[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper32

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:59

haha, nou daar rij is best vaak langs want mijn staan ergens aan een weg achter de nieuwe heuvel dus ook aan de ede kant van lunteren....pb maar als je keer zin hebt...

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:52

hallo,
ik ben opzoek naar een sulky voor shetlander, nou heb ik een gevonden alleen ik weet zelf weinig van sulky's als ik ga kijken neem ik iemand mee die er verstand van heeft maar nu mijn vraag wat vind bokt hiervan?
er moet een shet van 1.10 voor.. op het zitje na lijkt hij goed maar hoor graag meningen
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:06

Het lamoen lijkt er groot en grof. Waar is de zweng? Ik heb het idee dat je deze wagen ook niet in evenwicht krijg.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:33

oke dus geen goede keus denk je?

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:54

Ik denk dat hij niet past voor een pony van 110cm, bomen lijkt me te smal....maar is lastig in de schatten zonder maten...hij lijkt me ook best zwaar doordat er veel dik ijzer aan zit...
Mijn shetten zijn ook ong. zo groot en lijkt mij van de foto zo dat je dan echt achterover komt te hangen omdat de bomen op een bepaalde hoogte komen en je niets aan deze sulky kunt verstellen.
Normaal is het minimaal nodig om hem in evenwicht te krijgen dat je het volgende kunt verstellen.
De hoogt van de bomen, de breedte van de bomen(anders past je pony er niet tussen) en het bankje evt. naar voor en achter kunt bewegen.
Misschien dan je er nog evt. grotere spaakwielen onder kunt zetten zodat hij horizontaal blijft. Misschien dat het dan wel kan, maar zou goed nadenken of je dit wel wilt. Goedkoop is uiteindelijk meestal duurkoop!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:03

snap ik, ik heb het ook maar niet gedaan. we gaan tegen de tijd dat ik er een nodig ben waarschijnlijk opzoek naar een cavaletti ofzo..
erg bedankt!

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:53

Als die van jouw echt 110cm is (vaak lijken ze groter dan dat ze zijn als je ze officieel gaat meten) dan is een cavaletti te klein hoor naar mijn mening!
Hij past er vast wel tussen, maar je zit dan zo laag dat je bijna niets meer ziet en het stuurt dan heel lastig omdat de kont dan tussen je leidsels zit. Ik vraag me ook af of je hem dan nog goed in evenwicht krijgt.....maar voor een pony tot 1meter zijn ze prima hoor!! wel één van de nieuwere modellen nemen met gebogen bomen en geen fietswielen maar met de spaken, die zijn veel beter al ontwikkeld. Tenzij je alleen op asfalt rijdt dan maakt het niet zo veel uit.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:06

en wat voor wagen voor ponys boven de 1 meter?:P mijne is ongeveer 1.05

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:19

Cavalettie kan voor ponys tot 1.15 hoor ;)

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:22

Precies wat ik zei, hij past er wel voor maar het rijdt niet fijn naar mijn mening!
Mijn zusje heeft ook een cavaletti en die heb ik wel eens achter mijn pony gehad toen mijn sulky nog geleverd moest worden, maar persoonlijk vind ik hem daar te klein voor.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:27

we hebben haar gemeten toen ze nog van mij was (koop dr weer terug) en toen was ze ±1.10
ik heb inderdaad gelezen dat 1.10 nog prima kan.
voor het in evenwicht gaan brengen van de wagen zoek ik iemand die weet wat ie doet.
het word niet alleen op asvalt, ook voornamelijk bosgrond etc.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:44

Dan moet dat wel goed komen!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:22

Mijn shet van 1.09 m (officieel gemeten) pastte ook prima voor een caveletti. Had helemaal geen last van te weinig zicht oid en ik ben maar 1.61m. Aangezien we door het water gingen is t beetje rare foto, maargoed dit is de enige foto die ik zo 1, 2, 3 kan vinden aangezien ik deze tweewieler al jaren niet meer heb. Ben inmiddels overgestapt naar een van de lemerij, luchtvering, bokkussen alles erop en eraan. Echt een aanrader! Hangt alleen een heel ander prijskaartje aan.

Ik zou alleen de caveletti niet aanraden als je veel over bosgrond wil rijden, met betrekking tot het comfort.

http://i44.photobucket.com/albums/f35/M ... G_3098.jpg
Laatst bijgewerkt door Maaik op 24-02-14 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:26

Ik ben voor een shet van 85 cm op zoek naar een sulky.
Nou is het al een ouder beestje (22) wat voor 1 kan ik het beste nemen?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:39

maaik.
het comfort voor mijzelf bedoel je? daar zit ik gelukkig niet zo mee :D
het punt is dat ik een goed en veilig wagentje wil hebben alleen gezien ik het met mijn krantenwijkje alleen moet gaan betalen is dit best lastig. toch zoek ik eerst naar wat is het best voor t paard en dan zie ik zelf wel weer
Heel erg bedankt iedereen!

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:35

Hoi!
Ik wil een HCA sulky bestellen voor mijn Shetlander van 85cm. Ik heb een bestelformulier gekregen waarop je opties kan aankruisen en een van de opties is 'gesloten lamoen'. Heeft iemand misschien een voorbeeld foto van hoe dit er uit ziet of weet iemand of dit aan te raden is? Alvast bedankt!

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:54

Kan kunnen je bomen niet uit de lichtogen schieten, dus ik vind het zelf wel fijn.
Maar let op!! dit kan alleen als je een tuigje hebt met veiligheidslichtogen anders kunnen ze niet open en kun je ze niet door de lamoen heen doen dus kan je sulky niet vast. Je kunt die veiligheidslichtogen ook los kopen evt. en dan moet je je buitensingel laten inkorten en buiksingel veranderen.....

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:07

Dan krijg je zoiets:
Afbeelding

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:25

Zo bix dat is een mooie!!

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:36

Thanks! Ben er ook heel blij mee :) Maar helaas de eerste roest al bespeurd. Maar blijft een gebruiksvoorwerp natuurlijk! Kan hem altijd weer opnieuw laten coaten :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:53

Pepper32 schreef:
Kan kunnen je bomen niet uit de lichtogen schieten, dus ik vind het zelf wel fijn.
Maar let op!! dit kan alleen als je een tuigje hebt met veiligheidslichtogen anders kunnen ze niet open en kun je ze niet door de lamoen heen doen dus kan je sulky niet vast. Je kunt die veiligheidslichtogen ook los kopen evt. en dan moet je je buitensingel laten inkorten en buiksingel veranderen.....

Kan wel, maar dan zul je je lichtogen open moeten maken, en gewoon aan je lamoen laten zitten. Zie je wel vaker, maar is niet zo fijn. Fijnste is gewoon dan aan je huidige tuig idd veiligheidslichtogen zelf aanzetten.

Ik heb geen gesloten lamoen, ook zo voor gekozen en prima maar vind wel mooi.

Ik heb de mijne gewoon zelf gespoten :j Weet alleen zo niet welke soort spuitbus het was, maar houd t super :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:55

nobje schreef:
Lisanne_ schreef:
Hier ook een vraag, ik heb op het moment een HCA sulky, maar vanwege rugklachten kan ik hier niet meer mee rijden.
Heeft iemand ervaring met een stoel ipv een panzitting en of er verschil met rijden mee is?

Wie weet er een sulky waar je mee kan rijden, zodat je zo min mogelijk last heb met rijden?

Ja hier..
Ik heb een stoel, dus als je dat een keer wilt uitproberen kom je maar aanzeilen,.
Mijn probleem zit hem meer in het op en afstappen van de sulky.
Maar dankzij de stoel zit ik een stuk beter.
Ik vind de panzitting ook fijn hoor, maar de stoel geeft me meer steun.

Hier ook rugklachten, krijg je met de rugleuning niet meer klappen van in je rug in vergelijking met een panzitting?

Lisanne waar heb jij tijdena bet rijden vooral hinder van de kar gezien je rug?

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:56

Ik heb zelf ook erg last van rugklachten (dubbele hernia), maar moet zeggen dat ik met mijn sulky erg goed kan rijden en maak toch wel heel wat kilometers en ons bos is echt veel stuiteren met heuvels en boomwortels ed. Ik heb er eentje van Cavalier, vering is echt heel fijn en heb grote wielen en dikke banden, dus scheelt ook een hoop! Heb nog nooit meer last gekregen na het rijden!! zelfs met paardenmeerdaagsen meegedaan en dat is 30km per dag dus.....maar als ik echt in de prak lig dan lukt het me ook sowieso niet eens om een pony op te tuigen dus.....

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:50

Bedankt voor alle antwoorden! :) Zit nog enorm te twijfelen of ik wel of geen stoeltje neem. Vind het verschrikkelijk lomp staan, net een skelter, maar het lijkt me wel echt lekker zitten :')

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:46

Ze zijn er ook met een halve leuning, maar weet niet of hca die ook heeft.
Ik vind het zelf voor de veiligheid ook wel prettig, als ze dan een keer schrikken en je schiet een stuk vooruit zit je toch wel steviger met iets in je rug.