Ik ben zo slecht met google..
Nu hopen dat onze twee paarden rustig blijven. We hebben wel de drukste span, maar ze zijn het makst in het verkeer, dan is het keuzes maken he
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Had er ietsjes meer van verwacht maar toch best leerzaam
Ga hem flink doorlezen en wil graag in September (mijn verjaardag en de maand dat ik mijn vz-pony alweer een jaartje verzorg
) voor mijn koetsiersbewijs gaan. Dan heb ik de hele zomer nog om ervaring op te doen. En zover ik lees stelt het examen niet extreme eisen, dus een half jaartje (tegen die tijd) les zou voldoende moeten zijn.
1 les om te weten hoe zij het daar doen enz. Heb al een boek...
Inmiddels is Wups beleerd voor de kar en nu begint het erop te lijken dat ik het men-virus te pakken ga krijgen.
Had een theoriefout, en had op de weg allemaal voldoende- en goedvinkjes. Dus ben er blij mee. Niet dat ik er nu heel veel mee doe, maar ik dacht, het is gratis en voor studiepunten, dus waarom niet
Asjemenauw schreef:Ik zou graag ergens een aantal lessen willen gaan rijden (zonder eigen paard en spullen) maar ik heb werkelijk geen idee waar dat kan.

Isapaardje schreef:Mocht je niets kunnen vinden, kun je altijd alvast een mentoestel in elkaar knutselen en 'droog' aan het oefenen gaan op de diverse grepen. Ik heb zo ook uren in de schuur doorgebracht, tussen de lessen door.
Trouwens ben ik begonnen met mennen zonder koetsiersbewijs.
VanHuisUit schreef:Ik heb mijn koetsiersbewijs gehaald bij Hanemaayer, stalhouderij in Zoetermeer. Daar ben ik daarna doorgegaan met menlessen. Ik leer er ontzettend veel, ze hebben goede paarden, goed materiaal en goede instructeurs.
Citaat:VanHuisUit schreef:
Ik heb mijn koetsiersbewijs gehaald bij Hanemaayer, stalhouderij in Zoetermeer. Daar ben ik daarna doorgegaan met menlessen. Ik leer er ontzettend veel, ze hebben goede paarden, goed materiaal en goede instructeurs.
Zoetermeer is qua afstand best goed te doen voor mij dus ik zal morgen meteen de telefoon inklimmen en Hanemaayer bellen om te vragen of hij een les-plekje voor mij vrij heeft. Toppie !!
) moet je gewoon de weg op. Je leert ook een beetje creatief denken: een rotonde is een grote volte, op een parkeerterrein kun je heel goed keertwendingen oefenen, je kiest je routes uit op wat je paard/pony en jij als combi kan zeg maar. En mijn ervaring is ook met onze eigen pony's dat als je dat goed opbouwt (niet direct langs de drukste routes, maar eerst in rustige woonwijk, dan wat drukkere weg, dan polderweggetjes waar je ook met langsrazend landbouwverkeer te maken krijgt en dan overal, als het meezit) er veel mogelijk is.
Ipsilonka schreef:Ik had m best snel in huis hoor Heleen!
Ik zit te twijfelen of ik mijn 2-span bewijs een keer zal gaan halen. Alleen zal ik niet gauw met een span gaan rijden, maar het is natuurlijk wel erg leuk
Ik zit te twijfelen of ik mijn 2-span bewijs een keer zal gaan halen. Alleen zal ik niet gauw met een span gaan rijden, maar het is natuurlijk wel erg leuk
Zaanse Schans is niet ver vanaf Krommenie