[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:16

Menschool Soest, in Soest?

Wij gaan er morgen heen met Savana, eerste keer inspannen in Nederland. Mag ze mooi in tweespan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:54

@tine op jouw vraag hoe het nu is met headshaken
Heel goed. Janouk heeft bijna geen last meer. Soms heeft ze heel even nog een wiebelneus. He echte schudden doet ze niet meer. Ze wordt ieder half jaar behandeld.
Ik ga zelf de opleiding doen, zodat ik Janouk tussentijds ook kan helpen, als het nodig is. Spannend, eind januari.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:47

Wat super dat het nog steeds goed gaat. Wat zegt je gewone dierenarts over dit resultaat? Staan ze er open voor?

Nu samen met zoonlief expeditie Robinson kijken. Spannend

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:00

Ik heb dat helemaal niet gevolgd expeditie Robinson maar begrijp dat 'boer Bertie' goed meedoet, grappig mens vind ik dat.

Wat geweldig dat het een goed blijvend effect blijkt te hebben op Janouk en wat leuk dat je de hele opleiding gaat doen :j ik zou afgelopen vrijdag een cursus massage van het hoofd doen, maar was zo beroerd van de griep dat ik het over heb laten gaan. Had wel de reader binnengekregen en als je dan ziet hoeveel er aan het hoofd / tongbeen / hoofdaansluiting richting nek zit qua zenuwen, spieren, gewrichtjes e.d. ja dan kan daar van alles in 'mis' gaan....

Vandaag dus weer een Freestyle instructeurs dag gehad. Was echt een hele leuk en nuttige dag. Weer veel geleerd met twee totaal verschillende paardjes. Ik weet niet of ik ooit een goede instructeur ga worden maar ik heb hier nu al zoveel van geleerd :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 06:55

tine10 schreef:
Wat super dat het nog steeds goed gaat. Wat zegt je gewone dierenarts over dit resultaat? Staan ze er open voor?

d

Mijn veeartsen hebben veel rondgezocht in literatuur en met collegas overlegd om Janouk te helpen. Janouk heeft zelfs een week bij de veearts op stal gestaan om te kijken of het bij hun op stal beter zou gaan. Om uit te sluiten dat janouk zo heftig reageerde op iets bij ons in de stal/omgeving.

Ze vinden het geweldig dat het nu zo goed gaat met Janouk en als ik de opleiding afgerond heb, mag ik haar eigen pony proberen te helpen want die heeft dezelfde klachten. Ze staan er dus erg voor open. Ze geven toe dat de medische wereld op dit moment geen oplossing heeft voor een grote groep headshakers. Het hangt van de oorzaak af.
Het resultaat telt :j als het helpt, helpt het.

@vhu leuk is dat freestylen. Ik heb destijds veel andere inzichten gekregen die ik nu nog steeds gebruik. ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 07:21

Fijne Feestdagen!

Al jaren steunen wij Brooke Hospital met een bijdrage. Dit jaar nog even extra met behulp van deze kerstkaart. Ze verrichten zulk ontzettend goed werk.

Iedereen het allerbeste toegewenst voor het nieuwe jaar. Maak er een mooi, liefdevol jaar van.

Afbeelding

Ik had zo gehoopt vandaag nog lekker te kunnen werken, maar mijn lichaam geeft helaas andere signalen, dus mezelf maar weer uitgeboekt. Zo frustrerend. -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:54

Sterkte Tine is idd zwaar waardeloos. Heerlijke kerstkaart <3

Hier heerlijk door de bak gegaloppeerd met een mooi voorwaarts gesprongen galop en met een mooie overgang van draf-galop en galop-draf :D kan een mens daar van genieten :D

Nu ff moed verzamelen voor boodschappen doen en dan met de honden naar het hondenpension. Daar blijven ze tot 2 januari. Makkelijk voor ons ivm diverse bezoeken die we willen doen en Oud&Nieuw vuurwerkstress wat hier toch altijd wel heftig is. En dus fijn voor de honden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:10

Superfijn te lezen dat Janouk zo goed gaat, en leuk om die opleiding te gaan doen om haar zelf te kunnen helpen !! :j en _/-\o_
tine.... ^) rottig he......sterkte... en leuke kaart.
vhu fijn gereden..en honden naar pension.... hoop dat ze daar een rustig plekje hebben ook ivm vuurwerk... onze snuiten...kijken mee met het vuurwerk..en hebben er niks geen angst voor..maar we wonen buitenaf..dus niet zo veel..gelukkig.
Belker spannend..savannah voor de wagen.

fijne dag nog..en fijn weekeind alvast...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:24

Idd mooie oplossing VHU.

Hier weinig last van vuurwerk. Hond kijkt ook niet op of om.

Les ging niet door door ziekte. Hopelijk volgende week.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:50

Ahhhh wat jammer Belker.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:32

Mis hondjes nu al. Maar ze doen het daar altijd zo goed. Zijn verwarmde (flinke grote) hokken, lagen twee manden in het hok een met een rood kleed, een met een groen kleed zo schattig. En ze hebben ook nog hun eigen deken mee uiteraard. Overdag gaan ze paar keer naar buiten op het speelveld. Ze vinden het daar geweldig. En daar idd vrijwel geen vuurwerk.
Lastige met het vuurwerk hier in de stad vind ik ook dat die van ons er niet eens bang van zijn maar met uitlaten kan ik ze de laatste dagen niet meer loslaten, want je weet maar nooit waar met rotjes wordt gegooid. En de honden een paar dagen helemaal niet los dat is echt hel voor ze, dat kan ik ze niet aandoen.

Voor iedereen hele fijne Kerstdagen gewenst met veel liefde en gezelligheid.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:19

Trots. Tweede geworden. Sam liep in de proef iets teveel op de voorhand en de nummer 1 was vandaag gewoon heel duidelijk beter.

Nu toewerken naar de volgende uitdaging, de regiokampioenschappen.

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:16

@ Janouk wat tof dat je zelf ook de opleiding kunt gaan doen! :j En wat fijn dat de dierenartsen zo meedenken en het niet gelijk afkeuren. :)

@ VHU zeer interessant! En ach alles moet men leren je word vast een goede instructeur! Je schrijft er in elk geval heel enthousiast over dus dat is al een goed teken! :j Mooie oplossing trouwens van de hondjes! En lekker gereden zag ik, tof! :D

@ Tine leuke kaart! En wat een mooi gebaar naar Brooke toe! En proficiat!! Knap gedaan van je zoon! :D +:)+

Ik ben gelukkig weer een beetje beter te pas, vandaag nog even lekker rustig kunnen rijden niet te veel gekkigheid gewoon lekker rustig en ontspannen. :) Fijn!

VHU & Tine uiteraard ook hetzelfde gewenst! En de rest ook hele fijne feestdagen! {:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:19

Superknap Tine.
Gefeliciteerd ! Mooi verder trainen met veel plezier samen.

Vanmorgen lekker met alle 5 hondjes een keer met de kar getraind, kerst ronde..heeeerlijk !!
Gourmet gedaan, smullen..
Fijne kerst allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:46

Goedemorgen allemaal.
Hier druk met taarten maken (monchou, kwark en appeltaart), zometeen nog alle paarden trainen.

Ik had gisteren weer een gekke ervaring op de wedstrijd. Vroeg me af of jullie dat ook wel hebben. We worden door allerlei mensen aangesproken, die blijkbaar weten wie wij zijn en over de ontwikkelingen van zoonlief en Sam. Wij hebben werkelijk geen idee wie die mensen dan zijn en voelen ons dan erg banketstaaf. Want hun zoon/dochter doet wellicht ook mee. Als ik ze zou tegenkomen, zonder dat ze ons aanspreken dan weet ik al helemaal niet wie ze zijn. Nu groet ik eigenlijk altijd wel naar iedereen, maar ik kan me zo voorstellen dat mensen dan van ons de indruk kunnen krijgen, dat we ons meer voelen dan anderen omdat we geen praatje maken ofzo. Maar we weten alledrie gewoon dan echt niet wie het zijn.

Nou, ik hoop dat iedereen een gezellige dag heeft.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:22

Gewoon naar vragen Tine. Zo van wat leuk dat u dat weet, maar ik ben heel slecht in na,en en gezichten, waar ken ik u van.......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:43

Gewoon zeggen :-) als jij ze niet kent en zij jullie wel (door social media) dan is het nog altijd zo dat ze dat ook wel moeten weten, dus niet raar als je ernaar vraagt (goh wat leuk dat je bladiebla en wat doet u / rijdt u / bent u hier voor etc... :list: ) en je hoeft niet altijd een praatje te maken, en wat mensen denken tja dat denken ze }:0
En als je op wedstrijd bent wil je je ook wel kunnen concentreren denk ik dan, heb / had er altijd een behoorlijke hekel aan als mensen met allerlei prietpraat naar met toekwamen voordat ik mijn wedstrijd had gereden. Na die tijd OK maar zeker voor de start of in de voorbereiding naar de start, dan ben je met je wedstrijd bezig (en in jullie geval met de wedstrijd van zoonlief).

Zo hier gezellige 1e Kerstdag gehad met vrijwel hele familie plus aanhang, bijna 600 km in de auto gezeten :7 maar goed, het is maar een keer per jaar Xmas {:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:26

Herkenbaar Tine..
Gewoon jezelf zijn....je kunt niet iedereen kennen...en vragen....sorry ..waar kennen we elkaar van..?
Waren de taarten lekker ?
Vind dat soms wel een nadeel van fb enzo..

Lange rit vhu... fijn met familie...geniet ervan.
Helaas kan niet iedereen het meer gezellig met familie vieren... ^)

Wij zijn met zn 3-tjes lekker uit eten geweest gisterenavond...zaal van buffetrestaurant was supermooi ingericht.
Vandaag thuis...houtkachel aan..

Fijne dag nog allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:09

Met de familie van mijn man vieren we vrijwel niets :7 zo af en toe is het dan weer een paar jaar opeens veel en dan opeens worden we weer nergens uitgenodigd naja ik heb het opgegeven me daar wat van aan te trekken zeg maar :O is het leven te kort voor.
Ik weet dat dat soms makkelijker gezegd dan gedaan is maar probeer het wel in ieder geval.

Cathey vandaag gelongeerd die was weer errrrrug *\%/* dus hoop dat ik er morgen weer normaal op kan. Vandaag maar niet gereden want ben dan de dag na zo'n lange rit best wel moe.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:57

Kost veel energie die lange autoritten altijd.
Je hebt wel gelijk vhu.....maar ik merk wel...dat ik er toch wat droevig van word....
Al wil en kan ik er niets aan veranderen.

Verder..brrrrr frisse wind...drukke husky's...ze willen lekker rennen...misschien morgen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:53

zo wat is het stil hier..... :j
iedereen aan het uitbuiken van de kerstdagen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:00

Aan het bijkomen van 2 buitenritten en gister bezoekje kliniek. Haar tanden zijn gedaan.
Maar ik ben vooral moe van de buitenritten. Dat was genieten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:27

Y)(^) volgens mij is dingetje jarig !! Gefeliciteerd !! Y)(^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:16

Wat heerlijk Belker :)F en Dingetje jarig =:)

Verder iedereen een beetje bijgekomen van de {:) :Y) :9k :)) {:)-:(

Ben (weer eens :+ ) helemaal blij want vandaag heerlijk zonder martingaaltje gereden, stap, draf en jawel paar keer bak rond links- en rechtsom in een fijne galop *\o/* hou het zelf nu ook goed vol 3 kwartiertjes / uurtje zoiets vind dat persoonlijk ook zo ongeveer de tijd die je er met een training zo ongeveer op zit. Ben daar zo blij mee want toen we net weer waren begonnen had ik er af en toe een hard hoofd in :o :7

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:06

dingetje; van harte gefeliciteerd
hier aan het rondkijken voor een nieuwe scheermachine,welk merk hebben jullie? mijn lister is kapot. werd heet en ging op hol met geluid,maar was al een oudje en heeft heeeel veeel paarden en ponys geschoren in de jaren,maar nu maar steeds 1 pony,wil eigelijk niet zo'n hele dure aanschaffen (hoewel de hauphner wel een fijn ding is) en huren vind ik geen optie, wil er gewoon zelf 1.