[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:52

@ Frensie: wat goed dat het eindelijk gelukt is om je shabrak te kleuren! :D

@ tine: wauw je zoon eerste en derde geworden! Wat is hij super bezig!

@ PrinsjeH: wat goed dat het ponykamp zo goed is meegevallen!

@ tallechie: gefeliciteerd met je winstpunt!

@ Lanouska: ook jij gefeliciteerd met je resultaat!

@ Gem: een echte warhoofddag :D Gelukkig alles goed afgelopen!

De tegenslagen blijven zich inderdaad ophopen. Maar goed, schoonbroer zijn oma had een mooie leeftijd, het is wel plots heel snel gegaan dus dat is nooit leuk, en Ludo Philippaerts zijn vader was erg aan het dementeren. Een paar maanden geleden heeft hij zijn dochter en vrouw opgesloten in zijn huis en wou hij het huis in brand steken, hij zei dat zijn vrouw en dochter hem dood wilden dus kon hij hen beter voor zijn. Moet erg pijn doen als je vader/man zoiets tegen je zegt, ookal wisten ze dat hij helemaal weg was in zijn hoofd. Gelukkig kon de dochter haar zus bellen en die is hen komen redden. (uiteraard met de hulp van stevige mannen, de arme man is toen opgenomen in het ziekenhuis)
Het blijft erg dat we zo veel mensen ineens moeten afgeven, maar voor de meesten was het wel beter zo. Wel jammer dat ik geen afscheid kan nemen, ik moet zo dadelijk nog een lijstje gaan maken van wie allemaal gestorven is, ik hou het niet meer bij!

Gisteren avond (het is nu maandagochtend) nog geskypet met mijn grootouders, ze moesten gaan eten bij mijn ouders en zo hadden ze mij nog eens gezien. Het blijft toch vreemd hoor, slechts 3 grootouders zien zitten, maar 1 oma... Ongelofelijk dat het al precies een half jaar geleden is!
Mijn opa is eergisteren gevallen toen hij zijn broek wou aandoen, gelukkig had hij het alarmknopje rond zijn hals hangen en kon hij erop duwen. Mijn ouders werden onmiddellijk gebeld door die alarmdienst en toen zijn ze hem gaan helpen. De arme man was helemaal overstuur :(:)

Maar ik heb gisteren de beestjes weer kunnen zien, ik kon ze nu beter zien omdat het licht was (de dag ervoor was het al donker), wat mis ik ze toch }>
Ook weer met mijn vriend zijn petekindje geskypet, wat maken kinderen toch zo veel vooruitgang op korte tijd!!! Als je ze niet regelmatig ziet, valt dat nog zo veel meer op! Het meisje is nu 1,5 jaar en ze begint aardig te praten en zelfs liedjes te zingen! Toen we vertrokken, kon ze de naam van mijn vriend zeggen maar voor de rest niets (buiten mama en papa en wat gebrabbel). Nu begint ze op skype "Lotteeee" te schreeuwen, en ook Romééé (de o blijft nog even achter :o ), ik vind het geweldig!!! Schoonzus zei gisteren ook dat ze eens naar Romeo komen kijken als we terug in het land zijn. De plannen zijn immers om het meisje te leren rijden op Romeo en dat Romeo haar eerste pony wordt. Ze is helemaal gek van paarden, ze zit ontzettend graag op de paarden van de ouders (kanjers van 1.70m groot :D ), dus dat komt zeker in orde denk ik :Y)

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:03

@Frensie: dankjewel :o En gesmuld bij bbq :P Klinkt goed!
@BI: afkloppen ;-) We duimen voor weer zo'n verloop van je zwangerschap, zonder last klinkt goed :j
@Tallechie: hier ook nog maar even: gefeliciteerd met WP én de waterbak! *\o/*
@Crazymel: ik zag bij Action ook zo'n soort zakmes met allerlei imbusjes aan, mss een tip? (weet niet of alle filialen hetzelfde hebben eigenlijk :? )
@Lanouska: *\o/* Gefeliciteerd en wow, nu al geselecteerd is top!
@Tallechie: heerlijk, een Veale die het weer leuk vindt! En heel veel plezier op jouw ponykamp :D
@Frensie: hihi, twee keer leuke reactie :o En een rustige dienst is idd fijn, veel plezier alvast in Scheveningen morgen, zal vast wel druk zijn…
@Lanouska: Uzma stouterd… aiaiai, een volle mep van paardmans voelt niet fijn :(:)
@Tallechie: ook al een paard-auwie :(:)
@Tine: wij hebben ook alle tijd, ik hoop toch zeker nog een jaar of tien, dus 'tiet zat' ;-) Ijskoude duik in zwembad genomen, :brr:
@Gemchaos: Een fijne L-proef gereden en wapperende schootkleden bij vertrek haha…
@VHU: naar Eindhoven geweest, een heel ritje en idd maar fijn dat je 10 min later was teruggegaan zeg, je moet er niet aan denken! Alvast veel stalplezier morgen
@HT: jij volgend jaar ook van de partij dus ;-)
@Tallechie: echt? Welke clinics krijg jij dan??? Dacht dat programma's wel zelfde zouden zijn…
@Aks: een au-rug??? :(:) Enneh… die bijwerkingen (hahaha _O- ) van de karabijnhaken… nou, Mick is dus niet naar beneden te rijden, zit erg vast in nek. Door die karabijnhaken hangen leidsels lager en kan hij daar makkelijker de ruimte vinden, werkte behoorlijk goed :j (en is toch heel vriendelijk)

Vandaag de men-vliegendeken getest (met hals) en echt een topding! Helemaal blij mee, Mick ook, want gisteren waren de dazen hem flink aan het plagen, zat helemaal onder de bulten, agossie…

Zo, tijd om te gaan slapen, trusten allemaal :Z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:11

Clinic marathon rijden van anno zagers, iets met exterieur en nog iets, moet ik op zoeken,maar lig al op bed, welke heb jij gehad

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:14

@ Tallechie: hoe is het nu met het meisje dat van Veale gevallen is? Is ze al een beetje beter?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:19

Gaat redelijk, ze heeft er nog wel alle dagen last van, vooral als ze te veel doet, duurt nog min twee weken voor ze er weer opgaat. Ze is nog steeds enthousiast .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:25

Super dat ze nog steeds enthousiast is, dat zegt veel over het karakter! Hopelijk is ze snel weer beter en kan ze weer aan de slag :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 07:13

Goedemorgen!!

SL fijn geskyped met familie en beestjes!
Aks weer eens teveel gedaan ;)
PrinsjeH zitten er bij jullie al dazen?? Ik heb ze hier gelukkig nog niet gezien!

Ik ben te vroeg wakker geworden, maar ik moest naar de wc en dat hoorde ons honden-logeetje dus die was meteen klaarwakker :+ Nu zit ik klaarwakker aan het ontbijt en liggen de honden weer te pitten op de bank... ellendelingen ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 07:24

Goedemorgen allemaal. :evaw:

De toestemming van de KNHS is binnen. Janouk mag zondag haar debuut maken in de ZZ dressuur. Allemaal een beetje te vroeg, want we hebben de proef pas 1 keer gereden. Wel leuk om weer eens iets anders te rijden dan de z proeven. Die kennen wij nu wel. Maar Paul heeft zich laten overhalen om weer eens op de club thuis te starten en dan meteen maar eens te laten zien wat ze kunnen. :D

En de dag erop naar Ponykamp.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 07:41

Waarvoor moest je toestemming vragen Janouk?

Zie hier mijn gekleurde shabrakje! Die bandjes om je shabrak vast te maken aan je zadel en singel zijn niet meegekleurd, dat materiaal pakt de verf niet. En als je goed kijkt, zie je dat het garen ook niet gekleurd is. Ik vind het resultaat leuk!
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 07:44

Ze hadden geen rekening gehouden op de club met een starter in het ZZ, dus alleen een vraagprogramma ingediend tot en met de Z. :D Daarom moest het vraagprogramma opnieuw ingediend worden en dat is gelukt. Dus kunnen wij zondag starten.

Mooie oplossing verven van je schabrak.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 07:51

Ah frensie! Die is gaaf!! :D

Overigens over dazen... Yep, hier zijn de eerste 2 al gesignaleerd!..

@frensie; ah! :)* klinkt logisch :) Geen lichamelijke mankementjes ivm nek vastzetten? :)

Ik ga ontbijten en dan voor crazymel (die zich al een paar keer liet zien) haar sulky ophalen in het verre Zeeland :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:57

Goedemorgen

Hier ook al een enkele daas gezien.
Janouk mag debuut in ZZ gaan maken.
Frensie te vroeg wakker (ik ook, zoonlief had honger :Y) , of ik een boterham wilde maken..)

Nou, bij gebrek aan energie om erop/erachter te gaan zitten, ga ik Thabor en Rembrand even longeren met wat balkjes erbij.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:33

Frensie mooi geworden je dekje !!!

Tine wat stoer van je zoon. Echt leuk als ze er zo meer bezig zijn !!!

Aks goed bezig geweest op de wei. Ik had ook nog stont geschept maar dat was maar een halve kruiwagen.

PrinsjeH leuke week gehad. Die karbijnhaken liggen ook in mn tuigkist. Bij ferro zetten we ze nog lager. Maar hij word dan alleen maar boos helaas.

Zo gisteren lekker gebbq bij mn ouders. Wel bij de paarden dus maar niets met ze gedaan als van wei veranderd ferro zn deken gewisseld zn vitamine E gegeven en zn graasmasker opgezet.

Straks even met robijn rijden en ook robin nog even longeren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:49

Hallo allemaal, ik red het niet om op alles te reageren, wil wel even Tines zoon en Tallechie feliciteren.
Prinsje idd lekker je eigen ding doen met de knappe Mick!
En sterkte voor SL, Lanoeska, Akshay en VHU!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:27

Omdat ik altijd zoveel tijd over heb :+ , net maar 80 plantjes gekocht om in de tuin te zetten. Zoonlief heeft vakantie, dus die mag mooi helpen.
Maar nu eerst even slapen en naar Divoza rijden. Plantjes staan geparkeerd op de was/zadelplaats van de paarden, is makkelijk met water geven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:57

Komt onder steen vandaan.

Ik heb besloten om volgende week meteen concurentie voor Janouk te worden ;).
Roosje gister :).
Afbeelding
Verder heeft Benno vanmorgen voor de 2e keer voor de wagen gelopen, zie hier de 1e keer van de week:
Afbeelding

Gaat weer braaf onder haar steen zitten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:12

dan hoop ik dat ze eerst met de B dressuur beginnen zodat als ik klaar ben, ik uitgebreid naar janouk en dennis kan gaan kijken ,hoe ze elkaar concurent zijn :j

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:26

hier vanmorgen rondje pontje gedaan. Brug over, toen langs vestigingstadje heusden, toen pontje, toen zaten we in gelderland, via dijk weer terug met de andere brug naar Brabant. Niet heel groot, ongeveer 12 kilometer. Maar was wel lekker, weet niet hoelang ik een grotere ronde nog kan doen, dus extra genoten. :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:38

Vraagje aan de dressuurmenners met hoedje :+ . Als het een beetje waait, hoe zetten jullie dan je hoedje vast? Ik bedacht me gisteren dat ik nog een Engels blauw hoedje met geruiten binnenkant heb :) . Hij waaide echter bij het losrijden al bijna af, dus uiteindelijk toch met mijn Mensport-cap op gereden. Hoe maken jullie je hoedje vast, indien nodig? Met piekspeldjes? of een touwtje onder je kin? En mag je in de B eigenlijk met een hoedje rijden?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:49

Zooo...wat gaat het hard, hier...mooie samenvattingen zeg, sluit ik me helemaal bij aan...
SL nog even volhouden !! dan ben je weer thuis, geniet er nog even van....fijn dat je je beestjes en familie gezien hebt via skype !! techniek staat voor niets.. :j
Tallechie, wat super dat het zo goed ging in de sgwm !! en de waterbak zonder twijfel, wie had dat gedacht, volgens mij ben je met sprongen vooooruit gegaan samen met Vaele!! super, hoe is het met Alwyn ?
Lanouska een mep van Uzma.....oei.....blauw zeker vandaag ??? :(:)
Gem...persoonlijk vind ik een hoedje erg netjes , maar in de B wat TE netjes gekleed, maar dat is persoonlijk, zelf deed ik het ook ,want het staat gewoon mooi, flink haarlak op je haar en dan meteen direct voordat het droog is....hoedje op, of... :+ een stukje tochtstrip erin plakken, :j klinkt stom maar het werkt echt, dat waait die niet meer van je hoofd af..
Dennis....supergaaf die wagen, echt een mooi ding ! Roos doet het goed, en Benno voor de kar !!! hoe cool is dat !!! *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:04

Biancacoo: ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken (gisteren was een oefendressuurwedstrijd, dus het maakte niet zo uit wat ik op deed). Ik vind een hoedje voor de B eigenlijk ook wat overdreven, maar dit is een heel eenvoudig Engels ... tja... soort wax regenhoedje :+
Lijkt hierop, zelfde merk, zelfde geruite binnenzijde http://www.ebay.co.uk/itm/BNWT-Countrys ... 231ddb2e41, maar dan zonder dat gekke veertje en met een strik in dezelfde ruit aan de achterkant en zeker niet overdressed. Het leek me leuk in combinatie met mijn nieuwe geruite menschort :) .
Ik heb overigens tijdens de wedstrijden normaal gesproken een haarnetje in, dus met haarlak gaat het niet werken. Houdt een tochtstrip ook wanneer je een haarnetje draagt?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:45

verveel middagje hiero, zo eten klaar maken, zin om vanavond iets te gaan doen. Fotootjes maken ofzo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:55

Gem mooi hoedje,tochtstrip helpt prima als je die aan de rand doet.
Prinsjeh mooie foto van mick die 1e
Lastig reageren vanaf de telefoon

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:59

Ga ik morgen eens een stuk tochtstrip proberen! Thanxx voor de tip, Biancacoo +:)+ .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:10

Als het hard waait rijdt ik met cap. Als ik met inrijden twijfel doe ik alsnog cap op. Hoed is 2 keer afgewaaid waardoor veale niet meer langs een lijn wilde.

Bianca met alwyn gaat het goed. Hij had een wondje op de borst door schuren, die is weer dicht. Gisteren even een ritje gemaakt van 20 min. Hij wordt steeds beter en krachtiger. Morgen weer les.

Het vertrouwen is er eindelijk bij veale en dat werpt zijn vruchten af. Ben er ook heel blij mee. Zijn in zuidwolde twee mensen naar mij toe gekomen als hij te koop was, maar nu echt niet meer.

Net ongeveer 8 km gefietst met Daan en vriendlief. Nu moe dus even bankhangen en tv kijken.