[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:53

Tine gefeliciteerd met de eerste wp van je zoon! snap dat je apetrots bent.
Uiteraard ook gefeliciteerd met je eigen parcours!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:47

Ik kom mij hier ook melden! :)
Binnenkort ga ik namelijk een startpas aanvragen en dan beginnen met (dressuur) wedstrijden.
Als het allemaal lukt, wordt m'n eerste officiële wedstrijd het districtskampioenschap west. :)
Ik doe dan wel alleen mee aan de dressuur ivm de spoorbreedte van m'n kar, die is niet breed genoeg helaas.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:21

Leuk, dan kom ik je daar vast tegen!

Ik rij over 2 weken ook in de Middenbeemster voor de pin en ga competitie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:33

Gaat er toevallig iemand volgende week naar Rhoon/Poortugaal en zou willen voorlezen?
Mijn vaste groom kan niet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:43

Sardis schreef:
Binnenkort ga ik namelijk een startpas aanvragen en dan beginnen met (dressuur) wedstrijden.
Als het allemaal lukt, wordt m'n eerste officiële wedstrijd het districtskampioenschap west. :)
Ik doe dan wel alleen mee aan de dressuur ivm de spoorbreedte van m'n kar, die is niet breed genoeg helaas.

Hey wat leuk! En dan meteen het districtskampioenschap! Veel plezier :)

Dennis ook veel succes.

Sjolvir, ik hoop dat je een groom kunt vinden.

Tine01, het zag er echt leuk uit vrijdag! Jullie gaan vast nog heel erg veel leuke wedstrijden rijden en meemaken. En Patrick... die rijdt gewoon te leuk :D Grote prijzenwinnaar.

Bij mij ging het vrijdag in de dressuur super en in de vaardigheid dramatisch. Ik was even vergeten hoe ik goed moest sturen en Tentsi was even vergeten dat ze ook langzaam kan draven :+
Met de dressuur ben ik heel blij en met de vaardigheid moeten we gewoon nog ff oefenen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 06:49

Leuk Sardia. Gezellig. Veel succes.
Wij starten ook op district west met Janouk in ZZ dressuur en ZZ vaardigheid, met Prins alleen L vaardigheid, coor de dressuur is meneer nog niet klaar.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:47

Dank jullie wel! :)
Ik start dan uiteraard in de B, ik neem aan dat het niet veel wordt, maar ik ga voor de eerste ervaring en het zou natuurlijk mooi zijn als ik dan m'n eerste winstpunt(en) behaal. :j

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:16

Sardis schreef:

Gaaf, en dan koes je gelijk een moeilijkewedstrijd om te starten, lol

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:17

Sjolvir schreef:
Gaat er toevallig iemand volgende week naar Rhoon/Poortugaal en zou willen voorlezen?
Mijn vaste groom kan niet.

Ik ben er ook en er zijn niet heel veel starts dus denk dat we elkaar wel kunnen helpen schat ik zo in

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:11

Sardis schreef:
Dank jullie wel! :)
Ik start dan uiteraard in de B, ik neem aan dat het niet veel wordt, maar ik ga voor de eerste ervaring en het zou natuurlijk mooi zijn als ik dan m'n eerste winstpunt(en) behaal. :j

Er zijn er meer uit dit topic. Als je vragen hebt, kan je een van ons altijd aanspreken: wij helpen je graag in de sport.
Het is wel meteen een grote wedstrijd, maar voor de ervaring is het goed. Gewoon kilometers maken in de ring en veel leren en vragen.
De dressuurringen zijn op gras en de vaardigheid op zand.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:18

Janouk, dankjewel, zal ik doen :)
Het is overigens niet mijn eerste wedstrijd, maar wel mijn eerste officiële KNHS wedstrijd. :j
Het staat nog niet vast dat ik mee doe, want de startpas moet nog worden aangevraagd en ik moet nog navragen of de trailer op die dag beschikbaar is, maar als dat allemaal op tijd lukt ben ik er als het goed is wel bij.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:19

Hoop dat je op tijd bent voor de sluitingsdatum sardis! In iedergeval een leuke ervaring! +:)+
Ik start zondag ook op Rhoon, en natuurlijk ook op de districtk. van West. Verwacht er niet veel van gewoon voor de lol! _O-
Sorry Sjolvir ik rij gelijk na jou, kan je niet helaas niet voor lezen.
Wordt voor mij een zwarte dag moet snachts werken :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:40

Ik heb voorlezer!! Dus ik doe mee, de organisatie is gewoon weer TE lief!!!
Heb geen groom dus wordt verder wel creabea, maar Toobs is braafheid zelve dus zou moeten lukken.

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:39

Super fijn!!! Anders was er vast wel iemand!
Mocht het niet lukken we spannen vast rond dezelfde tijd in, dan heeft de mijne misschien wel een handje vrij om je te helpen.
Tot zondag!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 21:18

Wij gaan komende zondag met 2 paarden naar Heesch. Dubbele groomfunctie voor ondergetekende :D .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:58

Ik heb gister heel fijn in Barsinferhorn gereden met Deedee. 1e proef was zelfs een 1e prijs waard, wel zonder winstpuntje (en terecht, het was braaf, maar nog lang niet goed genoeg). Deedee was super braaf, maar kreeg haar in de ring nog niet rond zoals thuis en met losrijden. Niet erg hoor, ze heeft pas een keer of 20 voor de wagen gelopen en kon fijn zonder gekkigheid zelf inspannen, losrijden en weer uitspannen. Dus ik ben super tevreden!

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:29

Vandaag gestart op Rhoon! Was erg nat weer! Maar na nachtdienst gewerkt te hebben niet ontevreden! Dressuur was te slordig voor een winstpunt. 1e vaardigheid 2 stuurfouten, en ook gelijk 2 ballen, erg jammer!
2e vaardigheid foutloos en foutloze barrage!
Ik ben helemaal blij!!

Woe 1-juli starten we weer op Rhoons bij de avond vaardigheidwedsrijd. 2x kan je dan starten het zelfde parcours.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:38

Ik ben afgelopen weekend in Beesd geweest. Voor het eerst Z gestart in zowel de dressuur als vaardigheid. Bij de vaardigheid 4e geworden (1 bal en 3 tijdfouten). Bij de dressuur stond ik in de 1e proef 5e voor het kampioenschap met 206 en 218,5 punten, maar helaas was de jury van de 2e proef het daar niet helemaal mee eens. Hier was ik 8e met 174 en 194,5 punten. Deze proef was wel iets minder dan de 1e, maar zeker niet zo slecht. Door die 174 punten dus helaas niet door naar de hippiade. Zelf was ik zeer tevreden over zowel de dressuur als de vaardigheid. Anke gaat het spelletje ook steeds beter snappen en die ene bal was gewoon een echte stuurfout bij poort 4a, waardoor ik bij 4d niet mee uitkwam

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:58

Leuk dat jullie allemaal fijn gereden hebben!

Benno lijkt weer voor elkaar te zijn na een bezoekje van de osteopaat. Vrijdag avond naar de Middenbeemster om te kijken of hij het in de ring ook waar kan maken. Dressuur is puur voor de kilometers. Vaardigheid hoop ik wel leuk te rijden ivm de competitie!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:13

Ik start vrijdag ook in Middenbeemster. Moet erg mijn best gaan doen! Wil wel mijn plek in de competitie behouden :P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:18

Ik ook ;).
In de dressuur heb je geen last van mij hoor :+ . Ons doel voor vrijdag is niet af groeten.

In de vaardigheid moet Benno de familie eer hoog houden.
Zijn zusje had vorig jaar enkel 1e prijzen! Het jaar daar voor was hun moeder kampioen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:21

Mmm, nee. Maar bij Lars moet ik echt mijn best doen om boven de 190 te rijden. En ik heb volgens mij nog nooit dressuur gereden bij Paul. Dus kan niks zeggen van hoe of wat.
Oja, voor wie het leuk vind op AR-ITP heb ik een topic gemaakt van menkamp :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 17:15

Wij zijn met twee combi's, bij beiden was ik voorlezer en groom, in Heesch geweest :) . Eén bijzonder hoog puntend jurylid en één bijzonder laag puntend jurylid :D . Bij beide combi's was de eerste proef (de één B56, de ander L59) veruit de beste proef, maar gemiddeld 40 punten verschil tussen de eerste proef en de tweede proef was "opmerkelijk" te noemen :') . Bij de L-rijdster kwam tijdens de tweede proef het jurylid uit de auto tekst en uitleg geven en we konden ons daarin vinden.
Bij dit jurylid zijn 7 verliespunten genoteerd (één deelnemer 2 verliespunten in één proef) en 6 winstpunten (waarvan 2 x 2 wp's).

Organisatie wist volgens mij niet helemaal wat ze met alle :o? aan moest :P . Tegen onze combi's zei ze: "Trek bij de eerste 10 punten af en tel bij de tweede 15 punten op. Dan zit je ongeveer op wat het zou moeten zijn."
Laatst bijgewerkt door Gem op 22-06-15 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:17

Ipsilonka schreef:
Mmm, nee. Maar bij Lars moet ik echt mijn best doen om boven de 190 te rijden. En ik heb volgens mij nog nooit dressuur gereden bij Paul. Dus kan niks zeggen van hoe of wat.
Oja, voor wie het leuk vind op AR-ITP heb ik een topic gemaakt van menkamp :D

Plaats gewoon even ene linkje dat zoekt nog makkelijker! :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:13

weet iemand war ik de verdeel sleutel van dit jaar kan vinden? zie hem niet op de knhs site, of ik kijk niet goed hahah