Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Flurk schreef:Ik wil niet banketstaaf doen maar volgens mij ging het hier over dressuur en vaardigheid en niet over hoe men vind dat een jury moet zijn.
Maar om jullie jurylijn toch te volgen ik ben al ruim 14 jaar fnrs jury en ook daar gebeuren bovenstaande dingen. dressuur is en blijft toch een jurysport en door met de ontwikkeleingen mee te gaan komen de juryleden wel beter op 1 lijn en rijders moeten gewoon meer een jury benaderen en niet zeiken in topics.
Je zult zien door het gesprek aan te gaan dat je een andere kijk krijgt.
Gem schreef:Dat slaat idd al helemaal nergens op, net zo min als dat sommigen positiever jureren "omdat er potentie in zit"!
Flurk schreef:Aanvulling ik ben achteraf naar de jury gegaan en heb gevraagd of hij niet te hoog gepunt had. Toen heeft hij mij duidelijk gemaakt dat de houding inderdaad beter moest maar ik alles erg netjes op de letter uitvoerde en ik reed met een fjord en die waren nu eenmaal lastig in de houding te rijden en het was maar een L proef dus punten waren verdiend volgens hem. Geinig toch
Gem schreef:Flurk schreef:Aanvulling ik ben achteraf naar de jury gegaan en heb gevraagd of hij niet te hoog gepunt had. Toen heeft hij mij duidelijk gemaakt dat de houding inderdaad beter moest maar ik alles erg netjes op de letter uitvoerde en ik reed met een fjord en die waren nu eenmaal lastig in de houding te rijden en het was maar een L proef dus punten waren verdiend volgens hem. Geinig toch
Dat is dus precies wat ik bedoel...... je krijgt dus punten omdat hij er rekening mee houdt dat Fjorden niet makkelijk in de houding te rijden zijn en omdat het "maar een L proef" was (?). Dus een goedgebouwde KWPN'er die dezelfde mankementen vertoont krijgt die punten (terecht) niet, en een lastig gebouwde Fjord wel. Anky, Adelinde en Edward kunnen voortaan ook wel met een Tinker, een Draver of Fjord de ring in komen.... zou de jury dan ook op die manier de proef waarderen?
Ben heel benieuwd of die man naar de jury-bijscholingsdag is geweest.
assie schreef:Over de jury discussie: tsja, wat zal ik eens zeggen. Het blijft mensenwerk en ik ga er altijd maar vanuit dat die jury's daar zitten omdat ze van paardensport houden. Niet om mij te pesten.
Soms ben ik het dus niet eens met de punten, maar zolang er maar commentaar bijstaat vind ik het allang best.
Wel mag er van mij extremer gepunt worden. Ik had gisteren een 3 op mijn achterwaarts. Merrie weigerde namelijk achterwaarts te gaan (trainen we thuis hard op). Had wat mij betreft dus een 1 mogen zijn.
Mijn aanspringen in galop ging fantastisch. Nageeflijk, netjes doorgesprongen. Was een 7. Dat mag van mij dan wel een 9 zijn.
Iets meer gedurfd dus.
Maar goed, over het algemeen ben ik vooral blij dat er mensen zijn die mijn hobby mogelijk maken
Daarbij rijd ik voor mezelf. Niet voor hen. Dus doorgaans zullen de punten mij worst wezen.