[AR] Dressuur en Vaardigheid 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:34

Iemand die mij kan helpen ?

Morgen middag na 2u rijd ik mijn dressuur, de vaardigheid is denk ik op volgorde erna ofzo ?
Op internet staat half 10 verkennen. Er staat niet dat je daarna nog mag verkennen moet ik dan echt half 10 erheen om te lopen ?
Want dan meld ik mij af,.. moet wel leuk blijven. Pony en ik zijn nog zeer onervaren in de vaardigheid en soepeltjes loopt het nog niet.
Daarbij mijn add en daardoor zeer moeilijk pacours onthouden zorgt wel voor stress. dus ik wil graag even zekerheid hebben dat ik alsnog rustig kan lopen of dat iemand hier geen ervaring mee heeft.
Anders meld ik de VDH igg af. Ik durf ze op pasen niet te bellen igg.

o pjieuw er staat nu tussendoor ook mogelijk!! :)

Nu nog een lezer vinden!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:08

Anke, staat ie ook niet op de wedstrijdkalender op kns site?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:42

Iedereen gefeliciteerd met alle behaalde punten en resultaten *\o/* Lang niet geweest hier en al 2 maanden niet gestart. Samenloop van omstandigheden, maar nu begint het wel weer te kriebelen O:)

Ga begin mei weer starten in Hoogland met een nieuwe troef :wow: _O- en mn beebs natuurlijk. Even kijken hoe het gaat en dan weer rustig wat meer gaan rijden.

wolkj

Re: Dressuur en Vaardigheid 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:24

Wij hebben onze eerste M gelopen met de bijna 5 jarige fjord faira. Eerste proef liep fijn, tweede wat foutjes. Resultaat 185 en 181 dus super voor de eerste keer !
Vaardigheid liep fijn, 1 bal en ruim binnen de tijd! Nu kan ik 4mei ettenleur ook M vaardigheid starten !

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:07

Wokj! Super! Gefeliciteerd! Nu heb je een echte M-er!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:27

Gefeliciteerd!

Is dit topic ook voor dramatische wedstrijden?
Zoja dan heb ik wel wat te vertellen over mijn dresuurproeven.
Ik was er totaal niet bij was erg te zien zei de jury heb hem nog gesproken
En me excuses aangeboden voor het verkloten van zijn tijd. :o

VDH ging super!! Trots op pony ondanks ik wat zoekerig ivm de nummers eerste ronde helemaal uitgereded had alleen 2 ballen en buiten tijd. Toen de 2e x helemaal foutloos tot op de laatste hindernis 2 voor tijd. Deze ronde reed ik verkeerd naar 17 dus moest doorhalen vandaar de tijd en fout op 20 was eigen schult. We gaan al vooruit. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:35

Super Wolkj! Gefeliciteerd!

Vandaag gezellig wedstrijd gehad.
Noran 183 en 193 en keer 1ste. Gedeeltes erg fijn, 1ste proefje wat minder maar ff stukje gestapt en tot rust gebracht en toen ging fijn!
Syl liep redelijk, gedeeltes heel fijn, sommige wat minder. Geen winstpunt (172 en 179) maar wel keer 1ste :') Morgen krijgt ie behandeling voor gebitje en dan zal ie denk ook stuk lekkerder kunnen ontspannen de gehele proef.

Bambiman 2 balletjes in de M vdh en 1 balletje in 2e keer, beide binnen de tijd en keer 4e! Trots op die kleine! Zo'n tijd niet meer wedstrijd gehad, en toch zo lopen, smile op mn gezicht!
Vriendin deed ook super, nog geen 10x aan de leidsels en dan zo netjes vdh gereden. 2 balletjes 1ste parcour en 1 balletje 2e parcours en uiteraard tijdfouten maar voor zo 1ste keer echt trots +:)+

Fenny, wat een heerlijk dier heb je, zag er echt fijn uit en daar heb je een leuke aan, goede basis, leuk karakter. Ben verliefd <3
Heb nog wat mooie foto's gemaakt van bekenden dus zal die nog wel ff doorsturen. :j
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 21-04-14 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:37

Sappos schreef:
Iedereen gefeliciteerd met alle behaalde punten en resultaten *\o/* Lang niet geweest hier en al 2 maanden niet gestart. Samenloop van omstandigheden, maar nu begint het wel weer te kriebelen O:)

Ga begin mei weer starten in Hoogland met een nieuwe troef :wow: _O- en mn beebs natuurlijk. Even kijken hoe het gaat en dan weer rustig wat meer gaan rijden.

*\o/*

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:40

Goed gedaan Melanie! Gefeliciteerd *\o/* SuperBambi :)F

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:56

Melanie gefeliciteerd.

LS, ach, heb ik ook wel eens gehad, gewoon 2 x hekjes de baan uit gereden en weet ik veel wat nog meer, wenste op dat moment dat ik onzichtbaar kon worden.
Ergste was nog wel 1e proef ging super 194 punt toen die baan ernaast.. echt zo bagger, echt bijzondere proef zeg maar.

wolkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:48

Kijk, zitten fijne punten tussen Melanie!super!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:22

Sjolvir schreef:
Melanie gefeliciteerd.

LS, ach, heb ik ook wel eens gehad, gewoon 2 x hekjes de baan uit gereden en weet ik veel wat nog meer, wenste op dat moment dat ik onzichtbaar kon worden.
Ergste was nog wel 1e proef ging super 194 punt toen die baan ernaast.. echt zo bagger, echt bijzondere proef zeg maar.

Haha ja me punten waren nu echt zwaar slecht maar ook wel echt verdiend moet ik eerlijk zeggen, ik was er echt niet bij en was nog maar net de proef binnen en reed al verkeerd en bleef verkeerd rijden. Ik mocht zelfs een keer opnieuw beginnen van de jury in proef 2. Maar hij zei je bleef afwezig je was je eigen ritueel slordig aan het rijden waar was je ? Zonde! Je kon duidelijk zien dat er iets was. Mijn punten waren ook 152. Het slechtste van de hele dag! Hij kon dan ook niet geloven vat me punten vorige week nog 197 waren haha. :')
De eerste proef was ook niet alles daar was DJ echt dwars het was een kopie van mij.. Daar scoorde we 167 wat ik daar vervelend vond was de hobbelige scheve ring. Daar hoorde ik meerdere over. Maar dat is zeker geen .... dat mijn punten slecht zijn want natuurlijk heeft iedereen daar ook gereden en waren betere punten dressuur was het vandaag gewoon ff niet..

Net thuis gelijk me bed in gegaan na een pizza in de over te hebben gestopt en 3 uur te hebben geslapen voel ik me nu weer fit. Was blijkbaar nodig. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:33

Niet jullie dag zal ik maar zeggen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:37

Ach soms zit het tegen en soms zit het mee....Door de dalen kun je extra genieten van de pieken!

Gefeliciteerd Mel met de behaalde scores!

Ik ben aan het kijken om me in te schrijven, schrok wel ff bij een wedstrijd vragen ze 12,50 per onderdeel als inschrijfgeld.
Ik vind 10,- toch echt wel de maximum....hoe denken jullie daarover?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:39

Tja.. ik heb vandaag voor onder het zadel ook 12.50 per proef betaald, doe het liever niet.
Maar deze vereniging heeft 2 hele fijne bakken liggen, buiten en binnen met goede bodems en is niet te ver bij mij thuis weg en er is goed te parkeren (met zo'n bakbeest van een koetsenframetrailer).
Dus toch maar gestart daar.
Doorgaans doe ik alleen de 10 euro wedstrijden (nog een uitzondering is groot meerdaags concours hier, waar ik graag mee rijdt, die is ook 12.50 (als die niet nog duurder is dit jaar en ook nog op gras, zucht...))

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:41

Wij rekenen 12.50 euro per proef, maar als je voor sluitingsdatum per bank betaald is het 10 euro. Zo willen wij toch proberen dat iedereen een beetje op tijd inschrijft en via de bank betaald.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:43

Ik vind 10 ook het maximum was vandaag 40,- kwijt vind ik behoorlijk voor een wedstrijdje.. Gelukkig heeft me vader me gisteren al gematst voor Buck dus kon het. Maar anders was dit niet eens mogelijk!

Liberty zoals jullie het doen, vind ik opzich ook nog netjes.
alleen dan zit je wel met onverwachte afzegging (paard kreupel of ziek) je je geld kwijt bent..

VDH ging wel super voor pony en mij, hij moet het nog leren en ik, dus was daar trots zat over. :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:43

Voor mij is het al een heel kapitaal om tot een wedstrijd te komen, tussen de 100 en 150 km enkele reis.
Als het inschrijfgeld dan ook nog boven de 10,- uitkomt, wordt het allemaal wel een stuk duurder.
Als het hier in de buurt zou zijn, had ik er waarschijnlijk minder moeite mee..haha!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:45

@LS_fotos, bij ons ben je je inschrijfgeld kwijt als je na sluitingsdatum afmeld. Wanneer je niet betaald hebt en je meldt na de sluitingsdatum af dan moet je alsnog betalen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:12

Oke ik wist niet dat dat kon weer wat geleerd. Welke regio zit jij ?

Hier wat van de vaardigheid, waarbij ik wel trots op DJ was, ponylief is hier groet van en moet nog leren pakken en blijven zijn zijn tempo.
Eerste ronde ging dit niet zo goed voornamelijk draf met stukje galop maar alsnog lekker gereden goed gehoorzaam. Paar ballen iets tijd.
2e ronden, geheel galop, enkele drafpassen. Ging super reed veel fijner hij dacht he dit is lekker! Waren snel rond. Maar tot 2 tijdfouten omdat ik een keer van de ene kant naar de andere kant moest ik was NR's aan het zoeken. :)
Afbeelding
Poort waar ik dacht dat ik ballen zou pakken, was eigenlijk fijn te rijden mooi in te sturen
Afbeelding
Dit is bij de tweede ronde zie je de pony ook enthousiast worden!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al was het dus niet een totaal nutteloze dag we hebben toch weer een hoop geleerd en daar gaat het uiteindelijk om toch ?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:16

Die regel is er al jaren, maar daar wordt natuurlijk per vereniging anders mee omgegaan. Anders kan je bv krijgen dat mensen 1 of 2 dagen van te voren zomaar gaan afmelden. Wij zitten in Brabant, dus regio zuid.

Foto''s zien er goed uit!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:18

Je regel is je goed recht, maar ik kende het nog niet, start nog niet zo lang. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:21

liberty schreef:
@LS_fotos, bij ons ben je je inschrijfgeld kwijt als je na sluitingsdatum afmeld. Wanneer je niet betaald hebt en je meldt na de sluitingsdatum af dan moet je alsnog betalen.

Is hier ook zo.
Kwestie van reglement lezen :j
Is idd wel dat per vereniging anders aanpakt natuurlijk.

Anke, vind hier 10,- eigs ook wel de max. :j
Ohz betaalde ik soms wel 14,50 per proef maar mennen toch goedkoper en neem vaak meerdere combi's mee. Clubcompetitie knhs wedstrijden etalen we maar 7,- per start, das leuk rijden :j

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:23

14,50. :wow: Maargoed dan heb je alleen dressuur, en geen VDH dus scheelt alsnog.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:30

Ik heb me ingeschreven voor Etten-Leur en Breda en ook het startgeld al over gemaakt.

Gelukkig zijn er ook verenigingen die geen kosten rekenen als je niet kunt komen.
Zeker als er nog een reservelijst is, dan neemt iemand jouw plek in en betaalt startgeld.
Helaas heb ik ook weleens pech gehad, toen ik zelf zwaargekneusd was en niet kon mennen, had
ik op zaterdag en zondag een wedstrijd staan, echter kon ik niet autorijden (ook niet mennen)
en bij beiden moest ik toch inschrijfgeld betalen (week ervoor afgemeld).
Dan baal je zelf al dat het weekendje wedstrijd niet door kan gaan en vervolgens ook nog een fikse rekening.

Zelf vind ik persoonlijk dat ze best iets in rekening zouden mogen brengen, vind alleen niet dat dit 100% zou moeten zijn.
Echter dat is mijn mening.....