[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:30

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:33

Een hoedenpin, hoe gebruik je dat? Door de hoed heen steken in je hoofd, ehhhh ik bedoel, onder je haar? :') .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:48

haha ja, een punaise door je hoed in je hoofd :D waait gegarandeerd niet weg.

Een hoedenpin is een soort veiligheidsspeld die je door je hoed, door je haar en weer door je hoed steekt.
De Koningin gebruikt deze ook. Oppassen dat je niet in je hoofd steekt. Maar als je je haar in een staart doet, blijft de hoed prima zitten met een hoedenpin.
Laatst bijgewerkt door janouk op 28-05-12 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:51

:)) #) . Ik vind het eigenlijk een beetje zonde om gaatjes te maken in het hoedje :o .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:52

http://memoiatelier.blogspot.com/2009/1 ... innen.html

ze zijn prachtig en heel dun hoor. Gaatje zie je niet. Maar anders maak je er een elastiek aan, dat je onder je staart/knot door doet en de hoed zo vastzet. Of onder je kin, dat kan met een elastiek in huidskleur prima; dat zie je niet als jury.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:59

janouk schreef:
haha ja, een punaise door je hoed in je hoofd :D waait gegarandeerd niet weg.

Een hoedenpin is een soort veiligheidsspeld die je door je hoed, door je haar en weer door je hoed steekt.
De Koningin gebruikt deze ook. Oppassen dat je niet in je hoofd steekt. Maar als je je haar in een staart doet, blijft de hoed prima zitten met een hoedenpin.

Ik snap het :j , net zoiets als de knotspelden die ik bij mijn ballettende dochter door haar haar steek :)* . Hmm, nou nog eens uitvinden waar die dingen te koop zijn. (Eerst terug naar mijn pruttelende pannen :Y) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:29

Ik had bij mijn dressuurhoedje en dat is dus ook men nette-men-hoedje het elastiekje naar achteren onder staart/knotje door blijft alles goed vast zitten :7

Heerlijke rit gedaan vandaag...
[AR-ITP] Op een mooie Pinksterdag...

En nu eveneens achter de pruttelende pannen :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:33

Er zit aan mijn hoedje geen elastiekje (is dan ook geen echt paardensport-hoedje), moet ik die er eventueel aannaaien. Morgen als de oppaskindjes er zijn, ga ik maar eens fröbelen.

Ik heb trouwens beide filmpjes geupload. Heel raar.... op film ziet de B-proef er best goed uit, terwijl hij but aanvoelde en uitzag vanaf de koets. De L-proef is op film juist minder goed dan dat ik hem voor mijn gevoel gereden heb :o? . Iemand belangstelling om mee te kijken (link via pb)?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:49

Even (weer, sorry) egopost.

Waren vanmiddag naar Divoza gereden. Helaas niet alles kunnen vinden wat ik zocht, maar goed, zoon heeft een witte rijbroek. Op de terugweg ineens zwarte rookwolken achter de auto. Aan de kant gezet op de N33. Is nogal gevaarlijke weg. Konden gelukkig het veld inlopen en daar plekje in de schaduw gevonden. Anwb was er gelukkig heel snel. Turbo van mijn auto is nu kapot. Dus wachten op de sleepwagen. Ondertussen was schoonmoeder langs geweest om man en zoon op te pikken. Gelukkig kwam sleepwagen ook snel (omdat N33 heel gevaarlijk is om pech te hebben), dus ben weer thuis. Maar nu dus zonder leenauto en kan dus echt geen kant op nu. Heb echt zo vreselijk de balen, want dit wordt wsl weer een dure reparatie. En de marathon komt nu ook wel een beetje in gevaar.

Ben even heel erg niet blij -O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:50

he balen tine, -O- -O- -O- -O-
ook 1 keer sleepwagen gehad, toen vroor het ook nog en tja auto zitten was niet bij, toen was het de distributieriem -O-

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:53

oef.. turbo ook al stuk.. das inderdaad ook een rotgeintje :(:)

hoedenpinnen, niet zo'n last van

biancailona lekker gereden nu 't nog kan

en vhu ook al!

Hier net terug uit zeeland. wagen voor stalgenootje op wezen halen. Sulky oxer. en ik had de eer 'm uit te proberen achter paardlief.
Ik ben verliefd... :\

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:56

bijgelezen over heerlijke rit van Biancailona, een hoedjeskwestie en oplossingen voor windvlagen :D en Tine met turbopech, potverdikkie :(:)

al gereageerd in topic van VHU, zag er heerlijk relaxed uit dat ritje!

Hier heeft Mick een lekker dagje vrij gehad, dat had hij meer dan dik verdiend! Zelf hele dag druk in tuin geweest, onkruidjes gewied, wat dingen verplant en bijgesnoeid, je kunt er maar druk mee zijn met zo'n postzegel :+

En nu lekker broodjes met aardbeitjes als avondeten :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:03

hier nog een bos-achtergrond-fotootje Ermelo :D
Afbeelding

ik zeg: zolang de combinatie maar lol heeft:
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:05

@prinsje, zitten je oogkleppen niet dicht op zijn ogen?

Die bovenste foto is echt *knal* :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:11

Prinsje: ik wil ook zo'n draf!!! *\o/* Leuk hoor! Wel eens met de oogkleppen. Bij Ster staan ze ook wat smal, maar niet zo smal; die blijven gewoon niet lekker wijd staan.

VHU: heerlijk genoten op Pinkster-ritje :D . Bente moet een heerlijk paard zijn om mee te mennen :j .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 19:15

Goedeavond.
@ tine dat is balen van je auto
@ prinsjeh mooie foto's
@ aks is verliefd

Ik heb vandaag heerlijk uitgeslapen en vanmiddag lekker niks gedaan alleen een erg spannend einde van de middag gehad. Alleen ga ik dar niet zo op internet zetten maar diegene die nieuwsgierig zijn mag je pben

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:17

@Tine, waardeloos van jullie auto en dan druk ik me nog zachtjes uit :(
@Vhu, heerlijke rit vandaag gehad :j
@Dennis...gaat de strijd aan met Janouk...heeft de organisatie tenminste voor 2 ZZ-combi's het vraagprogramma aangepast _/-\o_
@PrinsjeH, die 1e foto van Mick is om te :~ wat kan hij lekker marcheren zeg :j

IK heb vandaag ook een lekker bosritje gemaakt...hondje mee...en genieten maar *\o/* ...vanavond lekker de BBQ aan..alhoewel ik een aangepast diner had...toch wat vlees en komkommer meegegeten :Y) Soms moet je jezelf wel eens verwennen na al die weken zo streng....

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:16

wat gezellig Ollie, hondje mee!!! En bbq jumjum :P Heerlijk na al die weken streng!

De oogkleppen leiden eigen leven :roll: Ik doe ze altijd zo wijd mogelijk maar gaandeweg het rijden gaan ze steeds weer terug naar zo smal... Gelukkig hebben we afgelopen zaterdag nieuw hoofdstel gekocht, de rest van het tuig volgt (Ideal marathon tuig met lichtbruin onderlegd *\o/* )

Lanous spannende middag gehad... :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:24

Prinsje: precies dus zoals de oogkleppen van Ster, al blijven die wel iets wijder staan dan die van jou.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:57

Zo ook soms bij de oogkleppen van Bente >;) dat is overigens een Cob hoofdstel van Ideal, de oogkleppen die daar standaard bijzaten, zaten prut, hebben we toen windriemen en oogkleppen van full hoofdstel op gedaan. Maar dan nog wil het niet altijd zoals wij willen. Ligt beetje aan stand van maan en sterren of zoiets :+

Paste de Oxer mooi achter Diddle? Of had je hem achter paardje van vriendin?
Tine wat een ellende met de auto -:(- altijd zo zonde van je geld & tijd
Lanouska hoop dat het allemaal goed is afgelopen :(:)
Ollie ga je dan alleen of heb je iemand mee (behalve hondemans)? Ik ben na onze half om half op hol sla actie van Snuitje niet meer zo'n held in alleen mennen eerlijk gezegd. Vandaag bijv kwamen we de quads (12 stuks) ook weer tegen, heb ik toch echt mijn groom nodig...

@Gem Bente is inderdaad een erg fijn te mennen paard. Ze maakt zich nooit sterk, wil altijd voor je werken en ook al is ze bang dan luistert ze ontzettend goed naar me. Vandaag ook paar keer over van die dichtere roosters (waar je dus gewoon overheen mag hoor, niet van die enge dingen waar je in kunt blijven zitten) en daar dendert ze dan gewoon met even stem erbij overheen, vind ik dan zo knap van haar.

Alleen heeft ze af en toe last van haar borst, vandaag ook toch weer dat ze wat begon terug te houden na zo'n uur of twee mennen. Uit zich in wat onregelmatige passen af en toe en is wat moeilijk uit te leggen maar wat onregelmatig in de strengen zijn. Ik herken dat van 'vroeger' bij de stalhouderij als de paarden lang lopen. Beetje sneu dus. Kun je alleen maar beter krijgen door trainen, goede opbouw en na trainen goed verzorgen maar bij sommige paarden is dat gewoon een moeilijk punt door hun bouw en gangen. Ze is niet zo breed, heft behoorlijk en ze heeft een vrij 'puntige' borst en schouders, er zit, als ik haar vergelijk met andere paarden, vrij veel bot aan de oppervlakte zeg maar.

Nu vroeg ik me af hebben hier mensen ervaring met die empathy borsten?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:01

@vhu; had je laatste zin nog niet gelezen en wilde al typen
is zo'n voorgevormde borst niks..
Maisie heeft zo'n ding toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:07

Oja, bij Maisie en ook Janouk?
Wat is jullie reden voor deze borst?
Ik ben zo'n type van het moet maar gewoon als het gewoon kan maar gezien mijn ervaring bij marathon aan het eind en nu vandaag ook, denk ik echt dat ze wat last had. Aan het eind gewoon wat langer gestapt dan dat we anders hadden gedaan, dan stapt ze ook weer makkelijk hoor, gelukkig was het geen drama maar ik dacht wil toch kijken of ik er wat aan kan doen.

We hebben al zo'n dikke onderlegger. Nu is haar huidige borsttuig ook een extra full waarbij gaatjes bij zijn gemaakt om het op juiste hoogte te laten hangen, dus misschien zijn de uiteinden ook net te lang of zoiets of zit het toch net niet lekker of zoiets :? zo lastig dat die paardjes gebarentaal spreken he }:0

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:14

@VHU, ik ga alleen met Brutus en hondje op stap.. gelukkig is vertrouwen volledig hersteld en vwb 'enge dingen' grote landbouwvoertuigen etc... probeer ik daar waar ik het kan al vroeg op te anticiperen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:14

Janouk heeft een hals die diep uit de borst komt. Een borsttuig loopt dan teveel over de schoudergewrichten waardoor ze minder schoudervrijheid heeft voor de wagen.
Het empathie borsttuig is echt een uitvinding voor haar. Hele goede investering. Ik zie trouwens op wedstrijden steeds meer paarden starten met een ergonomisch tuig.
Onze is van Ideal, los verkrijgbaar bij het tuig.

Afbeelding

@tine :(:) vet balen van de turbo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:21

@Ollie dat is fijn zeg dat je dat weer durft, super! Met Snuitje durfde ik alles, hoefde er niet eens bij na te denken want dacht dus dat we alles aankonden alleen die quads lukte dus niet...uitwijken ging ook niet want ik wijkte uit in een dam en daar stuiterde hij het knollenveld in... -O- ben daar toen wel erg van geschrokken. Zat nu ook te trillen op mijn bokkussen met die quads maar groom liep naast Bente en Bente bleef wonderwel goed hanteerbaar, gelukkig.

@Janouk de borst die jullie van Ideal hebben, zit die met gewone gespen aan de strengen vast of zijn dat veiligheidsstrengen (weet niet zo goed hoe je die noemt, maar dat je zo'n haak hebt en daar streng-uiteinde door heen haalt)? Want dan zou ik en de borst nieuw moeten hebben en de strengen (op zich vind ik dat prachtige strengen trouwens). Bente's hals is ook dieper aangezet dan bij een meer rijpaard-gefokt paard.

Het vervelende voor Bente is als ze dus wat terughoudender wordt door die borst, de strengen af en toe wat los komen en als ze die dan net even tegen haar zijkant krijgt vindt ze dat ook eng....beetje tuttig natuurlijk maar ze wordt dan beetje bangig :(:) dan blijft ze wel heel braaf lopen maar is het net zo'n angsthaasje een paar passen, beetje sneu vind ik dat dan.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 28-05-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt