[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:01

Wilde even janouk een knuffel geven, wat een pech, alweer, hogelijk knapt hrb snel weer op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:48

Dank je wel. Ik was behoorlijk van de leg gisteren. Janouk was in één bok stokkreupel Het leek of ze een been brak. Ik schrok zo erg. Mijn zoon heeft echt op me in moeten praten om rustig te worden :o en normaal onderzoek te doen, om te kijken wat er aan de hand was.
Ze staat in de box nu goed op 4 benen. Er ligt hier alleen nu een pak sneeuw :brr: en het is glad, dus ik kan nu niet kijken hoe ze loopt. De hoefsmid heeft vanochtend vroeg het ijzer er weer onder geslagen, dus ik ben heel benieuwd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:07

Knuffel voor Janouk.

Hoefsmid is net weer weg. Thabor, Rembrand en de geiten lopen er weer netjes bij. Amerigo wordt over paar weken pas gedaan, was nu nog niet nodig.

Heb net besloten Rembrand vandaag vrij te geven. Ben zo vreselijk moe, dus ga zo maar weer naar bed. Vanmiddag dan weer met zoon naar de judo en boodschappen halen en vanavond met Thabor naar menles (heeft geen zin om Rembrand daar naartoe te nemen, kan ik toch niets oefenen).

Bij zoon op school is weer (was 2 jaar geleden ook) het project Judo op school. Hij wilde perse zijn eigen pak mee. Dus vandaag 2x judo (en de komende donderdagen ook). Hij zal wel goed moe zijn ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:19

tine weer drukke dag

Janouk weer nieuwe schoen en ingesneeuwd :(:)

Hier net zwaargewond gemaakt door de kat :oo Die.. Had zin om te spelen, maar wel hardhandig.. Diep gat van nagel in mijn vinger. AUW! :')
Nog gauw wat dingen afronden voor school, en dan ga ik gauw naar stal :) Vanmiddag/avond verder voor school. Hier schijnt een heerlijk zonnetje :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:05

Ik had eigenlijk 5 maart naar de hoefsmid gemoeten met db en ted.Maar hij belde af was ziek.Ja kan gebeuren.Dus een week verzet naar de 12e.Maar ja toen had ik geen auto.Dus nu weer verzet naar de 19e maar dat kan ik waarschijnlijk ook weer afzeggen want de auto is dan waarschijnlijk nog niet klaar.pppff

Heb vanmorgen de kleine leen auto omgewisseld voor een klein busje( nog te klein voor de trailer) kan ik weer voer wegbrengen.

Verder vanmorgen even hallo jumbo en aldi gedaan.ppff altijd blij als de boodschappen weer binnen zijn.Moest ook boodschappen voor de manege doen.Er is zaterdag een hengstenshow en ja die willen ook chocomelk.haha

db heeft vrij vandaag.

janouk :(:)
tine is moe :Z
aks had _-:( met de kat
en de rest ben ik weer vergeten.....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:00

:wave:
Baudyh balen van de auto, begrijp uit je verhaal dat jij met de paarden naar de hoefsmid toe gaat? Kan hij niet bij jou komen?
Janouk hoe gaat het nu met HRB??
Aks iets te fanatieke kat!
Tine weer de drukke donderdag. Sterkte!

Hier enorm gefocussed op het weer, word er gek van. We hebben vanavond en morgen een KNHS wedstrijd ohz op de manege. Er moet buiten ingereden worden en vanochtend was de wereld wit... Gelukkig is de sneeuw nu gesmolten en de bak is ontdooid. Dus vanavond zal allemaal wel goed gaan en kan er gewoon buiten ingereden worden en kunnen de deelnemers 2 proefjes rijden.
Morgen doe ik ook mee, dus ik hoop dat het weer morgen ook enorm mee gaat vallen. Ze voorspellen (natte) sneeuw en regen. Zolang de buitenbak niet bevroren of wit is, dan kan erin losgereden worden. Wil heel graag 2 proefjes rijden morgen!

Straks nog even paarden binnenzetten en voeren en dan alle secretariaatspullen inladen en naar de wedstrijd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:05

de sneeuw is hier redelijk aan het smelten. Net even HRB haar benen laten strekken *\o/* *\o/* en het ziet er goed uit. Wel licht gevoelig, maar niet meer zo dramatisch als gisterenavond. Er zal wel een en ander gekneusd zijn, maar ik zie haar net de Fjord opjagen, die haar hooi probeerde te pikken }> en dan lijkt ze weinig last te hebben.
Dus goede hoop dat het met een paar dagen rust goed op te lossen is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:06

ja ik ga altijd naar de hoefsmid toe.Ik heb een hoefsmid die aan een kliniek vast zit.Hij komt alleen aan huis als je meerdere paarden hebt.Ik vind het wel fijn om erheen te gaan.Weet je altijd waar je aan toe bent.hoe laat enzo en je krijgt een bakkie koffie hoeft de troep na afloop niet op te ruimen.prima dus.

Ja het weer,lastig.Het dooit wel steeds overdag dat is fijn dan blijft de bak zacht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:16

En een goedemiddag! Nou hoop dat het met een sisser afloopt Janouk, kan me je paniek goed voorstellen...bah. Tine met zeer-veel-judo-ende zoon, grappig he dat ze dan ook nog met het project op school mee willen doen. Leuk hoor. En DB dagje vrijaf, zal hij niet erg vinden kan hij over zijn zonden nadenken :+ Frensie in de wedstrijdvoorbereidingen.... vind het maar rare voorspellingen want hoorde vanavond 5 graden vorst???

Bij ons was de bak vanochtend dus nog strak bevroren, dus pony losgelaten en lekker gespeeld ...
stoer om me heen galopperen *\o/*
Afbeelding
kom baasje ga je meedoen (let op dat oortje :') )
Afbeelding
grond is dan wel hard maar ik kan mooi draven :)
Afbeelding
jammergenoeg moet baasje daarna stal nog doen dus moet ik in zijstukje... OK ga wel kijken of er verderop nog iets te doen is :wave:
Afbeelding

Na het mesten en voer klaarzetten nog half uurtje gewandeld, het was zo mooi buiten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:33

wat heb je toch een leuke pownie!!!Doet me erg aan ted denken.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:58

Zo ik ben op het werk.

Was om half 10 in coevorden. 2 karren en 4 tuigen schoongemaakt. Papieren en proeven hij mekaar gezocht. Dus alles is klaar voor tolbert. Morgen niet naar les dus alles blijft mooi schoon. Gelukkig :z :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:08

Lanouska, ik moet nu als nr 15. Gaat dat nog steeds lukken voor jou?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:32

Zo.... heb alle dekens van Ster maar eens verzameld en op de Bokt Markt gezet :) . Dus voor wie nog wat zoekt in maat 175 (D - pony), neem gerust een kijkje via de link in mijn OS.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:34

nb: VOOR ALLE DEKENS GELDT: ZÓNDER FRITZ !!! (de kat)
:')

Wilde net zeggen dat ik wel interesse had in die zwarte vlek op al die dekens _O-
Je hebt geen vliegenuitrijdeken? :) Dat is het enige wat ik nog nodig heb. En wij komen toe met 175 :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:37

Fritz was zooooo irritant dat het gewoon LEUK was :D :D :D . Dacht, laat maar liggen en ik maak wel een opmerking "exclusief kat" :+ . Helaas geen gewone vliegenuitrijdeken Y;( .
Ik ben nog wel een knalrode, nieuwe, katoenen zomerdeken vergeten, en een oud fleecedekentje, maar die komen later wel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:39

daar is 't een kat voor :') Om zo vreselijk vervelend te doen dat je 't opgeeft het vervelend te vinden :') _O-

Hier trouwens 6.3 km gereden met Dids. Voornamelijk gestapt. Paar keer aangedraafd, en een keer 20 meter in galop. Maar mijn rug doet echt flink zeer :=
Naja, dids was braaf :+: :)) Nu staat ie alleen in de leem.. Hij heeft een of andere vreemde dinges op zijn schouder (bultje)..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:08

hallo allemaal.. %) hele dag al wat off...hoop niet dat ik griep krijg ofzo..bah.
Gem verkoopt dekens, daar past moos niet in natuurlijk.
Aks heerlijk genoten met paardje, goed bezig ! en gat in vinger...brr..
vhu ollie lekker aan de hobbel buiten, mooie plaatjes hoor !
Baudyh.balen van je auto zeg..ik hoop dat hij het snel weer goed doet.
Tine succes met les vanavond, en zoontje bezig met judo, knap hoor.
Lanouska hard gewerkt !
Janouk wat een fijn bericht dat de kreupelheid mee lijkt te vallen ! super.
Frensie druk met de dooi en vorst, heel veel succes morgen met je wedstrijd !! super.

ik heb vanmorgen een stuk gewandeld met Tchica, mooi over de heide en door het bos, heerlijk.
verder....niet veel gedaan...ik heb een hoofd als een emmer... 8)7
De hondjes hebben definitief zomerstop....ze zijn nog zo jong, lekker rustig aan doen !
ze beginnen te verharen en ik vind het mooi geweest voor ze, lekker wat wandelen met ze in het bos..dat zullen ze wel waarderen. hoop ik..

fijne avond allemaal..doe rustig aan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:45

Biancacoo bedankt voor de samenvatting !!

Hahah ik vind de kat van gem ook leuk. Helaas hier geen maatje 175 nodig.

Als het goed is ook mijn tuig verkocht dus maar eens goed orienteren voor een bruin kunststof
tuig.

Vanmorgen hier ook wat sneeuw maar was gelukkig zo weer weg. No even met robijn gereden.
Verder niet zo veel want ben de hele week al niet 100%.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:11

@Biancacoo, beterschap. :(:) .hier ook weer iemand die niet helemaal fit is....vorig weekend de wc pot geïnspecteerd en lig nu al op bed met een voorhoofdsholte ontsteking. Vandaag een kuurtje gekregen van de dokter maar na een dag werken met knallende hoofdpijn compleet afgeserveerd %) .hopelijk ben ik zondag weer wat opgeknapt voordat ik naar Equitana vertrek....
@Janouk, gelukkig gaat het al weer wat beter met RHB +:)+
@Gem, hier ook geen 175cm nodig...misschien wat voor mijn naamgenoot Ollie ;)
@Tine en Lanouska, al druk in de weer voor het kampioenschap van aankomend weekend.... :):)
@ Maisie, fijn je tuig verkocht...en beterschap ook voor jou :(:)

Verders ben ik het even kwijt :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:16

Fritz trekt iig wel bekijks :D , ben de fleecedeken met hals en de vliegendeken met hals al kwijt :+ .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:21

@ Tine gaat wel lukken wij zijn ook naar voren geschoven..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:33

Lanouska: da's mooi :D
Ollie: inderdaad al druk bezig zo. Kan helaas pas morgenmiddag tuig en kar een poetsbeurt geven, dus wordt morgen erg druk. Want moet ook Rembrand en Amerigo wit en in de vlechten zien te krijgen. Sterkte met je gezondheid!
Maisie: lekker aan het verkopen en plannen voor nieuw tuig
Bianca: ook in de lappenmand en mooie samenvatting
Aks: lekker met Dids op pad geweest

Vanavond dus nog wel naar les met Thabor geweest. Ik was al heel wat minder gespannen dan vorige week, dankzij de wedstrijd en de springles. Nu zat ik nog niet ontspannen hoor, zeker niet toen in de andere bak de menles van de andere vereniging begon (een andere vereniging huurt bij ons de bak tot hun nieuwe locatie klaar is. Zou vorig jaar al klaar zijn, maar er is nog niet begonnen met de bouw geloof ik, dus duurt nog wel even). Maar goed, we hebben het overleefd en zelfs dressuurmatig ook alweer iets kunnen doen.

Nu wachten tot hij droog is, dan kan hij zijn gewone dekens weer op en kan ik naar bed. En dan morgen maar in de turbo stand en hopen dat ik komende 2 nachten fatsoenlijk kan slapen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:36

Zal Frits ook eens gaan bekijken, Ollebol heeft inderdaad grote 1.65 / kleine 1.75 :)

Zo hier vanavond even een paar heeeeeel saaie stukken bekeken :list: gewoon stug doorgewerkt, nu moet ik morgen nog een klein stukje en dan is dat af :D hopelijk morgen lekkere rit maken met Ol.

Rest ben ik ook soort van kwijt want beetje :O ondertussen, las nog wel van beetje gammele Maisie, Biancocoo en Ollie1 :(:) en rugperikelen van Aks dus ook even voor jou :(:) maar... je hebt wel lekker gereden wat is het mooi dan daar he. Ik reed heel vaak bij jou vandaan 2e weggetje rechts en dan na poosje weer rechts, kom je langs die Raka schapen (links) en het ven (rechts) , zo dat was echt 'ons plekje' zeg maar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:38

Ollebol is nu nog jong. Ster had op die leeftijd ook maat 165, maar daar groeien ze echt uit. Als je wat zoekt heb ik eventueel ook nog wel e.e.a. in maat 165, maar die wilde ik niet in die advertentie plaatsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:52

Moet eerlijk zeggen dat ik al van alles heb :o alleen nog niet vliegendekens of men/uitrijdekens en een mooie dunne cooler met hals zou ook nog wel mooi zijn ....... ze heeft hele fijne tochtvrije stal dat scheelt dekentechnisch gezien ook nogal wat. Plus dat ik haar nog nooit aan het zweten heb gehad .... :7 Denk wel zeker dat ze in de 1.75 gaat groeien zeker qua breedte, 't is een behoorlijke tank aan het worden. Vind ik wel leuk eigenlijk. En altijd zo leuk dat dat zo snel gaat, beetje aan het werk en aandacht.
Zul je straks ook wel merken bij Motown Gem, wordt vast een heel flink peerd :j

Wat fijn dat je toch bezig bent geweest met mennen Tine, super hoor. Vind je echt heel dapper +:)+