[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:33

Vhu, fijn aan het tekenen, goed bezig, dat harder werken als je moe bent, herken ik wel....heel slecht idd..maar moeilijk op te geven.

Fysio heeft me wel geleerd wat qua beweging comfortabel voelt, dat mag ik doen..alles wat voelt als zijnde vermoeiend/zwaar mag ik nog niet doen, of maar 2 minuten en dan eerst 5 minuten bijkomen..eerst moet ik een stabiele basis hebben qua beweging zonder overbelasting..en dan weer rustig aan opbouwen..
dat schiet dus geen Z@k op....

Wat ik nu al wel goed volhoud is fietsen met hulp van 1 van de honden, vanmorgen heb ik samen met Tchica 10,3 km gefietst, dat doe ik graag, maar straks is het te warm om een hondje mee te nemen..en kom ik niet ver..zo'n 5 km ..en ben ik kapot..
dan ga ik dus niet meer fietsen maar weer wandelen, en ook dat gaat wel steeds beter, maar durf ik in mijn eentje eigenlijk net zo goed. :+ :+ watje.... ^)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:55

Goeiemiddag,

Jeskim, ik weet niet precies wat voor een proeven het zijn, maar ik weet van Pauk (boktnaam) dat zij ook zulke proeven had bij haar Haflingermerries. Die zou je eens kunnen vragen hoe dat precies zit.

VHU, je kunt leuk tekenen! Ga zo door met kontzitten :D .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:12

Met janouk ook ibop gehaald met een 10 voor inspannen en uitspannen.
Ik stond als groom voor janouk zonder haar aan te raken, paul deed haar verder alleen inspannen, ik stond alleen standbye voor de zekerheid.
Paul spant janouk altijd los in in zijn eentje, als ik er niet bij ben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:01

Tja, dat inspannen, ik heb d'r hier eentje die ook echt niet los kan/durf in te spannen :') , schimmeltje is dan weer geen probleem, daar kan dat bij wijze van spreken midden op de kermis, maar zeker voor het onzekere altijd wel fijn als er zoals bij Janouk iemand paraat staat, indien nodig.

Mooi getekend, VHU, lastig verder om gas terug te nemen, voor je :(:) .

Hahaha, nou snapt Samourai het ook :D .

knuffel voor Biancao :(:)

Hier absoluut niet fit, vandaag, ben nu op een telefoontje aan het wachten, wel balen, heb echt bijna niks kunnen doen qua werk, kantoor, huis e.d. Alleen beestenboel is natuurlijk verzorgd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:07

Ava.. :(:) :(:) knuffel terug voor je....hoop dat je je snel weer fitter voelt !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:49

Zou het door het weer komen? Hier ook al niet topfit.

Zoonlief heeft net weer les gehad, en dat ging alweer zoveel beter. Trailerladen ging gelukkig goed, in 1x erop. Nu moet zoonlief nog wat handiger worden om de stang vast te maken, want dat lukt me nog niet alleen.

Nu snel eten koken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:30

Mwahhhh mag ik zeggen Tine dat het misschien komt van al die proeven die je afgelopen weekend hebt gedaan :P :+

Hier moet laptopje weer dicht :evaw:

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:47

Niet fit lijkt wel met het weer te maken te hebben. Hoor het meer om me heen en zelf ook al maanden niet fit maar dat zal ook een deel met druk zijn te maken hebben. :(:) voor iedereen die niet fit is.
Nou VHU je kunt aardig tekenen zeg! Knappe Ollie. Wat een schattige foto van Blondie.
Tine, zal na verloop van tijd wel beter gaan met paardjes naast elkaar op stal. leuk zeg Amerigo die de weg wijst. zie het zo voor me hi hi. fijn dat les en trailerladen goed gingen. Toch best wennen denk ik voor zo'n pony.
Janouk behandeling. ben benieuwd. leuk zeg dat ze nu ook Bixie gaat doen, topper die Janouk!
Biancacoo; vind jou geen watje hoor!
Jeskim; vind ik inderdaad ook bijzonder aan die proeven. Persoonlijk zou ik er toch iemand voor/ naast willen hebben staan. Je weet het maar nooit. Laatst weer een verhaal gehoord over een paard, al jaren voor de wagen en altijd alléén in te spannen, die ineens schrok en er vandoor ging met kar achter zich aan. Alles kapot doordat paard na de halve deeldeur te hebben meegesleurd, auto geraakt waardoor kar op de kant, tuig kapot etc. Bah, niet te veel aan denken....

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:36

@ Annemie, er mag wel iemand voor staan en vasthouden, maar dan krijg je geen maximale score.

@ Tine, fijn dat Samoerai nu wel gewoon de trailer op ging. Ging de les goed?

@ Avaluna. Met Tea durf ik het wel aan, die staat wel. Fjella heb ik uiteraard ook wel alleen ingespannen, die moest het kennen voor de Abop. Maar ik heb er liever iemand voor staan. Fjella had wel een 9 en een 10 voor het optuigen en inspannen. Ze heeft twee proeven gedaan, mennen en trekken, vandaar de twee cijfers.
Beterschap!!

@ Biancacoo, ook beterschap, rustig aan!!
Met de Abop heb je de keuze om het paard vast te laten houden, maar met de fjordsportproeven dus niet. Ik doe er zelf ook niet aan mee, maar vroeg me af wat de meningen hierover zouden zijn.

@ VHU, mooie tekening! Goede bezigheidstherapie om op je kont te blijven zitten!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:39

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:06

Jeskim, bij de shetten zit dat ook in de abop is inderdaad om de braafheid te testen, de vraag is inderdaad of je dat risico moet willen nemen. Iemand met een loshangend touw bij het hoofd lijkt mij ook voldoende te zeggen, als de helper niet steeds het paard moet tegen houden is hij namelijk ook braaf voor mijn gevoel. Nu span ik meestal alleen in, maar ik heb thuis alles zo gemaakt dat dit kan met 2 vastgebonden pony's, pas als we helemaal klaar zijn gaan ze los en gaat de houten poort voor hun neus open. Zo kunnen ze nergens heen en kan ik veilig alleen inspannen.

Tine fijn dat bij jullie de zon schijnt ik wil ook zon, moeten het raam op de babykamer nog verven (moet het wel droog voor zijn).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:16

Raar dat je in die proeven zonder dat er iemand voor staat van de kar af moet. Zou ik nooit doen. Gewoon iemand ervoor die het paard niet vasthoud. ( alleen als het moet natuurlijk wel)

Hier ook blij met de zon. Schijnt beter te worden naar het weekend toe en in het weekend. Ik heb zaterdag onze eerste marathon. Best spannend maar ook erg zin in.

Gisteren nog pionnen en weer galop gedaan. Ging nu al een stuk beter. Heb vertrouwen in zaterdag. Gaat mij alleen nog om het netjes uitrijden. En ga natuurlijk voor een wp tje

Thuis weer eens geen telefoon en internet. Zucht. Het is weer wachten op een monteur.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:32

Zwaait ook weer even.

Hier helaas nog geen zon te zien vandaag, ziet eruit alsof er zo zelfs nog een flinke bui komt.

Lees dat een aantal mensen niet fit zijn, beterschap!

Leuke foto's van de marathon in Bronneger Tine. Fijn dat Amerigo en Samoerai in ieder geval wel goed samen kunnen en dat ze gister gewoon de trailer op ging.

VHU, mooie tekening heb je gemaakt van Ollie.

Hier zondag naar een clinic osteopathie voor paarden geweest. Dat was wel heel interessant. Zelf ook nog bij 2 paarden mogen voelen waar ze een blokkade hadden maar daar moet je denk ik wel de tijd voor nemen want ik voelde niet veel.

Bubbles staat nog op rust, die heeft een antibioticakuurtje voor zijn luchtwegen. Dus die heb ik dit weekend niet gezien. Weet ook niet of hij morgen al mee mag of dat hij beter nog even thuis kan blijven en dat we het dan zondag weer rustig oppakken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:26

goedemorgen,
Baudyh, 1e marathon, leuk *\o/* *\o/* ,veel plezier alvast, gaat db's stap al beter ?
Vhu, doet braaf laptopje dicht...haha....volgens mij ben je goed bezig, hoe is het met Wiske ? die vind het zeker heeeerlijk dat je lekker veel tijd voor haar hebt..
Tine, gave foto's, je hebt heel veel uitstapjes met de paarden gehad..dus vind het niet zo vreemd dat dat veel van je energie gepakt heeft....fijn dat samoerai de trailer goed opging.
claud, ik hoop dat Bubbles snel helemaal weer fit is.
Sonjim nog schilderen..ik hoop voor je dat het droog blijft..hier scheen de zon..en verderop was de lucht helemaal zwart.
Annemie, :(:) hoop dat je je ook snel weer fit voelt,en je bent ook weer lekker bezig geweest met de paardjes ! naar is dat als je dat hoort dat zo'n ervaren paard er met kar en al vandoor gaat.....brr...niet aan denken idd..

ik heb lekker gefietst....supermooi rondje, nog een ree gespot..en ree mij....ganzenfamilie,...en koeien die kwamen drinken bij het water..super met het zonnetje erbij..heel fijn...maar ik moet nu dringend opruimen en schoonmaken...huis lijkt wel ontploft...ben niet zo'n goede huismus..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:18

Ik kan helaas het weer hier niet de schuld van geven -O- ;) . Het regent nu wel echt pijpenstelen, bah.

Mooie tocht voor Biancao, wat interessant Claud, hopelijk Bubbel snel weer fit :(:) , Tine kan in de zon trainen; allez het is je gegund, maar stuur daarna maar even wat zon deze kant op.
Baudyh goed voorbereid voor zaterdag; spannend *\o/* .
Annemie nog steeds veel op het bordje :(:) .

Hier ook toch maar even pas op de plaats -O- , daar ben ik niet goed in en moet al zo veel laten, maar gisteren al om 18:30 in mijn bedje en dat heeft toch wel wat geholpen, misschien moet ik toch maar eens leren niet zo eigenwijs te zijn :'). Jee, het giet er echt -O- , wordt niks met jouw raam, helaas, Sonjim :(:) .

Hier kunnen we beton storten ook deze week weer vergeten, jammer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:09

Ava: lekker vroeg naar bed gegaan. Het is heel lastig om niet eigenwijs te zijn. :j
Bianca: lekker gefietst en nu bezig met minder leuke dingen. Trouwens de uitstapjes met de paarden kosten energie, maar ze geven ook energie!
Claud: hopelijk slaat de kuur aan
Baudy: inderdaad hoe gaat de stap nu? En alvast heel veel plezier zaterdag. Waar ga je heen?

Helaas is zonnetje weer weg, maar toch heerlijk getraind. Samoerai voor het eerst met echte dubbele longe (dus achter de billen langs) Na wat rillingen vond ze het heel normaal. Toppony. Nu kunnen we met de volgende uitdagingen aan de slag: binnenstelling (want naar buiten kijken is blijkbaar erg leuk), rustig stappen en halthouden. Vooral dat laatste zou wel erg fijn zijn, bijv met het opstijgen van zoonlief.
Maar ze werkt graag en doet haar best, dus dat gaat zeker wel goedkomen.

Daarna les gehad met Amerigo. Gaf hij in de galop toch een bok op de zweephulp, been over streng, pony helemaal in paniek. Wonderbaarlijk genoeg bleef ik de rust zelve (terwijl ik met Thabor om verkeerd staande oren al helemaal over mijn water kon raken) en kreeg ik hem redelijk snel weer rustig. Geen schade, niet aan pony, niet aan tuig of wagen, dus maar weer verder gegaan met de les. Juf was wel even erg geschrokken (die vindt mennen eng), maar het was goed afgelopen en pony ging daarna weer heel goed verder. We zijn begonnen met dingen uit de Z proef te oefenen. Erg leuk

Tenslotte Rembrand kort gemend, terwijl manlief met de bosmaaier de bakrand aan het netjesmaken was. Topknol is het toch, keek niet op of om. Heb op oude leidsels met tape aangegeven waar ongeveer de lusleidsels zouden moeten komen. Ik ben benieuwd...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:01

Hier niet geverfd, maar afwerklijstjes gehangen, fijn dat we nog wat anders kunnen doen als het giet en hagelt. Paardjes hebben hier nu zelfs vrij van het poetsen, met dit weer staan ze lekker te staan in de wei.

Tine lekker getraind dat doet een mens goed.

Ava lekker op tijd naar bed en luisteren naar je lichaam (moet ik ook nog leren hoor)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:41

Voor diegene zonder facebook..
De reeën lopen nog steeds in onze weide..deze stond 5 minuten geleden lekker te eten..
Gaaf om te zien....
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:49

As zaterdag een 1 daagse marathon in Den Ham.
Het leuke is dat Annemarie ook meedoet met Dif. Dif heeft ze van ons gekocht. Maar wij hebben Dif(ferend) maar een paar maanden gehad. Ze is laatst al district kampioen oost in de klasse B geworden. Leuk om ze weer te zien.

Db zijn stap gaat heel langzaam beter. Ik smeer zijn banden (einde rug) elke keer voor het werk in met spul om ze vast op te warmen en merk nu wel dat hij achter sterker word. Maar dat merk ik dan vooral in de draf. Hij kan veel meer verzamelen. In de stap gaat het ook beter maar het gaat heel langzaam. Maar gisteren in de les wel een heel stuk op de linkerhand goed gestapt.
De 26 ste komt er een sport masseuse hem onder handen nemen. Ikben benieuwd wat daar nog uit komt. Ik heb met masseren namelijk het gevoel dat zijn rechter band/ bil/ geen idee hoe het daar heet veel losser is dan links. Als ik rechts masseer gaat hij ook op rust staan en links niet. Dus daar ben ik benieuwd naar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:53

Ja hier ook af en toe reeën, maar niet zo vaak als bij jou hoor. Maar het blijft mooi om te zien.

Leuk vier kaarten voor Jersey boys gewonnen met de postcode loterij.
Win echt nooit wat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:16

Wat goed Baudyh dat het met DB zichtbaar beter gaat !! *\o/* *\o/* top !
en kaarten gewonnen, gefeliciteerd !

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:49

Wat prachtig om te zien die reeën!
Beterschap iedereen die niet helemaal fit is.

Hier lijkt het eindelijk een beetje droog te worden, had gedacht dat ik overdag lekker naar stal zou kunnen en aan de slag kon. Maar toch een onverwachte meeting (die 5 minuten duurde en waarvoor ik 3 uur moest reizen, heel fijn) en nu geen tijd om voor het koken nog te gaan. Dus dat wordt weer avondwerk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:22

Mooi Biancocoo de reeen <3 en wat fijn Baudyh dat er vooruitgang zit in de stap. Bubbles aan de medicijntjes, hoop dat het snel aanslaat. En Sonjim wachtend op de zon voor de babykamer :) Die Amerigo zo hoog bokken dat hij zijn been erover slaat :oo ben er bij Ollie ook wel eens bang voor geweest dat ze dat zou doen want die kon ook behoorlijk haar kont omhoog gooien. Laatste paar keer met mennen heeft ze totaal niet bokkerig gedaan trouwens dus hoop dat dat ondertussen verleden tijd is. Gelukkig dat je niet bang werd Tine. Denk dat je ondertussen zo'n band met Amerigo hebt opgebouwd dat dat je dan goed helpt!
Even knuffel voor Avaluna :(:)

Rest beetje vergeten sorry Y;(

Vanochtend voor het eerst weer naar het werk geweest, ben nu maand thuis... ongelovelijk maar waar. Had gesprek met mijn manager. Even langs bij mijn collega's, werd echt heel warm ontvangen, deed me erg goed. En heel goed gesprek gehad met mijn manager, viel me 100000% mee (zeker gezien mijn ervaring met die bedrijfsarts }:) ). Dus ben enorm opgelucht.

Nu wel afgedraaid }:0

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:26

@VHU: fijn dat je op begrip stuitte op je werk en warm onthaald werd <3 +:)+ , dat is echt fijn en zal je vast ook wel wat gerust stellen. Nu weer werken aan verder herstel!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:23

VHU: fijn dat het op je werk zo goed ging. En alweer een maand thuis. Man, wat vliegt de tijd.

Net weer thuis van muziekles van zoonlief. Ik moest ook meedoen van hem. En voor komende vrijdag heeft die grapjas ons opgegeven voor het open podium. Moet ik daar voor de hele school + ouders samen met hem gaan djembeeen. Zoooooo niet leuk. Doodeng. Bovendien kan ik nog helemaal niet goed spelen.