[AR] SGMW Outdoor 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:36

Ieder punt apart op 2 computers om geen fouten te maken..
Ieder marathon cijfer apart enz enz op 2 computers en dan een vergelijking eroverheen zodat een eventuele fout ontdekt wordt
De kans dat 2 mensen dezelfde fout maken is vrijwel nihil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:39

Echwel schreef:
23-26 juli do/zo Beekbergen FEI Interna

\
Zo gaat het er ongeveer uitzien, waarbij de rekenkamer nog goed gepland moet worden

Ik kan deze wedstrijd nergens op officiële kalenders vinden...
Is die datum voor beekbergen wel correct? En zo ja, waar is er extra info over te vinden?
Ik zou er heeeeel graag gaan kijken namelijk.

BlackDevils

Re: SGMW Outdoor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:42

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:48

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:53

Heb net mijn post over Hengelo 10-11 oktober binnen gekregen :) ben benieuwd :D

Echwel: is dat zo :+
Weet wel dat we gemiddeld per deelnemer ongeveer 11 formulieren hebben (afgaande 3 juryleden per ring, 6 hindernissen, 1 vaardigheidformulier en een groene kaart)
Dus uhmn gemiddeld
Per onderdeel het rijtuignummer (11 keer dus)+
32 x 3 = 96 dressuur aanslagen
6 x 1 tijd voor de marathon (plus eventuele strafpunten) + 6 keer hindernisnummer
6 tijden per deelnemer voor het hele marathon traject (plus eventuele wachttijden+strafpunten)
1 x tijd per deelnemer vaardigheid + poortnummers bij balletjes +strafpunten

Dus dat maakt totaal
11 + 96 + 12 + 6 + 1 = 126 cijfers/tijden/rijtuignummers per deelnemer exclusief de strafpunten, wachttijden en balletjes.
En dat allemaal 2 maal ingevoerd :D

Zoiets Echwel :+
Laatst bijgewerkt door Keet op 20-07-09 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:56

70 aanslagen per minuut moet je toch makkelijk kunnen halen dus dat is 2 minuten per deelnemer maal 90 is 180 minuten.
Dit maakt dus 3 uurtjes werk in 2 dagen; anderhalf uur per dag.
Wat doen jullie de rest van de tijd? :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:00

wachten tot de papieren naar ons toe gebracht worden :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:00

Controle van de gegevens uitprinten omdat men zo snel mogelijk zijn/haar uitslag wil zien..
Hebben we het over het invoeren voor de wedstrijd enz enz niet eens gehad, bij gecompliceerde wedstrijden ben je wel twee weken van tevoren bezig
En Evelli heeft het over de cijfers niet over het aantal aanslagen, sommige wagennrs hebben 4 cijfers..
Worden de hindernissen in honderdsten van seconden ingevuld en ook de vaardigheid..
Alle fouten in de hindernissen enz die gechekt moeten worden..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:10

nee, heb het idd niet per cijfertje gerekend, want dan blijf je bezig :+ vond het per getal en tijd wel genoeg om te rekenen eigenlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:44

Bedankt voor de sites!
Ik ga er eventjes op rondneuzen :-)

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:29

:wave:

Ik kom als meelezer ook maar even binnen vallen nu jullie het toch over de rekenkamer hebben.

Zou het voor jullie als rekenkamer mogelijk zijn om aan het begin van de middag een prijsuitreiking van het ochtenprogramma in orde te hebben?
Dit is iets wat wij ons al eens vaker afgevraagd hebben.
Praktisch zou dat misschien voor veel ponyspannen veel makkelijker zijn.
In ons geval moeten we nu vaak 's morgens om half zeven/zeven uur wegrijden en is het, als je in de prijzen rijdt, wachten tot minstens 18.00. (En regelmatig later, wat ik me ook wel voor kan stellen als de laatste combinatie pas om half vijf in de hindernissen is. :) )
Dat zijn wel erg lange dagen. Heel gezellig over het algemeen, maar toch, erg lang.

Ook als je niet in de prijzen rijdt, moet je vaak toch wachten. Tenminste, als je je dressuurprotocollen terug wilt zien...

Vandaar mijn vraag. Want mocht dit mogelijk zijn, is het misschien wel een idee voor wedstrijdorganisaties.
(waarbij we dit dan zeker hier gaan aankaarten voor in Winterswijk volgend jaar)
Punt is alleen: Is het mogelijk?

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:31

BlackDevils schreef:
70 aanslagen per minuut :Y)

menig terrorist zal hier jaloers op zijn :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:32

Patricia schreef:
:wave:

Ik kom als meelezer ook maar even binnen vallen nu jullie het toch over de rekenkamer hebben.

Zou het voor jullie als rekenkamer mogelijk zijn om aan het begin van de middag een prijsuitreiking van het ochtenprogramma in orde te hebben?
Dit is iets wat wij ons al eens vaker afgevraagd hebben.
Praktisch zou dat misschien voor veel ponyspannen veel makkelijker zijn.
In ons geval moeten we nu vaak 's morgens om half zeven/zeven uur wegrijden en is het, als je in de prijzen rijdt, wachten tot minstens 18.00. (En regelmatig later, wat ik me ook wel voor kan stellen als de laatste combinatie pas om half vijf in de hindernissen is. :) )
Dat zijn wel erg lange dagen. Heel gezellig over het algemeen, maar toch, erg lang.

Ook als je niet in de prijzen rijdt, moet je vaak toch wachten. Tenminste, als je je dressuurprotocollen terug wilt zien...

Vandaar mijn vraag. Want mocht dit mogelijk zijn, is het misschien wel een idee voor wedstrijdorganisaties.
(waarbij we dit dan zeker hier gaan aankaarten voor in Winterswijk volgend jaar)
Punt is alleen: Is het mogelijk?

Als de organisatie dat wil en de rubrieken zijn klaar dan heeft de rekenkamer zijn/haar werk gedaan...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:15

Patricia schreef:
De vraag is of je het wilt.
Ik vindt dat het een tweedaagse wedstrijd is en eigenlijk iedereen hier toch wel rekening mee houdt, die tijd ben je gewoon kwijt.
Wat wel heel vervelend is dat het vaak lang duurt totdat de prijsuitreiking gehouden wordt. Dit zou makkelijk een uur nadat de laatste door de hindernissen is kunnen gebeuren.
Zo lang de wedstrijd nog bezig is heb je nog wat te kijken...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:16

Maar vaak hangen de voorlopige uitslagen ook al op, enige punt waar je dan nog mee zit is dat je je protecollen niet in kan zien en de prijsuitreiking later is :)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:20

Evelli schreef:
enige punt waar je dan nog mee zit is dat je je protecollen niet in kan zien

Dat vind ik een nog veel belangrijker punt.
Je zou de protocollen af moeten kunnen halen nadat de rekenkamer ze in heeft gevoerd.
Zo heb je nog kans een jurylid te vragen naar de motivering van de beoordeling.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:29

Laat die prijsuitreiking maar lekker aan het einde van de dag. Zeker bij SMW, bij d/v is het nog weer anders. Maar bij samengesteld hoort het er gewoon bij. Die 4spanrijder die om 4 uur moest starten, liep ook 's morgens voor 8en al in de hindernissen. En als je nu van vrijdag tot zondag weg bent, wat maken die paar (onwijs gezellige) uurtjes dan uit? De zondag is juist de mooiste dag om van de sport te genieten en gezellig met je collega's na te praten.

Daar heb je wel een punt André. Ik vind het dan ook erg leuk dat je tegenwoordig steeds vaker op zaterdagavond een d/v prijsuitreiking hebt. Eigenlijk is die hele prijsuitreiking onzin, maar het is wel erg leuk om dan je protecollen alvast te kunnen bekijken en nog een kans te hebben om naar een jury te lopen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:41

Volgens het reglement mogen de protocollen al op zaterdagmiddag/avond afgegeven worden hoor.
Wel is het denk ik zo dat wanneer men ze in handen heeft en er vanaf plek 2 geen prijs meer is een heleoboel rijders niet op de prijsuitreiking zullen wachten
Ken daar nu al legio voorbeelden van

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:26

Evelli schreef:
Maar vaak hangen de voorlopige uitslagen ook al op, enige punt waar je dan nog mee zit is dat je je protecollen niet in kan zien en de prijsuitreiking later is :)

Precies!
Als je dan als organisatie graag hebt dat iedereen wacht tot de prijsuitreiking, zou je deze uitslagenlijsten ook niet op moeten hangen.
Nu wachten er idd ook al veel niet op de prijsuitreiking. Of ze nu hun dressuurprotocol krijgen of niet. (Dat schijnt voor sommigen totaal onbelangrijk te zijn :? := )
Die uren die er nu tussen zitten, zijn gewoon té lang. In al die uren heb je al lang met je concullega's/vrienden/bekenden van alles besproken. En idd, zolang er nog anderen rijden is er vaak weinig aan de hand, maar wat me vaak opvalt is dat de sfeer zeker niet beter wordt nadat de laatste rijder klaar is. Dan begint het gezeur vaak. Het merendeel heeft het zin eraf, is moe en klaagt dan of zit met een chagrijnig hoofd te kijken. Daar wordt het ook niet leuker van natuurlijk.

Verder sluit ik me idd aan bij BD.
Nu krijg je je dressuurprotocollen pas als het gemiddelde jurylid allang naar huis is.
Je kunt niets meer vragen, geen motivatie mogelijk. Terwijl juist die motivatie soms heel verhelderend kan werken.
Het is toch uiteindelijk de bedoeling dat je er wat van opsteekt?
Dat gaat naar mijn idee het best als je ook nog de kans hebt om onduidelijke dingen na te vragen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:38

Dan gaan we dus terug naar vroegere toestanden dat de mensen pas als alles hangt protest aantekenen en de prijsuitreiking dus nog later wordt.
Ook weer dat men dus een dag later een prijs moet terug geven omdat rijder A gelijk had en de strafpunten ongendaan worden gemaakt...
Nu kan men dus de hele dag bij de rekenkamer binnenlopen vragen waarom bep dingen op de lijst staan..

Maar als iemand een beter alternatief weet voor de rekenkamer, kom dan maar hebben wij ook weer vrije weekenden

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:15

Volgens mij mag je officieel niet eens bij de rekenkamer komen maar hoor je je tot het hoofd van de jury te wenden...
Maar weet ook wel dat wanneer je de mensen kent de foutjes ook makkelijk onderling even geregeld kunnen worden.
Verder iedereen die zonder geldige reden voor de prijsuitreiking vertrekt geen winstpunten toe kennen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:20

Nee hoor iedereen is welkom op de rekenkamer, laten we gelijk zien waar de fout zit (wij hebben de formulieren) en ben je het er dan iet mee eens kun je hoofd-jury aanspreken..
Wij zijn eerste aanspreekpunt op dat moment..echter geen beslissingen nemen we dus bij twijfel of niet duidelijk zijn beslist de jury

Sjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:25

BlackDevils schreef:
Verder iedereen die zonder geldige reden voor de prijsuitreiking vertrekt geen winstpunten toe kennen.

en wie bepaalt wat een geldige reden is?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:27

Iedereen is welkom hoor :) maar voor beslissingen is er idd hoofd jury :) maar de papieren mag je best inzien:)

Moet wel zeggen dat tot nu toe (ben dit jaar nieuw op de rekenkamer) dat sommige mensen je toch niet echt vriendelijk benaderen. Stuur ze dan direct door naar hoofd jury, komen ze daarna maar terug :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:14

Ik mis even de daling van de sfeer na de laatste rijder, maar wellicht kom ik daarvoor op verkeerde wedstrijden of bij de verkeerde mensen. Na de laatste deelnemer gaat iedereen zijn spullen opruimen, incl. ikzelf, daarna terug naar het hoofdterrein om even wat te eten en dan is eigenlijk altijd binnen het half uur de prijsuitreiking. Als ik na het rijden (ik ben toch altijd voor 11 uur helemaal klaar) meteen alles ga opruimen, tsja, dan duurt het wachten na de laatste deelnemer lang. Maar als ik zelf gewoon naar de hindernissen ga kijken, daarna mijn rommeltjes opruim en dan terug ga, dan duurt dat wachten helemaal niet lang. Eigenlijk een kwestie van planning :)

Vroegâh toen iedereen nog netjes moest wachten op de prijsuitreiking, omdat je daarna je startkaart pas kreeg. Dat waren nog eens mooie prijsuitreikingen, dan bleef iedereen netjes tot het einde. Ook de organisatie moet namelijk tot het einde blijven, die kunnen ook niet om 2 uur zeggen; Goh, jongens, nou ben ik het zat, doei! Wel zo netjes om als deelnemer dan ook tot het einde te blijven.
Ja, laten we maar weer instellen, alleen met geldige reden mag u naar huis.