[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:57

Ja hoor ik leef nog, maar niet lang meer. Beetje moe na lang druk weekend.

De marathon zaterdag was een hele belevenis. De dressuur ging niet. Hij was weer erg in zichzelf gekeerd en liet zich moeilijk rijden. Weer voor het eerst buiten ook. Was nog wel 3e van de 6 maar ver beneden wat we kunnen.
Vaardigheid was ik tevreden over. Wel 2 balletjes maar voor het eerst binnen de tijd. Ook goed tempo gereden.

Na een uurtje pauze beginnen aan A traject. Dan zie je goed dat hij een binnen vetter is. Hij oogt heel braaf, zweet niet, stond braaf bij de veterinair maar hartslag
90! Niks aan de hand volgends de DA puur stress. Na traject A waar we precies de minimale tijd reden was het 73. Zie je wel zei de DA hij ontspant al.
Hindernissen gingen goed. Allemaal nog veelste langzaam maar foutloos.
Ik scheet een beetje peentjes voor de brug. Maar dat ging goed. Hij werd wel 10 cm kleiner op de brug maar deed het wel. Ook het water eronder. Ff fractie niet willen maar toch gaan.
Er waren twee boshindernissen die ik echt goed kende maar er eenmaal in het spoor toch kwijt was. Gelukkig top groom die het nog wel wist.
Doordat de hindernissen nog langzaam gaan moest ik nog flink mijn best doen de toegestane tijd te halen. Helaas 2 sec te laat.
Na de hindernissen en uitstap traject hartslag 60. Zie je wel zei de DA gewoon goede conditie hoor.
Uiteindelijk 4e van de 6 geworden.
Zeer tevreden en het eerste wp is binnen.
Trots op ons

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:03

Vandaag weer om 5.15 uur op. Melissa moest om 8.30 uur starten met zelko voor het eerst klasse 2.
Massa start ging goed. Mooi zo een grote zwarte tuiger tussen de Arabieren.
Vetgate in de witte buitenbak in ermelo vol in de zon was minder.
Verbrand natuurlijk. Maar gezellig dagje.
En zelko en Melissa hebben hem netjes gereden met 13.97 km p/u over 40 km.
Netjes 11e van de 23. Beste kwpn-er tussen de Arabieren. Ha ha.

Vijf uur thuis. Db nog ff verzorgd. Zag er top uit. En fit. Dat is belangrijk.

Ik niet meer. Ga zo lekker slapen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:44

Top weekendje voor jullie Baudyh *\o/* super hoor eerste wp in SGMW en eerste wp in de klasse II met jullie mega tuiger (wat een cool peerd is dat toch 8-)

Ff kort berichtje van ons, want wij waren vandaag dus ook in Ermelo en wat deden onze pony's het super geweldig (reed met Crazymel). We moesten inhouden aan het eind van het traject want anders waren we echt te snel geweest. Direct aangeboden op hartslag 52 en iets van 12.75 gemiddeld gereden en we hadden een derde (Crazymel was zo aardig mij net een tikje voor te laten gaan _/-\o_ ) en een tweede plaats. Dus flink wat punten erbij voor het verenigingskampioenschap, sta dan nu weer ergens in de top 5 *\o/* (van de ruim 120 combi's). Vandaag startten er in onze rubriek 43 combinaties.
Ik ben echt zo trots op mijn boskabouter, daar stond ze dan op dat mooie terrein van Ermelo, in de snikhete zon, alsof ze nog niet eens gelopen had.

Ga nu slapen, lees morgen wel even bij :z

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:15

Mooie uitslagen *\o/* *\o/* Gefeliciteerd allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:30

goedemorgen,
Goed gedaan allemaal !! *\o/* *\o/* *\o/* gefeliciteerd !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:56

Voor de niet-facebookers foto van laatste km rustig stappend naar de finish (genomen met telelens dus wat wazig maar het geeft mooi sfeerbeeld). Op de achtergrond zie je als je goed kijkt de koeien waar we doorheen moesten op het eind }:0 het was een gave rit en dat geeft zoveel vertrouwen voor de toekomst, echt top :D
Afbeelding

**Ollie kijkt een beetje chagie op de foto want Wish gaat net een voetje voor, daar houdt ze niet van :P **

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:50

Goedemorgen

Mooie wedstrijdresultaten *\o/* *\o/*

Hier een beetje teleurgesteld. Was vanmorgen weer gaan trainen in Grolloo, daar ligt een prachtige galopbaan, met heuvels en waterbak. Echt super plek om te trainen. Vorige keer erg goed bevallen. Ben ik aan het losstappen, zie ik werkelijk over het hele traject stenen en zelfs keien (20-30 cm, maar ook nog groter) liggen. Tja, het is al lastig genoeg om hartslagmeter, stopwatch en route in de gaten te houden. Om dan ook nog alle keien te ontwijken wordt haast onmogelijk. Heb geen zin in blessures of erger, dus maar gaan uitstappen. Erg jammer, want hier kon ik in mijn uppie aan de slag. Nu toch maar weer op zandpaden of in een bos trainen, maar ja, dat doe ik neit zonder groom.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:16

@Marjola: lekker aan het buiten rijden *\o/* , heerlijk, fijn dat het zo goed gaat, veel plezier met kilomtervreten! Leuke foto's <3 .

@Baudyh: zwaar maar succesvol weekend voor jullie; gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* .

@VHU en Crazymel: wat een leuke foto <3 en gefeliciteerd *\o/* *\o/*

@Tine: jammer :(:) .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:57

Ja dat is jammer Tine.

Zo net wakker, ben weer mens. Ga vandaag ff lekker van het weer genieten. En niet veel doen. Morgen weer een dag.
( niet helemaal waar trouwens van net wakker want om half negen heb ik zelko en db lekker in de wei gezet)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 14:14

Baudy: heb je ook al foto's???? Ben wel heel benieuwd ;)

Het erge van mijn galopbaan (die dus speciaal voor paarden is aangelegd, bij een grote stal) vind ik, dat ze er niets van hebben gezegd en mij gewoon wel ervoor laten betalen. Ik had iemand op het erf gesproken en het blijkt dus al heel lang bekend te zijn, maar er wordt niets aan gedaan. Een gemiste kans in mijn ogen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:25

Ja dat is ook gewoon stom tine.

Ik heb geen foto's tine. zag er bij de brug wel een foto's staan maken, maar kan er nog niks over vinden.
zal de organisatie eens mailen of die iets weten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:29

Ik heb wel een mooie wagen maar helaas te klein voor db. Er is dus aan gesleuteld en dat werkte prima voor de dressuur en vaardigheid maar in de marathon krijg ik problemen. Ik kan doordat hij verder voor de wagen staat niet heel kort draaien. Had dus nu ook ergens dat ik van b naar c erachter kwam dat ik dat niet haalde en dus een extra rondje moest maken om het wel te halen. Dat is jammer.

Manlief zegt dat hij er wat aan gaat doen,maar ja weer zo een tienjaren plan vrees ik.

Over 3 weken hellendoorn waar het denk ik toch wat krapper staat. Hopelijk haal ik dat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:41

Goeiemiddag,

VHU, ontzettend gaaf! Ik vind die klik van jou met Ollie zo leuk :j . Jullie doen het hartstikke goed!

Tine, is het "niet zonder groom - rijden" een principekwestie of durf je het niet aan? Als ik naar Moos kijk.... het is zo heerlijk om niet afhankelijk te zijn van grooms.

Gisteren met de Anda op wedstrijd geweest. Was niet zo best, stalgenootje reed er niet genoeg aan en de scores waren dus laag. Ze had één van mijn favo-juryleden, die 2'en en 8'en uitdeelt en het klopt altijd hoe ik de proef zelf zie. Hou ik van :D .
M werd dus bij de jury-auto geroepen, kreeg precies te horen wat ik dacht: prachtige combinatie, braaf paardje, doet alles, klaar voor de M, "maar het gebrek aan impuls en durf van de menner zwaar afgestraft". Ik hoop nog altijd eens een keer les van hem te kunnen krijgen, want hij ziet alles. Punt is dat hij geen tijd heeft en geen les geeft... Na afloop een gesprek met hem aangegaan en bingo... we mogen binnenkort met beide paarden langskomen en krijgen les *\o/* !

Vandaag is het schip op het droge getrokken voor de 7-jaarlijkse scheepvaarts-inspectie (SI)

Afbeelding

Afbeelding

Oeiii, hij is lek! :+
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:44

Tine, dat is erg balen..idd gemiste kans.
Gem, wauw..indrukwekkend schip hoor !!! en wat super dat jullie les kunnen krijgen van jurylid ! super !! jammer van de punten met de anda...maar al doende leert men..
Baudyh, lekker bijgeslapen..en kar die aangepast moet worden....idd zo is er altijd wat te wensen, maar DB doet het hartstikke goed, super hoor !
Vhu..ik geniet van je foto's en verhalen met Ollie, super !! topteam !! *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:14

Gem: hoe lang is jullie schip en hoeveel ton? Als ik dat zo zie, was de onze maar een kleintje :+ En het is uit principe dat ik op openbare weg niet zonder groom op pad ga. Thuis en op zo'n galopbaan ben ik altijd alleen bezig. Maar ik heb dan zoiets: als het toch mis zou gaan, heeft niemand daar last van. Op de openbare weg is dat toch anders. Rembrand is superbraaf, maar er kan iets stuk gaan of nou ja, zeg het maar. Gaaf dat je een les hebt kunnen regelen!
Baudy: misschien moet je volgende keer gewoon een andere lijn maken, zodat je de poort wel kunt halen? Ik weet inmiddels uit ervaring (met stopwatch erbij) dat korte lijnen lang niet altijd sneller zijn. Soms lijkt iets een omweg, maar omdat je veel meer snelheid kunt houden en omdat je gewoon een fijnere lijn hebt om te sturen, ben je vaak (veel) sneller.

Nou, ponys vangen was gelukkig snel gebeurd (Samoerai vindt het wegloopspelletje van Amerigo helaas erg leuk), dus nu even wachten voor de lessen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:02

Ik rijd al langere lijnen omdat db nog niet zover is en mijn kar langer is.
Maar db is ook nog te langzaam. Hij vind het heel imponerend en laat zich nog niet sneller rijden. Ook het punt van over de start tot de hindernis gaat nog te langzaam. Maar daar gaan we aan werken. Alle begin is moeilijk. Zaten nu nog steeds boven de minuut. Variërend van 1.03 tot 1.19( met het extra rondje)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:18

Tine, als ik altijd op een groom moest wachten zou ik maximaal 1 x per week kunnen rijden. Ik ben 1 x alleen in het dorp geweest, maar wel achter de Andalusiër aan. Wij moeten wel over de openbare weg om in het bos te komen, maar dat is ver buiten de bebouwde kom, dus tamelijk risicoloos. Auto's en trekkers kom ik wel tegen, dan is het even een oplossing zoeken, want passeren kan bijna nergens. Maar heb me in 3 jaar tijd altijd nog gered.
Ons schip is volgens huidige maatstaven ook maar een kleintje hoor: 80 x 9,5 meter en 1700 ton (hij is wel erg diep).

Baudy, snelheid komt later wel. Moos leerde in die ene oefenmarathon al hoe je vlug kon wenden. Elke hindernis ging een stukje makkelijker en sneller.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:43

Baudy dit was je eerste wedstrijd!! Dan heb je het super gedaan! Ik ben in de hindernissen ook nog steeds te langzaam hoor. Moet het echt van de dressuur en vh hebben.

Gem, dan was die van ons echt een kleintje hahahah 49 x 6 en 466 ton :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 18:49

@ baudyh lekker door gaan met lange lijnen rijden... zoals iemand eens tegen ons zei.. hij maakte de vergelijking met auto rijden...
eerst ga je over de snelweg.. lange lijnen met tempo
daarna ga je over de ring... iets korter net zo lang tot je dat ook met een bij jou passend tempo kan
daarna door de woonwijk... de echte korte lijnen

wat wij ook eerder gedaan hebben niet harder de hindernis in als je poort A kan halen. kan poort A in galop dan in galop binnen komen.. kan poort A niet harder dan in draf dan in draf binnenkomen.. remmen en je paard/combinatie weer bij mekaar rapen kost meer tijd als in draf binnenkomen en doorrijden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:10

Dank jullie wel voor het meedenken.
In de eerste hindernis verraste db me eigenlijk hij ging harder dan ik dacht. Ik moest echt mijn leidsels overpakken anders haalde we het niet.

Ik ga ook rustig door. Laat me niet gek maken. Als ik laatste word prima.
Wil gewoon graag onder die 160 strafpunten blijven voor een wp. Dat is alles.

@ ollie jij gaat ook naar hellendoorn toch?
Ga je ook bij olthuis logeren met pony?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 19:21

wij zijn met het 4 span ook in hellendoorn

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:54

Ja maar jullie blijven vast gewoon op het terrein lanouska.
Ik ga bij mijn groom slapen in oud leusen en db staat 2 nachtjes bij olthuis in Nijverdal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 07:51

Ik vind het ook al een indrukwekkend exemplaar, Gem :j .

Ik kan niet mee praten over marathons, helaas, al wordt me wel her en der gevraagd of ik in september niet in Schinveld mee wil doen, geloof niet dat we er iets te zoeken hebben, hahaha.
Geen idee hoe ik die hindernissen zou moeten rijden :o :D .

Gisteravond een heel fijne menles gehad, echt fijn, twee weken helemaal niks gedaan en dan zo fijn aanpakken <3 .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:08

Gem jullie schip is best wel groot vind ik ook. Gaaf om te zien als ze op het droge liggen.
Baudy goeie instelling lekker rijden en iedere keer een beetje beter worden. Ik wil ook mennen.....
Avaluna marathon is wel gaaf, moet je alleen proberen met een ervaren menner de hindernissen te lopen als het kan daar leer je veel van. Op de onderlinge shetland wedstrijd heb ik toen de eerste gereden en daar kreeg ik van andere een hoop tips, welke lijnen en waar je aan moet denken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:22

Gem, wat een schip. _/-\o_

Hier geen marathonervaring. Wij rijden maar 1 marathon per jaar, Amsterdam Onze instructeur roept altijd vooral de koets laten rollen. Steeds weer aanzetten kost tijd en kracht, dat ga je verderop in het parcours merken. Hij zal wel gelijk hebben ;)