[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:34

Jenkins schreef:
trouwens op deze foto's staat de pony toch ong even ver weg al sil nu?
(Deze pony kwam ik tegen op de WPCV en dacht echt even dat ik mijn eigen sil zag staan :D )
http://i228.photobucket.com/albums/ee34 ... C01714.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee34 ... C01712.jpg

Onze pony heeft ook een tijdje te ver vooraan gestaan omdat we een koets hadden waar we de lamoenen niet meer korter van konden maken. Je kan zo wel rijden maar je pony/paard gaat dan veel meer op de voorhand gaan lopen. Het trekt voor de pony/paard namelijk veel moeilijker. Je moet het zelf maar eens voorstellen of je ergens dicht bij staat om het te trekken of verder weg. Wat trekt het makkelijkst. Plus dan inderdaad nog zoals SL al zei, als je wedstrijdambities hebt en je pony/paard staat zo ver vooraan dan kan je minder kort wenden.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:09

@marrianne; ik heb die schaar toen bij de kruitvat of etos ofzo gehaald :)

verder gelezen over vealle met een dikke schoftspier
een kl*tend kereltje tussen rivaldo en d'r vriend.. :(:)

ik heb weer 'ns hoofdpijn.. maar zo toch maar naar m;n werk bellen dat ik wel kom van 't weekend..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:30

Laura, sterkte
Ja, die schaar is inderdaad heel handig!
Yuri, niet in slaap vallen bij je pony's he!
Maisie, ik zou voor de tweede gaan. :)
Tallechie met auw... :(:) Vandaag dan maar een dagje rustiger aan doen. Arme Veale, hopen dat het snel betert.
Verder mooie foto's gezien!

Verkiezingen heb ik nog niet heel veel van meegekregen. Moet nog even een keer tijd maken om eens te kijken wat volgens mij nou de beste keus zou zijn.

Bij mn vorige smid betaalde ik 35 voor Sunny bekappen. De smid die volgende keer komt is geloof ik 25. Gelukkig hoeft Sunny nauwelijks naar de smid, ik hou het zelf bij en zn voetjes slijten netjes door het buiten mennen. Nu ff wat langer laten groeien zodat de smid iets kan corrigeren want hij gaat achter steeds schever staan.
Met Storm afgelopen woensdag betaalde ik maar 15. En toch staat Storm heel netjes op zn pootjes, en heeft ie hem ook nog zo gecorrigeerd als ik hem graag wil hebben.

Gras groeit hier ook nog maar nauwelijks. In de weides dan. Want op het veld waar we rijden, daar staat het alweer vrij hoog en is het pas nog gemaaid.

Morgen lekker naar de ponymarkt in Puttershoek. Nee, ik ga geen pony kopen, maar ze hebben er een leuke braderie omheen, ook met wat paardenkraampjes. Dus even kijken voor een hoofdstelletje voor Storm, en eens zien of ze daar nog wat enkel- en tweespantuigen hebben. :) En ik moet een goede hondendeken hebben voor achter in mijn auto.

Nu maar lekker leren, maandag examen dus spannend!

Groetjes, lacuna

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:02

Hoi,

Heb alles weer bijgelezen, weet niet of ik alles nog weet, ben erg moe. Zoonlief vond het nodg om al om kwart voor 6 wakker te worden. Niet fijn.

Tallechie: sterkte; voor jezelf en voor Vaele
Maisie: niet op huwelijksreis?
Rivaldo: moeilijk hoor, maar dit is niet de eerste keer dat je hem duidelijk maakt te kiezen. Heel veel sterkte
alle andere: sorry, weet het niet meer. Maar sterkte als je het moeilijk hebt en fijn als je iets leuk hebt gedaan/gaat doen

Hoefsmid: ik betaal (geloof ik, weet het niet precies :o ) 25 euro voor bekappen en 85 voor rondom beslaan.
Trailer: wij zijn ook bezig met nieuwe (aluminium, 2 paards met koetsenframe.... oef heel veel euries, maar wel mooi. Nu hopen dat we voor onze huidige nog een mooi bedrag krijgen
Nou, ik ga moed verzamelen om boodschappen te halen. Hopen dat ik niet in slaap val.....

Trouwens, heb volgend weekend weer wedstrijd en heb voor het eerst helemaal geen zin. Ook niet om te trainen. Zo gek.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:08

Veel plezier bij de pony;s jenkins

Tine leuk zeg, wij hebber er ook naar gekeken maar wij vonden ze nog te duur, en wij moeten dan nog een andere auto kopen.
Eerst maar een nieuwe marathonwagen en dan sparen voor zo'n trailer

Vervelend dat je geen zin hebt om te trainen. Ik kom misschien nog kijken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:12

Ik mag altijd een trailer met koetsenframe lenen als het nodig is. Maar zou hem niet zelf aanschaffen, zal hem te weinig gebruiken.
Kan altijd mijn wagen met de aanhanger meenemen.
De sulky past erbij in de tweepaards. Er wordt iets gemaakt dat hij achterop de trailer kan.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:23

@ evelli daar heb je geluk mee!

die trailer is voor mijn vriendin, wij vervoeren de pony's in een vrachtwagen.
voor de hoefsmid betaal ik om te bekappen 20 euro per pony, voor rondom beslag kost et gewoon 80 euro.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:26

jenkings: ik heb mijn concourswagen ook moeten aanpassen voor wedstrijden (regelement vernieuwd)
er moet 50cm tussen de pony en kar zitten.
komen weer leuke foto"s hier langs van mooie ponys gaaf
die palomino is wel gaaf!
en die witte welsh aan de longe....om te kwijlen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:25

Ik wil geen trailer lenen, wil niet van ander afhankelijk zijn. Bovendien ken ik niemand in de buurt die zo'n ding heeft. Mijn auto had ik er al op uitgekozen dat ie genoeg mag trekken, dus die stap hebben we al gehad.

Wel fijn, kan ik straks ook naar de binnenbak om te lessen met de kar. Hier thuis gaat prima hoor, maar bak is wel klein om sommige dingen te oefenen met Rembrand (17 x 34). Middendraf en uitgestrekte draf zijn aangespannen eigenlijk niet te doen. Gelukkig doet hij dat wel goed op wedstrijden (al 8-en voor gehad <3 )

Nou, ik ga plat. Hopelijk straks nog tijd/energie om Rembrand te mennen.

:Z :Z :Z

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:32

Voor die 2 keer per jaar dat ik met pony en sulky weg wil, of mijn paard moet vervoeren leen ik er wel een. Huren doe ik niet meer :n

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:35

Wij moeten nu ook een trailer huren. Vrachtwagen is afgekeurd en 3 in een 2-paards trailer past niet :+

We gaan dus nu met een 2-paards trailer een 1,5 paards trailer en een autoambulance met 2 karren.
Moet je ook weer 3 trekauto's hebben en 3 mensen met een E rijbewijs.

Maar ik wil ook liever niet afhankelijk zijn van anderen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:36

Hier gaat eigenlijk alles per vrachtwagen. en als ik dan een keer een trailer nodig heb dan wordt je meestal nog gebracht en opgehaald ook.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:44

Mijn kar gaat in mijn auto en heb een 1,5 paards trailer voor 2 shetten ingericht. Ik vind het perfect zo, alleen die stomme verandering wat betreft spoorbreedtes straks op wedstrijd word leuk.
Moet dan zowiezo een nieuwe wagen. En daarbij een andere auto(in deze past tot 120) of een andere trailer(een met koetsframe). Maar trailer is prima en auto is nog bijna nieuw.......

Zonder trailer wil ik zowiezo niet meer. Als er NU iets mankeerd met een van m'n beestjes wil ik ook NU de trailer aan kunnen koppelen en naar de kliniek kunnen. Heb het al eens aan de hand gehad, en gister de pony van een vriendin van mij ook met spoed vervoerd omdat ze het dus zelf niet kon.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:45

Trailer van stalgenoot/eigenaar mag bij spoed altijd wel gepakt worden :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:11

@ Evi: Haha dat is wel toevallig :D Ik heb enkel in de winter les van hem, onze club, de L.H.V.(Limburgse HaflingerVrienden), organiseert iedere winter een mencursus voor de leden. Marc komt dan ongeveer 10 zondagen naar hier om (individuele) lessen te geven. Gezien ik vorig jaar in juni Romeo heb beleerd voor de wagen, mocht ik meedoen met mijn wannabe haflingertje :Y) Marc zal mij nog wel kennen, als je vraagt naar Lotte met haar welsh pony bij de haflingerclub uit Genk. Ik heb echt enorm veel geleerd van Marc, hij is de rust zelve en zal zijn geduld nooit verliezen, hij legt alles ook heel rustig uit vind ik. Jenny ken ik niet persoonlijk, dus daar weet ik niets van.

@ Maisie: wat lief dat je voor een pony aan het kijken bent voor Remko! Mijn persoonlijke mening gaat naar de eerste, maar je moet uiteraard kijken wat Remko graag ziet. De tweede ziet er ook wel erg goed uit! Knappe beestjes :j

@ Babs: mooie pony zeg! Ziet er goed uit!

@ Laura: als je er zo gek van wordt, is het misschien beter om gewoon een andere vriend te zoeken. Als jouw vriend die oudere vriend voorrang geeft, is hij jou niet waard. :n

Hier kan in geval van spoed ook altijd een trailer genomen worden. De eigenaar van mijn vz-paardjes heeft een trailer, die kan ik altijd gebruiken. Helaas is dit zonder koetsenframe, dus kan ik nooit naar een koetsentocht hiermee. Mijn droom is wel om ooit een trailer te hebben met koetsenframe, lijkt me geweldig om gewoon ergens naar toe te gaan om daar lekker te gaan mennen. :z

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:27

@ Laura: Veel sterkte met het vriend van vriend probleem.
@ happytime en Lotte: bedankt voor het compliment

Trailer: Ik heb een ponytrailer. Vorige winter gingen we met 2 auto's (of zelf 2 keer rijden) naar de les: 1 aanhanger met koets en de ponytrailer.
Eind juni heb ik men nieuwe tweewieler. Ik wil dan men trailer laten aanpassen zodat ik alleen op stap kan.

Strakjes mennen en daarna naar een paardje kijken (mogelijke aankoop)
Iemand een idee wat een redelijke prijs is voor een merrie, zonder stamboom, zadelmak, maar best wel angstig (vb schrik voor longerzweep,...) Ik vermoed dat ze ooit geslagen is.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:51

b485 schreef:
Strakjes mennen en daarna naar een paardje kijken (mogelijke aankoop)
Iemand een idee wat een redelijke prijs is voor een merrie, zonder stamboom, zadelmak, maar best wel angstig (vb schrik voor longerzweep,...) Ik vermoed dat ze ooit geslagen is.

Veel plezier met het mennen! Wat voor paardje is het? Stokmaat en dergelijke? Waarvoor moet het dienen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:56

Tja, heb een groot paard, en dus ook een grote wagen. Wagen past echt niet achter in mijn bus. Trouwens die van de pony ook niet.

Vwb spoorbreedte, mijn ponywagen is 1.15. Maar volgens mijn instructeur hoef ik geen nieuwe wagen te kopen, maar kan ik met kleine aanpassing aan de assen deze verbreden. Dat is dus weer een opluchting.

Vrachtwagen zou op zich ook kunnen, maar ik heb geen groot rijbewijs. Dat kost veel geld om te halen (en dan moet ik het dus wel halen) Mijn man heeft het wel, maar ja, ik wil (en kan, hij is door de week weinig thuis) daar niet van afhankelijk zijn. Bovendien moet ik daarnaast toch echt ook een auto hebben, want woon erg achteraf. Dat wordt wel erg vol op het erf. Dus dan is nieuwe trailer toch goedkoopste oplossing.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:03

Popkjen schreef:
Veel plezier met het mennen! Wat voor paardje is het? Stokmaat en dergelijke? Waarvoor moet het dienen?

Ze is nog redelijk jong een jaar of 4. Heeft qua model: fijn gebouwd, hoog op de benen. Stokmaat: groot paard :-)
Ze kan dienen voor te rijden. Ze is nog niet zo lang zadelmak. Dus weet niet of het springen/dressuur/recreatief/... wordt.
Karakter: gevoelig beestje.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:15

Zonder stamboom zou ik zeggen maximum rond de 1500 euro. Ga je er zelf mee rijden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:31

Ik wil het nieuwe BR4ever dekje maar weet niet welke maat ik moet hebben :x Moet onder zoon pinokkiozadeltje. Pony is 93 cm.
Afbeelding
Dit zadeltje

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:36

Heb je 10 of 12 inch ? Ik heb wel een foto van het nieuwe dekje op Buck 10 inch zadeltje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:41

Weet niet :+ is mijn zadeltje niet :+ denk een 12"
Hoeveel ruimte is er nog achter jouw zadeltje over dan? En welke maat is dat?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:42

Maisie schreef:
ik ben stiekum aan t kijken voor een pony voor remko.
Wat vinden jullie van deze:

Afbeelding

of deze

Afbeelding

Zijn allebei van de juiste hoogte en leeftijd (1e is 6 2e is 3) en de vraagprijs id ook goed.

DIE BOVENSTE !!!!!!!!!! :~ :~ :~

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:43

Laura, wat balen van z'n stom jong die stookt tussen je relatie. :(
Laatst bijgewerkt door Buckje op 28-05-10 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt