[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:52

Heerlijk zo n bomproof span. Ik hop hier ook op 1 bomproof paard tot nog toe wel en als iets eng is dan is ze op stem er zo langs. Maar dat isaan de hand. Ze staan hier aan een doorgaande weg op het industrieterrein met ambulance centrale in de straat. Dus daar kijken ze in de paddock niet van op.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:21

Dierenfan jou span is ook met hun maat wel goed aanwezig. Mijn shetten zijn 104 en 106 cm.
En hier op Texel is het nu weer rete druk. Probeer wel de rustiger plekken op te zoeken maar je ontkomt er gewoon niet aan, vanaf 11 uur is het druk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:45

Ik vind het als beginner zijnde ook best spannend in het verkeer en ik lees al die ongelukken ook best met argusogen. Mijn paard is redelijk braaf, maar niet bom-proof en ze kan sommige dingen nog best spannend vinden.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:05

Ja en ik ben ook zomaar het paard of wagen niet af, in beide gevallen.

Maar een lekker rondje gemaakt zo samen, echt voor herhaling vatbaar. Mijn Spanjaard moest mooi verzamelen anders hield de mini ons niet bij dus goed getraind hahaa. 6.5 km dus we bouwen rustig op zo.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:16

Nee als ik er snel af zou moeten dan moet ik me letterlijk laten vallen. Door de artrose ben ik ont-zet-tend stijf en normaal afstappen gaat al heel moeizaam dus in een noodgeval, echt geen idee dan.

Gebruiken jullie een app of tracker om je afstand bij te houden?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:17

Ja herkenbaar maar dan door een kapot bekken en heup. Opstaan opzich is al een uitdaging :')

Ik gebruik relive. Maar ik kan niks meer zo fijn als endomondo destijds vinden helaas.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 23:33

Hier Equilab of komoot. Komoot vooral in het buitenland om een route uit te zetten en dan te tracken, of een route van een ander laden en volgen. Ik geloof dat je wel de gemidd. Snelheid ziet en als je inzoomt de snelheid op dat stuk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 03:59

Hier equilab en net een jaarabonnement afgesloten voor nog geen 45 euro. Omdat ik een abonnement heb kan ik ook de afstanden en snelheden zien van iedereen waar ik op de app mee bevriend ben. De bijrijdsters kunnen nu ook van paard wisselen in de app en het juiste paard bij de trainingen zetten. Ik vind het super leuke en waardevolle extra info. Zo weten we dat ze beiden makkelijk de 40 km per uur halen in rengalop. Echt bizar voor zulke grote, grove dieren. Onze oudste is zeer flexibel die zit op in de 48 km per uur. Dat zijn dan natuurlijk wel pieken. Je kan ook je route volgen kwamen we achter en exact zien wat je gereden hebt en waar je op dat moment rijdt. Verdwalen in het bos kunnen we nu helemaal wel vergeten zo lang er bereik is :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 04:04

marga1 schreef:
Dierenfan jou span is ook met hun maat wel goed aanwezig. Mijn shetten zijn 104 en 106 cm.
En hier op Texel is het nu weer rete druk. Probeer wel de rustiger plekken op te zoeken maar je ontkomt er gewoon niet aan, vanaf 11 uur is het druk.

Dat scheelt gigantisch idd! Wij hebben in onze polder 3 campings en tegenwoordig een vakantie park dus de toeristen drukte kennen we. Gelukkig rijden die normaal gesproken 2 mogelijke aanrij routes die we redelijk kunnen vermijden maar ook waar passeren goed mogelijk is. Hier geeft dat ook leuke taferelen. Soms staan we clubjes mensen echt te wachten met camera's om ons geheel op te nemen op film en foto. Ik moest er in het begin aan wennen maar het gebeurd in dit seizoen eigenlijk elke rit wel 1 of meerdere keren dus wel gewend inmiddels. Ons duo is verzot op poseren dus die worden gelijk 2x zo groot als ze het door hebben haha

Hier gelukkig een atletische groom die zo de menwagen af is. Ik ga nooit alleen want ik kom er ook echt niet vlot op of af.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:51

De koetsier moet altijd op de bok blijven, mede daarom altijd met een groom rijden. En als het echt verkeerd gaat dan ben je vlug genoeg.
Maar als ik met mij ppider voor de sulky op pad ga ben ik alleen.
En wat betreft foto's van het geheel als je elke keer een euro zo krijgen, kan je jou hobby er van betalen. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 11:07

marga1 schreef:
De koetsier moet altijd op de bok blijven, mede daarom altijd met een groom rijden. En als het echt verkeerd gaat dan ben je vlug genoeg.
Maar als ik met mij ppider voor de sulky op pad ga ben ik alleen.
En wat betreft foto's van het geheel als je elke keer een euro zo krijgen, kan je jou hobby er van betalen. :D

Dat zeggen wij ook vaak haha en als we elk weekend een rit zouden doen met betalende mensen ook. Tenzij er wat gebeurd en met een verzekering daarvoor is het weer totaal niet rendabel. Dus tja betaal toch maar zelf mijn hobby en die van mijn bijrijdsters haha. Niemand kan ons nu verplichtingen opleggen dus helemaal prima zo.
We hebben wel eens met het idee gespeeld. Met 5 campings en een vakantie park rond het dorp zou dat echt niet onmogelijk zijn. Echter dan moet je ook en dat zint ons niet.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 14:01

Ik heb mijn enkel en 2span men bewijs gehaald op een stal midden in de randstad die aan een drukke weg zat. Heb me vuurdoop kwa mennen in het verkeer dus wel gehad.
Nu met mijn eigen paard men ik niet zo veel meer in het verkeer. Moet wel altijd een smalle weg over waar je elkaar eigenlijk niet kan passeren. Enkel op enkele inhammetjes. Maar de automobilisten denken altijd dat ik ook wel even met paard en wagen een paar meter achteruit kan om naar zo een inham te gaan. Ik blijf dan altijd brutaal door stappen/draven en uiteindelijk gaan ze wel naar achter gelukkig.
Ook rij ik altijd midden op de weg. Anders denken ze op sommige stukken alsnog dat ze me kunnen inhalen.

Ik ga ook nooit alleen op pad en heb gelukkig een erg flexibele groom voor mocht het nodig zijn.

Wij worden hier ook vaak genoeg op de foto gezet. Maar ze durven hier nooit te vragen of we stil willen staan (teminste dat vermoed ik) dus ze fietsen regelmatig een paar meter vooruit om een mooie foto te maken na een mislukte poging.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:05

Weer de nodig (kilo)meters gemaakt vanmiddag
Afbeelding

Niet echt mennen hoewel het principe hetzelfde is alleen krijg ik ook beweging haha. Het seizoen weer afgetrapt qua weide slepen.

De glimworm

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:45

Mooi ze zo aan het werk te zien,nostalgie <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:49

Ja vind ik ook, dat heeft iets. Boomstammen slepen uit het bos voor sbb ben ik ook wel eens wezen kijken. Ook zo indrukwekkend <3

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 23:04

Lees ook veel over ongelukken momenteel met menwagens.
Laatst 1 omdat een hond had geblaft en daardoor paard er vandoor gegaan en zelfs omgekomen. Vreselijk...

Moet er niet te lang bij stil staan. Ik ga eigenlijk altijd alleen op pad :=
Maar ohz deed ik dat ook altijd en vindt dat juist zo lekker. Ik wil niet hele tijd kletsen en steeds iemand moeten vragen om mee te gaan hahaha. Gewoon lekker rijden/mennen en luisteren naar de hoefgeluidjes.

Mn staleigenaar die paarden beleerd voor de wagen gaat eigenlijk ook altijd alleen. En mijn man en schoonvader ook. Misschien een slecht voorbeeld geweest voor ons haha. :x

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 23:17

Ja ik ben ook erg gesteld op mijn alleen ritjes. Daar laad ik toch het meeste van op hoor. Niemand om te vermaken of rekening mee te houden en lekker luisteren naar de vogels of bevers spotten. Heerlijk <3

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 02:06

Met Det reed ik alles alleen. Joze durf ik op kamp het eerste rondje ook alleen, maar verder met geen enkel paard alleen op pad. Ik woon iets te druk zeg maar.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:31

Ik lees nog steeds mee haha!

Ik las iets over welke app het handigst is.
Ik gebruik de running app van Adidas _O- daar kan ik zien waar ik ben, hoelang ik onderweg ben en welke afstand ik gereden heb.

Sinds vorige week heb ik een hartslagmeter en gebruik ik een polar app en die laat ook een map zien. Hoelang ik welke gang gereden heb is dan natuurlijk niet zichtbaar, maar kan het wel aan de hartslag zien.

Afbeelding
Afbeelding

Hier heb ik afgelopen vrijdag weer meegereden met Odin, tijdens de meetmoment van hulkesteijn.
Het waren echt niet onze beste proeven, ik én odin maakte foutjes die we anders nooit maakte.
Maar schijnbaar was de jury wel enthousiast en hebben we 194.5 en 206 punten gereden.

Na 4 proeven staan we ineens al 8 winstpunten in het L :=

Vandaag hebben we mijn merrie meegenomen, voor het eerst voor de wagen het bos in. En dat deed ze bizar braaf. Zeker omdat ze van maandag tot en met gisteren uit logeren was vanwege inseminatie en dus geen fluit gedaan heeft.

Afbeelding