[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:40

Pfff, ik ben weer bij met iedereen mee gelezen en geleefd, maar ik pik er maar een paar dingetjes uit...

@Nouvel: ook hier wel even emo, wat geweldig om jullie zo stralend bezig te zien; dat is echt geweldig *\o/* <3

@Lacuna: wat ontzettend mooi en bijzonder de merrie met d'r twee veulens <3 _/-\o_ *\o/*

@VHU: wat vreselijk van die vader en wat lief van de tekening voor het vriendje.
Lekker geshopt, dat mag zeker eens op z'n tijd.

@Tallechie: lekker paardendagje gehad en Daan slaapt lekker.

@Naaltje: even collega's gewaarschuwd }> .

@Ollie: :(:)

@Biancao: goede weer komt er aan, hoor.

@Prinsje: wat goed van Har, jammer van de wondjes.

@SL: ongelooflijk gevaar voor de maatschappij, mens en dier, wat vreselijk zo'n tikkende tijdbom en de poltie reageert wel heel laconiek...

Verder gelezen over een pittige, geslaagde wedstrijd, tja, het gaat op tijd en soms verschat men zich of wat dan ook en dan gaat er iets mis.

Hier is het kleine ponykamp weer afgelopen (logeetje is weer naar huis), was erg leuk en trots op de dametjes én op de paardjes.
Dochter heeft de smaak te pakken, eerst d'r eigen pony gereden, vandaag en daarna naar de manege geweest.

Ollie1

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:40

@happytime, ik zal voor je duimen... ik zoek er nog 1 maat pony. Voor Simba heb ik een tuig nieuw gekocht maar Brutus heeft er 1 en daar wil ik er nu ook 1 voor....€ 250,00 vind ik een mooie prijs en zou ik er wel voor over hebben als het tuig nog jong is...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:43

@Avaluna, de rust is bij jullie wedergekeerd _/-\o_ := ;) en heb je nog foto's kunnen maken van het grut met de pony's ?

Vanavond ben ik met Simba wezen fietsen en weer heeft hij 'plassentraining' gehad... het is geen angst bij hem hij zit met gewoon in de :x te nemen... heb gewoon doorgezet ben er zelf in gaan staan en de aanhouder wint ~~}> , dus hij heeft heel veel x natte hoefjes gekregen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:47

@Ollie: goed gedaan :j . Nou, ik vond het supergezellig en heel erg, maar ben zo met ze bezig geweest dat ik geen kans heb gezien om ook nog eens foto's te maken :o .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:48

O ja, en grut en pony's... het meisje van negen heeft mijn paard van 1.80 gereden :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:49

:wave:

ht, ik duim voor je mee voor je tuig! ;)

avaluna, leuke week gehad met poowns en kids!

vhu, vind dat je ergens wel gelijk hebt, in het vuur van de strijd gaan ook in gevaarlijkere situaties mensen toch vaak verder dan ze eigenlijk gewild hadden of dan fair geweest zou zijn...
het is wel jammer dat veel mensen zelf die discipline en verantwoordelijkheid niet hebben tov hun eigen dieren die ze nodig hebben om hun sport uit te kunnen oefenen...

maisie lekker met ferro gereden en 's nachts op stap...

vhu aan een nieuwe zonnebril, als die zon nu niet gaat schijnen... :D
(dan ligt het aan mij, want ik heb er van 't voorjaar eentje gekocht en toen was het over met de zon... :+ )

verder lees ik veel wedstrijdverslagen, mensen die fijn gelopen hebben, risicovolle hindernissen, etc...

Ik heb weinig te melden eigenlijk...
Vosje even onder 't zadel gehad, na een slechte dag gisteren deed ze het vandaag super braaf, dus kort gereden en toen weer gauw gestopt omdat ze zo braaf was!
Fifi weer even aan de lange teugel gehad, paar kleine rechte stukjes heel rustig laten draven en dat ging goed!
Hoop zo dat ze zo blijft als de pijnstillers straks op zijn...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:50

Dat had ik toch wel willen zien :j ...jammer dat je het niet hebt vast kunnen leggen op de gevoelige *-:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:52

zal volgende keer de cameraman weer inhuren! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:54

Ze gaat nu eerst op vakantie en dan komt ze heel gauw weer rijden :') , paard is goud waard, die doet het toch maar braaf, ik ga ook rustig kijken voor iemand die hem fijn wat rijdt, is goed voor hem en ons kent ons, ik heb de neiging om veel te veel van hem te vragen... :o .
Hij doet al zo lang nog maar weinig en hij is zo fijn te rijden, gewoon iemand die wat van hem kan leren en die nog een tijd met hem vooruit kan.
Echt trots op mijn paardje die verdient een fijne ruiter, wat meer beweging zal hem zeker goed doen.
Ik houd me de eerste tijd maar eens bezig met mennen en als het dan wat verder klaar hier is op de boerderij, ga ik langzaam kijken voor een rijpaard voor mezelf.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:56

wow paard van 1.80!! :wow:
dat had ik even gemist... :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:57

@Avaluna, zo dat is stoer ! Kijken voor paard voor je zelf strakjes weer... da's een leuk vooruitzicht!
@Ollie1 zie mijzelf binnenkort ook zo met Bente staan want die is ook niet zo'n plassenliefhebber :x
@HT mijn (full) tuig kostte 2e hands, incl hoofdstel, bit, leidsels en twee soorten strengen 275,- was wel ouder tuig maar leeftijd zegt niet zoveel, je kunt beter een wat ouder tuig hebben dat goed onderhouden & gebruikt is dan een nieuwere die nooit een doek vet heeft gezien (of nooit is gebruikt).

Nou ik kruip erin welterusten :Z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 06:47

Heb bijgelezen, maar was behoorlijk veel dus ga mee met de samenvattingen e.d

Gisteren bij mijn opa geweest. Daan heeft zijn hoofd gestoten aan mijn bril en heeft een behoorlijke bult aan zijn kop. Uit voorzorg hem om de 3 uur wakker gemaakt iom de huisartsenpost. Hij is heel huilerig en wil niet slapen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 07:19

Goedemorgen, zoo zwaait ook even hier.
lees over losse tuigonderdelen, hier ook nog iemand die een losse broek zoekt, maat cob of full.

wedstrijden met risico's....tja zo'n prijsuitreiking met paarden hoeft van mij ook niet ! maar daar kun je natuurlijk ook als menner gewoon zonder je span de ring in gaan ?? zo ben je er zeker van zelf niet met je span op de kant of op de kletter te gaan.

daan bult op zijn hoofd. :(:) oh. hoop dat hij zich snel beter voelt.

naaltje hard aan het werk vandaag, succes..

nou moet weg, naar westerbork, is wedstrijd voor ruiters en tuigpaarden, en ga vanochtend helpen, vanmiddag andere verplichtingen !!
en daarna wat meer rust, ..maar goed, nog wel naar efteling en hooi binnen halen, we hopen nog op zon zodat we ouderwets kleine pakjes kunnen laten maken, tot nu toe nog elk jaar gelukt, dus....( klopt dat af op echt ongelakt hout O:) )

veel plezier vandaag en werkze diegene die moeten werken.
En fijne vakantie voor diegene die weg gaan.... :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 08:47

tassen gepakt ik zeg :evaw: ,ga k(r)amperen in zeeland
iedereen een fijne dag

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:07

:(:) voor daan, arm koppie

lacuun even helemaal gaar en maandag duimen voor d'r, doe ik!

vhu lekker buiten de deur gegeten!

goed wij waren om half 2 thuis ^) dus ik ben natuurlijk niet veel beter dan gisteren _O-
Eventjes een boterham maken en dan naar stal toe met de fiets, hopelijk word ik daar wakker van ofzo :))
duimen jullie ook voor mij? Dids zijn evt-verzorgster-onder-toezicht komt vandaag kijken! :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:22

Spannend Naaltje! Hoop dat jullie een hele leuke dag hebben en dat het goed klikt met het verzorgmeisje!
HT fijne vakantie en VHU ook :)

Groetjes, lacuna

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:27

Mogge,
@Naaltje, de duimen draaien, hopelijk klikt het van beide kanten....
@Happytime, fijne vakantie en zorg jij voor het zonnetje :j , waar in Zeeland ga je kamperen ?
@Tallechie, arme Daan :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:59

Goedemorgen allemaal

ben pas net wakker :oo Nou ja, een uurtje ofzo... maar dat is denk ik een jaar of vijftien geleden dat ik zo lang heb geslapen!!!

ga maar mee met de samenvattingen en :(:) voor de bult van Daan en ik duim voor verzorgster van Dids en fijne vakantie voor Happytime, hopen op mooi weer! VHU ook met vakantie???...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:02

Fijne vakantie HT en VHU!
Sterkte voor daantje!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:14

ollie leuk tuig, jammer dat het geen cob maat is en er geen broek bij zit.
HT en VHU fijne vakantie.
Tallechie vervelend van Daan.

Ik ben gisteren weer wezen mennen gelijk vanaf hun huis en het ging heel goed.
Alleen ging hij 1 keer in galop (schrok waarschijnlijk van iets) maar ik kon hem gelijk weer terug krijgen.
Woensdag ga ik weer met hem mennen en waarschijnlijk halen we hem dit weekend weer op.
Ik heb helaas geen foto's.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:28

@Tallechie: :(:) . gaat het inmiddels wat beter met Daan?

@HT/VHU: ontzettend fijne vakantie *\o/* !

@Biancao: hopen dat het lukt met de pakjes.

@Askazita: fijn dat het zo supergoed gaat!

@Naaltje: hopelijk klikt het!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:13

Daan die zijn hoofd gestototen heeft.
ponnykamp bij avaluna
fifi is weer een beetje aan het werk geweest.
Over tuig ik heb 375 betaald voor een bijna niet gebruikt ideal maat pony
maar dan de bruine versie.
Plassentraining voor ollie. Robijn gaat er ook niet door.
happytime welkom in zeeland het wordt de komende dagen mooi. Waar zit je precies?
Naaltje succes met eventuele verzorgster !!

Ben ook weer uit bed. Lag er om 9 uur op dus best netjes. Ik weet iig dat ik 4-5 nachten achter elkaar dus behoorlijk
pittig zou vinden. Het was wel weer gezellig en intressant. Toch nog op een paar andere plaatsen
geweest dan gisteren. Morgen weer gewoon ochtendienst op kantoor ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:15

arme daan die zijn koppie gestoten heeft.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:39

Hallo allemaal,

Ben weer thuis. Heb bijgelezen maar was erg veel. Dus sluit me erg aan bij alle samenvattingen

@ Tallechie: Sint Janskruid olie in huis halen. Werkt perfect bij builen! Beetje erop smeren en je ziet ze verdwijnen. Wilde je komende week (dinsdag of donderdag) nog een aangespannen buitenrit maken???
@Lacuna: wat een geweldige foto's van de merrie met veulens. Zijn de veulens ook een beetje maatjes?
@ Nouvel: wat een heerlijke foto om jullie samen zo vrolijk te zien (die 3e <3 )
@ SL: wat een idiote situatie. Een dronken chauffeur wordt niet bekeurd nadat hij bewust mens en dier heeft aangereden. Hoe gek kan het worden???

Rembrand is niet boos op me (is hij eigenlijk na iedere vakantie) *\o/* *\o/* *\o/* Gisteren even een stukje met hem gewandeld en vanmorgen een half uurtje aangespannen. Hij is een ijzer verloren en de rest hangt los, dus wilde niet teveel doen. Smid komt morgen, daarna maar weer verder (hij moet voortaan maar wel eerder gaan komen, want Amerigo mist ook 1 en rest hangt los)

Amerigo heeft vanmorgen even met zijn baasje in de bak gelopen.

Thabor wilde ik vanavond even ohz gaan rijden, maar ben zo moe, dat hij nog maar vrij krijgt.

Rembrand moest wel aan het werk, komend weekend weer wedstrijd, maar voor mezelf was dat niet zo nodig. Ben beetje ingestort na de vakantie. Was ook wat veel allemaal. Hebben best veel dingen bezocht en kon tussen de middag niet naar bed. Volgend jaar gaan we kamperen, dan kan ik tussen de middag toch makkelijker mijn rust nemen. Weer wat geleerd (zijn al jaren niet op zomervakantie geweest, was zoveel te zien, en we hadden maar 1 week) :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:14

Ha Tine, welkom terug !
doe nog lekker rustig aan, anders loop je jezelf voorbij, haha dat schrijft de expert.....
Rembrand lekker vakantie gehad, en volgend weekeinde naar Ruinerwold, super.
duim voor je dat het goed gaat.
misschien gaan we nog wel even kijken daar, is wel leuk !

Hooi droogt lekker, is ook al een paar uur lekker zonnig, dus super.