Wisten jullie trouwens dat man in Duitsland niet met een ongeremde wagen over straat mag? In Nederland mag man dat wel. Aan de ene kant wel een goede regel maar aan de andere kant heb ik net een sulky gekocht en die is niet geremd.
Ik ben lichtelijk geirriteerd door een site waar ik mijn pad en singel besteld heb. Verwachte hem gisteren of vandaag binnen te hebben zodat de meiden er morgen mee konden rijden. Dus ik mail naar het bedrijf met de vraag wanneer ik het kan verwachten. Levertijd tussen 2 a 3 weken (zie voorwaarden).. ik bestel altijd via de webshop en heb dit nog nooit mee gemaakt dat je zo lang moet wachten.. bestellen is gelijk op de post dacht ik altijd.
Dacht dat ik alles wel gehad had met Veale, maar hij heeft nu weer een nieuw foefje om onder het werk uit te komen, namelijk het bit vast pakken. Dit deed hij gisteren al onder de menles en vanavond onder zadel ook weer.
Ja heel erg, heb 3 weken niet onder zadel gereden of althans niet als eerste omdat ik niet meer durfde. Nu durf ik eindelijk weer in stap en draf en krijg je dit weer. Gelijk vertrouwen weer weg. Vriendin durft geluk wel door te pakken.
Maar weet even geen oplossing zo. Morgen weer proberen, doet hij het dan weer moeten we maar even kijken. Hij was ook drukker/ frisser als anders. Zal wel door het weer komen denk ik
Ja leuk zijn ze he. Zijn pas een half jaartje betuigd en zijn echt super braaf. Lopen al in enkel, dubbel en vierspan. Zondag voor het eerst in het dorp gereden waar het wat drukker was, maar daar geven ze niks om! en dat is maar goed ook, want deze krijg ik mee om sinterklaas op te halen in het dorp!
Wat een leuk spannetje shetten. Dit was nog niet tijdesn het examen zeker gezien jij geen schort om heb.
De stokmaatbeperking van de KNHS is alleen voor het samengesteld rijden. Voor de mendurance is er sowieso geen stokmaat beperkingen
mammaslamma
Geplaatst: 04-11-09 08:40
De juiste stokmaat bij samengesteld wordt 1.08, alles erboven blijft gewoon welkom, eronder kan niet meer samengesteld starten, maar wanneer dat echt officieel ingaat, internationaal is het al, dan volgt nationaal meestal ook direct. Jammer hoor, uieindelijk vallen de meeste shetten eronder, maar daar is al een eerdere discussie over geweest......
avaluna
Geplaatst: 04-11-09 08:48
@GuusHinnik: leuk span!
@Lady: oeh, spannend, ik hoop dat hij aan je wensen voldoet en dat jullie aan de slag kunnen!
GuusHinnik
Geplaatst: 04-11-09 10:52
Napie schreef:
Wat een leuk spannetje shetten. Dit was nog niet tijdesn het examen zeker gezien jij geen schort om hebt.
Nee was net voordat we begonnen. Moesten vanaf stal naar die plek rijden. Maar heb tijdens mijn examen ook geen schort omgehad Geluukig is dat niet meer verplicht want ik ben het gewoon vergeten.
avaluna
Geplaatst: 04-11-09 10:56
Bij ons werd je ook echt mooi aangekleed verwacht (dressuurtenue), ook tijdens de lessen waren handschoenen, hoofddeksel en menschort verplicht, vind dat eigenlijk ook wel wat hebben . Al rijd ik zelf altijd zonder menschort en in mijn ouwe kloffie
Bij ons eigenlijk ook hoor. Er waren er ook een paar die er heel netjes uitzagen. Stond wel mooi. Menschort en handschoenen zijn sinds kort niet meer verplicht maar word zeker wel gewaardeerd.
haha ja, dat is waar. Ik moet eerlijk zeggen dat het er natuurlijk heel leuk uitziet. Maar had geen idee wat ik dan aan moest doen, en bij het enkelspan had ik er ook geen opmerking over gekregen. Had alsnog (dus zonder menschort en nette kleren, wel met cap en handschoenen) een voldoende voor de presentatie. Anders was dat misschien een goed geweest.
ze reageren overal anders, bij mijn ruiterbewijs ook de een was heel streng. en de andere was weer heel makkelijk,. je moet ze maar net tegenkomen denk ik.
het word, zeker tijdens het koetsiersbewijs erg gewaardeerd. Maar ze rekenen je er niet op af het ik het idee. Die examinator kwam zelf wel in zijn pak aanzetten.