Ik men thuis niet met handschoenen, met wedstrijden is het verplicht. Zaterdag gleden mijn leidsels dus ook uit de handen, moet dus opzoek naar andere handschoenen
Ik heb wel mooie leren handschoenen. Maar ik kan er gewoon niet lekker mee rijden. Voel de leidsels niet goed, ben ze steeds kwijt. Ik rij verder dan ook altijd zonder. Maar soms is het inderdaad verplicht. Dus toch maar vaker thuis oefenen.
en ze zijn nog niet duur ook, met die kan je gewoon nog lekker bewegen en zijn ook niet stug rekken gewoon goed mee, ga ze wel ergens weer halen. Loop anders wel langs decatlon
tine10
Geplaatst: 04-11-09 15:43
Ik men altijd met handschoenen (ook met hoofddeksel (eerst hoed, tegenwoordig altijd cap) en schort). Is er door mijn instructeur destijds zo inge"ramd" dat ik dat nog steeds doe (ben wel de enige in de les) Van sommige handschoenen krijg ik s winters last van de naden en daardoor een dood gevoel in mijn vingers. Maar ik heb nu heel fijne. Bruine leren van harry's horse, kosten wel wat (ik geloof 30 euro, maar goedkoper dan bijv ideal) maar gaan erg lang mee. Je moet ook bruine hebben voor de wedstrijden.
Zo ben nu klaar met een grote opdracht voor school.. mocht niet eerder naar huis tot ik het af had dus ben trots op mezelf .. ga nu heerlijk naar huis, heb zo'n honger!
Ik heb die van ideal, leren bruine, maar die bevallen dus niet. Leidsels glijden uit de handen.
Instructrice had het over neopreen handschoenen, maar ik moet dus echt bruine hebben?????????
marrianne
Geplaatst: 04-11-09 17:40
L_Rivaldo schreef:
ik wil van die goedkope stoffen dingen met die nopjes, die vind ik altijd heerlijk
die zijn echt heerlijk he en de goedkoopste
ik ga wel op P&K kijken voor dure warme goede, zal wel een flinke investering worden
tine10
Geplaatst: 04-11-09 17:52
voor wedstrijden moet je van die bruine hebben. Ik vind ze heel fijn die ik heb. Maar ik heb dan ook antislip leidsels, geen helemaal leren, dat is ook weer anders natuurlijk.
Ik men echt nooit zonder handschoenen. Mijn handen zijn te gevoelig, die rij ik zo open. Het vorige paar is 8 jaar mee gegaan. Ik heb nu handschoenen van ideal, zitten heerlijk
Ik had bij mijn Ideal tuig antislip. Daar was het rubber na drie helemaal van afgesleten. Leidsel laten verzetten en het ging toen nog een jaartje mee. Daarna leren aangeschaft van Ideal en daar heb ik altijd heerlijk mee gereden. Bij mijn nieuwe tuig zit weer antislip. Die gebruik ik nu wel maar vind soms dat ik wat weinig in de hand heb. De leren heb ik nog wel.
L_Rivaldo
Geplaatst: 04-11-09 19:21
Ik heb net een pessoa besteld .. duurt effies want ze maakt het op maat. Rivaldo heeft soms een krampachtig been (niet tijdens het rijden) en het schijnt als ik de achterhand meer train dat verminderd.. (hij heeft het niet super vaak hoor, maar longeren vind hij niet zo super en met bijzet zie je hem altijd herlijk werken)
Ik had ook kunnen kiezen tussen leren leidsels of anti slip. Ik dacht echt emh...?? wat is beter toen had hij de leren gekozen, dus had ik die maar genomen. Had al stoffen leidsels.
ik heb inderdaad ook van die antislip, en daarmee rij ik echt niet zonder handschoenen, dat doet zo'n pijn! @ L_rivaldo waar heb jij zo'n pessoa besteld, voor mijn ukkies hebben ze die namelijk ook niet kant en klaar! ik vind trainen aan de longe ook altijd erg leuk hoor! kan je echt goed zien hoe ze bewegen!
gister is de masseuse voor de pony's geweest, magic, de stresskip heeft ze voor het laatst gedaan, hij is namelijk helemaal los, misty, die brave merrie, heeft ze voor het eerst gedaan, bleek dat zij toch wel op verschillende plaatsten last had van strakke spiertjes, waarschijnlijk is zij dus heel erg een binnenvetter, waardoor zij het niet uit met rijden oid, want ze buigt altijd fijn in en is altijd braaf, stond echt wel verbaasd, zou het kunnen dat doordat zij een binnenvetter is, ze strak in haar lijf zit? nu gaan we wel vaak op wedstrijd, maar krijgen ze ook altijd de tijd om uit te rusten, en 2 a 3 rustperiodes in het jaar, baal er best wel van!
ik heb ook roeckle handschoenen voor de winter zijn lekker warm en hebben goede grip. Anders men ik ook liever zonder handschoenen. Ik heb zelf ook leren leidsels en ook antislip.
L_Rivaldo
Geplaatst: 04-11-09 21:38
Ik wil ze uiteindelijk zelf maken de pessoa's heb er nu een besteld om te kijken hoe zij het gedaan heeft en of ik op sommige punten iets kan veranderen. Dit puur voor de lol, mocht er iemand animo hier in hebben hoor ik het wel. Ook denk ik dat de prijs wel goedkoper zou kunnen.
Met mijn moeder gaan we ook samen tuigonderleggers maken voor rivaldo. Mocht ik stof over hebben ga ik gewoon door
Maandag komt er iemand bij rivaldo langs om los te werken. Ik ben maandag misschien wat vroeger vrij, raden jullie het aan om voor dat zij komt nog voor de wagen te gaan? er zal wel een rust periode tussen zitten van een uur of langer. Of er iets is wat los gewerkt is weet ik niet, maar 2 hoefsmeden die ik had wezen elke keer dezelfde plek aan. Dus laat er even iemand voor komen.. Ook laat hij aan een kant minder goed los onder het zadel, ook merk ik dat voor de wagen.
Poeh weet even de site niet, kreeg ook geen mailtje dat ik het besteld had, moet je even via bokt intypen en dan bij commercieel.
Ik heb die rode tuigonderleggers, mega dik en klittenband is te kort, wil ik wel gaan verlengen maar wil liever iets minder dun hebben. Ook die gewone zwarte vind ik erg mooi.
Ja ik merk wel dat er iets is, dus dan laat ik ook maar iemand kijken, je weet het nooit! Toen ik net het ongeluk heb gehad en ik al een paar maanden bezig was met rivaldo.. kwam mijn hoefsmid langs en voelde in zijn achterbenen (bij de billen tussen de flank en staart) een knoop zitten.. Toen zij hij is er +- 6 maanden geleden iets gebeurdt, (blessure) ik zo, ja dat klopt, hij had het toen los gemasseerd en gaf ik dranage composticum, hij was erg van die middeltjes en het kon geen kwaad dus probeerde het maar.
Mijn meisie is vorige week losgemaakt, door mijn zus die paardenfysio is, handig zo aan huis. Zij had haar bekken vast zitten en daardoor ook haar rug op een wervel en de hals, nu loopt ze weer soepel, wel moest ze er even aan wennen, dus afgelopen week hebben we niet gemend maar gewandeld, morgen misschien weer even mennen.