[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:24

Dank jullie wel dames :o , Ik weet waar Simba naar toe is en hij heeft een goed plekje gekregen :j

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:24

@ bianca. Ja om mee te fokken.Ze is nu drachtig van een duitse hengst.Als het doorgaat vertel ik meer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:42

Ollie: fijn dat je wel weet waar ze is.

Ik heb zoonlief ook voor de bixiedag opgegeven. Ik had geen idee dat dat zo populair was, dus een aantal dingen zaten al vol. Maar met een hoop gepuzzel gaat hij toch: kinderspelletjes, marathonles (nu maar hopen dat dat mag, hij is pas 7), dressuurproef en springproef doen. Wordt een volle dag, en de wedstrijdonderdelen pas aan het einde, was andersom handiger geweest, maar ja, was allemaal al vol.

Baudy: waardeloos dat db zo loopt te klieren. Hopelijk komt het nog goed en inderdaad zou ik anders ook thuis blijven, daar is het veel te ver voor. Ik hou met argusogen het weerbericht in de gaten, want als dat te slecht is ga ik ook niet. Zoveel kans maak ik nu ook weer niet op een overwinning.
En spannend met die merrie.

Bianca: lekker getraind in het bos.

En verder weet ik het niet meer. Ga nu maar de stallen uitmesten, altijd leuk. :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:06

Ollie1 schreef:
Dank jullie wel dames :o , Ik weet waar Simba naar toe is en hij heeft een goed plekje gekregen :j

oh gelukkig maar!! :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:08

Krijg net een niet zo leuk telefoontje van de garage.De kop is stuk.(geen verstand van verder hoor) er moet een tweedehandse andere in en dat geintje gaat rond de 2000 euro kosten..........
Dusssszzzzzz.....

Nu denk ik dat ik wel ergens een auto voor zaterdag zou kunnen lenen,maar ik heb besloten dat niet te doen.Ik meld ons af voor zaterdag.Ik wil eerst db weer fatsoenlijk aan het lopen hebben voor ik op wedstrijd ga.Onze tijd komt nog wel.Eerst deze fase overwinnen.Wel balen,maar ja.....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:12

autoziektes aan de kop zijn duur inderdaad..

De kop HET deel van je motor :\
Is de kop gescheurd?

Balen dat je nu niet op wedstrijd kunt. Hopelijk is de auto snel weer heel!
En gedraagt je paard zich gauw weer volgens verwachting!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:16

Akshay schreef:
autoziektes aan de kop zijn duur inderdaad..

De kop HET deel van je motor :\
Is de kop gescheurd?

Balen dat je nu niet op wedstrijd kunt. Hopelijk is de auto snel weer heel!
En gedraagt je paard zich gauw weer volgens verwachting!

Ja de kop is gescheurd!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:17

heb me afgemeld voor zaterdag -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:20

baudyh schreef:
Ja de kop is gescheurd!

bij veel auto's is dat het doodvonnis.. :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:29

Hi there!
Jeetje Baudyh kop gescheurd, had Tine dat ook niet met haar vorige auto? En DB moet weer in het gareel ... met jullie ervaring en kennis gaat dat helemaal goedkomen :j wat leuk kijken bij fokmerrie we zijn benieuwd! En dus al drachtig, dat is ook spannend.

Mbt verkopen van pony's / paarden en dat ze dan weer verder gaan 'vroegah' hoorde je veel minder terug als je je paard verkocht. Hooguit een keer op een wedstrijd dat je ze terugzag (dat was dan leuk, meestal) en dat je hoorde via via dat ze verkocht waren (heb ik nog niet zoveel meegemaakt eerlijk gezegd, meestal kon ik ze verkopen naar mensen waar ze lang bleven).... maar tegenwoordig met facebook, e-mail en forums is alles te zien en te horen. Leuk als het goed gaat ... maar soms zou je willen dat je niets meer hoort....

Vanochtend al heel vroeg flinke wandeling met Ollie gemaakt, het begon net te sneeuwen, was mooi in het bos en kon net nog voor mijn werk uit. Was er even aan toe. Pony was gezellig en ze vindt dat erg leuk, lekker wandelen met de baas :D

Nu vanmiddag wat rustig aan en wat hh klusjes plus naar muziekwinkel voor nieuwe snaren gitaar. En dan hoop ik dat ze ze erop willen zetten want dat is zo'n pokkeklus. Mag zoonlief zelf vragen, meestal krijgt hij ze wel zover :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:48

Goeiemiddag :brr: !

Ollie: dat is schrikken! Maar je klinkt iig wel heel reëel: verkocht = geen rechten meer. Tenzij anders vastgelegd in een contract. En gefeliciteerd met je reservekampioenschap!

Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook niemand beloof dat een paard voor het leven bij mij blijft. Ik had contact met iemand over een zwarte merrie op MP, maar die zo ontzettend emotioneel t.o.v. de verkoop was, dat ik niet eens ben gaan kijken :o . Als ik het idee heb dat een paard bij iemand anders beter af is, of als ik een heel erg goed bod krijg, dan wil ik me niet bezwaard voelen om te verkopen. Bij deze eigenaresse had ik het gevoel dat ik iemands hart zou breken (en wellicht bestookt zou worden met dreig-emails), dus dan begin ik er daar niet aan.

BaudyH: het voorjaar komt eraan, dan krijgt DB ook de lente in zijn bol! Komt vast goed wanneer de zon weer in het lijf zit! De "grote" menners zijn van mening dat je de hele winter kunt trainen, maar dat het pas góed gaat wanneer er weer genoeg zonuren per dag zijn :j .
Gescheurde koppen ken ik van het schip: betekent totale revisie (al moet je er qua kosten dan nog wel een 0 achter plakken)
Ben benieuwd naar je wannabe fokmerrie!

Vanmorgen heeft Moos voor het eerst gespeeld in de bak met zijn buurman op stal :D . Het ging direct goed, rennen, spelen en hadden de grootste lol, maar moesten na 45 minuten wel naar binnen omdat ze sneeuw begonnen te eten := .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:13

goedemiddag

@ baudyh jammer dat je je afgemeld hebt maar 200km is indd wel ver als ie zo vervelend is.
@ ollie goed dat simba een nieuw goed plek je heeft.
@ tine weer lekker druk. moet ik van de kant af voor lezen zaterdag ?
@ tallechie op zoek naar vrijwillegers.
@ vhu al weer bij ollie geweest... heeftl een pony voor het leven gekregen..
@ aks zwaait ook nog even voorbij

hier niet zo veel nieuws.. proef van tine al even doorgelezen. moet ik nog wel even paar x doen. volgt allemaal snel op mekaar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:33

Blijft natuurlijk dat je pas echt weet wat er met je viervoeter gebeurd als je hem niet verkoopt en zelf houd.

De een verkoopt sneller/gemakkelijker dan de ander.
Hier gaat eigenlijk niks weg, dus moet heel goed nadenken als er nog wat bij komt.

Doet je zoon 's middags de marathon? Dochter wel iig, geloof dat bixie mennen vanaf 7 is, dus ik denk dat het wel mag, dochter is 8, trouwens. Ik hoop dat dochter nog goed kan oefenen, want die heeft eigenlijk geen ervaring, hahaha.

Hier door schuld van de garage eens motor van jonge auto stuk, heeft ons 5 duizend euro gekost, zo zonde van het geld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:24

Klopt natuurlijk, als je ze niet wegdoet weet je waar ze zijn :j vraag is of je met houden het paard er in alle gevallen een plezier mee doet maar dat is dus net zo goed het geval bij verkoop.... zal iedereen zijn eigen mening en ervaringen over en mee hebben :o . Ik zit er wat dat betreft net zo in als Gem.

Jeetje wat een fout van de garage zeg :oo nooit geld teruggezien via verzekering of zoiets?

@Tallechie heb jij verder nog iets van Veale gehoord trouwens?
@Gem super dat hij lekker sociaal is met andere paarden :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:33

schrik van het bericht van simba,maar gelukkig een leuk nieuw stalletje/baasje,en die brutus....ons racemonster heeft het weer goed gedaan <3
kop van auto stuk.....balen, hoop dat de schade meevalt :$
baudy:spannend die merrie,wij wachten braaf af
gelukkig is het brrrr :brr: weer over(sorry hussen die het wel fijn vonden) en jippie wat een heerlijk zonnetje 8-) wat een energie krijg ik ervan(oke af en toe beetje sneeuw ertussen) maar heerlijk sun en tara gelongeerd(en dat zonder koude handen/tenen _O- )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:37

hier regensneeuwhagelt het nu..
of er valt rotzooi uit de lucht, dat dekt de lading ook :))

Hier in 't warme zuiden ook nog gewoon koud hoor happytime :=
Lekker de paarden aan 't werk gezet :)
Ik ga morgen weer een potje spelen met Dids :) Wordt wandelen of bejaardengym in 't bos gok ik :) Weide wordt omgeploegd nu, dus daar ga ik maar niet op

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:03

*&^%^&^%$%$#$@##%$@ Janouk geeft 1 bok en trapt net haar achterijzer half af, stokkreupel. De lip zat vast in de hoefwand.
Met de nodige voorzichtigheid het ijzer verwijderd, maar ze blijft stokkreupel. Hoefsmid heeft een stukje geopend, zodat een eventuele ontsteking weg kan. Ze staat nu te weken in hoefzak.
Niks geen training hervatten, .....................eerst herstellen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:04

jeetje mina het sneeuwt hier nu hooipakjes.....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:05

janouk schreef:
*&^%^&^%$%$#$@##%$@ Janouk geeft 1 bok en trapt net haar achterijzer half af, stokkreupel. De lip zat vast in de hoefwand.
Met de nodige voorzichtigheid het ijzer verwijderd, maar ze blijft stokkreupel. Hoefsmid heeft een stukje geopend, zodat een eventuele ontsteking weg kan. Ze staat nu te weken in hoefzak.
Niks geen training hervatten, .....................eerst herstellen.

het zit jullie ook niet mee.Zijn die paarden weer aan het facebooken ofzo -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:07

Ik ga het internet op stal blokkeren. Ik ben er klaar mee met dat gefacebook van de paarden }> }>

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:16

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:20

Lijkt zo in de advertentie heerlijk paard voor nette prijs :j Ashley is toch een mooie naam??

Ollie mag internetten maar met een spamfilter :P
Zwaar K Janouk hoop dat het iets simpels is, beetje verdraaid en even au of zoiets....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-03-13 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:24

Oja, ik begrijp je :')
Mag mezelf ook wel gaan blokkeren want zit echt totaal niets te doen, behalve cake eten, thee leuten en beetje internet.... heerlijk :+

We zitten lekker onze posts te wijzigen Gem hahaha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:25

Zal ik de mijne dan ook maar weer terugzetten? :D :D _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:26

Voor VHU:
Citaat:
Nou.... laat ik het zo zeggen: het is geen "mannen-naam" :D ! Ik zie dat SH senior en junior iig niet geroepen hebben toen ze haar kochten :+

:P