[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:37

@Tine, die pups zijn écht cute <3

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:48

lieve pups tine !!!

@ aks ik zou ze gewoon bestellen en dan kijken of het past met je huidige buitensingel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:52

@tine; wat een bolletjes pluis die puppies <3 :D
En fijn dat de beide ouderhonden heel prettig en sociaal zijn :j

@maisie/lanouska; ik zie het nu zelf inderdaad ook.. Die buitensingel/draagriem van nu wordt ''leertje om veiligheidsoog dicht te houden'' en moet korter.
En onderaan het veiligheidsoog zit een metalen ring-ding waaraan een leren riem zit die aan het buitensingeltje wordt vastgemaakt..
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:52

Oh wat een leuke hondjes Tine, vind ze allebei leuk.
Moos is gezegend. Ha ha
Ja mijn kar heeft een breedte van 1.28m dusssss
We zoeken gewoon door. Of een bus die 2500 kg mag trekken, maar weet niet of die er zijn. Dan kan de koetsentrailer gewoon blijven.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:55

baudyh schreef:
Oh wat een leuke hondjes Tine, vind ze allebei leuk.
Moos is gezegend. Ha ha
Ja mijn kar heeft een breedte van 1.28m dusssss
We zoeken gewoon door. Of een bus die 2500 kg mag trekken, maar weet niet of die er zijn. Dan kan de koetsentrailer gewoon blijven.

:j die zijn er :j
op geremd gewicht 2800 kg
VW transporter met een fikse motor erin. Nouvel heeft onlangs zo'n speeltje aangeschaft geloof ik? Een prachtige blauwe? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:57

Baudy, mijn bus (VW transporter) mag 2500 kg trekken (daarom heb ik hem ook, want wij hebben ook tweepaards koetsentrailer)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:57

Akshay schreef:

@maisie/lanouska; ik zie het nu zelf inderdaad ook.. Die buitensingel/draagriem van nu wordt ''leertje om veiligheidsoog dicht te houden'' en moet korter.
En onderaan het veiligheidsoog zit een metalen ring-ding waaraan een leren riem zit die aan het buitensingeltje wordt vastgemaakt..
[ Afbeelding ]

klusje voor ad goos in prinsenbeek

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 22:00

@ baudyh onze ford mocht ook 2500 trekken

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:02

bicci schreef:
Akshay schreef:

[ Afbeelding ]

klusje voor ad goos in prinsenbeek

Die ga ik inderdaad eens bellen als ik een dag vrij heb :j Misschien dat hij ook wel vanaf nul zo'n oog kan bouwen in de goede leerkleur..?.. Als 't maar te betalen blijft, want m'n Ferrari moet niet uitgesteld worden :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:07

weet zeker dat hij met het bestaande leer een heel eind komt en evt kleur verschil zo verwerkt, dat het niet opvalt.

en qua kosten even vragen voor je afgeeft, wat hij zegt word t dan ook, dus kan je beslissen of je doet of niet.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:14

hey marjola hoe ging het vandaag? Mensen zou ik mee mogen kletsen ben joyce en zelf ook een menner met een welsh pony?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:29

Dames ik lees alles bij maar op mijn mobiel voornamelijk. Zit nu voor het eerst in een ruime week op de mac.
Hier ook een VW transporter gekocht omdat hij 2500 kg mocht trekken. Machtig fijne bus! Heb m in december alweer 5 jaar.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:12

Wat een verhalen weer allemaal! Gespot: mooie foto's van bosritten, gezegende paarden en super leuke pluizige pups! :D

Verder ga ik even mee met de samenvattingen :o (heb ook geen auto tips helaas pindakaas).

Welkom Joyce! Tuurlijk mag je meepraten, stel je maar voor. Hoelang men je? Men je recreatief of duik je op bij DR/VH/SGW wedstrijden? etc. :)

Vandaag op wedstrijd geweest (jah wij waren wel zo idioot om met het spul er op uit te gaan, maar gelukkig was het nog niet eens een ritje van 20minuten en op 1 weg na bebouwde kom). We moesten ook lekker vroeg weg, want ik startte als no. 2 na Dennis@Bokt. Dressuurproefjes waren niet briljant, maar ook geen grove fouten. Iets wat alle kanten op kan qua punten dus. Nou toen ik het commentaar op mijn briefjes las, had ik echt iets van wat een prut jurysport is dit ook! |o |o :x :x Aanleuning in de L is blijkbaar compleet in de krul lopen zoals een Z-knol. (en nog wat andere dingen) Alleen de 1e prijs had een winstpunt en ik had gelukkig nog net wel de mazzel dat ik 1e was in de 2e proef (180pnt). Dus nu nog maar 1 puntje te gaan voordat ik M dressuur startgerechtigd ben.

's Middags werd de vaardigheid verreden. Voor het eerst M en ook voor het eerst indoor VH. Toch even wennen hoor dat het wat krapper staat. Sam was in de ochtend niet zo actief, maar toen ie de oranje pionnen had gezien, was meneer :):) klaar wakker! Eerste rondje verliep rommelig. Sam liep te zoeken, sturen verliep niet lekker. Dus 2 ballen en 2 sec te langzaam (ik ben nog een beetje een watje als hij loopt te rommelen, dan houd ik 'm liever in draf dan driftend door zo'n eb en vloed bak te gaan). 2e rondje ging een stuk beter. Hoewel het niet in de buurt kwam van onze top 5 beste ritten, foutloos rond en precies binnen de tijd: 2 winstpunten! *\o/* Dus nu ben ik echt M geregistreerd. *D

Verder aardig wat bokkers gezien (al dan niet in actie met hun wederhelft /3) en gesproken. Dus een hele gezellige dag achter de rug :D Nu alleen best wel moe, want nog steeds niet helemaal fit. Dus duik snel mijn bedje in. Morgen namelijk naar een concert dat ik voor mijn verjaardag heb gehad en wil daar natuurlijk niet in slaap vallen :Y)

Doe verder allemaal voorzichtig morgen met die rare storm!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:16

Baudy, belangrijke tip als je een bus gaat kopen, want hiermee zijn wij helaas heel erg de mist in gegaan: meet de hoogte van je trekhaak op! Mijn bus stond blijkbaar heel hoog op de wielen, en elke aanhanger / trailer hing zóver achterover dat de voorste wielen van de grond af kwamen. Ik moest mijn bus aan de achterkant elke keer met 250 kilo verzwaren om de trekhaak een cm of 5 omlaag te krijgen. Volgens de garage was een andere trekhaak absoluut niet im Frage.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:49

Gem schreef:
Baudy, belangrijke tip als je een bus gaat kopen, want hiermee zijn wij helaas heel erg de mist in gegaan: meet de hoogte van je trekhaak op! Mijn bus stond blijkbaar heel hoog op de wielen, en elke aanhanger / trailer hing zóver achterover dat de voorste wielen van de grond af kwamen. Ik moest mijn bus aan de achterkant elke keer met 250 kilo verzwaren om de trekhaak een cm of 5 omlaag te krijgen. Volgens de garage was een andere trekhaak absoluut niet im Frage.

Bedankt voor de tip.
Marjola gefeliciteerd met je punten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:02

Super gedaan marjola!
Vergeet je in je drukte niet nog ergens uit te zieken, voor je jezelf voorbij loopt? :)

En een :wave: naar de nieuwe! :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 06:56

:wave: goeiemorgen.

Bedankt voor de info over de kippen :D

Tine, netjes gedaan hoor ! En gaaf filmpje ook !
Wat een schattige pupjes :+:

Lanouska, wat een leuk span ! :D Maar wat deed jullie groom nou ?? :=

Aks mocht eerder weg van dr baas. Super !
Ahh verzopen op de fiets, jammer weer he ? Hahaha.

Gaaf Janouk!

Maaike, ik heb altijd alles thuis liggen. Nu maar vroeger ook, op mn vorige stallen hebben ze er nooit naar gevraagd.
Ik zelf galloppeer ook niet in een groep, zelfs niet met zn 2-en.

Avaluna, jammer maar idd verstandig om niet op pad te gaan met dit weer.

Biancacoo , jammer dat er zulke mensen bestaan he ? Onze Jack Russel is ook niet zo heel vriendelijk,maar ik doe m altijd vast zodra ik een hond zie of hoor. Maar dan nog laten mensen hun hond loslopen en op mijn hondje afvliegen. :x

Royaltjuh, jammer dat de welshveiling niet zo'n succes was.

Gem,leuk dat jullie toch geweest zijn.

Marjola, netjes gedaan hoor !

Gisteren even bij mn zwager en schoonzusje wezen kijken,die hadden wedstrijd.
Gelukkig dicht bij huis dus we hoefden niet ver haha.
Rijden ging netjes en ze waren 1 vd snellere van de dag, dus met een 1e prijs naar huis *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:28

:wave:
Even van onder mijn steen een vraag aan Gem en Avaluna; wat is een paardenzegening??
Iets katholieks? En Gem doe jij er aan mee vanuit geloofsovertuiging of vanuit traditie of is het gewoon gezellig?
Zoiets kennen we hier niet, had er ook nog nooit van gehoord.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:34

Goedemorgen.

Nat en winderig buiten.

Frensie: :wave:
Obelix: mooie samenvatting
Marjola: gefeliciteerd met je punten. En tja, in de L horen ze natuurlijk wel netjes aan de teugel te lopen. Onder het zadel kom je er in de B al niet mee weg als ze niet netjes lopen, dus ik vind het in de B bij het mennen nog coulant.
Ips: ook tevreden met VW bus
Joyce: ik vind je vraag een beetje raar. Je reageert al heel lang (met heel korte zinnen) af en toe in ons topic. Maar goed, als je wat uitgebreider langs komt en wat meer over jezelf vertelt, ben je natuurlijk welkom.

Ik ga vandaag denk ik maar niet mennen, denk dat dat niet zo zinvol is met die wind. Dan maar aan de longe.
Zoon lief zo maar even met de auto naar school brengen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:39

Biancacoo ik zag bij hart van nederland heel wat "aangesoaandn" honden langs komen voor de wagen in de kempenrit. Gaaf gezicht ddor de modder.

Tine wat een zalige pup bolletje wol.

Hoi frensie even terugzwaaien
:wave: :wave:

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:50

Mn bijrijdster zou komen rijden,maar ik vrees dat het vandaag geen succes word,maar we zullen het wel zien :D
Wat een weertje he ? Hier spookt het toch al aardig..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:55

Klopt janouk, zaterdag waren ze indd aan het filmen, zal straks even kijken bij uitzending gemist, of rob zal het zelf wel op fb plaatsen, dan zie ik het wel, hier morgen hopelijk weer trainen.
Als het goed is, is het morgen koud genoeg 9 graden.

Goedemorgen....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:17

Goedemorgen Allemaal :D

@ Tine, wat een scheetjes zeg :j <3
@ Binacacoo, morgen lekker de hondjes inspannen
@ Obelix, het is vreselijk weer, geen doen joh om te rijden :n
@ Marjola :(:) beterschap
@ Aks, veiligheid voor alles, nieuwe lichtogen gevonden bij Ideal. Ik heb ook een Ideal tuig en 1 singel. Daar kan ik zowel de binnensingel als de buitensingel aan vast maken.
@ Gem, Moos ingezegend _/-\o_ Wat een prachtige omgeving daar bij jou, dat hebben we hier helaas niet :n
@ Baudy op jacht naar een passende bus voor de marathonwagen

Verder bij Lanouska gekrompen pony's gezien zonder rode oornetjes :')
Ollie ook nog even in alle drukte voorbij zien komen :wave: was naar de welshjes wezen kijken en heeft Marjola misgelopen.
Joyce zie ik toch wel vaker voorbij komen, maar blijft bij mij eigenlijk niet zo goed hangen....maar goed Welkom :o
Iedereen die ik verder vergeten ben Y;(

Zaterdag heerlijk gereden met de Pown en nog even de Fries gereden.......heb genoten <3 ging bij allebei zo lekker.
Gister mijn gemak gehouden, zaterdag op zondag zo slecht geslapen, omdat ik ineens vreselijke pijn aan mijn borstbeen kreeg en nog steeds last van :( Vanmiddag even een bezoekje brengen aan de dokkie :+ Ik denk dat ik een ontsteking heb tussen mijn ribben en borstbeen, zit ook een hele bobbel.

Verder mogen we niet klagen ~~}>

Pffffff wat een wind zeg, niet normaal meer :+ ~~}> ( oh jawel toch nog even klagen }:0 ). :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:29

wow!!
waaibomendag, man man zeg.

ik rij zo'n verhoogde en verlengde sprinter voor rolstoelen enzo.
vandaag 2 handjes aan stuur nodig zeg maar.

staan weer super samenvattingen, ik moet echt zoeken naar tijd om zoiets moois in elkaar te steken.
maar probeer steeds wel ff vlug reactie te geven als ergens denk te kunnen helpen :))

hier zaterdag ijzertjes een paar nageltje bij laten slaan,
vind zonde nu opnieuw te beslaan, want ergens november komt stippelmans steevast schoenloos voor de winter,
kunnen de gaatjes lekker uitgroeien.

verder druk geweest en paardloos geweest.
dadelijk lekker naar stal toe.
wilde gaan hobbelen, maar denk dat een tak op je bol toch nie zo lekker is, dus word longeren en helpen met de stallen denk.
:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:33

Dingetje....klinkt heeeeel vervelend en behoorlijk pijnlijk..ik ben benieuwd wat de dok ervan zegt... :(:) :(:)

verder....huishouden doen..dus drukdrukdruk..
en donderdag komt er iemand missy ontmoeten..wellicht een goede klik voor nieuw thuis voor haar..maar zie er nog best tegenop...ons laatste paardje..gaat misschien dan verhuizen..mits het klikt natuurlijk...