[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:44

Jo sap ook hier ?!

Wie van hier gaat er naar de Indoor Nijkerk ? of doet er aan mee ? Ik ga er zoiezo heen vind het de mooiste menwedstrijd ooit. :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:58

Ik lees hier mee maar vergeet vaak te reageren :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:27

sap kom dat gaspedaalmaar bij mij monteren.
Tegen een paal slaan is een idee.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:44

Even met Nels/Feem in tweespan := Dan moet ie lopen hoor :j

Ik zoek juist de rem...in tweespan gaan ze zo hard dat het niet leuk is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:00

Citaat:
VHU, kom je groomen?
Het is zondag mijn verjaardag..., groom bij van alles en nog wat met de paarden dus mij krijg je niet zomaar gek hoor, was gewoon meegegaan :D . Voor de ijzerloze voetjes moet je niet bang zijn, groeit wel weer aan. Paar dagen van te voren elke dag goed vetten, zijn ze lekker soepeltjes. Het is toch geen 50 km ;)

Citaat:
Ik zoek juist de rem...in tweespan gaan ze zo hard dat het niet leuk is.
Volgens mij is de enige oplossing dressuur, dressuur, dressuur... }>

Vanochtend lekker gereden met Nolanda, heerlijk in het bos was het echt zo herfstachtig, heb genoten. Pony's staan op de wei, wat wil een mens nog meer (genoeg geld op de bank en de hele dag naar bij de paarden /pony's :)) )

Vwb Nijkerk, Snuit heeft daar vroeger ook meegedaan en zelfs in de prijzen geeindigd 8-)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:09

Ach mijn arme pony's := En in enkelspan zooo lekker relaxed...rare dieren.

Is er hier iemand die enkelspan D/V rijdt officieel?
Ik wil van de winter wel onofficiele indoors rijden in tweespan maar volgend jaar zou ik graag starten in de D/V met een maar miss wel 2 dieren. Mijn ruin wil graag sport predikaat := en mijn hengst ook natuurlijk maar zijn stamboek heeft nog geen sportpredikaat :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:14

Citaat:
En in enkelspan zooo lekker relaxed
dan jutten ze elkaar dus gewoon op in tweespan. Hoop dat het dan ooit wel een lekker tweespan wordt want soms heb je gewoon dat het niet 'spant' zeg maar. Bij de stalhouderij hebben we ook paarden die super met elkaar lopen, die elkaar ongelovelijk opjutten :# en die gezamenlijk in slaap vallen :Z . Soms heb je een felle in enkelspan die helemaal relaxed wordt met paard A in tweespan. En vervolgens helemaal door het lint gaat met paard B. Of een rustige in enkelspan die compleet uit zijn stekker gaat in tweespan. Ik vind het altijd wel erg grappig om te zien hoe ze reageren. Wat ook nog wat kan uitmaken is het gewicht van de wagen. Je hebt een vrij lichte wagen, misschien te licht voor jouw pony's. Wat gebeurt er als je hem verzwaard met 100 kg?

Volgens mij rijden er hier aardig wat mensen D/V met hun combinaties.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:16

Ja, ik rijd D/V wedstrijden :).

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:21

Ik lees dat je met sulky mag starten of wagen die onderdoor kan draaien. Hoever onderdoor :')
Ik ga sowieso met sulky starten want dat rijd fijner voor mij en voor mijn pony.
Ben een beetje benieuwd naar de kosten van startkaart en coupons enzo. Ik was het regelement aan het doorlezen maar dat is boven de 90 pagina's ...lang dus :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:24

Moet echt onderdoor kunnen draaien, dus me mag niet zo'n stang tussen voor/achteras hebben.
Ik vroeg me ook nog af of je je pony zowiezo moet laten meten, dus dat er een meetbriefje bij je startkaart moet. Ik bedoel... ze zien zo wel dat die van mij (en die van jou ook ;) ) niet boven de 147.3 uitkomen, lijkt me :+
Startkaart en coupons even bellen met KNHS, kunnen ze je zo vertellen.
Weet niet of je ook lid moet zijn van een vereniging of zoiets. Moest met onder de man wel. Maar hoe het zit met mennen, geen idee.

PS vind die foto van jouw drie toppers zo naast elkaar in je profiel echt geweldig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:28

kosten van startkaart en coupons ben ik ook nieuwschierig naar :j
En inschrijfkosten gemiddeld per proef?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:33

Haha dankje VHU. Had de laptop in het weiland gezet op een speciekuip en de webcam een foto laten maken :')

Maar een marathonwagen draait toch ook niet helemaal onderdoor? Of juist wel?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:34

Kosten per proef zijn vaak 8 of 9 euro hier in de buurt. Coupons uit m'n hoofd ong 17 euro per 16 (1 per proef nodig). Startkaart enz is allemaal op de site van de KNHS te vinden. Lidmaatschap van een verreniging komt er nog bij (ik ben startkaarthoudend lid, zonder les op de verreniging, dus alleen op papier lid en betaal daarvoor ong 50 euro).

Onderdoor draaiend is idd dta er geen stang in het midden onder je wagen zit zodat het lamoen helemaal opzij gedraait kan wodren (vaak kan je je voor as zonder lamoen er aan ook oneindig rondjes laten draaien dan).

Mijn pony's zijn voor het mennen nooit gemeten (alles wat ohz uitgebracht word of 8 jaar en ouder is wel voor ohz). Er is bij het mennen nog nooit om gevraagt. Dacht dat D en E pony's wel gemeten moeten worden (aangezien ie rond de grens pony-paard zitten).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:36

Kan wel een stang in het midden zitten, maar daar zit dan een bocht in, zie je met name bij concourswagens.

fiets zeg, lidmaatschap... niet aan gedacht. Moet uiteraard een erkende (men) verenigng zijn, gok ik zo....
Ga maar weer eens zoeken ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:40

Duidelijk Dennis +:)+

@Stef, een rechte stang dan :+

Dat van die onderdoor draaiende wagen is de reden dat ik nog steeds geen goed dressuurwagentje heb gevonden. Vrijwel alle concourswagentjes (die voor dressuur zeer geschikt zijn qua gewicht) draaien dus niet onderdoor. Ik heb nu Yuri maar gevraagd of zij voor hun wagentje uit kan zoeken of ze het toch onderdoor draaiend kunnen krijgen op een of andere manier. Vind het namelijk wel een erg mooi wagentje }:0

Ik zal hier eens informeren bij de Zoetermeerse Aanspanning, of zij een KNHS vereniging zijn. Kan ik daar wel lid van worden. Ze zitten hier op een drie kwartier mennen vandaan, hebben ook leuk oefenterrein en organiseren ook regelmatig ritten.

Ik moet toch nu wel echt iets nuttigs in huis gaan doen :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:42

Ik vraag me zowiezo af of er nog wel nieuwe concourswagens gemaakt worden.
Alles wat je tegenkomt qua concourswagen (en dat is al niet veel) zijn idd oude modellen en vaak opknappers

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:44

Volgens mij is mijn marathonwagen dan wel geschikt. Daar is ook officieel mee gereden dus dat zal wel goed zitten. Ooit wil ik nog wel een mooi concourswagen want dat vind ik toch ook super mooi eruit zien.

Meten zal bij die van mij ook niet gebeuren...hoewell...mijn nu 3-jarige zit op ong 1.06. Misschien haalt ie de 1.08 wel als je creatief meet en mag hij straks gewoon de SGMW (tweespan) lopen...Nu nog een spanmaatje van die maat :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:44

Concours wagens worden gewoon nog gemaakt hoor. Vd Mee maakt ze bijvoorbeeld :). Ook onderdoordraaiend ;).

Mijn concourswagen heeft idd ook een mooie boog waardoor de voorwielen oneindig rondjes kunnen draaien als ik het lamoen er af haal.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:19

mag je met een HCA ook starten dan?

Jullie tips hebben geholpen.
Heb vandaag alleen maar op de dijk/weg gereden.
'maar' een half uurtje, hij liep prima door zoals ik dat wilde.
Dus vond ik extra lang rijden niet nodig.

Heb veel met mijn stem gedaan.
Commando = reageren, niet reageren? Tik!
De eerste keer aandraven had hij een flinke tik nodig.
De 2e & 3e keer nog maar een klein tikje.
En toen snapte hij weer hoe alles in elkaar steekt.
Draf = draf, stap= stap etc.
En als hij goed vlot aandraafde heb ik hem daar ook met mijn stem voor beloond.
Komt er op neer dat hij het vandaag veeeeeeeeelllll beter deed dan gisteren.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:51

sappos, kom je ook weer meepraten? :P
ik denk dat ik ook lui ga worden door mn rijbewijs, naja naar de paarden fiets ik sowieso wel ( = 200 meter :') )
het gaat super tussen mij en Kaytje! ben ik onwijs blij om.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:00

proeven kosten hier rond de 10 euro. Voor een startkaart moet je idd lid zijn van een vereniging. Ik les ook bij mijn vereniging.

Voor een wedstrijd voor de wintercompetitie betaal ik 25 euro voor 2x dressuur en een vaardigheid. Je mag ook met een tweewieler starten.

Meten geld idd alleen voor de twijfelgevallen grote D en E pony's. De haf van mijn man moest wel gemeten worden. Meten is idd tot 8 jaar.

Ik rij ook gewoon met een marathonwagen. Alleen niet meer met groom achterop.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:21

*\o/* Heb net een super gaaf Tommy Hilfiger horloge van mn ouders gekregen, voor mn rijbewijs :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:04

Buckje schreef:
Jo sap ook hier ?!

Wie van hier gaat er naar de Indoor Nijkerk ? of doet er aan mee ? Ik ga er zoiezo heen vind het de mooiste menwedstrijd ooit. :D

Vorig jaar ging ik kijken. Eigenaar deed mee met dubbelspan. Hij weet nog niet wat hij dit jaar gaat proberen. Tandem misschien, enkelspan of dubbelspan. Even zien of ik dan ga groomen. Lijkt me wel machtig mooi, alleen gaat het wel echt LOEIHARD! Maar dat ben ik intussen wel een beetje gewend. :7

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:55

las over een rijbewijscadeau, gaaf!!

Een wakkere actieve pony bij IT :D super joh! lekker aangepakt, beide 'n goed gevoel, heerlijk! :)

verder 2span, concourswagens enz

@VHU, hij staat dan ook al 'n maand op de wei, dus lengte moeten voetjes wel hebben.. Pa was er ook positief over (iemand die dat zei, mijn papa is mijn groom :) al heeft ie niks met paarden :)) ) We gaan waarschijnlijk een kilometertje of 3 omrijden, zodat we de binnenstad kunnen ontwijken :)

zo :) lekker optijd thuis, zo afwassen/wassen/stofzuigen :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:44

Sorry even niet bijgelezen heb echt een K*t dag achter de rug :(

Wil ik nu lekker uitrusten na het eten bij mijn paarden begint het nu te onweren :(