[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:00

Schitterend Janouk, superduo
Vhu cathey wandeling ! heerlijk.
Ava *\o/* heeft weer nieuwe telefoon, had je wel gemist :j
Tine balen van de pony.... maar beter nu dan zoals ik maar een jaar kunnen genieten van zo'n paardje en dan heel hard afscheid moetdn nemen....
Jullie vinden vast een goed paardje.
Dingetje...hoe is het bij jou
Baudyh hoe is het met je hand ?
Ips, ben je weer helemaal fit?
Belker nog iets met paardje kunnen doen ? En hoop dat je je wat beter voelt.
Maisie hoe gaat het bij jullie met de knappe paarden.
Ollie1 hoe gaan Hero en brutus? En jij...?
Lanouska druk met de paarden.... gaat de nieuwe pony van je moeder nog goed ?

Verder....hoop ik dat ik geen mensen vergeet..sorry daarvoor dan...
Fijne zondag nog...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:11

Hier ook iedereen goedemorgen and a special goodmorning to Ava :)F =:) :* :wave:

Kan nog steeds niet zeggen dat ik fit ben trouwens wat een rotgriep ^)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:50

Hallo Ava *\o/* :wave:

ik blijf helemaal <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puppy sturen
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:19

Heerlijk paardje, Belker!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:45

Heerlijk Belker <3

Vanmorgen onderlinge wedstrijd gehad, was heel geregel met 3 paarden en 2-paardstrailer, maar is allemaal gelukt.
Fabels mocht als eerste in de ring. Wat een brave jonge pony zeg. Ze vond het allemaal reuze spannend (tribune, langslopende mensen en veel kijkerige dingen), maar bleef heel goed lopen en te sturen. Natuurlijk hier en daar een storing, omdat ze stil ging staan of naar binnen viel, maar geen rare schrikacties, geen bokken/steigeren/hard ervandoor enz. Heel blij mee.
Bijrijdster op Rembrand reed ook keurige proef en als afsluiter zoonlief op Sam. Reed heel nette proef die in onze ogen erg werd ondergewaardeerd. Maar dat maakt verder niet uit. Erg tevreden met de vooruitgang bij travers en keertwending.
Nu even lunchen en dan naar bed, heb knallende koppijn. Jammer, had nog even bij minimarathon in Zuidbroek willen kijken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:23

<3 <3 <3 <3 belker...wat een gave foto's !! heerlijk paardje zeg.
Vhu...beterschap nog...is een hardnekkig griepje..
Tine, goed dat het goed ging, brave fabels ! hoop dat je hoofdpijn snel weggaat...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:09

Ik meld mij ook weer :wave:

Biancacoo..........het gaat allemaal wel......veel geregel en ook ff zoeken hoe ik mijn dagen een beetje in moet delen, dat is wel vermoeiend.....
Maar heb ook leuk nieuws :D voor de mensen die mij niet op FB hebben, vorige week was ik zondags voor het eerst weer op Milla gestapt......zomaar even de weg uit achter de andere Spanjaard die nu bij mij op stal staat........afgelopen zaterdag, weer erop en een stukje verder gereden.
Gisteren *\o/* heb ik een heel blokje gereden samen met mijn vriendin en haar Spanjaard, schapen, mestopvangzakken, paaltjes met rare witte dingen erop, lintjes en vooral bos en bermkabouters.......Milla vind niks eng, hij loodst deze koekerd overal doorheen := heerlijk zo'n paard <3
Dat laat je alles even vergeten en lekker ontspannen :o

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:10

Wat fijn Dingetje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:26

Wat heerlijk Dingetje!!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:37

Hoi hoi, mag ik mij hier ook melden?

Het ziet er naar uit dat mijn paard eindelijk dit jaar betuigt gaat worden. Dit is al een lang gekoesterde droom (al van af het moment dat ik hem kocht op 1,5 jarige leeftijd). Maar omdat ik zelf echt 0 menervaring heb is het er nooit van gekomen. Wil mijn paard liever niet weg brengen voor het betuigen en het dan zelf doen word hem ook niet. Daarbij wil ik wel iets van menlessen kunnen nemen.

Nu ziet het er naar uit dat het er dit jaar dan toch echt van gaat komen! Whoehoe *\o/* ben zo benieuwd of ik het inderdaad leuk ga vinden! Alleen ben qua mennen echt een leek, van hele normale dingen heb ik dan ook echt 0 verstand maar vertrouw erop dat ik dat allemaal stapsgewijs ga leren, aan de begeleiding zal het niet liggen. Kan daardoor alleen wel zijn dat ik misschien soms een voor jullie domme vraag stel sorry daarvoor!

Ben niet van plan om echt serieus wedstrijden te rijden gaat mij meer om het recreatie mennen, op zondag samen met mijn vriend of iemand anders het bos in bv.

Ben nu de gebruikelijke stemcomandos aan het leren en die aan het toepassen met longeren, voorheen gebruikte ik ook wel stemcomandos maar waren dit er beduidend minder dan dat je hebt bij het mennen. :+ ook het longeren met dubbele longe is ons al bekend, daarbij zijn we er ook al wel eens voor de fun achter gaan lopen om te kijken hoe die dat zou gaan doen.

Maar we gaan nu eerst van stal verhuizen en daarna even laten wennen en dan langzaam stapsgewijs beginnen. Tot die tijd blijven we lekker veelzijdig bezig zowel op de grond als ohz.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:21

Deze knapperd komt dagelijks even buurten bij de paarden.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:53

Super Dingetje !! heeeerlijk op pad met zo'n one off a kind horse !!
Tine, gaaf he ?!! hier wonen er ook 2...fantastisch om te zien.
Hallo Marinke, domme vragen bestaan niet !! := welkom.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:11

Wauw gaaf Tine!! :oo
Bianca nou kan me voorstellen dat ik misschien eens een vraag stel en jullie denken; dat hoor je toch op z'n minst wel te weten hoor, haha! Maar nu heb ik er dus wel goede begeleiding die ik alles kan vragen, maar je kunt simpelweg niet alles in 1 keer weten en leren (ook de reden dat ik hier mee lees om op een leuke manier er wat meer mee bekend te worden met het hele men gebeuren haha!) :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:28

Eindelijk weer eens gemend met Rembrand, dat was erg lang geleden. Pech met mijn auto, ik was vanmorgen op het erf bezig, hoor ineens een raar gesis, loopt mijn linkervoorband gewoon ineens leeg, bij het ventiel. Reserveband kreeg ik echt niet onder bus vandaan (lukte ook niet ivm heup), dus de servicedienst maar laten komen. Heb zoiets nog nooit meegemaakt, bus staat al bijna 24 uur op zijn plek en ineens begint hij leeg te lopen.

Nu wachten op mannetjes van waterschap, zadelpasser en fysio. Drukke middag voor de boeg

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:37

goedemiddag

@ marinke welkom
@ tine jammer van de pony.. gaat de zoek tocht nu weer verder? mooie foto en succesvolle onderlinge wedstrijd gehad
@ Dingetje lekker gereden en eigen paard dapperder dan spanjaard
@ belker mooie foto's..
@ ava hoe gaat het met je?
@ vhu nog steeds last van de griep.. hoe gaat het met de poes?
@ janouk heeft genoten van tiroler billen.
@ Bianca lekker getraind met de honden.. had je nog natte voeten?

hier gaat het goed.. inderdaad erg druk met de paarden
pony van mijn moeder gaat erg goed is echt super braaf..
AfbeeldingAfbeelding

4 span begint ook weer steeds beter te lopen.. moet ook eigenlijk wel.. over 3 maand hebben we de eerste wedstrijd al weer.. in januari gaat bij alle paarden het scheerapparaat erover heen
gisteren een minimarathon gereden met uzma wat al weer beter ging als de eerste x maar nu weer dressuur rijden want heb 7 januari wedstrijd met 3 paarden
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:58

:+ ja lanouska...echt wel natte voeten...hahaha...al fietsend...en de honden rennend splashte het water zo over mn voeten heen.....en dat was aan het begin van de route...lekker 9 km natte sokken en soppende schoenen... =:)
Gaaf paardje hoor van je moeder !!
Uzma :~ :~

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:32

Poezen zijn binnen OK en zien er weer normaal uit afgezien van de restanten bijt- en krabwonden... maar buiten vinden ze erg eng...
Wat fijn Lanouska dat het goed gaat met de pony van je moeder erg leuk. En Uzma wow wat stoer zo!

**op een of andere manier doen mijn smileys het niet**

Tine lekker gemend, wat heerlijk voor je en Fabels knap pupje in haar eentje in de bak met wedstrijd da's spannend! Wat een prachtige foto's Belker super. Wat fijn dat je haar straks in tweespan kunt zetten, goed geregeld. Biancacoo met natte voeten genieten van het heerlijke weer. Je zult het wel wat kouder willen maar moet zeggen dat ik echt genoten heb vandaag.

Flink eind met honden gewandeld en vanmiddag zowaar 3 kwartier best wel dressuurmatig gereden en eindelijk de overgang galop-draf zonder dat ik direct stilsta ... jaja 't wordt langzamerhand wat. Griep lijkt eindelijk onder controle.

En bezig geweest met m'n cursus, oa YouTube afgestruind op zoek naar materiaal. Kwam oa deze tegen met zeer goede uitleg over het belang van het 'over de rug rijden' van je paard, sorry kan het niet anders zeggen maar denk dat dat de goede vertaling is.
https://youtu.be/hokqRs9GbrI
Met Cathey ga ik elke keer als we iets hebben gedaan terug naar stappen aan de lange teugel, met contact (dus zo'n stretch idee) waarbij ze zich helemaal kan strekken en dat heeft zo'n geweldig goed effect op haar. Ze stapte toen ik haar net had zo moeilijk, sterker nog met maar iets ruimte ging ze omhoog of ze vloog er vandoor en nu swingt ze er in vol vertrouwen over. En ik merk dat ze er erg relaxed en lenig van wordt. Kunst is natuurlijk vanuit die stretch uiteindelijk de zaak op te pakken zodanig dat die rug geactiveerd blijft etc. Maar had nog nooit zo'n filmpje gezien waarin het belang op zich zo helder werd toegelicht. Dus dacht misschien vinden jullie hem ook interessant.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:50

VHU: fijn dat poezen er weer normaal uitzien. Nu hopen dat ze hun angst voor buiten zijn weer kwijt raken
Bianca natte voeten (brrrr, emo werkt niet)
Lanouska, fijn dat pony van je moeder zo goed gaat. En ziet er goed uit met Uzma
Marinka, welkom

Net gebeld voor werk morgen. Groep 1 tot en met 4. Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. Want 1 en 2 speelt vooral, maar 3 en 4 moeten aan het werk. Nou ja, we zien wel weer. We zouden morgen de kur nog een keer oefenen, dat gaat helaas niet meer lukken, want dan is het al donker tegen de tijd dat ik thuis kom. En de kleine bak heeft wel verlichting, maar is dus net te klein.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:39

@ Tine dat moet wel een lekker ritje zijn geweest dan! Wel echt enorm raar van je autoband? :? Is het ventiel niet verspocht? Succes morgen met de groep 1 t/m 4! Uitdaging! :D

@ Lanouska wat een leuke pony van je moeder! Zijn jullie die net aan het beleren?? :) En jeetje wat is Uzma stoer zo zeg!

@ Bianca even terug gelezen, huh natte voeten? Wat heb je gedaan? :P

@ VHU heb even terug moeten lezen wat er met je poezen was, maar jeetje dat moet schrikken zijn geweest zeg! Ook wel begrijpelijk dat ze het buiten eng vinden, zijn ontzettend op hun hoede natuurlijk. Mooi filmpje wat je laat zien! Ben daar zelf ook erg mee bezig met het correct over de rug gaan, mag ik vragen welke cursus je doet?

Hier gaan we binnenkort beginnen met de voorbereiding voor de verhuizing, moet even het e.e.a. gebeuren voordat hij kan komen. Hoop dat die ook snel gewend raakt straks aan zijn nieuwe plekje toch altijd best spannend hoe ze het dan gaan doen op een nieuwe stal. Denk dat we ergens in januari gaan verhuizen, wel wat verder van het bos af maar krijgen er ook een hoop voor terug. :)

Maar eerst morgen weer is even met de dubbele longe longeren, hebben jullie nog tips daarvoor?? :) Doe het nu vanuit een ruiteroog, maar misschien dat er nog handige dingetjes zijn vanuit het mennen gezien. Wil sowieso even oefenen met de overgangen, daarbij de reactie op stem, gebruik nu mijn stem echt ondersteunend merk ik maar bij het mennen is je stem volgens mij vergelijkbaar met wat je been en zit onder het zadel doen?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:04

Hey Marinke, welkom in dit topic. Nijverdal is een prachtige omgeving om te wonen (en paard te rijden) ik ken daar maar 1 stal en daar zou ik ook staan als ik in die omgeving zou wonen :D

Leuk om discussies te lezen over de beslissingen van het menforum. Ik vind het wel goede ontwikkelingen.

Ga gauw weer verder (iets met supermarkt en kerst :P )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:15

Hoi Marika welkom!
Ik doe de Freestyle instructeurscursus van Emiel Voest.
Leuke plannen met je paard +:)+ tja vwb dubbele longe en verschil met ohz weet ik zo niet zo 123 te benoemen :o? wat ik wel het grote verschil vind met ohz en mennen is dat ik in ieder geval bij ohz het wel naar voren durf op te lossen en bij mennen veel minder. Op een of andere manier heb ik dat altijd enger gevonden. En dat is stom, want dat moet wel ^)

Voor Ava:
Ber tussen haar merkwaardige vriendenbende }:0

Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:21

@ marinke pony is 4 jaar en goed beleerd maar hebben we nog maar een week of 6. de oude eigenaar heeft er goed op gepast en hem echt vreselijk verkeersmak gemaakt.. kijkt echt nergens naar maar heeft niet zo veel dressuur gereden (zeg maar helemaal niet O:) )
en uzma ja dat is een paard apart.. het is een internationaal 4 span paard hier rechts voor
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:44

Schitterende foto van het 4-span !
Vhu berreber de kinderboederijpony.hahaha.. :+
Mooi die buizerd tine..bij ons wonen er ook 2.
Marinke verhuizen...pfff...gedoe altijd succes.
Ips, sterkte met de kerstdrukte !!

Marinke, ik had een ronde bikejöring gedaan met mijn honden, maar kwam meteen een diepe plas tegrn..de foto staat op fb.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:44

@ Ipsilonka zijn inderdaad gezegen hier met de Sallandse Heuvelrug! :j Dan ken jij denk ik Stalhouderij Olthuis? Daar heb ik nog nooit gestaan, wel paar keer geweest met andere mee die hun paard er wel hebben staan. Ik heb mijn paard momenteel 'privé' staan met maar 2 andere stalgenootjes meer en gaan nu verhuizen naar een kleinschalige stal. Iets verder van het bos af (stond eerst op 500m van het bos af, nu moeten we een langer stukje over de weg maar goed buitengebied dus dat is prima te doen). Succes in de supermarkt haha! Zal inderdaad wel erg druk zijn nu ook. :=

@ VHU kijk aan! Interessante cursus lijkt me dat! :D Heb wel eens wat van die filmpjes gezien, als je eens leuk beeldmateriaal tegen komt mag je het gerust van mij even door sturen (of hier posten natuurlijk :P ). :D

Met dubbele longe longeer ik op de ruitermanier, heb de longe ook vast zoals ik de teugels vast heb haha. Maar nu is mij laatst een iets andere manier geleerd, toen was ik een volleerd menpaard aan het longeren met dubbele longe en kreeg ik wat tips e.d. was wel even wennen en omschakelen! Mijn eigen heb ik maar op minimale stemhulpen staan, maar heb al wel in de gaten dat je bij het mennen echt een keer zoveel stemhulpen toepast. Wat je anders met je lichaam doet (op de grond als in het zadel) moet je nu ook met stem doen ben ik achter gekomen. :+ Disco liep vanochtend wel echt super gaaf aan de dubbele longe trouwens! Enorm aan het swingen, mooi over de rug, prachtige zweefmomenten. Leek wel magisch. <3

@ Lanouska, nou goed verkeersmak is ook heel wat waard! En dat dressuurwerk leren ze met een beetje handigheid ook wel snel zat. :j Vind het een leuk beestje!! Ik vind Uzma wel leuk! Gave foto ook van het 4 span! Tof hoor!

@ Bianca oohhh oeps! := Nu ben ik wel benieuwd naar die foto! Heb je facebook alleen niet.. :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:01

Heb je gevonden op fb volgens mij..