[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:34

Dank je HT. Het is hier al een tijdje droog. Dus paardjes staan toch weer buiten. Heb het lint een stuk verzet, zodat Samoerai meer gras heeft en de ponys staan nu lekker bij elkaar, Rembrand apart.

Hopelijk kloppen de voorspellingen voor vanmiddag niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:18

Hier veel wind, af en toe spetters en droog.
knap ilse en waylon op 2. Superleuk.
tine, ik hoop dat je het droog houd.

fijne moederdag aan alle moeders hier....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:52

Nou zeg niet normaal wat een weer -O- verveelt toch wel erg snel!
Onze cv is uitgevallen, niet fijn :n
En manlief moet zo weer naar Rusland, komt vrijdag pas weer thuis -O-
Ik heb al vanaf woensdag niets met Ollie kunnen ondernemen. Nu is rust na week Laag Soeren en de training van woensdag op zich niet erg, maar had vandaag toch wel erg graag iets met haar ondernomen.

**update**
Had stalbaas gevraagd of ze misschien Ollie kon longeren maar dacht net dat wordt natuurlijk niets met dat baggerweer, maar het was daar al tijdje droog en ze is lekker met Ol aan de slag geweest. Ben daar erg blij mee want met wedstrijd a.s. zondag past dit net weer mooi in 'het schema' :D weet eigenlijk niet eens of het heel veel zou uitmaken, de week voor de wedstrijd alleen ben altijd zo'n perfectionist met trainen, dan voel ik me niet zeker op wedstrijd als het niet zo is gegaan als ik me had voorgesteld (en ben dan altijd bang om tempo te rijden wat ik dan dus ook niet doe) omdat ik dan bang ben voor blessuresverzuring of zoiets). Maar ja als je in endurance beetje voor in wil meerijden of toch iets van wedstrijdidee is het wel handig als je wel wat tempo kunt doen (anders heb ik altijd zoiets van kan net zo goed rondje bos doen thuis).

cha_biske

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:28

Hey ik ben helemaal nieuw in de menwereld en waarschijnlijk ga ik een heel domme vraag stellen. Maar ik kon nergens een duidelijk antwoord vinden. Waarom zijn er koetsen waarvan de voor en achter wielen een veschillende grote hebben? :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:25

Hoi Cha_biske, leuk dat je ook gaat mennen.
Domme vraag is het zeker niet, ik moet eerlijk zeggen dat ik het antwoord ook pas "echt" weet sinds ik afgelopen 2 weken een stapel oude Mensport-bladen doorgelezen heb. Voorheen dacht ik dat het een mode verschijnsel was; een trend om de wagen een snelle uitstraling te geven. Nu inmiddels begrepen dat je met kleinere achterwielen het zwaartepunt van de koets omlaag haalt, waardoor de kans op omkiepen in de bochten sterk verminderd is.

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:35

Bedankt! Klinkt logisch :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:12

Plus dat grotere wielen makkelijker trekken, dwz het rolt makkelijker (heb ik altijd begrepen).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:13

Bah, we hebben Hero nu te koop staan maar ik vind het eigenlijk diep in mijn hart helemaal niets -O- het is wel het verstandigste maar leuk is anders :n

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:53

VHU: dikke knuffel voor jou. Je ziet het niet zitten om hem gewoon te houden voor enkelspan?

Vandaag hebben Amerigo en Samoerai de hele dag bij elkaar in de wei gestaan, ging super. Nu staan Rembrand en Amerigo weer samen in de zomerwei (het zou volgens buienradar redelijk blijven vannacht, pas als ik ze weer moet ophalen morgenochtend is er weer ellende) en Samoerai alleen op stal.

Samoerai wil onze trailer niet op. Zo raar, toen ze werd opgehaald liep ze er zo op en bij vorige eigenaar ook. Gelukkig is ze niet zo sterk als Thabor, maar fijn is anders. Hopelijk loopt ze er morgen wel op, als zoonlief naar les moet. (we hebben vandaag 2x geoefend, en dat moeten we de komende dagen nog maar even blijven doen)

Vanmorgen alles gelongeerd, Samoerai nu ook aan dubbele longe, maar nog niet de lijn achterlangs, dat vond ze maar eng. Dinsdag maar weer proberen.

Nu heel even bankhangen en dan naar bed. Morgen weer een drukke dag.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:58

Vraagje tussendoor:

Zijn er wedstrijdproeven waarbij je tijdens de proef van de wagen af moet?

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:06

Een teken van leven van mijn kant.
Ik lees nog steeds mee hoor. Heb het erg druk op het werk en thuis. Zit niet zo lekker in mijn vel dus vaak geen puf om te reageren.
Zie wel weer heel veel mooie foto's en filmpjes voorbij komen van Lanouska; gave pony is het toch.
Samoerai wat een knapperd is het. Hier ook de ervaring dat het na een tijdje beter gaat, Hier wel twee ruinen en 1 merrie samen op de wei maar ook dat heeft een tijdje geduurd.
VHU wat jammer dat Hero te koop staat, toch te veel gegroeid. CV uitgevallen en nu?
Mooi filmpje Janouk!
Gem weer terug van varen; wat een mooi gebied en wat een storm zeg!
Mooie foto's van Marjola
Ava in de partytent
HT sulky weer opgehaald
En voor de rest :wave:

Verder weinig nieuws. Door het slechte weer paard deze week nog niet voor de wagen gehad. Ach beweging onder het zadel en aan de longe is ook prima.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 22:19

goedeavond

@ jeskim kort gezegd NEE. komt in nederland niet voor.

wou zouden vandaag met de oefen endurance mee doen in grolloo maar toch door het slechte weer maar afgemeld.

vanmiddag een vriendin (en haar man) van moeders langs geweest en uit eten geweest.. naar de chinees maar die hebben een heerlijk lopend buffet :9

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:26

Thanks Lanouska!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:16

Goedemorgen.

Ik ben die regen nu wel echt heel erg zat -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:29

:wave: even zwaaien naar annemie, hopelijk snel weer lekkerder in je vel.

Janouk wordt vandaag cranio sacraal behandeld, leek me verstandig nadat er vrijdag toch behoorlijk wat gecorrigeerd is aan haar tanden en kiezen. Duim duim duim dat het knikken van het hoofd nu verdwijnt.

Gisteren bixie debuut geoefend met mijn nichtje van 8. Nieuwe rijder van janouk. Bikkel hoor, trainen in de stromende regen. Ze wil zo graag starten over 2 weken

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:32

:wave: even zwaaien naar annemie, hopelijk snel weer lekkerder in je vel.

Janouk wordt vandaag cranio sacraal behandeld, leek me verstandig nadat er vrijdag toch behoorlijk wat gecorrigeerd is aan haar tanden en kiezen. Duim duim duim dat het knikken van het hoofd nu verdwijnt.

Gisteren bixie debuut geoefend met mijn nichtje van 8. Nieuwe rijder van janouk. Bikkel hoor, trainen in de stromende regen. Ze wil zo graag starten over 2 weken

Helemaal blij met kijn nieuwe naaimachine, haha meteen 2 nieuwe menschorten gemaakt. 1 van beige fleece in de kleur van Janouk en 1 van burberry beige. Paul wilde langere menschorten tot op zijn schoenen als hij zit. Alle standaard menschortdn zijn tekort voor zijn lange benen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:49

Janouk goed bezig, nieuwe menschorten, dat zal er ook veel mooier uitzien, een schort die lang genoeg is !
en bixie oefening, superleuk !
Ik hoop dat janouk goed opknapt van cranio behandeling !
annemie.. :(:) :(:) hoop dat je snel weer beter in je vel zit.
lanouska bij de chinees.
Vhu niet bij de paardjes geweest maar ollie wel goed aan het werk geweest.
Hero te koop.. :(:) :(:) je gaat je zo hechten aan die paarden.....ik snap wat je bedoelt....maar weet je..soms treffen paarden het zo enorm goed bij nieuwe eigenaren, en hero zou het in de endurance ook supergoed kunnen doen..heel veelzijdig paardje !! topper, dat komt vast goed, maar t'is niet leuk..
welkom cha-biske.

T'is hier droog..ik ga maar eens wat doen....moet toch eens beginnen....maar lijf werkt niet mee..sporten lukt momenteel niet goed, fysio had me daar al voor gewaarschuwd, wat jij wilt..kan je lijf niet aan..lekker dan..zo DE-motiverend !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:00

@Biancao: :(:) :(:) . Hier ook verplicht een rustige dag.

@Janouk: HRB in de bixie *\o/* en nieuwe menschorten, zo Burberry hebben dochter en ik ook <3 .

@VHU: :(:)

@Tine: pony's samen gaat dus al fijn!

@Annemie: :(:) en vooral ohz aan het rijden, wordt ook tijd voor beter weer, de zomer zal toch niet al geweest zijn :oo

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:03

Ik sluit me even bij Biancacoo aan!

Herkenbaar, ik moest worden gekeurd, ben volledig afgekeurd inmiddels. Stond in het rapport: cliënt kan minder dan ze zelf denkt. Klopt ook wel een beetje, ben ook nog altijd zo teleurgesteld als dan niet lukt wat ik in de planning had.. Ik moet dan zelfs nog wel een huilen, hihi..

Om even op mijn vraagje verder te gaan, ben heel benieuwd wat jullie mening erover is.

Als je fjordsport wilt doen, mennen, dan moet je dus in de B proef van de wagen af, je leidsels opsteken even naast het paard staan en weer op de wagen, met leidsels uiteraard.
Als je voor het koetsiersbewijs gaat leer je echter dat dit nooooit mag! Eigenlijk wordt het overal afgeraden.

Nu wordt bij de fjorden natuurlijk nadruk gelegd op braafheid en ik denk dat dat de reden is dat dit in de proef zit. Is ook wat voor te zeggen, maar moet je dat risico nemen?

Met de Abop kun je de hoogste punten krijgen als je helemaal alleen je paard inspant e.d. Maar dat is ook een karaktertest. Je mag je paard ook vast laten houden, maar dat kost je 1 of 2 punten.
Heb het daar ook al eens goed mis zien gaan overigens..

En kan een verzekering er moeilijk over doen?

Brand eens los zou ik zeggen!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:13

Mijn moeder heeft twee jaar terug ook twee prachtige menschorten voor me gemaakt, lekker lang, zit ook met de standaard maat ergens halverwege mijn kuiten, geen gezicht. Ik hoop dat het helpt Janouk, dat ze stopt met schudden :(:)

Samoerai denkt natuurlijk als ik straks die trailer op ga sta ik zo weer ergens anders, ze heeft het gewoon bij jullie naar de zin Tine. Komt vast wel goed, jullie hebben haar nog maar een dikke week. Als ik dan zie wat ze allemaal al heeft gedaan. Pony weet vast niet wat haar overkomt, zoveel aandacht en actie!

Ik wil Hero graag onder het zadel, daar ben ik veel ervarener in om een jong ding iets te leren, kan ik het tenminste zelf doen. Met mennen ben ik toch wel erg afhankelijk van mijn instructeur, ben gauw bang dat ik iets niet goed doe. Maar ja wat ik zeg, als ik dat ga doen hecht ik me er ook weer meer aan. Ach ja, komt tijd komt raad weet het zo ook niet.

Annemie let maar goed op jezelf. Erg druk op werk en thuis en niet veel tijd voor de paardjes is een slechte combi :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:13

Jeskim, ik zou toch kiezen voor extra veiligheid en dan een groom inroepen voor het afstappen, en opstappen, of het voorleggen aan desbetreffende organisatie, vraag waarom is dit ? wat is het nut van deze oefening ten opzichte van de risico's ?
en anders...gewoon niet aan mee doen, lekker mennen, en plezier hebben.

Tine, wat vhu zegt..Samourai heeft nogal wat meegemaakt laatste weken....komt vast met wat geduld helemaal goed met trailerladen e.d.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:23

Ojee, ben ik aan het posten en nadenken over mijn post zijn er alweer allemaal andere posts :+

@Jeskim dat vind ik ook altijd erg bijzonder aan die proeven. Nu geloof ik zeker dat dat prima kan eigenlijk :x want als ik mijn pony's optuig doe ik ook alles zelf en staan ze gewoon stil, zelfs Hero nu ook al (maar ook al het andere spul wat ik heb gehad). Maar ja op vreemd terrein is nog anders wat.
Zal idd wel soort braafheidsproef zijn.
Als je het vertrouwd doen, anders iemand anders erbij. Dan maar 2 punten minder....

Dat meer denken te kunnen dan aan te kunnen.... zeer herkenbaar.
Moet van psych planning en gerealiseerd bijhouden, nou die planning lijkt altijd aardig maar gerealiseerd is hier altijd veel meer. Zelfs nu nog. Is niet goed ... er komen altijd dingen bij. Moet ik dus afleren.
Ik ben gaan tekenen om op mijn kont te leren blijven zitten. En heb knutselen met wol/spulletjes weer wat opgepakt. Het tekenen werkt het beste.
Gisteren Ollie getekend...
Afbeelding

@Biancocoo geeft de fysio wel een alternatief voor wat hij zegt dat jij niet kunt?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:29

Jeskim: ik vind dat een vreemde oefening. Hoe braaf Rembrand en Amerigo ook zijn, ik span ze nooit los in (zet ze vast aan trailer of aan schuur, doe dat dan verder wel alleen), maar ik zou ze dus ook nooit los laten staan, zeker niet met leidsels opgeknoopt. Je moet er toch niet aan denken dat er iets onverwachts gebeurt waar ze toch van schrikken.

Hier ook altijd overvolle planning, helaas heel herkenbaar :o

Bianca: fijn zo'n fysio :n

Ponys samen gaat heel erg goed gelukkig. Ik heb nu als ze met 3 op stal staan, Samoerai in de stal van Amerigo, dan staat ze in het midden en kan ze via de tralies ook contact maken met Rembrand. Hopelijk werkt dat nog positief.

Net weer conditietraining gedaan met Amerigo en zometeen les met Rembrand. Oftewel, heb straks 2 heel vieze karren. :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:34

Fijn dat het met de pony's lekker loopt Tine :j

Kijk als Hero net zo terecht komt als onze Blondie, ja dan heb ik er geen moeite mee...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NPCJTPBS-G.jpg
foto kreeg ik gisteren via facebook. Zo schattig <3

Door het dagboekje bij te houden kwam ik erachter dat als ik moe word ik juist nog harder ga werken, soort compensatiegedrag of zoiets. Wist ik echt niet van mezelf. Dat probeer ik nu om te schakelen. Nou kan je vertellen, da's nog niet zo eenvoudig :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:52

Amerigo heeft aan Samoerai uitgelegd hoe de schuiltent werkt. Toch handig die smurf. :+