[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:27

Goede morgen

Ava: jij was nog laat wakker :O . Samoerai is inderdaad 8, B springen (met 21 wp) en dressuur nog niets.

Lijkt mooi weer te gaan worden. Nu snel Rembrand en Amerigo naar huis halen, voeren, ponys buiten zetten, brigadieren en dan lekker met Rembrand aan het werk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:21

Goeiemorgen!

Wat ben jij op een raar tijdstip wakker, Avaluna 8)7 . En graag gedaan :) .

Tine, zoon doet het goed. Wat is die pony toch braaf :j .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:12

Ook brak nou, zou zo kunnen gaan slapen :') .

Idd heerlijk weer, hoop vandaag ook nog even wat te kunnen doen, al is het maar even eentje aan de longe. Echt netjes, je zoon doet het prima, Tine!

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:53

Hier druk met de voorbereidingen voor morgen. Tuig en kar zijn schoon. Spullen bij elkaar zoeken. Kan helaas de auto nog niet laden want vriendlief moet vanavond nog met 2 paarden weg. Dus maar gewoon klaarzetten. Db loopt lekker buiten haal hem om een uur of 2 binnen. Wassen en vlechten. Zodat ik in alle rust kan gaan verkennen vanmiddag.
Morgen al om half 10 starten. Erg zin in maar vind het toch ook wel spannend weer.

De galop foto van patrick is mooi.

Wat een weertje hé. Ben blij dat ik db en zelko aan de electrolyten heb gezet. Word warm in 1 keer.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:25

Vanmorgen braaf 3 pony's gepoetst en de hoefjes gevijld. Wordt langzaam wel lastiger met een buik die in de weg gaat zitten bij die ukken, asta je natuurlijk veel gebukt.

Tine je zoon doet het goed, mooi gezicht.

Avaluna brak misschien een middagdutje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:51

Ava...zo wat een tijd om wakker te zijn..en nu brak..daar kan ik goed inkomen..

Sonjim druk met de pony's geweest, goed bezig en buik die in de weg gaat zitten, daar ontkom je niet aan..haha..

Tine, mooie foto's van samoerai en je zoon, dat word een mooi team.
Deed Rembrand het braaf ?

Baudyh, alvast veel succes voor morgen, en heel goed idd dat je alvast met electrolyten begonnen bent !

Gem, moos weer aan het werk gezet ! heerlijk !

Vhu, fijn dat je goed onthaald werd door je collega's !! dat is een fijn gevoel, en de rest..natuurlijk vreet het wel meteen energie, ik hoop dat je al weer iets kunt schrijven in het engels..maar aan de andere kant..is het daar misschien nog wel ietsje te vroeg voor..

hier lekker weertje..binnen opruimen, mijn mountainbike remmerij afgesteld, en tandwielen schoongemaakt, zag er niet uit..
en verder....de hondjes lekker slapen in het zonnetje..Eagle leek toch weer wat stijf..echt 100% sporthond..dat zal hij niet meer worden, ik blijf wel hopen, maar hij is blij en tevreden nu..dus knuffelhond en af en toe mee voor een ronde volgende winter is ook prima..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:53

Waren wijze woorden van je Biancocoo heb niet in het Engels geschreven. Leg me er voorlopig maar bij neer, denk dat dat het verstandigste is. Hoofd is gewoon nog te 'beurs'.
Volgende week twee halve dagen naar de universiteit. In april lukte dat totaal niet. Dus als je het zo bekijkt zit er toch vooruitgang in als is het naar mijn zin enorm minimaal.
Maar goed, volgens fysio en psych moet ik daar tevreden mee zijn.
Dus dat probeer ik dan maar O:)

Eagle af en toe rondje mee kan hij het de anderen toch af en toe leren maar blijft wel moeilijk natuurlijk :(:)

Prachtige combi Samoerai en zoonlief, lekker van genieten Tine <3

Hier Ollie gereden, lekker gegaloppeerd en vlot draven over moeilijke paadjes om 'het systeem' weer naar zondag te krijgen. En net als Baudyh ook aan de electrolyt, even basis opbouwen voor zondag. Wordt warm en dan met nog nattig bos/hoge luchtvochtigheid, zijn moeilijke omstandigheden. Maar daar komen we vast wel uit. Vandaag was ze na uurtje rijden op flink tempo nog superfris *\%/*

Heel veel succes morgen Baudyh *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:56

Baudyh, veel succes met de smw morgen.
Vhu, geniet zondag van je rit, heel veel plezier en succes, maar dat komt vast goed met jullie !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:59

Baudy (en andere wedstrijdgangers) heel veel plezier en succes voor morgen. Jullie hebben er heerlijk weer bij.

VHU: volgende week een beetje gluren op het werk. Is toch alweer een positief stapje vooruit. En lekker gereden met Ollie

Bianca: jammer dat Eagle beetje stijf is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je stiekem toch hoop blijft houden.

Hier nog 2 filmpjes, 1 van optreden vandaag op school en 1 van de les van vanmiddag.
https://www.youtube.com/watch?v=8KvXKlo ... e=youtu.be

http://youtu.be/pz_mB8AiDg8

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:35

wedstrijdgangers veel succes en vooral plezier gewenst.

Bianca balen van eagle.

VHU het gaat vooruit al is het langzaam.

Tine aan het optreden met zoonlief gaaf hoor.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:13

Goedemorgen!

Leuke filmpjes gezien.

Hier gaat alles zijn gangetje. Spullen van uden zijn weer schoon en opgeruimd. Morgen heb ik een
lesje tandem rijden bij VHU op stal. Heb er zin in en hoop veel te leren.

Vandaag het spul allemaal maar weer eens voor de wagen zetten het word mooi weer!!

Maar eerst moet ik nog wat in huis doen helaas.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:30

Alweer bijna goedemiddag. Wat een heerlijk weer is het!!!!

Heb net sinds 2 maanden weer eens OP Rembrand gezeten (zal morgen wel last van mijn lichaam krijgen vrees ik) Heerlijk tussen de akkers gereden. Vanmorgen om 9 uur had zoonlief al les met Samoerai. Deze was erg fris, dus het ging helaas wat minder. We gaan zometeen, als de ponys weer uit de zomerwei komen (daar mogen ze vandaag 2 uurtjes staan), Rembrand weer bij de ponys proberen. We zetten het lint van de bak ook open, zodat als het nodig is, Samoerai genoeg ruimte heeft om te vluchten. Ik hoop echt dat het goed gaat, en blijft gaan, dan wordt het allemaal een stuk makkelijker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:33

O, dat lijkt me leuk; tandem rijden, trouwens wel ook erg lastig, lijkt me :D .
Wat gaaf, Tine, zo met je zoon, echt erg leuk :j en zoon en S. gaan een mooie combinatie worden, mooii <3 *\o/* .

Iedereen veel succes en plezier; een fijn weekend!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:13

Wat leuk Maisie, ben benieuwd of ik je tref, ga zo die richting uit.

Verder eindelijk weer iets aan mijn onderzoek kunnen doen, zowaar (concept) intro van een artikel geschreven, zal nog 1000x over moeten maar ben zo blij dat er weer een ieniemienie beginnetje is :)

Gaaf Tine *\o/*
Avaluna heb je nog wat kunnen rijden/doen gisteren?
En iedereen fijne dag {:}

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:23

@VHU: oh, jij kunt het niet laten; pas goed op jezelf :j !
Nee, helaas al bijna 2 weken niet kunnen mennen, maar dus wel afgelopen woensdag buitenritje ohz gemaakt en morgenvroeg afgesproken voor een buitenritje.
Vandaag wat klusjes, maar hoop morgen wel ff in te kunnen spannen, want heb maandagavond les :o .

Wat een heerlijk weer, manlief is eens fijn een zaterdag thuis, dus samen met klusjes op de boerderij.
Hij heeft meteen z'n "vaderdagscadeau ;) " uitgeprobeerd, hahahaha.
Hij heeft een John Deere zitmaaier gekregen :') , wel een erf fijn ding, heb er zelf ook al lol mee gehad.

Gisteren gaan eten bij de Griek (ik heb daar vroeger gewerkt in mijn studententijd) en dochter d'r loomdozen mee, heeft ze voor het personeel armbandjes gemaakt, hahaha, kreeg ze nog betaald ook :D .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:32

Maisie, gaaf tandemles ! Veel plezier.
Vhu, een klein beginnetje, super.
Ava, lekker op buiten rit morgen, veel plezier.
Tine fijn gereden.
Ava, wat gaaf van die arm bandjes.haha.
En wie ik verder vergeten ben, sorry...

Hier is het gras van het weiland gemaaid, iemand wilde het graag hebben, dus ligt het land er over een paar dagen weer mooi bij.

Verder geen nieuws..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:28

Vandaag hebben de paarden met zijn drieen 4 uur bij elkaar gestaan, zonder problemen *\o/* . Toen we met Amerigo naar wedstrijd gingen de boel voor de zekerheid uit elkaar gezet en nu staan ze weer bij elkaar.

Amerigo was bij het losspringen super braaf. Gelukkig mocht hij eerst een oefenrondje maken, 3 weigeringen op hindernis 3 (oxer met plankje), bij het echte rondje 1 weigering. Draak.

Maar supertrots op zoon, want hij gaf niet op en bleef keurig in het zadel ondanks gemene bokacties.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9190_o.jpg

edit: en dan nog een filmpje:
https://www.facebook.com/photo.php?v=240983376109054
Laatst bijgewerkt door tine10 op 17-05-14 19:38, in het totaal 3 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:30

~~}> stoute Amerigo, maar het ziet er wel goed uit. En, je moet maar zo zien: je leert er wel van zitten en sturen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:17

Goeienavond!

Vandaag met stalgenootje en de Andalusiër naar de APTO - keuring geweest in Kessenich, België. Ze mag zich vanaf heden eigenaresse van een goedgekeurde PRE noemen *\o/* .

Afbeelding

"Kom maar op met die merries!"

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:53

Gem: gaaf goedgekeurd! hij staat er fraai op :=
Tine: fijn dat ze nu wel samen kijken staan,was een goede zet de ponys eerst ff bij elkaar +:)+
maisie:hoe was je tandemles?
Avaluna gaat op buitenrit,ook weer eens leuk om te doen
biancacoo wel fijn dat er iemand je gras wil hebben,altijd zonde als het gewoon blijft liggen .
vhu is weer rustig bezig met werkopdracht
en iedereen onder de steen : joehoe alles goed daar? :wave:
hier weinig pony's buiten zetten, voeren en mesten,mijn baas is op vakantie dus extra onregelmatige dagen/uren werken en dan geen fut meer hebben om wat te gaan doen.
morgen weer een dag...fijn weekend allemaal en geniet van het zonnetje en voor de wedstrijdgangers +:)+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 02:30

@gem: gefeliciteerd *\o/* , wat ontzettend leuk! Hahahs, hij is er idd helemaal klaar voor :D

@tine: kan helaas het filmpje niet bekijken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 06:38

*kruipt onder steen vandaan en zwaait een keer,hier alles goed :) kom binnekort weer mee kletsen* *kruipt weer terug * :wave:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:44

He Gem, nice guy. Gefeliciteerd voor je stalgenoot.

Hier een bootje gehuurd op Vinkenveen en we gaan samen lekker de Vecht afzakken en genieten van de zon.
Geen paardendag hier. Toch te warm. De paarden lopen lekker buiten.

Fijne dag allemaal

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 08:28

Zo gem die heeft er zin in! Gefeliciteerd!
Janouk paardloos dagje ook lekker.
HT druk op het werk.

Ik ga zo de pony's inladen en op naar Rijsbergen. Hebben we de hele middag
nog om van de zon te genieten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:32

Zwaait even :wave: naar iedereen. Hopelijk hebben jullie allemaal een mooie ZONdag! :)

@Gem gefeliciteerd! Mooi dat de keuring voor je stalgenootje goed is gegaan. :)
@Janouk is lekker aan het varen.
@Maisie hoe is het in Rijsbergen gegaan?
@HT werk kan inderdaad heel vermoeiend zijn bij extra drukte. Had ik de afgelopen 2 weken ook last van.

Wat ik uitspook onder mijn steentje ;) >>
Vanmorgen heb ik voor de tweede keer met Sam een buitenrit gemaakt (groom ook mee uiteraard). Dit keer 7,5km. Vorige keer was 3,5km om een keertje uit te proberen en toen regende het ook. Nu lekker voor de hitte uit en goed oefenen op het basistempo e.d. We komen nog lang niet in de buurt van 13km (1km wel dat tempo gehaald), maar de gemiddelde snelheid lag alweer hoger dan de eerste keer en daarnaast nemen we nog lekker veel de tijd om te stappen. Ik maak mij daar ook nog niet zo druk over. Eerst veilig en vertrouwd rondsturen op de openbare weg (hij was al verkeersmak bij vorige eigenaar, maar het is meer dat we het nu samen vaker moeten gaan doen). Sam gedroeg zich weer keurig. Alleen even vast gepakt toen er een grote tractor met kuilbalen ons in moest halen. Dat vond Sam wel eventjes spannend (kont in trekken), maar verder heel braaf bij gewone auto's, motoren, skeeler, fietsers en (asociale) wielrenners etc. :)

We hadden dit keer ook de camera mee. Dus foto's van Sam zijn wit/grijze kont zijn hier te vinden: https://www.facebook.com/menteambarendr ... 2301819723