[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:16

https://youtube.com/shorts/0qLZJ1ldDys? ... ECkz5txGYu

Wat was het enorm genieten gisteren! Over de Rucphense heide of eigenlijk rondom de Rucphense heide door het bos. Enigste minpuntje was dat 9 van de 10 borden weg waren dus uiteindelijk het gebied uit gekomen via google maps haha. De IJslander was ook met ons mee hoor wij hebben de hele rit elkaar ingehaald enz. Beide paarden vinden dit ook heel normaal wat ook erg fijn is! Dit was z'n eerste keer dat hij echt goed in galop kon voor de wagen en z'n eerste keer bos voor de menwagen. Zo ontzettend trots op deze kerel! Ook dit doet hij zo onwijs goed! Door vele omleidingen had ik ook letterlijk mijn vuurdoop met het rijden met grote aanhanger en daarop de menwagen dwars door dorpen en stad. Ging gelukkig ook net zo goed. Eerste deel was voor mij qua mennen en het tweede deel voor mijn man.
Afbeelding

ivy_power89

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:41

Wat grappig dat er veel mensen toch een connectie hebben met hulkesteijn!
Ik les bij Wito, 1 paard bij hem beleerd (ben 3x geweest en toen vond ik het prima zo, en kon ik zelf aan de gang) 2 andere zijn beleerd bij de stal waar ik Odin gekocht heb. Die heeft beide paarden in 4 weken zover getraind dat ik het dressuurmatige deel zelf kon oppakken.

De meetmomenten zijn zeker gezellig, er wordt ook altijd voor goed eten gezorgd. Niet dat ik om half 8 naar stal rijd en daarna thuis nog moet eten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:02

Buitenrit durf ik nog niet aan, met de nieuwe combinatie haha.

Maar gisteren wel voor het eerst in de buitenbaan gereden. Zweethandjes want ik lijk stoer maar vind het eigenlijk super spannend.... pfff
En galopperen zou ik zeker nog niet doen riep ik hard, zou.....

Ze was poepie braaf!!
Ik heb een filmpje op mn socials gezet en kreeg zulke leuke reacties, vooral over het kloppende plaatje. En ik denk steeds... we hopen haar dit jaar drachtig te krijgen en na het veulen moet ze verkocht worden, en daar zie ik nu al vreselijk tegenop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 00:30

Afbeelding
Afbeelding
Ze is er Raya van 't Sonneke

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 08:13

Gefeliciteerd!

Ivy, dat snap ik..het is ook wel een erg knap paard voor de wagen.

Dierenfan, dat ziet er heerlijk uit!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:12

Sonjim gefeliciteerd.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:50

Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 11:38

Gefeliciteerd Sonjim! Prachtige moeder en dochter!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:16

Gefeliciteerd <3 over 4 jaar 2span *\o/*

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:23

Gefeliciteerd :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 20:37

Vandaag weer een kleine 10 km gedaan. Zo ongelooflijk bizar dat ik vorig jaar om deze tijd nog niet durfde te mennen zonder mijn man naast mij en we nu hele ritten doen door polders, dorpen, industrie gebied en de provinciale weg. In mijn stoutse dromen nooit kunnen dromen. We raken ook steeds meer en meer vertrouwt met elkaar. Inmiddels zit ik zelfs ontspannen op de bok terwijl mijn groom ment en we trekkers passeren. Onze power kerel die binnenkort nog maar 6 wordt en al dit laat zien!
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:03

Ik ga morgen voor een koets kijken. Zo leuk een opknapper. Maar met een net bevallen merrie heb ik daarde tijd voor.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 08:15

Ivy_power dat is een heel mooi plaatje. Wat super dat het zo ontspannen ging. Kun je geen andere keuze maken mbt verkoop?

Sonjim van harte gefeliciteerd! Wat een prachtig mooi merrietje, veel geluk met haar!

Dierenfan je mag toch trots zijn op jezelf, mooie groei heb je doorgemaakt. En een paar prachtige billen om tegenaan te kijken zo.

Ik ben vorige week weer met Veronia bezig geweest in de bak. Zij voelde ook heel fijn aan en we hebben ons aan ons eerste galopje gewaagd! Wel grappig want er is een filmpje van en daarop zie je dat ze heerlijk rustig rond galoppeert maar voor mij voelde het alsof we echt hard gingen :') . Ik ben er afgelopen weekend heel eigenwijs ook even op gestapt in de hoop dat ik misschien minder pijn zou hebben na anderhalf jaar niet te hebben gereden. Dat was dus geen goed plan, sjonge wat heb ik een pijn gehad. Dus nee, ik moet dat echt niet meer willen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 17:29

Vandaag poging 2 met die oude mennen zonder mijn man (zijn baas) erbij. Ging fantastisch! Niet 1x hulp van de groom nodig gehad. 2x ging hij twijfelen. Eerste keer met beetje zweephulp door kunnen krijgen de 2de keer puur op stem! Hij liep direct al zoveel meer ontspannen en goed door zijn lijf dat ik het nu ook aan durf ook hier beeldmateriaal te delen.
In de momenten dat hij ging twijfelen zagen we het overdreven bewegen in zijn hele lijf wel terug maar dat waren nu korte momenten ipv 3/4 van de rit.
Hij zag de menwagen en boodt zich al aan terwijl hij vanmorgen verse weide had gekregen. In heel z'n gedrag zagen we ook dat hij er echt zin in had.
https://youtube.com/shorts/LOW6O9r89Nw? ... Pr-nVIWP0N

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:42

Vandaag voor het eerst sinds de zomertijd in de avond opstap. Gelukkig zaten er nog lampjes in de 'kofferbak' want het begon al een klein beetje te schemeren.
Bijna bij huis toch eens kijken hoe dat er nou uitziet die lampjes:
Afbeelding

Juist, je ziet er geen bal van want die dikke billen zitten ervoor... (hier zie je er eentje net boven de billen)
Afbeelding

Hoe doen jullie dat?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 22:16

Afbeelding
Zo :D
En achterop nog een paar rode fietslampjes. Wrs had ik het borsttuig beter wit/geel licht kunnen doen dan groen, maar goed... dit was toch wel 15 euro via Ali en die doet het eigenlijk prima.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 04:55

Ik men nooit in schemer/donker/mist. In schemer/donker nooit activiteiten en afgelopen winter zoveel en lang mist gehad dat we daar niet aan ontkwamen. Toen zijn de bijrijdsters en mijn man enkel onder het zadel weg geweest. Wij kunnen onder het zadel onbeperkt kilometers maken aan de buutenzijde van de zeedijk waar geen auto verkeer mogelijk is. Dat kan niet met de menwagen. In die periode hadden ze reflectie vestjes aan en daarover een harnas met lampjes bij de ruiter zelf.

Prachtig 2span heb je! De oplossing hierboven is geweldig!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:05

Iedereen fijne pasen,veel menplezier op de vrije dagen *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 20:27

Dat wens ik jullie ook!

Woensdag onze eerste les op locatie bij mn instructeur. Toch wel een beetje spannend hoe dat zal gaan. Niet mn eigen wagen erachter en ander terrein, ik ben benieuwd!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:13

happytime schreef:
Iedereen fijne pasen,veel menplezier op de vrije dagen *\o/*

Jullie ook! Hier hebben ze gisteren en vandaag vrij op de weide. Morgen met ons 2span de Rucphense bossen terug in samen met nog een men combinatie! Super veel zin in. Mocht hier iemand een prefecte locatie weten voor trailers bij de Rucphense bossen dan houd ik me aanbevolen. Uiteraard dan ook graag vanaf of dichtbij die parkeerplaats fijn het bos in kunnen gaan met aanspanningen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 05:13

Het was fantastisch in de Rucphense bossen. Zulke fijne menpaden daar! Veel route bordjes ontbreken maar we krijgen inmiddels wel een aantal oriëntatie punten om zo niet te verdwalen. Het enigste wat ik niet goed begrijp is dat er fijne menpaden en routes zijn maar je echt moet googelen om met je aanspanning het bos in en uit te geraken.
Natuurlijk begrijpelijk ergens omdat het vast ook aantrekkelijk is voor motoren, quads enz om er te willen racen maar voor ons met best een lange aanspanning is het nogal out of the box denken zeg maar om er in en uit te komen.
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:05

Gisteravond de 3de keer mennen met het trekpaard van mijn man. De broek voordien nog aangepast en super blij met dit totaal plaatje
https://youtube.com/shorts/Vru0uPcYJRk? ... GJ6a2KXwU3

Hij liep fantastisch! Hij draaft met zo'n 18 a 20 kilometer per uur gemiddeld. Dan loopt hij heerlijk gestrekt zoals op bovenstaand filmpje. Ga ik hem terug in tempo nemen dan zie je dat hij zichzelf in de weg gaat zitten dus ik laat hem lekker doen zo. Ook nu geen strubbelingen gehad onderweg. De volgende keer gaan we deze route andersom rijden. Als dat ook goed gaat dan gaan we daarna het industrieterrein op. Hij is in principe bomproof maar nu moeten wij als men combinatie dat ook nog worden voor ik ook stukjes bebouwde kom en doorgaande weg pak. Dan kunnen we pas echt wat andere afstanden pakken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:10

Dierenpension mooi gezicht zo voor de wagen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:03

Mooi gezicht ja!

Ik heb een hartslagmeter besteld, omdat ik mn trainingen toch wat beter wil finetunen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 22:43

Ik heb heel intensief getraind met hsm. Echter na een rit waar ze spierbevangen was geen indicatie qua hartslag gekregen. En een paar weken ervoor lactaat meting gedaan etc. Heb ik eigenlijk alles aan de wilgen gehangen en ben ik veel meer op gevoel en oog gaan rijden.