[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 08:40

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:05

Goedemorgen allemaal..

Wat gaan jullie allemaal doen in het weekend?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:07

Dennis schreef:
http://www.dressuurproeven.nl staan alle proeven, ook de menproeven Lachen.

Oke! Zat toevallig net te bedenken dat ik met Jenna ook maar eens wat proefjes moet gaan oefenen!

Ze stuurt heel licht en volgt de hand heel goed alleen het schakelen wil niet erg (in draf)... Heeft iemand tips.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:12

Oefenen, eerst kleine schijn overgangen en ze dan steeds groter en duidelijker.

Ik denk dat ik zo Judith voor de wagen knoop. Morgen is Roosje aan de buurt om de puntjes op de I te zetten (moet vandaag kinderlesje lopen).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 09:16

ik ga zo eerst even naar de intratuin, spul halen voor moederdag, dan met mn schoonmoeder haar nieuwe auto ophalen, dan even naar de ruitershop, dan hon nog ff rijden, wassen, tuig nog ff in t vet, wagen schoonmaken, etc etc etc Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:20

stef schreef:
ik ga zo eerst even naar de intratuin, spul halen voor moederdag, dan met mn schoonmoeder haar nieuwe auto ophalen, dan even naar de ruitershop, dan hon nog ff rijden, wassen, tuig nog ff in t vet, wagen schoonmaken, etc etc etc Knipoog

ooo gelukkig! ik ben niet de enige! Zit mn dag stamp vol te plannen met wat ik allemaal wil doen en dan ben ik gewoon tot hartstikke laat bezig soms!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:28

Goedemorgen

Gisteren een bruiloft gehad. Mijn schoonmoeder is getrouwd (4 jaar geleden gescheiden van mijn schoonvader)
Ik kan die kerel niet uitstaan maar uiteindelijk wel een gezellige dag gehad met de schoonzussen.

Vandaag alles inpakken voor de mendurance morgen. Vooral veel water gezien het warm blijft en mijn pony's nog niet geheel kaal zijn.

Wat betreft mini's in de les: ik moest destijds ook voorrijden bij mijn vereniging om te zien of ze het tempo wel konden bijbenen. Nu moet iedereen doordraven om ons bij te benen.

Cap op met mennen heb ik alleen omdat het verplicht is met wedstrijden. Cap ziet er niet uit.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:31

Ik heb ook nooit een cap op met mennen! pfff... met rijden doe ik het altijd maar met mennen echt niet... Veel te heet!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 09:33

silfie35 schreef:
stef schreef:

ooo gelukkig! ik ben niet de enige! Zit mn dag stamp vol te plannen met wat ik allemaal wil doen en dan ben ik gewoon tot hartstikke laat bezig soms!

hmmz, zit me te bedenken dat ik ergens tussendoor james ook nog moet doen Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:33

Ik ben wel kwa verenigingen toen aan het rond vragen geweest. Toen vonden ze het ook niet fijn dat ik met een kleintje reed. Maar nu ik er leuk mee start is er een vereniging die al gevraagt heeft of ik niet toevallig bij hun lid wil worden (is voormij wel dichter bij, maar ben enkel startkaart houdend lid, dus afstand maakt niet zo veel uit).

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:38

goedemorgen allemaal,

jeetje wat moest ik veel bijlezen.
Dennis fantastich in de Z hoor!!

Gisteren een heelrijk rondje gedaan van anderhalf uur. Was zalig weer.Zondag mijn tinker weer proberen voor de wagen. De liverpool vind ie niet fijn dus ga een vierringentrens proberen. En hoe mennen jullie met oogkleppen of zonder?En wat is fijner voor een jong paard of is het een kwestie van proberen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:41

Chevano schreef:
goedemorgen allemaal,

jeetje wat moest ik veel bijlezen.
Dennis fantastich in de Z hoor!!

Gisteren een heelrijk rondje gedaan van anderhalf uur. Was zalig weer.Zondag mijn tinker weer proberen voor de wagen. De liverpool vind ie niet fijn dus ga een vierringentrens proberen. En hoe mennen jullie met oogkleppen of zonder?En wat is fijner voor een jong paard of is het een kwestie van proberen.

Ik men met oogkleppen maar we gaan als dit gaat zo misschien proberen om ook voor de kar bitloos te gaan rijden!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 09:53

Chevano: Ik men ook met. Toen ik Hon jaren geleden voor de wagen had ging ze finaal door het lint met kleppen, nu is het geen probleem

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:56

Had nog ff een vraagje. Ik rijd dus met een tweewielige wagen. Als mijn paard nou omhoog komt gaat de kar dan ook overeind?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:08

Wat een activiteiten allemaal.

Ik knoop vanmiddag Nanna weer even voor de kar en ik moet nog een paard longeren.

Ik men ook met een tweewieler met Nanna en de kar gaat idd ook een beetje mee ophoog of eigenlijk beter gezeg hij kantelt achterover. Het paard komt tenslotte ook omhoog.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:11

goedenmorgen pff wat gaan jullie hard zeg, vandaag even lekker me eigen paardjes van beweging voorzien, en morgen en zondag achterop in de marathon in Zelhem (achterhoekse paarden dagen)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:55

silfie35 schreef:
Ik rijd dus met een tweewielige wagen. Als mijn paard nou omhoog komt gaat de kar dan ook overeind?

Ja, die komt overeind, maar als je je paard er voldoende ver hebt voor staan (zoals het moet, dus), is dat niet zo erg. Volgens mij moet je niet bang zijn om om te slaan als ze zich oprichten. Anders kun je eens proberen schatten hoe hoog ze komt met zteigeren, en dan iemand proberen het lamoen tot die hoogte te tillen als jij op de kar zit. Weet je meteen wat het ding doet. Lachen

Chevano schreef:
En hoe mennen jullie met oogkleppen of zonder?En wat is fijner voor een jong paard of is het een kwestie van proberen.

Jonge paarden doe ik meestal zonder voor de sleep (ook buiten), omdat ik vind dat ze dan rustiger zijn. Ze zien wat er gebeurt en ik heb de indruk dat ze sneller schrikken van geluid wat ze niet zien dan van iets wat ze wel kunnen zien. Voor echte tochtjes met de vierwieler heb ik wel ogkleppen op, al staan die zo ver mogelijk open zodat alleen het zicht naar achter weggenomen is. Anders moet je maar eens zoeken - topics genoeg hierover.

@Buxy en Napie: succes in Zelhem! Lachen

Morgen heb ik stoet, dus moet vandaag nog even paardje wassen en misschien nog rijden... Maar eerst huiswerk maken - met de examens in 't verschiet is dat tegenwoordig mijn hoofdbezigheid.

Groeten, SuSEQ

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:01

[
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 14-03-25 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:42

Als het goed is wordt mijn wagen vanmiddag weer terug gebracht.. met gemaakte remmen (voor de 2e keer Knipoog).

Kan ik vanavond of morgen nog een stukje mennen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:47

Lekker, vooral beign van de avond is het nu heerlijk om te gaan

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:49

Ik ga ook pas vanavond rijden!! Is nu al veel te warm voor de beestjes!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:29

Letsdunit schreef:
Ik weet niet welke verenigingen jij bent geweest maar bij de Wiron (10 minuten bij jou vandaan) rijden er zat mencombinaties met shetlanders zelfs met minis, we hebben zelfs een speciale les ervoor. Daarbij lopen er ook een aantal hier in de buurt op hoog niveau mee, alleen kiezen veel mensen ervoor om ook aan leuke dingen mee te doen zoals onderlinge wedstrijden en tochten ipv alleen maar om te scoren.

De Wiron was idd de enige die wel meteen positief was. Wie geeft daar nu trouwens les?

Heb Roosje toch even voor de wagen gehad, er was een uitvaller in de les dus Roos was vrij. Ze liep echt fijn. Normaal vind ze dat warme weer maar niets, maar ze was echt super voorwaards. Fijn schakelen, wisseltjes geoefend. Net als wat meer lastige lijntjes uit m'n proef. Keertwendingen word nog hard aan gewerkt. Voordat ik weer ga starten moet dat echt beter voor elkaar.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:15

Heee! Doei!

Ik ga morgen even lekker te mennen. Het is nu te warm, alhoewel er wel wind staat. Ik denk dat ik nog te lief ben voor mijn pony, laat haar lekker in het land staan. Menig ander gaan in deze hitte rijden. Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:16

Zo, wij hebben in plaats van theorie les toch praktijk les gehad
Ze vond het te mooi weer, dus zijn lekker op pad geweest.

Tot halverwege, toen hadden we een lekker band Clown
Paard uitgespannen en gewacht op de reserve band. Daarna weer terug naar huis. Was wel warm zeg poeh!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:24

Ik ga op de namiddag wel naar stal om de paarden te doen. Het is me nu echt te warm. Ja

Fijn dat ze goed liep Ciska. Ja