[AR] de bekende shetland sulky's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: de bekende shetland sulky's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:27

Ik vind dat de sulky's er steeds beter uit gaan zien. De vierwieler vind ik vrij onstabiel lijken. Ik heb het idee dat het zwaartepunt heel hoog ligt en dat je vrij makkelijk kan omkukkelen in een scherpe wending. Ik zou er in iedergeval nooit een tweespan voor zetten

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:31

Ik wil ook persee een met voldoende spoorbreedte en een laag zwaartepunt, ivm het omkukkelen. Beter iets langer rondkijken en sparen dan een kopen waar ongelukken mee gebeuren.

piened

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:51

Wat een inzicht hebben jullie! Er worden veel terechte opmerkingen gemaakt zie ik. En dat alleen nog maar aan de hand van een paar fotootjes.

De foto's die op de site staan zijn gemaakt tijdens de eerste testrit van het eerste model ooit, die we met de passage gemaakt hebben. De kar is inmiddels al een heel jaar (!) in ontwikkeling (januari 2007 gestart). Na het testen hadden we heel wat punten waarop we de Passage anders wilden. Onder andere:
De bok is veel te hoog. De zitting komt nu even hoog als de achterleuning van de achterzitjes.
De voetsteun loopt heel ver door omhoog. Hierdoor wordt het model wat gek qua vorm.

Over stabiliteit, de assen, trekbaarheid kan ik wel wat zeggen, maar dat kun je beter zelf zien en ervaren bij de dealer. Vraag of je een proefrit mag maken. Uitgangspunt is dat het gewoon lekker rijd.

En oja, hij is simpelweg nog niet verkrijgbaar. Volgend jaar staan de eerste sterk verbeterde modellen bij de dealer. Vooralsnog alleen in enkelspans uitvoering. Prijzen zijn bekend zodra de productiemodellen er zijn.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 16:42

Wat vinden jullie van die Pirouette? Het lijkt mij wel een aardig model, maar ik geloof dat er geen remmen op zitten toch?

Ik ben nogsteeds op zoek naar een degelijke sulky met een goede prijs kwaliteit verhouding voor mijn mini van 74 cm, maar er is echt bar moeilijk aan te komen. Nu is er dan de Pirouette, maar als je een heel klein beetje door spaart, heb je er een van H.C.A. Klarenbeek, en daar heb ik dan weer van gehoord dat die kwalitatief voor het paard veel beter zijn (stabieler, beter verstelbaar, steviger etc.) Ze zien er dan minder luxe uit, en je kunt geen extra persoon meenemen maar dat zou dan misschien ook weer teveel worden voor mijn pony, en op de pirouette kan het ook niet. Dan kun je hem ook in een andere kleur laten poedercoaten en je kunt er zeker een rem op laten zetten.

Dus wat vinden jullie: 'de niet zo bekende', of de 'bekende' sulky?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:54

Dan misschien toch maar iets langer doorsparen. Dat zegt in ieder geval mijn gevoel.

Claudiaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:19

Heeft iemand van jullie ook het probleem gehad dat de zweng bij het monteren van de cavaletti te strak op het lamoen zit en eroverheen schuurt? We hebben al zitten vogelen met extra ringetjes en schroefjes onder de zweng zodat deze iets hoger komt en dan het lamoen 'net niet' schuurt. Maar nu beweegt de zweng maar minimaal. Huilen Hoe zit het bij jullie? Is de zweng bij de sulky wel goed vrij van het lamoen en beweegt ie soepel? Of hebben jullie een handige tip.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:31

Er was een nieuwe zweng te kopen dacht ik, die zag er smaller uit.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:33

Ik heb dat probleem ook gehad. Mijn vader heeft er iets aan geknutseld zodat hij iets hoger zit nu. Nu kan ik hem gewoon gebruiken. Ik geloof niet dat ik daar duidelijke foto's van heb.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:27

Ik heb pas zo'n wagentje gezien en vond het sowieso raar dat de zweng bovenop zit en niet onder de lamoenen zoals volgens mij het meest gebruikelijk is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:48

ik heb ook zo'n andere zweng gekocht, veel verschil is er niet, er zit alleen aan beiden kanten een extra pinnetje op zodat de strengen niet meer naar het midden glijden, maar netjes op hun plek blijven zitten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:09

Ik heb de vierwieler laatst op een site gezien voor 1850 euro en dat vind ik toch wel veel geld aangezien je voor dit geld voor een span shetten ook een goede marathonwagen hebt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:25

Ik had een prijs opgevraagd bij een firma die ze zullen gaan leveren straks en die melden mij dat de verwachte prijs 1500 euro zal zijn.

piened

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:11

Ter info over de zweng. Alle zwengen worden inmiddels onder het lamoen geplaatst:

Bij veel dieren werd de broek omhooggetrokken door de zweng. Door hem lager te plaatsen gebeurd dit niet meer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:47

Ik heb daar zelf geen last van ondanks dat mijn zweng boven zit. poeh hé 1500 euro is wel veel voor die vierwieler. Dat zou ik er niet voor uitgeven.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:38

ik heb ook zo'n wagen als Dennis. enkelspan en geen tandem.
Mijn pony is 78 mtr groot gaat probleemloos.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:33

friesiszwart schreef:
Mijn pony is 78 mtr groot

wow da's een joekel ROFL

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:14

cvdmeij2000 schreef:
Heeft iemand van jullie ook het probleem gehad dat de zweng bij het monteren van de cavaletti te strak op het lamoen zit en eroverheen schuurt? We hebben al zitten vogelen met extra ringetjes en schroefjes onder de zweng zodat deze iets hoger komt en dan het lamoen 'net niet' schuurt. Maar nu beweegt de zweng maar minimaal. Huilen Hoe zit het bij jullie? Is de zweng bij de sulky wel goed vrij van het lamoen en beweegt ie soepel? Of hebben jullie een handige tip.
Dat heb ik ook.
Handige tip zou ik ook wel willen hebben. Clown

De Pirouette vind ik ook erg mooi, maar daar is die van mij denk ik weer te groot voor en er past zo te zien maar 1 persoon in.

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:12

Isapaardje schreef:
friesiszwart schreef:
Mijn pony is 78 mtr groot

wow da's een joekel ROFL

haha, geweldig!

Is er al wat meer bekend over de prijs van de vierwieler en wanneer hij geleverd wordt? En het nieuwste model sulky wanneer wordt die geleverd?

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:37

Zie net dat het nieuwe model sulky al wordt geleverd, iemand idee over de vierwieler?

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:02

SaraMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:53

Ik heb even een vraag over de nieuwste zwarte sulky's...

Zijn ze echt heel veel beter? en hoe zit het met de balans en kwaliteit van het karretje?
wie heeft daar ervaring mee?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:57

Wij hebben de nieuwe gister opgehaald. We hebben hem nog niet uitgeprobeerd, maar hij ziet er wel beter uit dan de oude (die hebben we ook staan, hij is ongeveer 4 jaar oud). Volgende week weet ik meer.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:44

Ik heb de allernieuwste versie en hij is op en top! De balans is stukken beter te krijgen en het zweng is verlaagt de wielen zijn veeel steviger en de hele kar is gewoon heel anders. Nadeel vind ik wel het gerammel maar ik heb niets te klagen in één woord is hij super!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:39

Hebben jullie ook foto's van de nieuwe in het gebruik en van dichtbij.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:43