[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:00

Ik heb ook vet bij moeten spuiten bij de wielen, en de draaischijf.
Zat bij mij van die goedkope Poolse zooi in wat niet werkt.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:03

nataschja schreef:
Fenny, nee die heb ik ook nog niet gehad.
Ik zou maar gauw vet toevoegen, want mijn man heeft een hele tube leeggespoten verdeeld over alle nippels en eigenlijk moet er nog bij ! Dat kan je je lagers kosten zegt mijn man.
Ik heb net alles na zitten lezen ik zie er nu meer die precies pas zitten in de kar ik dacht al: hoe kan het nou dat ik dat bij niemand heb gelezen. Maar bij mij en mijn man precies goed maar als je lang bent moet je het inderdaad veranderen.
Was jij trouwens aldoor aan het verzetten met afleveren, of was dat een smoes van hem aan ons om aldoor een week later te komen ???

Heb mijn papsie al even gebeld, hij zal een vetspuit + extra tube zien te regelen. Tot die tijd mijn oude karretje nog maar even gebruiken dus! Heb nog maar 2x met mijn nieuwe gereden omdat ze nog met het frame bezig zijn voor de bok. Is nu in principe klaar, 1x in grondverf en nu 1x zwart gespoten, komt nog een laag zwart over heen en dan is het klaar.

Ik heb niks verzet ;) Kreeg dinsdags een mail dat ze woensdags zouden vertrekken en dat de wagen er donderdag zou zijn. Heb alles er op aangepast dat het juist door kon gaan :D Zei hij dat dan, dat ik aan het verzetten was? Jouw wagen is hetzelfde als de mijne, maar dan met zilver in de spaken en een slagje groter?

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:43

Hai,
Jaaah wij waren al weken aan het bellen en hij zei dus aldoor dat het zo moeilijk was met (jou dus) die andere mevrouw af te spreken dat jullie nooit konden dat jullie al weken op en neer aan het bellen en mailer waren. Wij dachten al dat dat niet klopte, want wij hebben ook alles er voor verzet, dat doe je ook gewoon. Dat is toch logisch. Hij kwam bij ons donderdag kwart over 3 smiddags en belde 1,5 uur van te voren. Ja dat is onze wagen. En de wielen zijn voor 1 inch groter (19 inch) en achter 1 inch kleiner (16 inch) dus die heb jij misschien op de aanhanger zien staan ????? en luchtvering (maar dat zei je alleen als je er op let) oh en rvs kleur rondom dat heb jij ook niet zie ik. En onze wielen zijn ook rvs kleur.
Want hij had er maar 2 bij zich geloof ik he. Voor de rest aardige mensen ze hebben nog bakkie koffie gedronken.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:54

Oké, wat vreemd? Dan moet hij mij bedoelen want er stonden inderdaad maar 2 wagens op toen hij bij mij kwam en 1 daarvan was dus van mij. Heb ook nooit met hun gebeld want had geen nummer ;)
Als ik de omschrijving zo lees was die andere dan inderdaad van jou. Misschien dat die andere persoon waar hij eerst heen zou nog meer uitgesteld heeft en dat hij daarom mij een mail had gestuurd? Dat kan natuurlijk ook nog ;) En ja, ik zeg inderdaad ook alles er voor af :D Net 3 weken een nieuwe baan en direct even vrij vragen :+
Maar goed, onze wagens zijn er!! Dat van dat vet vind ik wel wat balen eigenlijk.. Als ze er niks op doen, nou ja, niet zo netjes maar oké, maar meldt het dan wel even ...

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:42

Ja mijn man zei ook dat je dan je lagers ?? kapot kan rijden want waren meteen voor 2 uur op pad. en halverwege begon het toch te piepen !! Maar goed het is opgelost. Waarschijnlijk wilde hij het 1 en ander combineren en gaf bij mij (de zeur) gewoon jou de schuld omdat wij elkaar toch niet kennen. Lekker makkelijk natuurlijk.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:44

Ik heb er gelukkig nog maar 1 1/2u mee gereden. Na het tweede ritje begon hij de laatste 10 minuten (naar huis stappen vanuit manege) te piepen. Vond het al vreemd en zei al tegen mijn groom dat het waarschijnlijk iets met het vet had uit te staan, maar leek me eigenlijk stug omdat hij dus nieuw is. Maar goed, we zullen er een bus vet in spuiten ;) Nou ja, hoeveel maar nodig is :P

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:59

Ik moet de wagen nog bestellen ja :D vanavond staat op de planning om de bestelling te plaatsen, maar, ik twijfel nog zo over welke blauwe ral kleur ik zal kiezen. Het wordt in ieder geval 5007 of 5010, met zilver randje, zilveren onderkant, grafietzwarte bok, maar de bekleding van het plankje onder de bok en de bekleding achter wil ik ook in de blauwe ral kleur *D

Ik wilde eerst luchtvering, maar ik ga toch voor de standaard bladvering, is voor ons wel voldoende.

En omdat ik geen dubbele bok wil om een 1,10 spoorbreedte, wil ik misschien een groomzit achterop, in het midden, die je eraf kan halen.
Laatst bijgewerkt door Manda op 28-11-11 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:07

Manda schreef:
En omdat ik geen dubbele bok wil om een 1,10 spoorbreedte, wil ik misschien een chroomszit achterop, in het midden, die je eraf kan halen.

Chroomzit? Sorry, dat vind ik een leuke

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:35

Ja ja stom schrijffoutje, had haast want moest mijn dochtertje van school halen :P

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:36

Das een chromen groomzit :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:36

Maakt niet uit hoor :D vond hem wel grappig :)

Ik zou hem in bladgoud nemen :D

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:57

Evelli schreef:
Maakt niet uit hoor :D vond hem wel grappig :)

Ik zou hem in bladgoud nemen :D

_O-

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:13

ik ga foto proberen te plaatsen. NIET DUS : HOE MOET HET ????
Laatst bijgewerkt door nataschja op 28-11-11 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:17

Ik kan ze eventueel wel voor je erop zetten?
melanie521@live.nl kan je ze wel mailen.

Anders: imageshack.us en dan uploaden (ff daaronder image resize 800x600 doen)

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:25

IK GA ZE NAAR JOU MAILEN ALS JE HET GOED VIND
ik probeer het hier ook zelf:
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/835/sam0269k.jpg/]Afbeelding[/URL]

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:04

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:10

Gaaf Nataschja :9

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stippies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:45

Nou, dat ziet er wel supercool uit zeg! Wowie :wow: Wat is trouwens het voordeel van voor grote wielen en achter wat kleinere?
Ik vind de bok toch echt te laag. Dat lijkt me nog een verbeterpunt. En voor mij zou het ook een breder bokkussen betekenen als het bij jullie al strak zit :+

Dat tuig staat echt heel erg mooi erbij met dat bruin onderlegd, super!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:57

Wauw mooie kar!

Bij het proberen vond ik de bok niet te laag eigenlijk... ik kon er prima opzitten en ben 1,70.
Als de bok te hoog wordt gezet is het evenwicht ook weer wat verstoord werd mij gezegd.

Hebben jullie trouwens een RAL kleur voor het zilver opgegeven of ook gewoon zilver gezegd :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:09

mooie kar.
Ook leuk qua kleuren.

Vind hem alleen veel kleiner lijken dan de rest of is die dat ook?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:38

Fijn dat ik kan zien hoe groot 16 inch wielen zijn! Dat lijkt me groot zat voor een 1,10 spoorbreedte wagen!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:06

Ik denk dat dat kleine ook komt omdat dit een 1.10m wagen is? (toch? :o )
Ik had 'm al gezien ( eerder dan Nataschja zelf :D) en hij is echt mooooiii!!!

Heb gister voor het eerst écht met mijn wagen kunnen mennen!! Mijn vader heeft de hele wagen (alle onderdelen die moesten) in het vet gezet en het frame voor onder de bok zit er nu bij op! De wagen zit nu heel fijn en ik kan eindelijk mijn benen kwijt! :) Het frame is er heel netjes opgemaakt maar ik blijf het wel erg jammer vinden dat het nodig is, omdat ik wel aan heb gegeven dat ik groot ben en dat ik bang was dat ik mijn benen niet goed kwijt kon. De bok zit voor mij nu ook veel beter omdat ik rechter op kan zitten. Hanna lijkt nu alleen wel kleiner dan voor mijn oude wagen, die trouwens ook 1.25m breed was. Bij mijn oude wagen staken de wielen uit zegmaar (zie eerdere foto's hier in het topic) en hier niet, dat lijkt toch anders ;)

Trouwens, Nataschja, had jij met Bakker contact opgenomen wat betreft de niet gevette onderdelen? Ik had gister een email daarover namelijk dat dat waarschijnlijk was vergeten en wat er dan in het vet gezet moest worden.

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:25

Ja we hadden even gebeld ivm vet en orderbevestiging . Ik ga mn dochter naar school doen strax verder. Mijn kar is gewoon 125 breed. De rest strax

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:28

nataschja schreef:
Ja we hadden even gebeld ivm vet en orderbevestiging . Ik ga mn dochter naar school doen strax verder. Mijn kar is gewoon 125 breed. De rest strax

Ow wel 1.25m? Ik meende kleiner, maar op een gegeven moment ben ik de draad even kwijt met alle verhalen hier :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:29

Mooi hoor!
Grotere voor en kleinere achterwielen vind ik wel stoer staan. Geen idee wat het voordeel daar eigenlijk van is.