pension) vanochtend nog flink eind gewandeld in de Kampina wat is het daar toch mooi.

Nu kamers netjes maken want er komen weer gasten, zijn vrijwel volgeboekt in januari. Was vorig jaar ook een mega drukke maand *\o/* en ik hoop straks nog even naar Cathey te kunnen. Ze was gisteren beetje van slag erg druk en niet goed eten (is ze dan te druk voor), denk toch van het geknal van Oud&Nieuw en het was ook van dat koude natte weer daar houdt ze ook helemaal niet van.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:49

Nog de beste wensen voor jullie allemaal.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:29

GELUKKIG NIEUWJAAR!! *\o/*

Zo eindelijk de tijd om te reageren, lekker hectisch altijd zo rond de jaarwisseling. En dan ook nog eens vorige week een huisdier uit het asiel gehaald, we hebben nu een klein weekje een leuke kater in huis lopen. Gezellig!

Volgens mij is iedereen hier de feestdagen en oud en nieuw wel goed doorgekomen toch? Las geen gekke dingen in elk geval. Voor de één een heel familiefeest, voor de ander was het wat rustiger. Ook hier zijn de kerstdagen best wel 'beladen'. Toch van die dagen dat je met sommige dingen best wel geconfronteerd word. Oud en nieuw daarin tegen heb ik dat minder, dan is het toch weer anders op de 1 of andere manier.

Gem en VHU gemeet, leuk!! :))

Tine komt onbekende mensen tegen op wedstrijd, zoals al gezegd gewoon vragen waar ze je van kennen. :P En lekker buitengereden las ik! Super leuk! Wat is de kerstvakantie dan ideaal hè? :D

VHU gaat goed met rijden! :D Mag ik vragen welke oefeningen je voor core stability doet??

Happytime al een nieuw scheerapparaat gevonden? Ben wel benieuwd bij welke je uit gekomen bent. :j

Bianca is verwend geweest en heeft heerlijk gefietst! Super voor je! Hoelang ben je nu aan het trainen?

Gem schip?! Woon jij op een schip? Gelderse paarden zijn leuk! <3

Newmom welkom terug dan! En wat een leuk vooruitzicht een dekking, altijd heel spannend! Maar wat een leuke paardjes!

Janouk wat een ontzettende leuke foto's!!

Yarrah wat een leuk voornemen! Succes met je zoektocht!

Assie heerlijk met de honden gewandeld! Mooie omgeving!

Hier het goede voornemen om dan eindelijk mijn droom waar te maken, leren mennen en Disco betuigen. Vorig jaar hadden we net een huis gekocht en heeft het hele jaar het huis en de verbouwing op nr. 1 gestaan waardoor ik een jaar lang niks tot heel weinig met Disco heb kunnen doen. Arme dier is dus ook behoorlijk terug gevallen in de bespiering. Dit jaar komen de paarden weer meer op 1 te staan en staan leuke dingen gepland voor 2017! Of we dit jaar ook weer terug de ring in verschijnen weet ik nog niet, dat zien we nog wel. Vind het leren mennen al een ontzettend leuk vooruitzicht. *\o/* Daarnaast begint het jaar ook al erg leuk, heb net een paard beleerd voor de mensen die mij ook gaan leren mennen en waar Disco binnenkort bij op stal komt te staan. Dit paard ben ik nu aan het doorrijden (nouja alles moet sowieso nog bevestigd worden, is nu net een maand dat we er echt opzitten) maar dit paard word straks ook betuigd en die mensen zijn nu dus opzoek naar een leuk spanpaard, zijn ze al een paar maandjes naar aan het kijken maar nu is er een leukerd op het oog en binnenkort mag ik mee om deze ohz uit te proberen. Ben benieuwd! Maar het jaar begint dus al goed!! Van de week ook bij een menwedstrijd wezen kijken waar hun aan mee deden, super leuk! En wat een andere sfeer zeg dan op dressuur wedstrijden jeetje! Wel heel gezellig!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:05

Goedemorgen allemaal :)

Wat een leuke plannen allemaal Marinke, super :):)

Citaat:
Mag ik vragen welke oefeningen je voor core stability doet??

vooral
- plank
Afbeelding
- (schouder)brug (en dan li/re been uit te strekken)
Afbeelding
- verschillende crunches
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
- en de 'catwalk-walk' die laatste heb ik geen plaatje van maar dan plaats je heel bewust je heupen links/rechts vooruit met je lage buik/bekkenspieren en hou je je schouders dus stil.
Dat elke dag in totaal 15/30 minuten.
't Gaat steeds beter :7 sommige oefeningen gingen in het begin simpelweg helemaal niet (brug met een been vooruit bijv... of plank met een arm vooruit...).

En dan is het ook belangrijk gewoon soepel / lenig te zijn. Dus rek/strek oefeningen doen.