[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:50

Goedemorgen !!

WHOOOAW wat schrijven jullie veel !!
VHU bedankt voor het advies, ga eraan werken !
Heb dagelijks al pijn aan mijn handen en vind het mennen dan lastig.
Maar oefening baart kunst.

Gaat werken :evaw: werkze allemaal, enne schrijf niet te veel, kan het echt niet bijbenen..... :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:50

Goedemorgen

@VHU: dat paarden/pony's hinniken als ze je zien, is niet speciaal een teken dat ze op je gesteld zijn hoor (het kan wel hoor, maar hoeft niet). Dat denken heel veel mensen, vooral die waarbij paard veel op stal staat. Als ze dan stal in komen, hinnikt paard, mens denkt hij is zo blij met me. Maar het is doorgaans meer een teken van eenzaamheid (voor stalpaarden geldt dit doorgaans), eindelijk gebeurt er iets. Of: daar komt eten. :Y) Dus mocht ze het nooit gaan doen, wil dat niet zeggen dat ze niet op je gesteld is. Dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen, via omweg.

@ Buckje: nee, we gaan, als we haar kopen, niet inscharen. Eigenlijk is inscharen helemaal niet zo goed voor de opvoeding van het jonge spul. Veulens leren veel meer in een kudde die bestaat uit diverse leeftijden en vooral ook volwassen paarden, die het jonge spul zo nu en dan terecht wijst. Alleen jong spul is vaak voor opvoeding niet zo goed. De brutaalste is de baas en kan alles ongestraft doen. Oke, nu heb ik niet veel kudde met een 17 en 13-jarige, maar ik hoop wel dat Rembrand zijn rol als opa serieus neemt :D Maar er is nog niets zeker hoor, eerst eens kijken of er een klik is. Bovendien betekent het weer veel extra kosten. Dekens zullen wsl gaan sneuvelen met speels jong ding, ik zal voor zomerwei wsl wel stroomaparaat moeten kopen. Is nu niet nodig (heb nu ook nooit stroom op lint staan), maar met veulen denk ik wel.

Zit nog steeds op antwoord te wachten van wagenverkopers Schiet echt niet op. :(

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:59

@tine; true. Dids hinnikt meestal als ik bak voer in m'n handen heb :P :))
maar hij probeert wel altijd beetje lief te kijken ;) :')

zo, ik heb brak geslapen, nogsteeds wat dreigende hoofdpijn dus da's jammer :) zo naar stage, vanavond auto afmelden en dan issie weer voor een jaar goed :) (apk)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:24

Heb niet alles gelezen,gaat ook erg snel.

Pannehoef=leuk

Remmen,pas vernieuwd,ik heb ze bij een motorzaak gehaald,wel even de oude mee nemen.

Nu eerst de hond weg brengen,dan naar stal,kar schoonmaken,paard poetsen en naar Barsingerhorn.
We hebben er zin in.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:32

Wat gaat het her weer snel. Ik hou het amper bij. Maar ga mee met de voorgaande samenvattingen.
Tine, ik zou de keuze een beetje aan je man overlaten. Als hij graag nu wil beginnen, de groninger en anders het veulen. (of doe gewoon allebei)

Pony's die hunb eigenaar graag hebben: Ik denk vooral dat ze de aandacht of de voer bak graag hebben. Die van mij komen ook enthousiast aangelopen maar als ze zien dat ik geen emmer met voer vast heb, keren ze even enthousiast weer om.

Millanka: top dat je nu al vind dat het ademen van de haf beter is. Satlklimaat zal dus best wel een groot verschil zijn.

Ik ben er mee weg. Kar naar de fietsenmaker doen, dan kan ik strakjes een rondje rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:57

Citaat:
Die van mij komen ook enthousiast aangelopen maar als ze zien dat ik geen emmer met voer vast heb, keren ze even enthousiast weer om.
_O-

Als ik fluit bij mijn pony's gaan de koppies omhoog en komen ze hinnikend aangerend, of ze nu in de wei, stal of paddock staan. Als ze op de wei staan hebben ze geen honger, want dan ligt er altijd ook nog hooi in de hooibak, dus vinden ze het volgens mij echt gezellig. Maar Rizanta heb ik dus al die tijd nog geen een keer horen hinniken, ook als ze paarden op afstand ziet of zoiets, ze zegt niets met haar stem (des te meer met haar gezichtsuitdrukking, oren en lichaam :+ ) ze is niet zo'n praatjesmaker denk ik }:0

@Tine, als het veulen lijkt op Freddy heeft ze een zeer strenge opvoeder nodig. Freddy intimideerde zelfs een enorme Tinker met veulen. Hij was met zijn 1 meter schoft de baas in een kudde met grote paarden, mafkeesje. Totdat, jawel, onze Snuit kwam. Die heeft hem twee keer flink te grazen genomen. Freddy accepteert nu dat hij zo ongeveer gelijk staat met Alwyn O:)

Vroeg opgestaan, werk van studenten nagekeken, moet er nog twee doen en dan kan ik de hort op. Eerst naar poowns, dan wagen naar Rizanta's stal brengen (ponywagen zodat we zondag rit kunnen doen), Rizanta longeren of zoiets en dan weer op huus an.

@Naaltje, in die week is manlief week van huis, leg ik nog even geen afspraken vast, moet even kijken wat ik dan allemaal moet en vervolgens wat dan allemaal nog kan ;) dus pb je dan nog even. Als het zou kunnen zou het voorafgaand aan je afspraak met de veearts moeten, want 's middags heb ik zowiezo zoonlief natuurlijk.

@Milanka, nou zeg kijk aan +:)+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 21-01-11 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:00

Ga mee met de samenvattingen.

Millanka ben benieuwd naar de foto en hoe het vannacht is gegaan.
Veale hinnikt nooit, hij briest alleen als ik hem los in de binnenbak laat. Dan kan hij ook lekker showen.

Heb vanochtend weer 60 gr neer gezet, hij heeft er niet naar omgekeken. Mijn moeder kwam naar beneden toen ik wegging dus weet niet als hij nu al heeft gegeten.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 10:05

:wave: Even een snelle hoi..

Drama alom hier op stage. Collega boos weggelopen, andere collega over de zeik, collega weer teruggekomen.

@Melanie: Gefeliciteerd met je baan!

Nu weer even verder lezen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:06

Millanka, ik ben benieuwd naar jullie nieuwe paardje :j

ik dacht dat ik weekend had.....
had vannacht niet al te lekker geslapen en lag om half 9 nog heerlijk op bed.
smst er ineens iemand van mijn werk of ik wil werken omdat er iemand ziek is.
dus ga nu toch maar van 10 tot 3 werken.
dan snel naar de pony's sjezen en dan naar een verjaardag.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 10:10

Jammer dat je nog geen weekend hebt, nog even volhouden IT. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:11

Manon: Fijn dat alles goed is gegaan :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:14

ach ja, ik heb over mijn hart gestreken whahaha

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:20

werkze IT

@VHU; hmm, als je er moeilijk voor moet doen moet je 't niet doen hoor! :) dan heb ik vast nog wel een keer tijd hoor :)

ben op stage :)
m'n hondenbeet-arm tintelt heel erg.. slap flauw gevoel. weet nu niet of dat komt omdat ie verkeerd gelegen heeft met slapen of door die beet.. :=

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:21

thnx evelli. ik vind mijn hondje ook heel lief... ;)

Fijn dat het goed gegaan is manon, en nu maar lekker aan elkaar wennen en ook een beetje van elkaar genieten :)

Verder lees ik over honden die moeten afvallen; net als met paarden niet te belachelijk snel hoor! In vetweefsel sla je heel wat afvalstoffen op, en als je die allemaal in 1 keer aan moet spreken komen al die afvalstoffen terug in het lichaam en wordt het systeem behoorlijk overbelast.
Qua manier van voeren ga ik wel mee met het advies om de voerbak een X aantal keer per dag gedurende een beperkte tijd aan te bieden. Omdat het dier dit nog niet gewend is, zou ik er zelf voor kiezen om in het begin 4x per dag 30gr aan te bieden gedurende 15 minuten.

straks weer naar de paardjes. Misschien nog ff wat foto's maken :) en vanmiddag mag Sun zich van zn beste kant laten zien in een ponyrijlesje ;)
Maar nu eerst mn haar verven, heb n mooi lichtbruin kleurtje gekozen, ben heel benieuwd!

groetjes, lacuna

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:28

Zo ik ben er ook weer. Moet zo aan de slag.

Eerst even nog de startcoupons voor morgen wegbrengen en dan naar de pony's.
Stallen mesten, longeren, wassen, vlechten, kar wassen, kar laden, trailer klaarzetten
en dan al mn spullen bij elkaar zoeken en mijn tuigen nog schoonmaken.

Heb er wel zin in maar het is best vroeg denk morgen rond 6 uur mijn bed uit.
Hoop wel dat ik met een aantal WP thuis kan komen. Een stuk of 6 zou leuk zijn.

Mijn pony's hinniken ook wel eens. Maar daar heb ik meer een gevoel bij van YES daar is
dat mens die ons of eten gaat geven of ons uit de stal haalt. Die van mij zijn echt liever buiten
maar ja soms kan het niet anders.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:36

Poeltje gaat daar lekker of niet.
Naaltje sterkte met je auw arm.
Maisie succes met de wedstrijd. Jammer dat het zo ver weg is. had wel even zin om te komen kijken.
Lacuna Onze hond geeft dus wel aan wanneer hij eten wil nu. dan gaat hij blaffen.

Gistern heeft hij om 18.00 uur gehad en heeft weer 50 gr in een keer gegeten, daarna bakje weggehaald.
Vanochtend keek hij er dus eerst niet naar om en heb net mijn moeder gebeld. Hij was rond 8.00 gaan eten, ongeveer 50 gr en mijn moeder heeft daarna weer het bakje weggepakt.

In principe is 100 gr dus genoeg voor hem

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:36

oh ja, hinnikende paarden.
Storm hinnikt vrijwel altijd als ik kom, een lief hoog hinnikje.
Sun hinnikt tegenwoordig ook vaak, maar dan zo'n schattig brommetje.
En oewww... als Sunny nijdig is omdat ik met een ander paard bezig ben, of omdat hij even alleen op stal staat (om op te drogen onder de zweetdeken) berg je dan maar, want hij schreeuwt de hele boel bij elkaar en je hoort hem 2km verderop nóg!

groetjes, lacuna

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:37

Hmmmn hinniken..... Dora murmeld altijd een beetje, Keetje kijkt wel op en gaat dan weer verder met eten en Lotje blijft me volgen tot ze me niet meer kan zien :)
Tenzij Keet en Dora bij Ciska op strafkamp zijn :+ dan hinniken ze wel ineens :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:47

Haha Evelli grappig dat ze dan opeens wel hinniken.
Mijn vorige paard hinnikte wel altijd.

Op stal zijn er een aantal paarden die wel hinniken, maar die hinniken tegen iedereen.

Ik ben goed bezig. Heb mijn werk al af voor vandaag en de rest van de maand. :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:50

Dan zijn ze zoooooooooooooo zielig :+ stel mutsen :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 10:53

Hier zijn er een paar die hinneken als je aan komt lopen. Verder doen ze het in koor als je gaat voeren. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:56

Dan murmelen ze alleen een beetje als er gevoerd wordt. Mijn ukkies zijn nogal arbeidsintensief bij het voeren aangezien ze in 1 stan staan en Keet nogal voedernijd heeft. En Dora verschrikkelijk sloom eet :+
Dus of ze blijven erbij om ze uit elkaar te halen, of Keet wordt buiten de stal aangebonden, of in de stal vastgebonden :+
Anders trapt ze Dora tegen de achterwand en eet ze alles op :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 11:00

Dat hebben wij ook met twee.
Sjors en Winner hebben daar ook een handje van.
De stallen zijn groot genoeg om aan de ene kant wat voer neer te leggen en aan de andere kant. Winner die trapt Wiseguy ook altijd tijdens het eten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:06

De ruimte is er ook wel, maar ze trapt Door zo in de hoek dat die daar niet meer uit durft te komen en Keet rustig kan eten :\

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:14

Ik ben zo streng, bij mij moesten ze op strafkamp :+.
Roos en Judith doen wel altijd ff murmelen, vooral rond etenstijd ;) (maar ook als ze al in het land vol gras staan). De rest meestal niet. Kleutertjes springen in mijn nek zodra ik het land in kom en moeten allemaal even geknuffeld worden.