[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:05

Ik zag inderdaad een vriendschapsverzoek voorbijkomen! :) Heb je geaccepteerd!

Maar wow die plas was best wel heel erg groot! :oo Wel hele gave honden heb je trouwens! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:30

Even korte zwaai.
Vandaag groep 1,2,3 en 4 gedaan. Heel erg leuk. Alleen staat de school aan een heel smalle weg, direct aan een kanaal. Ik heb echt doodsangsten uitgestaan; met zijspiegel door de struiken gereden (beter spiegel weg dan auto in het water). Moet er niet aan denken als ik ook nog tegenligger had gehad, en ja dat kan dus ook nog gewoon op die weg.

Net laatste kerstboodschappen gehaald, ik ben er klaar voor....... nou ja, ik heb alles in huis... denk ik :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:50

Was smal weggetje Tine... kerstboodschappen....ik moet nog....maar hoef niks bijzonders... lekker geen bezoek...
Gelukkig alles goed gegaan.
Dankje marinke, plas was niet diep, het hele gebied is er speciaal zodat ze het onder water kunnen zetten..dus nu is het nog droog :+

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:05

Hallo Marinke,
Leuk Nijverdal. Heb ik ook gewoond. Tijdje in Hellendoorn gewoond en ook in Nijverdal. Destijds met mijn pony ook bij stal olthuis gestaan. Fijne stal.

Hier druk. Vandaag eindelijk tijd om de kerstboom op te zetten. Er zit nog niks in maar hij staat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:49

Allemaal druk met kerst voorbereidingen.

Weggetje klinkt niet fijn Tine. Gelukkig niks gebeurd verder. Was het te doen, die samengestelde klas?

Klinkt goed Marinke. Succes met beleren.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:58

Bah wat naar Tine zo'n weggetje! Mooi dat de klas leuk was! Wel een uitdaging denk ik of viel het mee?

Bedankt Belker! Gaat vast goed komen heb er wel vertrouwen in!

Wel leuk dat hier de omgeving bij een paar bekend is! Stal Olthuis is inderdaad ook behoorlijk bekend, prima stal, alleen sta ik er zelf niet en ook nog nooit gestaan. Sta zelf graag op een kleinschalige stal, dan maar minder luxe. Je hebt hier eigenlijk overal wel echt top uitrijmogelijlheden, maakt niet zo veel uit waar je precies staat. :D Ideaal!

Disco op de Holterberg (aka Sallandse Heuvelrug)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 20-12-16 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:00

Die klas was prima te doen; 7 kleuters, 2 groep 3 en 2 groep 4. Heel relaxte dag gehad eigenlijk.

Dat is gelijk dan ook weer zoiets geks. Bij de ene school moet je in 1 dag zo vreselijk veel lesstof erdoor heen zien te jassen, dat het onmogelijk is dat ze er ook maar iets van snappen, want tijd voor extra uitleg is er ook niet, en de andere school doet alles heel relaxed. Om even voorbeeld te noemen. Bij de ene school moet ik in ochtend programma, rekenen, taal, spelling, lezen en schrijven doen, en vaak nog een ander vak. Dus maximaal 30 minuten per onderdeel en bij een andere school heb je gewoon zeker een uur voor in ieder geval rekenen en taal.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:02

Stal Olthuis inderdaad ! Fijn mens Helga . Doordat zij mijn vorige fjord voor de wagen heeft gezet ben ik begonnen met mennen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:08

Hoi!

Ik kom even binnen vallen. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard is weer gaan mennen. Nu wil ik haar als bedankje een menles geven of meerdere. Dressuur, maar dan wel eigenlijk bij one of the big guys.

Alleen, ik ben volledig een leek op dit gebied :') Kunnen jullie mij misschien helpen? Gaat om een bijna 4 jarige alexandro p, heel leuk dier!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:56

Hoe gaat het met je hand vraagt bianca. Nouhet ging goed maar nu niet meer. Ggrrrrr
Pak net een zak voer, stap naar achter en blijf met de hak van mijn voet in de folie hangen. Klap naar achteren. Gelukkig nog 1 sec het besef dat ik ging vallen dus niet op mijn hoofd gevallen maar wel schouder en weer die verekte linkerhand. Gelijk arnica gesmeerd. Maar ja doet wel zeer en stijf ook mijn hele arm.
Niet echt handig dus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:32

Auw...baudyh....deuk in je ego...en weer blauwe plekken.... -O- sterkte..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:54

@Jester sorry ik zit totaal niet in die regio kan je niet helpen Y;(
@Baudyh aiiiii :(:) wat pijnlijk. Balen zeg. Ik zit hier ook zo te kl _-:( ten met mijn schouder. Doordat het wat beter ging draai ik in mijn slaap er dus onbewust op en dat is zo fout want vanacht dus wakker geworden van de pijn en dat ging dus mooi de hele dag zo door :\ hete douche, Arnica en proberen de boel te ontspannen en gelukkig lijkt het nu wat weg te zakken... is een erg moeilijk proces van wel/niet/bewust op een bepaalde manier belasten en als ik ook maar iets te veel doe is het weer een paar passen terug.

Disco op de Holterberg ,wat is het daar toch prachtig. Ooit paar keer endurance gereden daar, weergaloos.
Lijkt me ingewikkeld Tine al die verschillende systemen van de verschillende scholen :list:

Vandaag met Cathey work in hand gedaan, zo langzamerhand is mijn eigen houding zodanig dat ik goed links- en rechtsom kan meelopen. Ze vindt het erg leuk om te doen en je kunt je paard er heerlijk mee 'gymnastieken'. En het is goed voor je eigen conditie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:45

VHU, dat is ook lastig helaas.
Hier weer een dag met enorme hoofdpijn. Dat in combinatie met een heel drukke 7/8..... niet leuk -O-

Maar goed, de middag was wel fijn. Zoonlief had vriendje te spelen en met zijn drieen flink blad geruimd in de tuin, zoonlief wat gespeeld met Fabels en heel goed gereden in de priveles met Sam. Dat maakt dan weer veel goed.

Morgenochtend brigadieren, B12 spuit halen en nog vergeten boodschap (vaatwastabletten, heeeel belangrijk de komende dagen hihi) en wellicht smiddags nog aan het werk.

Fijne avond allemaal

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:36

Maisie van harte gefeliciteerd,hoop dat je een fijne verjaardag heb gehad en gruwelijk verwent ben *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:09

Goedemorgen

Zie net dat mijn tekst voor Baudy is verdwenen.
Wat een pech heb je zeg.

Fijne dag allemaal.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 07:35

Au baudyh dat zal je nog wel voelen een aantal dagen :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:33

Ik ben net een oud wijf vandaag. Pols/ hand gaat best aardig. Maar een dikke spier in mijn nek. Pppff die doet zeer. Ik viel op het beton en dat nog net hoofd omhoog. Dus ja die spier was de pineut.
Moet mezelf ff in beweging zetten hopelijk gaat het dan beter.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 08:37

tine10 schreef:
B12 spuit halen.

Ik zit ook aan de B12, maar ik mag (gelukkig) zelf spuiten. Ik zit op 1x in de 5 dagen. Hoeveel krijg jij?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 10:29

Maisie, ook hier gefeliciteerd !!
Baudyh...auw..ook je nekspier...hoop dat het snel weg trekt.
Disco op de holterberg, mooi is het daar he ?!
Cathey aan het werk aan de hand.
Tine heeft handige hulpen in de tuin !!

Somber weer vandaag..... was mooi in het bos vanmorgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:42

Zo, even wat meer tijd om fatsoenlijk te reageren.

Bianca, zag alweer mooie foto voorbij komen. Woon je dicht bij het bos? Heerlijk dat je zo vaak heen kunt. En dit keer een droog pad hihi

Yarrah, 1x in de 3 weken. En daar heb ik heel veel moeite voor moeten doen, want ha vond 1x in de 4 weken ook wel goed. Maar ik kan het goed merken als ik weer toe ben aan spuit.

Baudy, dan heb je een beste smak gemaakt. Waardeloos zoveel pijn, hopelijk vind je iets wat verlichting biedt.

Janouk, hoe is het met de boefjes in je wei? Hoe gaat het met het hoofdschudden van Janouk? Moet ze regelmatig behandelingen hebben of is dat nu helemaal klaar?

Ava, ik hoop dat alles goed gaat met je!!!

Gem, hoe gaat het bij jou?

Zo, nu weet ik het even niet meer. Zo weer brigadieren en dan hopelijk een paar uurtjes slapen. Vanmorgen het zadel van Rembrand weggebracht naar zadelpasser, worden wat dingen aan versteld, zodat het straks fijner zit en ligt. Vanmorgen al Fabels gelongeerd en met Sam werken aan de hand gedaan. Ook appuyeren geprobeerd, volgens mij ging dat goed ;-). Krijg alleen galop aan de hand niet voor elkaar, dus binnenkort maar weer lesje afspreken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:06

Gem gaat goed hoor :j . Paard gaat ook goed

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:06

Tine, bos is op 5 minuten in de auto, en dan ben ik er al.....als ik wil kan ik.....wel over de 30 km afleggen in dit bos...heb nog lang niet alle routes ontdekt.
Maar ik kan alleen maar korte routes fietsen...tot 10km ... ga zo vaak ik kan..
Hoop dat zadel voor R snel weer goed is.
Zwaai naar gem :wave:
En ava :wave:
En iedereen :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:42

Wat heerlijk dat het zo dichtbij is. Voor een echt bos moet ik half uur met de auto. Oke, valt ook nog mee, maar doe je dan toch minder snel. Hopelijk in de kerstvakantie weer paar keer met zoon buitenritje maken.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:50

@ Tine lijkt mij dan ook wel lastig elke keer die wisselende schoolsystemen. Van een relaxte dag naar een drukke dag, wel fijn dat je zoon en z'n vriendje dan zo goed helpen en de les met Sam zo goed is gegaan! :D
@ Ipsilonka dat is leuk! :D
@ Jester ik heb geen flauw idee, ben zelf ook nog vrij onbekend in het menwereldje. :o
@ Baudyh oh wat balen zeg! :(:) hopelijk doet de arnica z'n werk en gaat het gauw weer wat beter!!
@ VHU last van de schouder, opzich goed dat het beter gaat! Minder dat je er alleen dan ook op gaat slapen! Is het geen idee om er een kussen of iets onder te leggen zodat je er niet op kan draaien??? Wat leuk trouwens werken aan de hand!
@ Bianca zag de foto inderdaad ook voorbij komen leuk! En ja Holterberg is prachtig.. <3 Maar jij hebt het ook prachtig voor elkaar zeg met het bos zo dichtbij! Heerlijk!

Hier niet zo heel goed te pas, grieperig, gisteren na stage bijna gelijk naar bed gegaan en vandaag tot 1 uur vanmiddag door geslapen. :oo Voel me nu wel weer iets beter maar nog niet helemaal fijn. Hopelijk gaat het snel weer beter, geen zin om in de vakantie ziek te zijn.. :\ Gaan dan namelijk de nieuwe stal voor Disco klaar maken! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:37

Jester_ schreef:
Hoi!

Ik kom even binnen vallen. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard is weer gaan mennen. Nu wil ik haar als bedankje een menles geven of meerdere. Dressuur, maar dan wel eigenlijk bij one of the big guys.

Alleen, ik ben volledig een leek op dit gebied :') Kunnen jullie mij misschien helpen? Gaat om een bijna 4 jarige alexandro p, heel leuk dier!

Hans Zumbrink een idee? Weet niet of die nog in het midden van het land woont. Ik heb vroeger mijn koetsiersbewijs bij hem en zijn vrouw gehaald en later ook nog les van hem gehad.